przemo1996 Zgłoś #1 Napisano 16 Października 2010 Witam ponownie , ktoś ma pomysł, skąd najlepiej wziąć pod maską +12V "po stacyjce"? Myślałem, że z zaworu na pompie wtryskowej, ale tam jest tylko chwilkę po przekręceniu kluczyka, potem znika i pojawia się znów dopiero jak silnik pracuje. A na zgaszonym nie ma. Pozdrawiam, Przemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arriva Zgłoś #2 Napisano 17 Października 2010 bierz z klaksonu. klakson sterowany jest masa wiec jest tam + po zapłonie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo1996 Zgłoś #3 Napisano 17 Października 2010 Dzięki za podpowiedź muszę tylko sprawdzić, gdzie jest klakson. Pozdrawiam, Przemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #4 Napisano 17 Października 2010 W prawym nadkolu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo1996 Zgłoś #5 Napisano 18 Października 2010 OK, zlokalizowałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertk2 Zgłoś #6 Napisano 29 Października 2010 Czy aby na pewno plus podawany na klakson jest "po zapłonie"? Przecież klaksonu można użyć jak auto jest wyłączone. Może jakieś inne miejsca dla +12V po zapłonie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszczolek Zgłoś #7 Napisano 29 Października 2010 Przecież klaksonu można użyć jak auto jest wyłączone. U mnie klakson nie działa bez kluczyka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobylak2206 Zgłoś #8 Napisano 29 Października 2010 dokładnie tak... na klaksonie "+" jest po stacyjce... Może jakieś inne miejsca dla +12V po zapłonie? w benzynie jest łatwiej... np na cewce zapłonowej (chociaż to słaby pomysł).. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo1996 Zgłoś #9 Napisano 29 Października 2010 U mnie też klakson nie działa bez kluczyka. Ale dostęp do klaksonu nie jest taki dobry....i na razie biorę napięcie z zaworu na pompie wtryskowej, choć nie do końca mi to pasuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek- Zgłoś #10 Napisano 30 Października 2010 A czujnik wstecznego ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #11 Napisano 30 Października 2010 Może napisz jaką moc potrzebujesz na tym kablu. Jak zasilasz tylko przekaźnik to może sobie być zasilony z pompy. Z tym że jak znajdziesz pod maską np. zacisk X, to jest o tyle lepiej że na "zapłonie" jest na nim +12V, ale nie ma kiedy kręcisz rozrusznikiem (mniejsze obciążenie). Na pompie jest cały czas +12V. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertk2 Zgłoś #12 Napisano 2 Listopada 2010 (edytowane) Słusznie koledzy poprawili - klaksonu NIE można użyć przy wyłaczonym aucie, czyli jest tam plus po zapłonie - przepraszam za zamieszanie. Z tym że jak znajdziesz pod maską np. zacisk X, to jest o tyle lepiej że na "zapłonie" jest na nim +12V, ale nie ma kiedy kręcisz rozrusznikiem (mniejsze obciążenie). Na pompie jest cały czas +12V. No właśnie - gdzie znaleźć zacisk "X" pod maską (wg schematów jest on w kilku miejscach)? To by mi najlepiej pasowało (do sterowania podgrzewania wstryskiwaczy LPG), czyli jesli rozrusznik kreci to nie ma ono działać. Edytowane 2 Listopada 2010 przez robertk2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #13 Napisano 2 Listopada 2010 A musi być to koniecznie pod maską? Przy skrzynce przekaźników na bank znajdzie sie wolną w tyczke ze stałym, po zapłonie i po X kontakcie wtyczkę...własny bezpiecznik i wyprowadzamy pod maskę. Jak zakładałem przekaźniki na światła to bez problemu znalazłem wolną wtyczkę z plusem.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertk2 Zgłoś #14 Napisano 2 Listopada 2010 Racja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luziki Zgłoś #15 Napisano 2 Listopada 2010 z cewki. -może i ryzykowne Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #16 Napisano 2 Listopada 2010 z cewki. -może i ryzykowne Jeśli dobrze podpięte to okey, tylko że mało który diesel ma cewkę ...zapłonową. Ja uważam temat za wyczerpany , cewka lub pompa wtryskowa . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo1996 Zgłoś #17 Napisano 3 Listopada 2010 To ja jeszcze dopowiem, że potrzebuje +12V po stacyjce do wysterowania dodatkowych wskaźników, więc obciążenie jest pomijalne. @ ormowiec: U mnie na pompie 12+ po stacyjce nie jest cały czas. Pojawia się na kilka-kilkanaście sekund po włączeniu zapłonu (zależy od temperatury silnika/otoczenia) a potem (o ile silnik nie pracuje) znika. Pojawia się znów dopiero kiedy silnik pracuje. Mówię tu o napięciu na zaworze N109 (czyli tam gdzie dochodzi pojedyńczy kabelek do zaworu na pompie zakończony "oczkiem", przykręcany ankrętką. Jest to B4 z 1996 roku z silnikem AFN, może w 1Z było inaczej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach