Tomcio Zgłoś #21 Napisano 2 Grudnia 2010 Panowie, ale co w przypadku kombi i tylnej klapy, objawy te same: otwiera się ale zamyka dopiero po rozgrzaniu. To samo co z zamkami drzwi. Mimo innego wyglądu zamki działają na tej samej zasadzie. Blokowanie odbywa się przez dociąganie zapadki sprężyną. Jak zamarznie, to sprężyna nie daje rady dociągnąć zapadki. Jako doraźny sposób (zamiast przywiązywania pasami czy trzymania ręką itp.) polecam podgrzać zapalniczką. Wystarczy 5-20sek. i usłyszymy "pstryk". Nic się nie stanie, metal dobrze przewodzi temperaturę i lud się rozpuści zanim jakikolwiek plastik zdąży się nagrzać, nie mówiąc już o stopieniu jakiegoś plastiku. Przetestowane, działa. Oczywiście czyszczenie i smarowanie to podstawa, zapalniczka to doraźny patent. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uosiu Zgłoś #22 Napisano 3 Grudnia 2010 Proponuje, by do warsztatu z tym watkiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #23 Napisano 3 Grudnia 2010 Ja półtora roku temu rozebrałem zamki, umyłem w benzynce, rozrobiłem smar z olejem silnikowym na lepką maź i przesmarowałem całość. Jak na razie nie mam problemów z zamarzającymi zamkami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach