Skocz do zawartości
przemo1996

Gdzie pod maską +12V "po stacyjce"

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie :),

 

ktoś ma pomysł, skąd najlepiej wziąć pod maską +12V "po stacyjce"? Myślałem, że z zaworu na pompie wtryskowej, ale tam jest tylko chwilkę po przekręceniu kluczyka, potem znika i pojawia się znów dopiero jak silnik pracuje. A na zgaszonym nie ma.

 

Pozdrawiam,

 

Przemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bierz z klaksonu. klakson sterowany jest masa wiec jest tam + po zapłonie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź :)

 

muszę tylko sprawdzić, gdzie jest klakson.

 

Pozdrawiam,

 

Przemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy aby na pewno plus podawany na klakson jest "po zapłonie"?

 

Przecież klaksonu można użyć jak auto jest wyłączone.

 

 

Może jakieś inne miejsca dla +12V po zapłonie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przecież klaksonu można użyć jak auto jest wyłączone.

U mnie klakson nie działa bez kluczyka ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak... na klaksonie "+" jest po stacyjce...

Może jakieś inne miejsca dla +12V po zapłonie?

w benzynie jest łatwiej... np na cewce zapłonowej (chociaż to słaby pomysł)..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też klakson nie działa bez kluczyka. Ale dostęp do klaksonu nie jest taki dobry....i na razie biorę napięcie z zaworu na pompie wtryskowej, choć nie do końca mi to pasuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może napisz jaką moc potrzebujesz na tym kablu.

Jak zasilasz tylko przekaźnik to może sobie być zasilony z pompy. Z tym że jak znajdziesz pod maską np. zacisk X, to jest o tyle lepiej że na "zapłonie" jest na nim +12V, ale nie ma kiedy kręcisz rozrusznikiem (mniejsze obciążenie). Na pompie jest cały czas +12V.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słusznie koledzy poprawili - klaksonu NIE można użyć przy wyłaczonym aucie, czyli jest tam plus po zapłonie - przepraszam za zamieszanie.

 

 

Z tym że jak znajdziesz pod maską np. zacisk X, to jest o tyle lepiej że na "zapłonie" jest na nim +12V, ale nie ma kiedy kręcisz rozrusznikiem (mniejsze obciążenie). Na pompie jest cały czas +12V.

 

No właśnie - gdzie znaleźć zacisk "X" pod maską (wg schematów jest on w kilku miejscach)?

To by mi najlepiej pasowało (do sterowania podgrzewania wstryskiwaczy LPG), czyli jesli rozrusznik kreci to nie ma ono działać.

Edytowane przez robertk2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A musi być to koniecznie pod maską?

Przy skrzynce przekaźników na bank znajdzie sie wolną w tyczke ze stałym, po zapłonie i po X kontakcie wtyczkę...własny bezpiecznik i wyprowadzamy pod maskę.

Jak zakładałem przekaźniki na światła to bez problemu znalazłem wolną wtyczkę z plusem....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z cewki. -może i ryzykowne

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z cewki. -może i ryzykowne

Jeśli dobrze podpięte to okey, tylko że mało który diesel ma cewkę ...zapłonową.

Ja uważam temat za wyczerpany , cewka lub pompa wtryskowa .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja jeszcze dopowiem, że potrzebuje +12V po stacyjce do wysterowania dodatkowych wskaźników, więc obciążenie jest pomijalne.

 

@ ormowiec:

 

U mnie na pompie 12+ po stacyjce nie jest cały czas. Pojawia się na kilka-kilkanaście sekund po włączeniu zapłonu (zależy od temperatury silnika/otoczenia) a potem (o ile silnik nie pracuje) znika. Pojawia się znów dopiero kiedy silnik pracuje. Mówię tu o napięciu na zaworze N109 (czyli tam gdzie dochodzi pojedyńczy kabelek do zaworu na pompie zakończony "oczkiem", przykręcany ankrętką.

 

Jest to B4 z 1996 roku z silnikem AFN, może w 1Z było inaczej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności