Skocz do zawartości
krzysiek210

filtr paliwa tdi

Rekomendowane odpowiedzi

Filtr paliwa wymieniam zawsze razem z filtrem oleju tj.przeważnie co rok.Jeżdżę na paliwie V-power i myślę,że można okres między wymianami wydłużyć,ale robię to od czasu gdy innym autem z dizlem będąc w drodze ledwo doczołgałem się do warsztatu,z powodu zanieczyszczonego filtra paliwa.Pozdrawiam;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale ja mam VIN 3B.Y.321.....wiec nizszy niz 3B.Y.350001 wiec powinien miec taki co sugerujesz dla krzysiek201, a mam inny. Twoj opis jest zgodny z katalogiem, bo kazdy sprzedawca po moim nr VIN chce sprzedac mi wkrecany filtr wg katalogu, a ja mam inny, wiec katologi katalogami, a czujnosc zawsze wskazana ;)

Z którego miesiąca jest Twój Passacior?Mój z końca lipca.Ja ma numer VIN 3B..Y..414....,więc chyba mamy inne filtry?

 

Mam jeszcze jedno pytanie,jak często wymieniać filtr powietrza.Robię ok.30tys.km.rocznie,przeważnie na trasie,jestem z małego miasta.Olej wymieniam co 10tys.km.i wymieniam filtr powietrza co drugą wymianę oleju,czyli co 20tys.km.Dobrze robię?Dzięki za odpowiedzi!

 

Scaliłem 2 posty i usunąłem kolory. Używaj opcji 'edytuj'. Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Różne są zdania co do częstotliwości wymian. Ja wymieniam wszystkie filtry (oleju, paliwa, powietrza, kabiny) przy wymianie oleju tzn. co 12-15 tys. km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te nowe filtry z trzema, a właściwie z czterema króćcami nie wymagają podgrzewaczy - do filtra wraca paliwo "nadmiarowe" ogrzane w pompie wtryskowej lub przez pompowtryski i ono ogrzewa paliwo w filtrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość iti1

ma ktos moze instrukcję i fotki wymiany filatra paliwa w 1.9 tdi z 2002 silnik 130 KM AWX, jakies fotki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co ci instrukcja? Zdejmujesz górną pokrywę silnika. I masz filtry na wierzchu.

 

f31070c0e3d88696m.jpg

 

Na tym rysunku masz 2 króćce do których dochodzą przewody gumowe i je odłączasz następnie wyjmujesz zawleczkę (na rys.) nr. 4 wyciągasz zawór (nr.2) z przewodami podłączonymi do niego i jednocześnie wymieniasz oringi (nr.3). Odkręcasz śrubę (nr. 9) i tak uwolniony filtr (nr.1) wyjmujesz i zamieniasz go na drugi, podłączając wszystko w odwrotnej kolejności. Następnie kilkakrotnie włączasz zapłon w aucie (pompka napompuje paliwa do filtra). Potem odpalasz auto i cieszysz się z jazdy.

 

filtrpaliwaawx.th.jpg

Edytowane przez J@ceq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

filtr oleju to tzw wkład. miesci sie pod ta duza czarna nakretka widniejaca na zdjeciu wyzej u J@cka ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś napisać szybka instrukcję wymiany filtra w 1,9 TDI ATJ?

Trzeba tam na cos uważać? bo tych rurek to sporo dochodzi do tego filtra. nic sie tam nie rozleci jak zacznę to rozbierać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według rysunku masz filtr przykręcany na srubę imbusową. Odkręcasz śrubę i filtr wyjmujesz odkręcając uchwyt trzymający filtr. Nie ma żadnej filozofii. Rurki i węże zostawiasz w spokoju. Świeży (nowy) filtr zalewasz paliwkiem i zakładasz w odwrotnej kolejności. Potem odpalasz auto. Gdy jest zapowietrzony odpowietrzasz śrubą odpowietrzającą nr. 6.

 

filtratj.th.jpg

Edytowane przez J@ceq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Mam pewien problem. Wymieniłem filtr paliwa, powietrza i kabinowy. Auto odpaliłem i pochodziło chwilę i przy ruszeniu zgasło. Sprawdziłem filtr cały zalany. Podczas przytrzymania kluczyka w stacyjce wyskakuje czerwona kontrolka na fisie z 3 sygnałami. Co jest nie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaka czerwona kontrolka ? Mam zgadywać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie rozłączyłeś przypadkiem obwodu czujnika ciśnienia oleju podczas wymiany filtrów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie rozłączyłeś przypadkiem obwodu czujnika ciśnienia oleju podczas wymiany filtrów ?

 

A jak mogłem to zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności