pol555 Zgłoś #1 Napisano 23 Listopada 2010 Witam, Passat 1.9 tdi 105KM, 2006, przebieg 150.000km. Właśnie wymienione dwumas, sprzęgło, łożysko. Objawy: po wciśnięciu sprzęgła w trakcie wrzucania biegu czuć w połowie opór, jakby nie da się wrzucić biegu jednym ruchem, tylko trzeba w połowie pokonać opór i bieg wchodzi. Przed wymianą było to czuć przy wrzucaniu III biegu. Po wymianie pojawiło się to również na innych biegach. Dodatkowo w sytuacji kiedy stoję, nacisnę sprzęgło i wrzucam I jest opór, wyrzucam na luz, NIE PUSZCZAM SPRZĘGŁA, znowu wrzucam I - oporu BRAK. Co to może być? dzięki za sugestie Filip Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafff Zgłoś #2 Napisano 16 Października 2011 Podpinam sie do tematu mam tak samo po wymianie dwumasa, sprzęgła i łożyska oporowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #3 Napisano 16 Października 2011 Dodatkowo w sytuacji kiedy stoję, nacisnę sprzęgło i wrzucam I jest opór, wyrzucam na luz, NIE PUSZCZAM SPRZĘGŁA, znowu wrzucam I - oporu BRAK.wygląda na źle złożone sprzęgło, lub cięgna się przesunęły, albo coś ze skrzynią może nie halo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebek2006 Zgłoś #4 Napisano 16 Października 2011 a ile kosztuje wymiana dwu masu ? u mnie slychac takie dziwne stuki na zimnym silniku jak nacisne lekko pedal sprzegla to czuje szarpanie dodam ze jak sie silnik zagrzeje stuki znikaja myslicie ze to dwu mas ? biegi wchodza bez problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #5 Napisano 16 Października 2011 koło 3500zł ile kosztuje wymiana dwu masu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
morfeo11 Zgłoś #6 Napisano 16 Października 2011 Mnie w zeszłym miesiącu 3200zł wyniosła wymiana dwumasy oraz synchronizatora 2 biegu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #7 Napisano 16 Października 2011 Skąd Wy te ceny bierzecie!!! Ja płaciłem za komplet dwumasy nie całe 1900 zł, od kolego z forum "maciejek". Ale to nie o tym chyba chodzi w tym wątku, o dwumasie było już sporo. A jeśli chodzi o przycinanie biegów to u mnie tak było przed wymianą jak i jest po wymianie. Występuje to sporadycznie i tylko bieg 1 i wsteczny, nie wnikałem w to za bardzo ponieważ zdarzy mi się to może z raz na miesiąc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #8 Napisano 17 Października 2011 (edytowane) u mnie po wymianie kompletu (sprzęgło, docisk, dwumas, łożysko), na odpalonym silniku mam problem ze wstecznym i jedynką, albo nie mogę wrzucić (opór), albo nie mogę wyjąć w/w biegów (na zgaszonym jest ok). Cały komplet Sachs-a. Jutro demontaż i kontrola (ewentualna wymiana), mechanik stawia na docisk - mówi, że spotkał się już z czymś takim i proponuje powrót do LUK-a (jak w oryginale). Najgorsze, że luk i sachs do siebie nie pasują (inny rozstaw śrub), więc pozostanie mi wymiana kompletu Napiszcie jakiej firmy wy wstawialiście dwumasy. Ja jutro po wymianie zrobię parę fotek, tego co się uszkodziło, dodam, że wszystko było montowane około 4 miechów temu. pozdr Edytowane 17 Października 2011 przez makeć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebek2006 Zgłoś #9 Napisano 17 Października 2011 Panowie napiszcie mi jakie wystepuja obiawy przy uszkodzonym dwu masu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #10 Napisano 17 Października 2011 Chopie trzeba szukać!! http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/37799-Koło-dwumasowe-sprzęgło?highlight=dwumasa http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/41728-Koło-dwumasowe-i-jego-żywotność-silnik-BKP-2.0TDi-140PS?highlight=dwumasa http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/79251-dziwne-odgłosy-przy-wciśniętym-sprzęgle?highlight=dwumasa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #11 Napisano 17 Października 2011 mam pytanko odnośnie: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/92472-op%C3%B3r-przy-wrzucaniu-bieg%C3%B3w?p=1490423&viewfull=1#post1490423 dziś zauważyłem, że jak przygazuję na wciśniętym sprzęgle, to biegi wchodzą i wychodzą normalnie, może coś podpowiecie, na co zwrócić uwagę jutro przy demontażu ? pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #12 Napisano 17 Października 2011 sam sobie odpowiedziałeś na to jeżeli po przygazowaniu biegi wchodzą lepiej, to znaczy że coś jest nie tak z dociskiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #13 Napisano 17 Października 2011 sam sobie odpowiedziałeś na tojeżeli po przygazowaniu biegi wchodzą lepiej, to znaczy że coś jest nie tak z dociskiem no sam nie , mechanior obstawił docisk, choć o tym przygazowaniu jeszcze nie wie (jutro się dowie), ja chciałem się tylko pocieszyć na razie dzięki, jutro zobaczymy ... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #14 Napisano 18 Października 2011 No i jestem po wymianie .... Generalnie nic konkretnego nie było widać, na żadnym z elementów, po za jedną małą drobnostką ... na poniższym zdjęciu zaznaczyłem. Mam wrażenie, że wszystkie te blaszki dookoła docisku delikatnie idą w literę S (takie bardziej proste s), może to i sugestia mechaniora, ale faktycznie tak jest. ... nie wiem, czy to było przyczyną mojego problemu, ale teraz mam wstawiony cały nowy komplet LUK-a i jest wszystko OK, a 1900 już nie moje Jak by co, to chętnie sprzedam poprzedni (4 miechy na aucie) komplet Sachsa (nie mogę reklamować, bo paragon wywaliłem), na bank tarcza jest dobra: i łożysko LUK-a: Pozdrawiam ps.jak na razie 12000 w auto już poszło na naprawy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezess7 Zgłoś #15 Napisano 18 Października 2011 makeć, rozumiem, że założyłeś nowy dwumas Sachsa, nie spisywał się i zamieniłeś na LUKa?? Idzie jakoś rozpoznać co się ma?? Fabryka montuje tylko LUKi czy Sachsy też?? Mnie też czeka wymiana, a nie chciałbym podzielić Twojego losu z podwójną wymianą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #16 Napisano 18 Października 2011 Z tego co pamiętam jak kupowałem swoje to nie dojdziesz bez "zajrzenia" co jest w aucie. Ale wszyscy mi mówili że jak zmieniam cały komplet to można włożyć co się chce (Sachs lub Luk). makeć a te przycinanie 1 biegu i wstecznego miałeś za każdym razem kiedy chciałeś któryś wrzucić, czy było to sporadyczne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #17 Napisano 18 Października 2011 makeć, rozumiem, że założyłeś nowy dwumas Sachsa, nie spisywał się i zamieniłeś na LUKa??tak dokładnie było, chciałem niby lepszy bo był droższy (1790 pln komplet + łożysko LUK-a chyba coś koło 180 pln), niestety, nie spisał się (ktoś mi polecił sachsa) Wymieniłem na nowy komplet LUK-a (1600 już z łożyskiem). Więc ja nie polecam.Idzie jakoś rozpoznać co się ma?? tylko demontaż.Fabryka montuje tylko LUKi czy Sachsy też??LUK-a. makeć a te przycinanie 1 biegu i wstecznego miałeś za każdym razem kiedy chciałeś któryś wrzucić, czy było to sporadyczne? sporadyczne (tzn, nie za każdym razem), ale bardzo częste, na zgaszonym zero problemu.tak jak pisałem już wyżej, jak przygazowałem, to biegi wchodziły i wychodziły normalnie, zauważyłem jeszcze, że jak nacisnąłem pedał sprzęgła do "prawie" połowy i nacisnąłem na gaz, to pedał sprzęgła szedł tak jak by do góry. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #18 Napisano 18 Października 2011 zauważyłem jeszcze, że jak nacisnąłem pedał sprzęgła do "prawie" połowy i nacisnąłem na gaz, to pedał sprzęgła szedł tak jak by do góry.Pozdrawiam Czyli zj^%^%y docisk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #19 Napisano 18 Października 2011 Czyli zj^%^%y docisktak, tyle, że nie widać na nim jakichś konkretnych uszkodzeń ...http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/92472-op%C3%B3r-przy-wrzucaniu-bieg%C3%B3w?p=1491994&viewfull=1#post1491994 Teraz jest ok. pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach