shu B3FAN Zgłoś #1 Napisano 5 Grudnia 2010 witam. drodzy koledzy potrzebuje pomocy, mianowicie passat ciezko wkreca sie na obroty, brakuje mu mocy tak ze ledwo co rusza z miejsca wydaje mi sie na sluch ze chodzi jakby na 3 cylindry, ale obroty trzyba bardzo dobrze i rowno. raz tak mialem ze na 4 biegu jak puscilem gaz to cos strzelalo z tlumika. a zaczelo sie to ze jak wracalem od mechanika ktory robil mi sprzego to passek tak sie zagrzal ze wywalilo caly plyn na silnik a winien byl czujnik ktory wlacza wentylator. silnik wysuszylem jak moglem i lipa... moglo cos tak zalac ze padlo na amen? cewka, aparat? a moze sprzeglo zle poskladane? prosze o pomoc i z gory dziekuje. pozdraVWiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #2 Napisano 5 Grudnia 2010 Może być tak że go zagrzałeś na amen i UPG puściła. Jak pracuje to temp w normie, płynu dalej nie wywala? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vip87 Zgłoś #3 Napisano 5 Grudnia 2010 jesli go przegrzałeś tzn chodził bez płynu silnik to na bank tak jak kolega wyzej pisze padła uszczelka pod głowica. Wiem z doswiadczenia bo kumpel tak mial. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shu B3FAN Zgłoś #4 Napisano 5 Grudnia 2010 to mnie teraz zalamaliscie Jak pracuje to temp w normie, płynu dalej nie wywala? temp. jest ok., wentylator sie wlacza jak trzeba, plynu nie wywala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koxi30 Zgłoś #5 Napisano 5 Grudnia 2010 może mechanik rozrząd poprzestawiał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shu B3FAN Zgłoś #6 Napisano 5 Grudnia 2010 może mechanik rozrząd poprzestawiał mechanik tylko zrzucil skrzynie, zmienil sprzeglo i poskladal wszystko spowrotem wiec do rozrzadu nie podchodzil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vip87 Zgłoś #7 Napisano 5 Grudnia 2010 jak juz kolega wczesniej wspomnial o rozrzadzie to mozna go sprawdzic czy znaki sie zgadzaja. No ale nie wydaje mi sie zeby po tej stronie lezal problem. Jesli wywaliło płyn i przegrzało to uszczelka pewniejsza(z doswiadczenia) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #8 Napisano 5 Grudnia 2010 silnik wysuszylem jak moglem i lipa... Dałeś radę na takim mrozie? ,sprawdź dobrze wszystkie wtyczki czy nie ma w nich płynu, zwłaszcza tą co jest przy aparacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shu B3FAN Zgłoś #9 Napisano 5 Grudnia 2010 Dałeś radę na takim mrozie? odwiedzilem kolege ktory ma grzany garaz jak przez noc mu nie przejdzie to oczywiscie posprawdzam wszystkie wtyczki... bo wymiane UPG nie na reke mi teraz wymieniac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #10 Napisano 5 Grudnia 2010 Podepnę się mam podobny problem tylko że utrata mocy jest czasowa, czasem auto tak jak by na ręcznym jechało a czasem jedzie normalnie, tylko że u mnie podejrzewam że abs coś szwankuje i robi jakieś zakłócenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Olka23 Zgłoś #11 Napisano 5 Grudnia 2010 Jestem nowym użytkownikiem tego forum więc dopisuje moje pytanie tutaj i mam nadzieje że ktoś mi pomoże.Mam pssata 91r 90KM 1.8 z gazem.W tej chwili stoi na warsztacie ponieważ zgasł mi w trakcie jazdy i nie dał sie odpalić.Panowie w warsztacie wymienili mu pompke paliwa posprawdzali rozrząd i te inne bajery ale samochód odpala i jesli nie trzymam nogi na gazie to gasnie z powrotem.Teraz proponują mi rozbieranie silnika i tam szukanie przyczyny.żeby tego uniknąć pytam czy może być inny powód takiego zachowania samochodu?Bardzo prosze o odpowiedz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shu B3FAN Zgłoś #12 Napisano 7 Grudnia 2010 jednak padla uszczelka pod glowica dzisiaj troche pojezdzilem i taki widok zastalem po ok. 50 km. brak mocy i strzaly z tlumika przy zmianie biegow jak w WRC ile moze kosztowac wymiana UPG u mechanika? co jeszcze przy okazji mozna zrobic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #13 Napisano 7 Grudnia 2010 Uszczelka podstawa, planowanie wiadomo, do tego: wymiana prowadnic zaworowych, uszczelniaczy zaworowych i sprawdzanie szczelności głowicy i wtedy może sie okazać że potrzeba wymienić zawór czy też go dotrzeć. Ale to jak oddasz głowicę do dobrego fachowca nie musisz wiedzieć, sam się tym zajmie a Tobie pozostanie montaż samej czapki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shu B3FAN Zgłoś #14 Napisano 7 Grudnia 2010 ooo to widze na bogato bedzie... w tym roku juz nie dam rady tego zrobic cos moze sie jeszcze narobic jak posmigam jeszcze troche z tym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #15 Napisano 7 Grudnia 2010 uważaj żebyś silnika nie przegrzał... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kielon.m Zgłoś #16 Napisano 8 Grudnia 2010 Moze Ci glowice tak powykrecac (oczywiscie jak przegrzejesz silnik) ze chopek od glowic nic Ci znia nie bedzie juz mogl zrobic. Ogolnie jak sie ma walnieta uszczelke pod glowica to sie nie jezdzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shu B3FAN Zgłoś #17 Napisano 9 Grudnia 2010 jednak okazalo sie ze to nie uszczelka pod glowica puscila ze ten plyn tak widac tylko uszczelka miedzy glowica a tym plastikiem w ktory wklada sie czujnik temperatury... po wyczyszczeniu i dokladnych ogledzinach widac czarno na bialym ze stamtad saczy sie plyn i rozchodzi sie po szczelinie pod glowica. juz zamowilem ten plastik (czy jak to sie nazywa fachowo?) i jutro montarz. jednak problem z muleniem pozostaje czemu przy zmianie biegow strzela z tlumika jak w WRC? czasami tez tak jest przy hamowaniu silnikiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #18 Napisano 9 Grudnia 2010 jednak okazalo sie ze to nie uszczelka pod glowica puscila ze ten plyn tak widac tylko uszczelka miedzy glowica a tym plastikiem w ktory wklada sie czujnik temperatury... po wyczyszczeniu i dokladnych ogledzinach widac czarno na bialym ze stamtad saczy sie plyn i rozchodzi sie po szczelinie pod glowica. juz zamowilem ten plastik (czy jak to sie nazywa fachowo?) i jutro montarz. jednak problem z muleniem pozostaje czemu przy zmianie biegow strzela z tlumika jak w WRC? czasami tez tak jest przy hamowaniu silnikiem rozregulowany kąt wyprzedzenia zapłonu wypadanie zapłonu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shu B3FAN Zgłoś #19 Napisano 9 Grudnia 2010 rozregulowany kąt wyprzedzenia zapłonu wypadanie zapłonu jaka na to rada? zle ustawiony zaplon? obroty trzyma na 900 idealnie na luzie. zero zawachan wskazowki obrotomierza i na sluch wszystko jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Payo Zgłoś #20 Napisano 29 Czerwca 2011 Doklejając się do tematu "brak mocy" opisze przypadłość mojego Passata z przed tygodnia (2001r AVB) Podczas wyprzedzania kolumny aut potrzebowałem w końcowym momencie depnąć, ku mojemu zdziwieniu zero przyspieszenia na wciśniecie do podłogi gazu. Obroty rosły a prędkość ta sama. Nawet później autobusu nie było czym wyprzedzić. Zatrzymałem się zgasiłem silnik odpaliłem i już było OK. Niestety dziś również podczas wyprzedzania ta sama przypadłość. Hmu... i co to może być? A i jeszcze jedno... od miesiąca dodatkowo co jakiś czas dostaje dziwnych drgań (jakby VW miał parkinsona) i w moim odczuciu silnik nie równo pracuje...może to wtryski bo jeden 2lata wstecz był tylko czyszczony...i raz na ruski rok słyszę dziwne bulgotanie(nie wydaje mi się ze to uszczelka z pod głowicy bo ulany jest u góry za zaworem egr) Poradźcie co to może być i jak to zrobić bo nie ma nawet w mojej okolicy do kogo się zwrócić o diagnozę a większość fachmanów u mnie to partacze albo "żydy" i twierdzą że wszystko jest OK jak Ja wiem że nie jest. HELP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach