Skocz do zawartości
Stavros

"Obrotobierz w glosnikach"-czestotliwosc pracy cylindrow w dieslu???

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam maly problemik i po mimo iz jestem z wyksztalcenia elektronikiem to nie daje rady.

Mianowicie podlaczylem sprzecik do auta, i w subwooferze slychac na wolnych obrotach stukanie cylindrow, a najsmiejsze jest to ze dzieje sie to w dieslu gdzie praca cylindrow nie ma nic wspolnego z elektryka pojazdu.

Nie ma tam cewek, swiec zaplonowych ani zadnego cyklu zaplonu ktory wprowadzalby zaklucenia.

Wstawialem na zasilanie dodatnie filtry ktore 10cio krotnie przerastaja potrzby wytlumiania nawet w silnikach 2 sowowych i nic...

Gryzie mnie to ze po dodaniu gazu od okolo 1000 obrotow dudnienie ustaje.

Postaram sie jeszcze poszukac masy wlasciwej bo moze to ona jest nie w tym miejscu podpieta, ale watpie.

Prosze o pomoc w okresleniu z kad moze sie pojawiac praca cylindrow diesla w glosnikach?

 

Dzieki z gory dla pomyslowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałeś może działanie innego wzmacniacza...? pewnie należy się skupić na zasilaniu/filtracji wzmacniacza ale o tym na pewno wiesz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprawdzałeś może działanie innego wzmacniacza...? pewnie należy się skupić na zasilaniu/filtracji wzmacniacza ale o tym na pewno wiesz...

no wlasnie napisalem ze odfiltrowalem zasilanie tego wzmacniacza i to 5 filtrami ktore wycinaja cale pasmo od 15 do 2k hercow i nic.

Najciekwasze jest to ze to diesel ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najciekwasze jest to ze to diesel

 

Ale na pompowtryskach... być może sterowanie pompek powoduje zakłócenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale na pompowtryskach... być może sterowanie pompek powoduje zakłócenia.

A nie wpadlem na to....faktycznie... wiec zrodlo mam zlokalizowane, ale jak je odfiltrowac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm, od każdej pompki leci wtyczka i kabelki do ecu.

może jakiś oplot z folii aluminiowej, owinięty potem taśmą parcianą, a samą folię do masy - może taka kombinacja wy ekranowała by te zakłócenia?

 

-ale to tylko takie głośne myślenie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taki ekran stosuje sie do oslony sygnalu wewnetrznego by nie lapas cyfu z zewnatrz, zaklucenia emitowane ze srodka wyzina sie nawijaniem emitera na ferryt.

Problemem jest to ze moze to troszke namieszac w pracy pompowtryskow :( chyba...

Natomiast zeby zafiltrowac porzadnie sam wzmacniacz to musialbym miec ferryt wielkosci kola od auta bo kable ma 20mm2. Proby robilem na malym przekroju kabli bo nie gralo glosno a i tak sie grzaly niesamowicie.

Chyba bede probowal jak kolega mowi filtrowania pompek, szkoda bo bedzie trzeba kable ciac i sztukowac w nie foltry.

Zastanawiam sie tez nad tym czy to nie sam alternator, on czyba nie pracuje liniowo ale ma 4 uderzenia impulsu elektrycznego bo ma 4 glowy cewkowe na wirniku i 3 cewki na korpucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś czy zakłócenia na 100% przedostają się przez zasilanie? Może coś "sieje" Ci na przewód sygnałowy na wejściu wzmacniacza - np. w okolicy złącz. Po stronie radia masz ekranowane interkonekty czy zwykłą kostkę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego, miałem to samo , źle poprowadziłeś zapewne kable zasilające. 1 zasada : kabel+ puszczamy 1 progiem drugim progiem puszczamy - , czincze tunelem. LUB jak masz - z bagażnika to + jednym progiem czincze drugim.. Chodzi o to , żeby były jak najdalej od siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w przypadku pradu stalego zasada ta nie obowiazuje, zas jednak jak mowisz trzymalem sie jej i kabel mocy idzie po stronie kierowcy a sugnal srodkiem.

Zastanawiam sie czy nie bylo bledem puszczanie zasilania prze puche komputera tam cyfrowka moze emitowac rozne czestotliwosci.

W 1.8t mialem zasilanie wetkniete pod uszczelke od klimy i szlo lewa strona auta-zaklucen brak.

 

Czy komputer pod szyba steruje imulsami zasilajacumi pompki, czy odpowiada za to inny blok sterujacy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skąd bierzesz masę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skąd bierzesz masę ?

W lewym nadkolu jest kolnierz laczacy blachy, jest przewiercony i podkrecilem mosierzna sruba miedziane oczko z kablem.

Wlasnie sie zastanawialem czy tu prawem masy nie szukac bo w pasku wszystko sterowane jest masa a nie zmiennymi +'ami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym spróbował puścić masę bezpośrednio od akumulatora. Przez karoserie mogą się dostawać różne „śmieci” bo masa jest dzielona po drodze przez różne odbiorniki. Nie na darmo w układach audio robi się jeden wspólny punkt masy ;) Poza tym przewody zasilania i masy powinny biegnąć blisko siebie na całej długości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja bym spróbował puścić masę bezpośrednio od akumulatora. Przez karoserie mogą się dostawać różne „śmieci” bo masa jest dzielona po drodze przez różne odbiorniki. Nie na darmo w układach audio robi się jeden wspólny punkt masy ;) Poza tym przewody zasilania i masy powinny biegnąć blisko siebie na całej długości.

wiem i chyba tak zrobie, mam kabla jeszcze drugie tyle i bede sprawdzal, bo dziwny ojaw ze wzg na to ze to diesel, gdyby to byla benzyna to ok...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj znać czy pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie pomoże, to naukowo trzeba podejść do sprawy. Jakiś oscyloskop, nawet ruski i namierzyć częstotliwość tych śmieci. Na początek pooglądał bym co się dzieje na plusie samego wzmacniacza, na wyłączonym i włączonym silniku, potem punkt po punkcie sprawdzał bym amplitudę tych śmieci. No i oczywiście najważniejsza sprawa poruszona wyżej, to "mieszanie się mas". Podczas pracy silnika zbocznikuj ( zrównoleglij) minus zasilania urządzenia z minusową klemą, grubym kablem, na przykład 4 lub 6 kwadrat. Może usłyszysz jakieś zmiany (wyciszenie) zakłóceń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak nie pomoże, to naukowo trzeba podejść do sprawy. Jakiś oscyloskop, nawet ruski i namierzyć częstotliwość tych śmieci. Na początek pooglądał bym co się dzieje na plusie samego wzmacniacza, na wyłączonym i włączonym silniku, potem punkt po punkcie sprawdzał bym amplitudę tych śmieci. No i oczywiście najważniejsza sprawa poruszona wyżej, to "mieszanie się mas". Podczas pracy silnika zbocznikuj ( zrównoleglij) minus zasilania urządzenia z minusową klemą, grubym kablem, na przykład 4 lub 6 kwadrat. Może usłyszysz jakieś zmiany (wyciszenie) zakłóceń.

tak wlasnie planuje, puszcze rownolegle mase z klemy (mam 20mm2 kabelek) co do oscyloskopu to cizko, nie mam zbyt wiele sprzetu do elektroniki bo zajmuje sie tym tylko w ramach hobby, na codzien robie budowlanke i auta takwiec...

A z innej beczki Darku czy moze mieszkasz w podjuchach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie. Mieszkam na lewobrzeżu, na Pogodnie przy szpitalu na Unii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie. Mieszkam na lewobrzeżu, na Pogodnie przy szpitalu na Unii.

tak tylko pytam bo znalem kiedys darka ktory nawijal transformatory

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności