andrzejsz20 Zgłoś #1 Napisano 31 Października 2010 (edytowane) Mam taki problem:mam Passata B3 kombi 1.9TD i nie wiem jakie amortyzatory założyć na tył-czy olejowe czy gazowe?Bo znalazłem komplety tych amortyzatorów o zbliżonych cenach i nie wiem które wybrać. Proszę o porady i z góry dziękuje Edytowane 31 Października 2010 przez andrzejsz20 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wroobelek Zgłoś #2 Napisano 31 Października 2010 Kup DOBRE olejowe, np. SACHS. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobylak2206 Zgłoś #3 Napisano 31 Października 2010 jak wyżej.. SACHS albo KEYABE... i raczej olejowe... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzejsz20 Zgłoś #4 Napisano 31 Października 2010 A dlaczego olejowe? Bo słyszałem że gazowe są lepsze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #5 Napisano 31 Października 2010 A dlaczego olejowe? Bo słyszałem że gazowe są lepsze jak robisz dużo tysięcy to kup gazowe, jak mało jeździsz to olejowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #6 Napisano 31 Października 2010 Kup gazowe, bo tak naprawdę one są gazowo olejowe, proponuje, KYB lub Boge Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #7 Napisano 1 Listopada 2010 jeżeli gazowe to do seryjnych sprężyn to zalecane są gazowe dwururowe a nie jednorurowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walek0 Zgłoś #8 Napisano 1 Listopada 2010 jestem za olejowymi na nasze rowne drogi gazowe sa za twarde, ale to do ciebie wybor nalezy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #9 Napisano 1 Listopada 2010 jarcunjAK ZAPEWNE WIESZ TO NORMALNE GAZOWE AMORTYZATORY SĄ DO ZWYKŁYCH SPRĘŻYN, NIE MÓWIMY TU O ŻADNYCH AMORACH DO ZAWIESZENIA OBNIŻONEGO, jestem za olejowymi na nasze rowne drogi gazowe sa za twarde, ale to do ciebie wybor nalezy I tu się mylisz ze względu na charakterystykę pracy amortyzatora gazowego to on będzie lepszy na nasze drogi, i czemu każdy twierdzi że gazowy jest twardym amortyzatorem, panowie bez przesady, zwłaszcza że większości seryjnie były gazowe amortyzatory w naszych samochodach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emenek Zgłoś #10 Napisano 1 Listopada 2010 ja mam u siebie tyle ze na przodzie amortyzatory gazowe bilstein i jestem z nich zadowolony .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uosiu Zgłoś #11 Napisano 2 Listopada 2010 Gazowe sa miekkie zima a twarde latem. Olejowe miekkie zima i twarde latem. Gazowe lepsze, bo jak zawieszenie non-stop pracuje, to olej zaczyna sie pienic i wtedy jego charakterystyke szlag trafia. Gazowo-olejowe sa na to w duzej mierze odporne. Osobiscie wybralbym gazowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #12 Napisano 2 Listopada 2010 chemik211 po co mnie powtarzasz ? przecież wyrażnie piszę żer gazowe jednorurowe są do niskich lub też twardych sprężyn a dwururowe do seryjnych o co ci kaman ? a seryjnie to u nas olejowe szły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #13 Napisano 2 Listopada 2010 bierz gaz bilstein i bedziesz zadowolony:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzybek141 Zgłoś #14 Napisano 2 Listopada 2010 (edytowane) a są jakieś serie tych amorów? chodzi o to żeby nie kupić najtańszego shitu gazowego nawet od bilstein ? czy tylko jedna jakaś seria jest gazowych i jedna olejowych? orientuje sie ktoś? bo tluke duzo km i chce gazówki bilstein albo sachs . dla przykładu 180 sztuka i oznaczenie VNE-4123 a tutaj 189 sztuka i oznaczenie PNE-3150 Edytowane 2 Listopada 2010 przez grzybek141 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #15 Napisano 2 Listopada 2010 jarcunO to mi chodzi że jak pójdzie do sklepu i powie że chce amory gazowe to mu sprzedadzą zwykłe, a jak powie że chce sportowe gazowe to takie mu ściągną, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #16 Napisano 2 Listopada 2010 mylisz się to tak jak byś powiedział w sklepie że chcesz olejowe i oni dadzą ci jednostronnego tłumienia? bo nie powiedzałeś że chcesz 2 stronne tłumienie bzdura to są różne konstrukcje ale pasują do seri lecz z nią źle współgra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fraser Zgłoś #17 Napisano 3 Listopada 2010 (edytowane) Z innej beczki: jak szuka się amorów lub sprężyn na przód to podział jest taki: do 08.1992 i od 09.1992. Na czym polegała zmiana konstrukcyjna? W ETCE wyczytałem, że nastąpiła od numeru 31-P-026436. Rozumiem, że to ostatnie cyfry VIN-u? Edytowane 3 Listopada 2010 przez fraser Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzybek141 Zgłoś #18 Napisano 17 Listopada 2010 dla przykładu 180 sztuka i oznaczenie VNE-4123 a tutaj 189 sztuka i oznaczenie PNE-3150 Jezeli kogoś to interesuje to to są bilstein B4 Jeszcze są na tył amorki o oznaczeniu BNE-1994 i to tez są gazowe B4 według katalogu producenta... http://web1.carparts-cat.com/default.aspx?58=1&38=68414611&36=854&14=19&32=1916&10=0772541701804220018019&12=140 A na allegro olejowo gazowe -.- o co kaman ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arth Zgłoś #19 Napisano 17 Listopada 2010 Z innej beczki: jak szuka się amorów lub sprężyn na przód to podział jest taki: do 08.1992 i od 09.1992. Na czym polegała zmiana konstrukcyjna? W ETCE wyczytałem, że nastąpiła od numeru 31-P-026436. Rozumiem, że to ostatnie cyfry VIN-u? Krotki amor - odstep od osi dolnego otworu do talerza 310-320 mm Dlugi amor - 340-350 mm Krotkie wersje motowano do rocznika 92 i numeru 31 P 026 435 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach