tomw88 Zgłoś #1 Napisano 17 Listopada 2010 Witam, czytałem kilka postów w różnych tematach ale chciałbym żeby wszystko było w jednym temacie więc będzie też dla potomnych. Zastanawiam się nad kupnem STAGa 100 żeby pomimo założonego gazu zacząć jeszcze bardziej oszczędzać. Chciałbym się dowiedzieć jak takie coś podłączyć przy moim silniku gdzie nie mam sondy lambda ani czujnika położenia przepustnicy tzn to co jest na przepustnicy daje sygnał do komputera tylko w 2 przypadkach- zamknięta przepustnica i maksymalnie otwarta przepustnica. No i najważniejsze pytanie czy jest sens to zakładać przy moim silniku. Moje spalanie to 13l miasto 10l trasa tak do 150km/h >9l trasa do 120km/h. Pewien użytkownik który napewno się wypowie w tym wątku ma o wiele lepsze wyniki:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #2 Napisano 17 Listopada 2010 Już opisywałem co i jak poustawiać ale myślę że przy poprawnym skonfigurowaniu jesteś w stanie zejść do 11-12 miasto trasa od 8 do 10 w zależności od stylu jazdy koxi już to wie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomw88 Zgłoś #3 Napisano 17 Listopada 2010 wiem ze opisywales ustawienia a interesuje mnie co gdzie podlaczyc a dokladnie ten przewod od tps Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koxi30 Zgłoś #4 Napisano 17 Listopada 2010 trasa od 8 do 10 w zależności od stylu jazdy koxi już to wie potwierdzam w pełnej rozciągłości, nawet 9A może osiągnąć takie wyniki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robe73 Zgłoś #5 Napisano 17 Listopada 2010 Grzesiek a dużo jest roboty z podpięciem STAGa z tego co pamiętam to robiłeś to z Jackiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koxi30 Zgłoś #6 Napisano 17 Listopada 2010 Grzesiek a dużo jest roboty z podpięciem STAGa z tego co pamiętam to robiłeś to z Jackiem ze 2-3 max godziny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robe73 Zgłoś #7 Napisano 17 Listopada 2010 Bo się przymierzam do wywalenia tego powalonego dt-gas i założeniem czegoś innego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #8 Napisano 18 Listopada 2010 Bo się przymierzam do wywalenia tego powalonego dt-gas i założeniem czegoś innego I słuszna koncepcja a STAG 100 świetnie się sprawdza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomw88 Zgłoś #9 Napisano 19 Listopada 2010 (edytowane) Już opisywałem co i jak poustawiać Wyłączyłem kontrole od sądy lambda, ustawiłem TPS CUT-OF na 30 do 1200 obrotów autko zmuliłem do 3000 tyś na jazde ekonomiczna powyżej brak ograniczeń i w cyklu mieszanym wyszedł 10,4 l a ciągnie 170 km/h -- podoba mi sie ta elektronika głównymi parametrami sterującymi sa tps i cewka informująca o obrotach. Ustawiłem pozycje silnika krokowego dla 900 odr tak że silnik chodzi równo ale czuć że ma przykręcony gaz następnie pozycje dla 3000 tyś gdzie juz dostaje gazu więcej i dla 7000 tyś bawka konkretna. Tps mam tak ustawiony że po zdjęciu nogi z gazu i hamowaniu silnikiem zamyka dopływ gazu ponizej wolnych obrotow a gdy obroty zejdą poniżej 1300 silnik krokowy ustawia się na pozycje dla 900 i nie gaśnie. Wygląda to tak że w zakresie do 3500 obro dawka gazu jest odpowiednie dla oorotów silnika i jezdzi ekonomicznie. Powyżej tych obrotów dawka wzrasta x1,5 i autko dostaje mocy do wyprzedzania. Zrobiłem to tak że ustawiłem silnik krokowy na położenie na którym autko ma wolne obroty (900 obr położenie silnika krokowego 68 ) i nim nie szarpie tak jak by to sie śrubą robiło. Na 3000 silnik otwiera się więcen o 4 kroki a od 3 do 7 tyś o dodatkowe 6 kroków dlatego nie brakuje mu gazu do jazdy po przekroczeniu 3 tyś. CUTOFF to funkcja która gazownicy czesto olewaja a ona zmniejsza zużycie gazu. Wygląda to tak że jak jade i zdejme nogę z gazu a autko ma powyżej 1200 obr silnik krokowy schodzi na pozycje 42 kroku czyli normalnie autko powinno zgasnąć ale gdy obroty zejdą poniżej 1200 wraca na pozycję 68. Na wielu forach barany wypowiadały się że to nic nie daje a okazalo sie że zmniejszyło zużycie gazu o 1,5l w mieście. Przydało by się wkleić jakiś schemat podłączenia tego komputera pod wiązkę tzn w którym miejscu przy różnych siknikach, no i ustawienia. Pózniej dojdą foty i screeny i będzie można do warsztatu wrzucić Edytowane 19 Listopada 2010 przez tomw88 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
honestPR Zgłoś #10 Napisano 28 Listopada 2010 http://www.google.pl/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CBUQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.pliki.drypa.pl%2Fentry-41bdc9e53b25e1cfb94641472a46788b.htm&rct=j&q=instrukcja%20stag%20100&ei=20fyTNiuC8rMswah0M3zCg&usg=AFQjCNHydxQ7JrvFHhqR2Ecdn7ekQmvT8w&cad=rja Od producenta wszystko ladnie opisane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wrocek66 Zgłoś #11 Napisano 1 Grudnia 2010 Jeśli nie masz sondy Lambda to po co Ci komputer sterujący instalacją LPG który pobiera sygnał sterujący przede wszystkim z sondy? Wyreguluj dobrze instalacją ( bez kom. LPG ) na analizatorze , tak aby na wolnych i wysokich chodził w optymalnym składzie i będzie git . Szkoda kasy na coś co i tak ie będzie działało ( regulowało ) . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #12 Napisano 4 Grudnia 2010 Będzie działało i regulowało. W STAGu 100 jest możliwość ominięcia sondy lambda, wiem że to się sprawdza-jeżdżę praktycznie tak od początku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomw88 Zgłoś #13 Napisano 25 Stycznia 2011 Pojawiam się z kolejnym pytaniem- kupno staga odkładało się i może nawet dobrze bo dzisiaj dostałem od znajomego komputer autronic al-700 i silniczek krokowy. Pozostaje mi tylko dokupić wiązke. Chciałem się dowiedzieć jak bardzo stag 100 różni się od al-700? da się je podobnie ustawić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #14 Napisano 28 Stycznia 2011 Jeśli nie masz sondy Lambda to po co Ci komputer sterujący instalacją LPG który pobiera sygnał sterujący przede wszystkim z sondy? Wyreguluj dobrze instalacją ( bez kom. LPG ) na analizatorze , tak aby na wolnych i wysokich chodził w optymalnym składzie i będzie git . Szkoda kasy na coś co i tak ie będzie działało ( regulowało ) . Nieznasz sie chyba że poprzesz słowa doświadczeniem i znajomością konfiguracji stag. Będzie działało i regulowało. W STAGu 100 jest możliwość ominięcia sondy lambda, wiem że to się sprawdza-jeżdżę praktycznie tak od początku. I o to chodzi nikt nie wyda za sondę która prawidłowo odczyta skład mieszanki 700-900 zł a stag korzystając z obrotów i wskazań tps reguluje skład mieszanki. Pojawiam się z kolejnym pytaniem- kupno staga odkładało się i może nawet dobrze bo dzisiaj dostałem od znajomego komputer autronic al-700 i silniczek krokowy. Pozostaje mi tylko dokupić wiązke. Chciałem się dowiedzieć jak bardzo stag 100 różni się od al-700? da się je podobnie ustawić? Nie licz na pomoc bo nie spotkałem się na forum z opisem al-700 ale mogę się mylić w każdym razie dla mnie to ciemna magia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomw88 Zgłoś #15 Napisano 28 Stycznia 2011 Nie licz na pomoc bo nie spotkałem się na forum z opisem al-700 ale mogę się mylić w każdym razie dla mnie to ciemna magia.no to jeszcze został Włodek... Chodzi mi głównie o to czy w al-700 da się wyłączyć kontrolę od sondy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wrocek66 Zgłoś #16 Napisano 28 Stycznia 2011 Instalacje II gen. regulują ilość gazu ( poprzez silnik krokowy ) TYLKO od pracy sondy Lambda . TPS daje tylko informację o tym czy silnik jest w zakresie obrotów biegu jałowego , czy poza , oraz dodatkowo można dać chwilowe wzbogacenie( lub zubożenie ) podczas ruszania ( wyjscie poza TPS ) . Dodatkowo silnik krokowy ustala się na odpowiednia pozycję na 900 i 3000 obrotów . Ale nie reguluje składu mieszanki ! W czasie jazdy np. na obrotach 2000 komputer LPG sprawdza napięcie na sondzie i gdy jest ubogo ( 0 V ) to wzbogaca ( zwiększa ) dawkę gazu , aby sonda " wskoczyła " na bogato ( 1 V ) i wtedy zmniejsza ilość gazu aż do zubożenia. Itd. I tak to działa . Gdy sonda padnięta NIE MA SENSU STOSOWAĆ KOMPUTER LPG bo komputer nie będzie miał skąd wziąć informacji o składzie mieszanki ( uboga czy bogata ) i nie będzie regulował . AL700 ma te same nastawy jak STAG 50 ( 100 ma dodatkowo pełną sygnalizację ) . Oczywiście program jest inny , ale do opanowania . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #17 Napisano 29 Stycznia 2011 Tomek-Krzysztof wyłożył Ci całe przesłanie instalowania jakiegokolwiek emulatora do instalacji LPG -oczywiście mowa o podciśnieiowych układach. Wszystkie regulacje w pracę krokowca i tak po jakimś czasie biorą w łeb bo np. zabrudzi się parownik i wyloty na dyszę podciśnieniową i buforową wolnych obrotów w reduktorze. I jeszcze jedna rzecz ,za wiele dławienie krokowcem zużycia gazu nie zmniejszy , bo gaz po otwarciu zaworów magnetycznych na instalacji leci w dolot cały czas......i jak niby krokowiec ma go powstrzymać ...wąż od krokowca do reduktora spełnia wtedy rodzaj bufora ale zbyt wiele gazu w nim sie zebrać nie może. Jak dla mnie emulator ma emulować sondę a dawka gazu regulujemy na reduktorze..jak sie ma dwie śruby reg. to jest więcej możliwości..przy jednej śrubie (są oszczędniejsze) mogą być problemy z wolnymi obrotami lub dławieniem silnika przy przyspieszaniu. Ta niby śruba od wolnych obrotów spełnia właśnie zadanie bufora aby silnik nie miał "dziury". Bzdurą jest przeświadczenie że na II generacji silniki pala mniej niż na I. Był to wymóg po części przepisów po części marketingu. Byle jaki emulator dobrze oszukujący sondę wystarczy za świat. Ja mam byle jaki emulator i jestem zadowolony....a jakiekolwiek problemy z pracą silnika na gazie zwalam na reduktor i złe dostrojenie samego silnika do pracy na LPG. Wszyscy np. chwalą Lovato i Staga a ja byłem niezadowolony z obu - reduktor nie wyrabiał sie z dawkowaniem a emulator tak zawirusowywał sterownik że po jakimś czasie jeździć na benzynie sie nie dało. Teraz mam reduktor Elpigaza (bo nawet zdaje egzamin przy plastikowych kolektorach) a emulator....jakieś tam stefanelli.......ze zworkami...syganał dostaje odpowiedni z sondy i działa ... i to mi wystarcza A potencjometr przepustnicy odłączyłem bo jakoś zmian nie zauważyłem a tylko przekłamywał sygnał z potencjometru na ECU. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #18 Napisano 30 Stycznia 2011 Każdy ma swoje zdanie i mu wolno ja dzięki stag100 wiem że auto jeździ i mało pali ale to tylko moje i wyłącznie moje zdanie. jak założymy z kolegą taką sondę do 1,8 V6 http://allegro.pl/sonda-szerokopasmowa-innovate-lc-1-i1404684120.html to napisze jak to jeździ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #19 Napisano 30 Stycznia 2011 jak założymy z kolegą taką sondę do 1,8 V6 http://allegro.pl/sonda-szerokopasmo...404684120.html Jeżu malusieńki......droższych nie ma... I co to jest ten... zakres pomiaru od 7.35 do 22.4. ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #20 Napisano 30 Stycznia 2011 A żebym ja to wiedział tak gość chce i miec będzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach