ormowiec Zgłoś #21 Napisano 29 Października 2010 obawiam się że nie wyjmę całych tulei z belki która siedzi obecnie, a tuleje są nowe i to lema Jak są nowe to wyjdą na bank. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koxi30 Zgłoś #22 Napisano 29 Października 2010 jak odkręcałeś belkę to trzeba było zaznaczyć obrys łapy,bo otwory w łapie są większe i jest luz pod śrubą ,dlatego krzywo ustawiłeś Arek belkę. Dlatego przy wymianie gum lepiej nie odkręcać całej belki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #23 Napisano 29 Października 2010 odkręcaliśmy wszystko co się dało do konserwacji... więc teraz nici po śladach spróbuje dokładnie po odmierzać i ustawić ją względnie prosto. Jeśli to nie pomoże to zmienię belkę. Dzięki koledzy za pomoc! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #24 Napisano 31 Października 2010 tuleje i piasty do wymiany.Jezeli belka nie jest powypadkowa i nikt nie podkladal lewarka na srodku belki to wszystko wroci do normy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #25 Napisano 31 Października 2010 tuleje i piasty do wymiany taaaak tuleje dopiero co wymieniane, a piasty po co wymieniać? kolega chyba nie przeczytał dobrze tematu. Dodam że w poprzednim aucie zbieżność nie podkladal lewarka na srodku belk na tej samej belce była ok. o jaki lewarek chodzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #26 Napisano 31 Października 2010 lewarek typu zaba.Czopy na ktorych sa zamocowane lozyska moga byc skrzywione. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #27 Napisano 31 Października 2010 tak apropo tematu szukam pomocy kogoś kto na prawdę zna się na zbieżności - mam do dyspozycji beissbartha 3000 do zabawy po godzinach i juz kilka razy podchodziłem do po kobminowania ze zbieżnością w moim B4 ogólnie bidna trochę jest już też tylna belka (ma kiepskawe kąty) ale zbieżnośc na tyle nie jest zła Ogólnie chodzi o to ze wyciągnąłem wszystko co się da w granice dopuszczalne błędu a po ustawieniu geometrii autko nie ściąga, jedzie prosto ale przy jeździe na wprost kierownica nie jest na środek tak jak przy ustawianiu tylko trochę w lewo. wg 6 głowicowego urządzenia wygląda na to że oś jazdy jest jednak minimalnie przestawiona, tylne koła mierząc wg progów wyglądają nie przestawione (typu tył przód) nie mam dostępu puki co do 8 głowicowego urządzenia żeby sprawdzić pełną geometrię na 100% (szczególnie tył) może ktoś coś doradzi?? wolałbym nie wymieniać belki bo nie wiem na co trafię - wiadomo że w VW ogólnie ma po siadane belki przy większym przebiegu .. zastanawiałem zię czy nie po podkładać właśnie cienkie blaszane podkładki pomiędzy belkę a półoś tak jak pisałem wyżej - żeby była prosta to musiałbym dorwać coś z vr6 (mają małe przebiegi) z drugiej strony może vr6 ma inną belkę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #28 Napisano 31 Października 2010 Ogólnie chodzi o to ze wyciągnąłem wszystko co się da w granice dopuszczalne błędu a po ustawieniu geometrii autko nie ściąga, jedzie prosto ale przy jeździe na wprost kierownica nie jest na środek tak jak przy ustawianiu tylko trochę w lewo. może ktoś coś doradzi?? Skrócić lewy drążek i wydłużyć prawy. Poza tym może ktoś przed tobą przestawił kierownicę o ząbek/dwa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #29 Napisano 31 Października 2010 z tym przestawieniem może być - sam zdejmowałem kilka razy kierownicę i mogłem pomylić - ale: lewy drązek jest tak jak w ksiązce (pisze żeby miał jakąś tam długośc) może -+1mm przy ustawieniu zbieżności ustawiasz w algorytmie punkt środkowy do regulacji i po zjechaniu z maszyny powinno tak być jak ustawiłeś przy dodaniu gazu a następnie zdjęciu nogi z gazu delikatnie czujesz że auto nie do końca chce jechać prosto na końcu pomiaru urzadzenie pokazuje ze auto pojedzie tak jak w rzeczywistości jedzie tylko nie pokazuje dlaczego - z którego konkretnie kąta to wynika- miałem różne zbieżnosci z tyłu - nie dużo ale różne. Ustawiłęm żeby były obydwie praktycznie jednakowo i trochę sie poprawiło podejrzewałem ze przednie koło któreś jest do tyłu o trochę i też nie bardzo, zresztą nawet jeśli to nie ma za bardzo jak tego poprawić jeśli wahacze są raczej na 100% proste i na prawdę wszystko w zawieszeniu już wymienione. Na początku miałem kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy - ten nieustawialny tak do tyłu że auto nie chciało jechać prosto - naprowadziłem na wózku i sworzniach ile sie dało i jest duuużo lepiej ale ja jestem może trochę za dociekliwy bo czuję zę mogło by być jeszcze ciut lepiej ale koledzy twierdzą że to i tak jest baardzo dobrze tak jak jest opony też odpadają bo 2 komplety idą tak samo. jak bym przesunął kierownicę o ząbek to by wystarczyło ale czy tędy droga?? - ciekawi mnie to o tyle że nikt nie potrafi odpowiedzieć na moje pytanie - co jest winne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #30 Napisano 1 Listopada 2010 beissbarth robi specjalne podkladki ktore zaklada sie pomiedzy belke a oske. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #31 Napisano 1 Listopada 2010 (edytowane) właśnie słyszałem że coś takiego jest ale nigdy tego nie widziałem na własne oczy zaglądałem do ostatniego wydruku z beissbartha i oś jazdy jest u mnie przesunięta o 2 minuty nie wiem czy to dużo bo nie mam punktu odniesienia - pewnie 0 byłoby lepsze ma ktoś sposób na przestawienie kąta wyprzedzenia zwrotnicy z jakimś zapasem? ja ustawiłem na 1st 2o min gdzie ksiazka podaje ma byc 1, 41 jak się nie mylę. w tym celu przestawiłem w otworach do przodu cały wózek, sworznie, planowałem przesunąć też tylne tuleje przedniego wahacza lecz zrezygnowałem bo nie ma dużo luzu i przypuszczam że na dziurze mogą się przesunąć spowrotem chętnie bym po rozmawiał z kimś co ma zacięcie w temacie geometrii Edytowane 1 Listopada 2010 przez 1robert Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #32 Napisano 1 Listopada 2010 (edytowane) WSZ nie ustawisz niestety. Tyle co na śrubach - ale to już zrobiłeś. Poza tym mieści się w granicach normy. 1st 40' to norma ale tolerancja jest +-30' Edytowane 1 Listopada 2010 przez pszemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #33 Napisano 1 Listopada 2010 nie chciałem fasolek rzeźbić.. a jak to wygląda w innych passatach?? też tak do tyłu z WSZ?? czy np może być trochę krzywy wahacz - tak by tylko kąt WSZ był przestawiony a nic nie było widać?.. da sie to zmierzyć?? amorki są nowe .. nie wymieniłem tylko gum i łożysk na górze amora i bo wyglądały jak nowe.. porównywałem z nowymi i nie widziałem różnicy / zużycia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach