wojciechk Zgłoś #1 Napisano 14 Grudnia 2010 Witam, Mam dwa problemy (na chwilę obecną) 1. odpalanie Jest zima więc jest zimno pojawia się problem odpalania tzn. po włączeniu zapłonu zaczyna kręcić i nagle jakby się zacinał rozrusznik i chrobocze taki metaliczny zgrzyt - (siedząc jako kierowca odgłos dochodzi od strony alternatora ?) 2. otwieranie Nie mogę otworzyć drzwi kierowcy tzn z kluczyka się nie da, natomiast z pilota słychać że siłownik otwiera i jakby natychmiast się zamykał - zwarcie na siłowniku? co do odpalania: aku naładowany 12,7 V (mierzone tuż przed odpaleniem) będę wdzięczny za podpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #2 Napisano 14 Grudnia 2010 Na początek wymień tulejki w rozruszniku ewentualnie bendix. Co do zamka, to prawdopodobnie dostała sie woda - i zamarzła. Stąd problemy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojciechk Zgłoś #3 Napisano 14 Grudnia 2010 ewentualnie, które tulejki (może dysponujesz jakimś schematem ) woda, hmm - tylko jak otworzyć teraz te drzwi - ani od wewnątrz ani z zewnątrz, z pilota ani z kluczyka się nie dają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #4 Napisano 14 Grudnia 2010 Jak rozbierzesz rozrusznik to na wirniku są tylko dwie tulejki. Gdzie sa osadzone - widać po rozłożeniu. Nie jaki dokładnie dźwięk wydaje twój rozrusznik, więc winny może też być bendix. A co do drzwi to spróbuj suszarką w garażu lub odmrażaczem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojciechk Zgłoś #5 Napisano 14 Grudnia 2010 a mógłbyś zaznaczyć na tym schemacie, które tulejki masz na myśli, i ewentualnie ten bendix Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #6 Napisano 14 Grudnia 2010 Nie jestem pewny czy nr 4 to tulejka, bo już nie pamiętam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojciechk Zgłoś #7 Napisano 14 Grudnia 2010 Wielkie dzięki będę kombinował Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #8 Napisano 15 Grudnia 2010 aby otworzyć drzwi to wypnij kostkę z pompki centralnego i wtedy otwórz od środka. Zwarcie możesz mieć w siłowniczku lub w klamce aby to sprawdzić musisz zdjąć tapicerkę ze drzwi. Od instalacji centralnego będziesz miał dwie kostki, jedna przy siłowniczku(cztery kabelki) i druga na przewodach od klamki (trzy kabelki). Rozłącz raz jedną raz drugą (w międzyczasie podłącz pompkę) w ten sposób dowiesz się co robi ci zwarcie. Jeżeli mimo rozłączenia siłowiniczka i klamki nadal będzie ci domykać zamek to zwarcie masz gdzieś w instalacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vip87 Zgłoś #9 Napisano 15 Grudnia 2010 Jesli chrobocze tak jak to napisałes to w 99% tulejki rozrusznika a najbardziej to wyrobiona bedzie ta od strony szczotek. Jesli tak bedzie to odrazu czeka Cie wymiana szczotek albo całego szczotkotrzymacza bo na bank szczatki cieło pod kątem. Niezapomniej o tulejce w obudowie skrzyni nr 19 na foto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hakunamatata Zgłoś #10 Napisano 15 Grudnia 2010 Co do zamka drzwi miałem niedawno to samo tylko że w drzwiach pasażera. Ani siłownik ani klucz nie był w stanie otworzyć zamka, użyłem najpierw płynu do odmrażania zamków, następnie WD40. I pomogło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuzu-6 Zgłoś #11 Napisano 16 Grudnia 2010 co do rozrusznika to na pewno tulejka bo bendix byś słyszał że nie kreći silnikiem tylko sam rozrusznik a co do drzwi najlepszy wd40 jak kolega pisal i jak otworzeysz do rozbiesz tapicerke i na caly mechanizm polej aby go wyczyscic i mieć problem z głowy do nastepnej zimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tom_ek1 Zgłoś #12 Napisano 22 Grudnia 2010 witam. z powyższych postów ..... polecacie WD-40. A to nie jest dobry pomysł. Bo Środek ten później pochłania wodę i zamarza zamek on nowa. Lepiej jest skorzystać ze smaru wazelinowego. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojciechk Zgłoś #13 Napisano 22 Grudnia 2010 wd 40, cx 80 (chyba taka ma nazwe) pomagają na chwile taki jak kolega tom_ek1 pisze poprsykałem smarem miedziowanym w sprayu i na razie nie zamarzły - ale jak na złość zrobiło się cieplej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojciechk Zgłoś #14 Napisano 27 Grudnia 2010 Dobra trzeba wyjąć i rozebrać rozrusznik ma ktoś jakieś porady jak najsprawniej przeprowadzić tę operację i na co uważać, z czym są problemy itp Dodam: wymieniam na podjeździe, brak kanału itp - niestety Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luk@sz Zgłoś #15 Napisano 27 Grudnia 2010 Musisz wyjąć rozrusznik, bez tego nie da rady. Można to zrobić bez kanału czy tez podnośnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vip87 Zgłoś #16 Napisano 27 Grudnia 2010 Bez kanału da sie bez problemu to zrobic. Wazne co trzeba zrobic to podstawic silnik najlepiej jakis podnosnik, żeby silnik nie opadł bo te sruby od rozrusznika trzymaja silnik do przedniej poduszki. Odpinasz kleme + odpinasz i odkrecasz przewody od rozrusznika, odkrecasz 2 sruby. I juz masz rozrusznik wytargany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojciechk Zgłoś #17 Napisano 27 Grudnia 2010 (edytowane) mam pytanie jak rozebrać rozrusznik na elementy pierwsze Edytowane 5 Stycznia 2011 przez wojciechk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojciechk Zgłoś #18 Napisano 5 Stycznia 2011 odswieze temat, wie ktos jak rozebrac rozrusznik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #19 Napisano 5 Stycznia 2011 odswieze temat, wie ktos jak rozebrac rozrusznik? dość dawno rozbierałem swój w 1Y ale pamietam że nie było z tym żadnych problemów. Jakieś 2-3 śrubki i cały masz rozbebeszony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spiczi Zgłoś #20 Napisano 5 Stycznia 2011 Wyjmujesz rozrusznik, srubokrętem krzyżakowym odkrecasz dwie śrubki trzymające ten mały kapturek (nr 17 na rysunku powyzej) z tyłu rozrusznika, zdejmujesz zabezpieczanie. Potem odkręcasz kluczem 6 lub 7 dwie śrubki (trzymające dekiel nr 5) i rozrusznik sie rozdziela. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach