Skocz do zawartości
shu B3FAN

[2E] brak mocy - slabo sie wkreca na obroty

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

drodzy koledzy potrzebuje pomocy, mianowicie passat ciezko wkreca sie na obroty, brakuje mu mocy tak ze ledwo co rusza z miejsca :/ wydaje mi sie na sluch ze chodzi jakby na 3 cylindry, ale obroty trzyba bardzo dobrze i rowno. raz tak mialem ze na 4 biegu jak puscilem gaz to cos strzelalo z tlumika.

a zaczelo sie to ze jak wracalem od mechanika ktory robil mi sprzego to passek tak sie zagrzal ze wywalilo caly plyn na silnik a winien byl czujnik ktory wlacza wentylator. silnik wysuszylem jak moglem i lipa...

moglo cos tak zalac ze padlo na amen? cewka, aparat? a moze sprzeglo zle poskladane?

prosze o pomoc i z gory dziekuje. pozdraVWiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być tak że go zagrzałeś na amen i UPG puściła.

Jak pracuje to temp w normie, płynu dalej nie wywala?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli go przegrzałeś tzn chodził bez płynu silnik to na bank tak jak kolega wyzej pisze padła uszczelka pod głowica. Wiem z doswiadczenia bo kumpel tak mial.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to mnie teraz zalamaliscie :(

Jak pracuje to temp w normie, płynu dalej nie wywala?

temp. jest ok., wentylator sie wlacza jak trzeba, plynu nie wywala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może mechanik rozrząd poprzestawiał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może mechanik rozrząd poprzestawiał

mechanik tylko zrzucil skrzynie, zmienil sprzeglo i poskladal wszystko spowrotem wiec do rozrzadu nie podchodzil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak juz kolega wczesniej wspomnial o rozrzadzie to mozna go sprawdzic czy znaki sie zgadzaja. No ale nie wydaje mi sie zeby po tej stronie lezal problem. Jesli wywaliło płyn i przegrzało to uszczelka pewniejsza(z doswiadczenia)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
silnik wysuszylem jak moglem i lipa...

Dałeś radę na takim mrozie? ,sprawdź dobrze wszystkie wtyczki czy nie ma w nich płynu, zwłaszcza tą co jest przy aparacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dałeś radę na takim mrozie?

odwiedzilem kolege ktory ma grzany garaz :)

 

jak przez noc mu nie przejdzie to oczywiscie posprawdzam wszystkie wtyczki... bo wymiane UPG nie na reke mi teraz wymieniac :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się mam podobny problem tylko że utrata mocy jest czasowa, czasem auto tak jak by na ręcznym jechało a czasem jedzie normalnie, tylko że u mnie podejrzewam że abs coś szwankuje i robi jakieś zakłócenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem nowym użytkownikiem tego forum więc dopisuje moje pytanie tutaj i mam nadzieje że ktoś mi pomoże.Mam pssata 91r 90KM 1.8 z gazem.W tej chwili stoi na warsztacie ponieważ zgasł mi w trakcie jazdy i nie dał sie odpalić.Panowie w warsztacie wymienili mu pompke paliwa posprawdzali rozrząd i te inne bajery ale samochód odpala i jesli nie trzymam nogi na gazie to gasnie z powrotem.Teraz proponują mi rozbieranie silnika i tam szukanie przyczyny.żeby tego uniknąć pytam czy może być inny powód takiego zachowania samochodu?Bardzo prosze o odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jednak padla uszczelka pod glowica :(

 

zdjcie02260.jpg

zdjcie0222z.jpg

zdjcie02240.jpg

 

dzisiaj troche pojezdzilem i taki widok zastalem po ok. 50 km. brak mocy i strzaly z tlumika przy zmianie biegow jak w WRC ;)

ile moze kosztowac wymiana UPG u mechanika? co jeszcze przy okazji mozna zrobic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka podstawa, planowanie wiadomo, do tego: wymiana prowadnic zaworowych, uszczelniaczy zaworowych i sprawdzanie szczelności głowicy i wtedy może sie okazać że potrzeba wymienić zawór czy też go dotrzeć. Ale to jak oddasz głowicę do dobrego fachowca nie musisz wiedzieć, sam się tym zajmie a Tobie pozostanie montaż samej czapki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ooo to widze na bogato bedzie...

w tym roku juz nie dam rady tego zrobic :/ cos moze sie jeszcze narobic jak posmigam jeszcze troche z tym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uważaj żebyś silnika nie przegrzał...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze Ci glowice tak powykrecac (oczywiscie jak przegrzejesz silnik) ze chopek od glowic nic Ci znia nie bedzie juz mogl zrobic.

Ogolnie jak sie ma walnieta uszczelke pod glowica to sie nie jezdzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jednak okazalo sie ze to nie uszczelka pod glowica puscila ze ten plyn tak widac :) tylko uszczelka miedzy glowica a tym plastikiem w ktory wklada sie czujnik temperatury... po wyczyszczeniu i dokladnych ogledzinach widac czarno na bialym ze stamtad saczy sie plyn i rozchodzi sie po szczelinie pod glowica. juz zamowilem ten plastik (czy jak to sie nazywa fachowo?) i jutro montarz. jednak problem z muleniem pozostaje :/ czemu przy zmianie biegow strzela z tlumika jak w WRC? czasami tez tak jest przy hamowaniu silnikiem :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jednak okazalo sie ze to nie uszczelka pod glowica puscila ze ten plyn tak widac :) tylko uszczelka miedzy glowica a tym plastikiem w ktory wklada sie czujnik temperatury... po wyczyszczeniu i dokladnych ogledzinach widac czarno na bialym ze stamtad saczy sie plyn i rozchodzi sie po szczelinie pod glowica. juz zamowilem ten plastik (czy jak to sie nazywa fachowo?) i jutro montarz. jednak problem z muleniem pozostaje :/ czemu przy zmianie biegow strzela z tlumika jak w WRC? czasami tez tak jest przy hamowaniu silnikiem :/
rozregulowany kąt wyprzedzenia zapłonu wypadanie zapłonu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rozregulowany kąt wyprzedzenia zapłonu wypadanie zapłonu

jaka na to rada? zle ustawiony zaplon?

obroty trzyma na 900 idealnie na luzie. zero zawachan wskazowki obrotomierza i na sluch wszystko jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doklejając się do tematu "brak mocy" opisze przypadłość mojego Passata z przed tygodnia (2001r AVB)

Podczas wyprzedzania kolumny aut potrzebowałem w końcowym momencie depnąć,

ku mojemu zdziwieniu zero przyspieszenia na wciśniecie do podłogi gazu. Obroty rosły a prędkość ta sama. Nawet później autobusu nie było czym wyprzedzić. Zatrzymałem się zgasiłem silnik odpaliłem i już było OK. Niestety dziś również podczas wyprzedzania ta sama przypadłość. Hmu... i co to może być?

A i jeszcze jedno...

od miesiąca dodatkowo co jakiś czas dostaje dziwnych drgań (jakby VW miał parkinsona) i w moim odczuciu silnik nie równo pracuje...może to wtryski bo jeden 2lata wstecz był tylko czyszczony...i raz na ruski rok słyszę dziwne bulgotanie(nie wydaje mi się ze to uszczelka z pod głowicy bo ulany jest u góry za zaworem egr)

 

Poradźcie co to może być i jak to zrobić bo nie ma nawet w mojej okolicy do kogo się zwrócić o diagnozę a większość fachmanów u mnie to partacze albo "żydy" i twierdzą że wszystko jest OK jak Ja wiem że nie jest.

HELP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności