Skocz do zawartości
pol555

opór przy wrzucaniu biegów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Passat 1.9 tdi 105KM, 2006, przebieg 150.000km.

 

Właśnie wymienione dwumas, sprzęgło, łożysko.

 

Objawy: po wciśnięciu sprzęgła w trakcie wrzucania biegu czuć w połowie opór, jakby nie da się wrzucić biegu jednym ruchem, tylko trzeba w połowie pokonać opór i bieg wchodzi. Przed wymianą było to czuć przy wrzucaniu III biegu. Po wymianie pojawiło się to również na innych biegach.

 

Dodatkowo w sytuacji kiedy stoję, nacisnę sprzęgło i wrzucam I jest opór, wyrzucam na luz, NIE PUSZCZAM SPRZĘGŁA, znowu wrzucam I - oporu BRAK.

 

Co to może być?

 

dzięki za sugestie

 

Filip

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpinam sie do tematu mam tak samo po wymianie dwumasa, sprzęgła i łożyska oporowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodatkowo w sytuacji kiedy stoję, nacisnę sprzęgło i wrzucam I jest opór, wyrzucam na luz, NIE PUSZCZAM SPRZĘGŁA, znowu wrzucam I - oporu BRAK.
wygląda na źle złożone sprzęgło, lub cięgna się przesunęły, albo coś ze skrzynią może nie halo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ile kosztuje wymiana dwu masu ? u mnie slychac takie dziwne stuki na zimnym silniku jak nacisne lekko pedal sprzegla to czuje szarpanie dodam ze jak sie silnik zagrzeje stuki znikaja myslicie ze to dwu mas ? biegi wchodza bez problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koło 3500zł

ile kosztuje wymiana dwu masu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie w zeszłym miesiącu 3200zł wyniosła wymiana dwumasy oraz synchronizatora 2 biegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skąd Wy te ceny bierzecie!!! Ja płaciłem za komplet dwumasy nie całe 1900 zł, od kolego z forum "maciejek". Ale to nie o tym chyba chodzi w tym wątku, o dwumasie było już sporo. A jeśli chodzi o przycinanie biegów to u mnie tak było przed wymianą jak i jest po wymianie. Występuje to sporadycznie i tylko bieg 1 i wsteczny, nie wnikałem w to za bardzo ponieważ zdarzy mi się to może z raz na miesiąc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie po wymianie kompletu (sprzęgło, docisk, dwumas, łożysko), na odpalonym silniku mam problem ze wstecznym i jedynką, albo nie mogę wrzucić (opór), albo nie mogę wyjąć w/w biegów (na zgaszonym jest ok).

Cały komplet Sachs-a.

Jutro demontaż i kontrola (ewentualna wymiana), mechanik stawia na docisk - mówi, że spotkał się już z czymś takim i proponuje powrót do LUK-a (jak w oryginale). Najgorsze, że luk i sachs do siebie nie pasują (inny rozstaw śrub), więc pozostanie mi wymiana kompletu :(

Napiszcie jakiej firmy wy wstawialiście dwumasy.

Ja jutro po wymianie zrobię parę fotek, tego co się uszkodziło, dodam, że wszystko było montowane około 4 miechów temu.

pozdr

Edytowane przez makeć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie napiszcie mi jakie wystepuja obiawy przy uszkodzonym dwu masu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanko odnośnie:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/92472-op%C3%B3r-przy-wrzucaniu-bieg%C3%B3w?p=1490423&viewfull=1#post1490423

dziś zauważyłem, że jak przygazuję na wciśniętym sprzęgle, to biegi wchodzą i wychodzą normalnie, może coś podpowiecie, na co zwrócić uwagę jutro przy demontażu ?

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sam sobie odpowiedziałeś na to

jeżeli po przygazowaniu biegi wchodzą lepiej, to znaczy że coś jest nie tak z dociskiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sam sobie odpowiedziałeś na to

jeżeli po przygazowaniu biegi wchodzą lepiej, to znaczy że coś jest nie tak z dociskiem

no sam nie ;), mechanior obstawił docisk, choć o tym przygazowaniu jeszcze nie wie (jutro się dowie), ja chciałem się tylko pocieszyć ;)

na razie dzięki, jutro zobaczymy ...

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jestem po wymianie ....

Generalnie nic konkretnego nie było widać, na żadnym z elementów, po za jedną małą drobnostką ...

na poniższym zdjęciu zaznaczyłem.

Mam wrażenie, że wszystkie te blaszki dookoła docisku delikatnie idą w literę S (takie bardziej proste s), może to i sugestia mechaniora, ale faktycznie tak jest.

18102011011.th.jpg

 

... nie wiem, czy to było przyczyną mojego problemu, ale teraz mam wstawiony cały nowy komplet LUK-a i jest wszystko OK, a 1900 już nie moje :(

Jak by co, to chętnie sprzedam poprzedni (4 miechy na aucie) komplet Sachsa (nie mogę reklamować, bo paragon wywaliłem), na bank tarcza jest dobra:

18102011012.th.jpg

 

i łożysko LUK-a:

18102011013.th.jpg

 

Pozdrawiam

ps.jak na razie 12000 w auto już poszło na naprawy :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

makeć, rozumiem, że założyłeś nowy dwumas Sachsa, nie spisywał się i zamieniłeś na LUKa?? Idzie jakoś rozpoznać co się ma?? Fabryka montuje tylko LUKi czy Sachsy też?? Mnie też czeka wymiana, a nie chciałbym podzielić Twojego losu z podwójną wymianą ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam jak kupowałem swoje to nie dojdziesz bez "zajrzenia" co jest w aucie. Ale wszyscy mi mówili że jak zmieniam cały komplet to można włożyć co się chce (Sachs lub Luk).

makeć a te przycinanie 1 biegu i wstecznego miałeś za każdym razem kiedy chciałeś któryś wrzucić, czy było to sporadyczne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
makeć, rozumiem, że założyłeś nowy dwumas Sachsa, nie spisywał się i zamieniłeś na LUKa??
tak dokładnie było, chciałem niby lepszy bo był droższy (1790 pln komplet + łożysko LUK-a chyba coś koło 180 pln), niestety, nie spisał się :( (ktoś mi polecił sachsa) Wymieniłem na nowy komplet LUK-a (1600 już z łożyskiem). Więc ja nie polecam.
Idzie jakoś rozpoznać co się ma??
tylko demontaż.
Fabryka montuje tylko LUKi czy Sachsy też??
LUK-a.

 

makeć a te przycinanie 1 biegu i wstecznego miałeś za każdym razem kiedy chciałeś któryś wrzucić, czy było to sporadyczne?
sporadyczne (tzn, nie za każdym razem), ale bardzo częste, na zgaszonym zero problemu.

tak jak pisałem już wyżej, jak przygazowałem, to biegi wchodziły i wychodziły normalnie, zauważyłem jeszcze, że jak nacisnąłem pedał sprzęgła do "prawie" połowy i nacisnąłem na gaz, to pedał sprzęgła szedł tak jak by do góry.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zauważyłem jeszcze, że jak nacisnąłem pedał sprzęgła do "prawie" połowy i nacisnąłem na gaz, to pedał sprzęgła szedł tak jak by do góry.

Pozdrawiam

 

Czyli zj^%^%y docisk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli zj^%^%y docisk
tak, tyle, że nie widać na nim jakichś konkretnych uszkodzeń ...

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/92472-op%C3%B3r-przy-wrzucaniu-bieg%C3%B3w?p=1491994&viewfull=1#post1491994

Teraz jest ok.

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności