Skocz do zawartości
Patryk_

Kontrolka podgrzewania lusterek: manual+foto

Rekomendowane odpowiedzi

ja myslalem o sosobnym ukladzie na przekazniku, wycieciu oryginalnego podswietlenia ikony podgrzewania(ale reszta czewona jak byla) i wstawieniu tam 2 kolorowej diody ktora bedzie swiecic na powiedzmy niebiesko a po zalaczeniu grzania na czerwono, ale duzo jasniej niz te w ikonkach R i L i galce.

 

Jak najbardziej możesz takie coś zrobić :) Musisz jedynie wyciąć kawałem tego plastiku poprzez który idzie światło do kontrolki podgrzewania.Dajesz tam LED dwufunkcyjną (kolor*2) i ten który chcesz podpinasz plus pod diodę od podświetlania seryjnego a plus drugiej barwy wg mojego opisu.Masa pozostaje także ta sama.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bajer i tyle.Poza tym zrobiłem to żeby tego badziewia nie zapominać wyłączać jak to do tej pory niestety miało miejsce

 

 

 

 

P.S. Nikomu nie każę przecież tego robić-nie podoba się-nie montujesz i tyle...

 

Ja nie pisze że sie nie podoba tylko nie rozumiem po co. w moim 10 letnim aucie sa cały czas włączone i nic sie nie dzieje. wątpie żeby ktokolwiek przedemną je wyłanczał, a po 10 latach nadal działają.

 

no ale bardzo dobry patent jak chcesz mieć kontrole nad tym wyłącznikiem. (przypominanie o tym ze ogrzewanie jest włączone)

popieram takie ulepszenia.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja nie pisze że sie nie podoba tylko nie rozumiem po co. w moim 10 letnim aucie sa cały czas włączone i nic sie nie dzieje. wątpie żeby ktokolwiek przedemną je wyłanczał, a po 10 latach nadal działają.

 

no ale bardzo dobry patent jak chcesz mieć kontrole nad tym wyłącznikiem. (przypominanie o tym ze ogrzewanie jest włączone)

popieram takie ulepszenia.

 

pozdrawiam

moze skoro on nie dotarl to ja do ciebie dotre...mlody...glupi...z werwa i dwoma starymi passatami;) jeden 99 w ktorym przez nie wylacanie zmienilem 5 luster bo az sie dymic zaczelo i drugi 2001 i tez jedno sie spalilo w drodze z miejsca zakupu do domu ;)

Jak to wytlumaczysz?

A i powiem ci wiecej, ojciec ma passata 1.8 20v z 98 i tez juz ze3 czy4 zpalil az dym poszedl;)

ale co my tam wiemy....

Kolego kup sprawne(nowe)lustra i zostaw wlaczone na pol godziny...zacznie cie sie spod nich bialy dym palonego plastiku wydobywac!

A jak masz nadpalone lub z zasniedzialymi zlaczami maty to owszem moga sie tylko podgrzewac a nie grzac(ze wzg na wieksza rzystancje) i beda tak sobie podgrzewac w nieskonczonosc do momentu kiedy prad znajdzie uplyw (cale 12v i maxymalny prad) i zobaczysz bialy dymek.

 

100% sprawnego szkla nie dotkniesz po grzaniu przez 5 minut chyba ze bedziesz jechal caly czas 60-100km/h i na dworze bedzie okolo 3-6stopni to bedzie sie schladzac na bierzaco,zas w miescie nie maszans sie nie sparzyc nawet jadac;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
100% sprawnego szkla nie dotkniesz po grzaniu przez 5 minut chyba ze bedziesz jechal caly czas 60-100km/h i na dworze bedzie okolo 3-6stopni to bedzie sie schladzac na bierzaco,zas w miescie nie maszans sie nie sparzyc nawet jadac

Czy mógłbyś przetłumaczyć to zdanie tak na chłopski rozum??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ale bardzo dobry patent jak chcesz mieć kontrole nad tym wyłącznikiem. (przypominanie o tym ze ogrzewanie jest włączone)

popieram takie ulepszenia.

 

pozdrawiam

A no tak-bawię się czasami ;)

 

Mi się przydaje jednak-już nie zapominam :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy mógłbyś przetłumaczyć to zdanie tak na chłopski rozum??

Też proszę o wyjaśnienia.Ech, to moje małe IQ...:hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Troche smieszne jest to ze niby lusterka sie podgrzewaja jak szyba jest wlaczona... Nie twierdze ze tak nie jest u kolegow, ale skoro jest odzielny wlacznik to nie po to zeby dzialal przy wlaczeniu ogrzewania szyby... Ja np podgrzewam lusterka jak pada deszcz, i wtedy sa suche i widac dobrze przez nie, a szyby nigdy nie wlaczam...

W początkowych latach produkcji 1996-1997 podgrzewanie lusterek działało z podgrzewaniem tylnej szyby (nie było wtedy joysticka do sterowania lusterek tylko przyciskowy przełącznik)od 1998 wprowadzono joystick i ogrzewanie lusterek jest niezależnie od ogrzewania tylnej szyby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W początkowych latach produkcji 1996-1997 podgrzewanie lusterek działało z podgrzewaniem tylnej szyby (nie było wtedy joysticka do sterowania lusterek tylko przyciskowy przełącznik)od 1998 wprowadzono joystick i ogrzewanie lusterek jest niezależnie od ogrzewania tylnej szyby.

No i o to chodziło-więc Panowie,niema co więcej kombinować.Tak to działa,jest dokładnie wyjaśnione.I niech mi ktoś nie mówi że mu działa inaczej :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,czyli jak rozumiem kazdy passat ma podgrzewane lusterka,u mnie np. nie grzeja w ogole.pozd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy mógłbyś przetłumaczyć to zdanie tak na chłopski rozum??

sory za pociag literek... ;)

Wiec chodzi mi o to ze:

Jezeli lustro/mata jesta sprawne na 100% to po wlaczeniu (na postoju) na okolo 5 minut nagrzewa sie tak mocna ze parzy(doslownie).

Jadac szybko (w temp zewn okolo 6 stopni) lustro grzejace sie stale bedzie parzyc, ale nie spali sie bo jesta chlodzone pedem powietrza.

 

Jezdzac w miescie z wlaczonym grzaniem spali sie bo nie ma wystarczajacego chlodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jezdzac w miescie z wlaczonym grzaniem spali sie bo nie ma wystarczajacego chlodzenia.

 

Jezdzac w miescie z wlaczonym grzaniem spali sie bo nie ma wystarczajacego chlodzenia.

 

Wiec kolego chyba cos nie tak z Twoimi autami lub lustrami.

moje auto passat 2001 temperatura luster 50 C na postoju przez 25 minut. od 3 lat cały czas włączone i nigdy nie wymieniane.

 

kolegi passat 1998 temp lustra na postoju 45 C przez 5 lat nigdy nie wyłączane.

honda civic 2000 temp lustra na postoju 35 C przez 4 lata nigdy nie wyłączane.

 

tak że proszę Cie nie docieraj do mnie bo jak widac to że są cały czas włączone ma się mało do żywotności a przynajmniej nie skraca jej w takim stopniu jak Ty piszesz.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiec kolego chyba cos nie tak z Twoimi autami lub lustrami.

moje auto passat 2001 temperatura luster 50 C na postoju przez 25 minut. od 3 lat cały czas włączone i nigdy nie wymieniane.

 

kolegi passat 1998 temp lustra na postoju 45 C przez 5 lat nigdy nie wyłączane.

honda civic 2000 temp lustra na postoju 35 C przez 4 lata nigdy nie wyłączane.

 

tak że proszę Cie nie docieraj do mnie bo jak widac to że są cały czas włączone ma się mało do żywotności a przynajmniej nie skraca jej w takim stopniu jak Ty piszesz.

 

pozdrawiam

nie bede dla ciebie marnowal 60 funtow, ale nawet nie wierz jaka mam chec....

Mianowicie chetnie nagralbym film jak 3 rozne passaty z roznych lat produkcji w ciagu niw dluzszym jak 30 minut puszczja na postoju bialo szry dymek z obudowy lustra;)

Zanim to zobaczylem slyszalem ta historie od koleszki(milosnika vw) ktory pracoje w vw crewe jako mechanior...nie jeden wklad zmienial i nie jeden spali;)

Tak wiec moze to twoje przyklady deczko zasniedziale zlacza mialy...

Zreszta nie wazne, mi sie pala i parza, u ciebie nie i wszyscy zyjemy:)

Podobnie mam z szyba, po godzinie ciezko jej dotknac wiec pewnie po 2 by sie gdzies przepalila.

Jezeli chodzi o dzialanie szyby i luster to w zimie odmrazaja sie w nie wiecej jak 2-3 minuty, zas po myciu lustra odparowuja(na wlaczonym grzaniu) w moze 2 minutki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie bede dla ciebie marnowal 60 funtow, ale nawet nie wierz jaka mam chec....

Mianowicie chetnie nagralbym film jak 3 rozne passaty z roznych lat produkcji w ciagu niw dluzszym jak 30 minut puszczja na postoju bialo szry dymek z obudowy lustra

Zanim to zobaczylem slyszalem ta historie od koleszki(milosnika vw) ktory pracoje w vw crewe jako mechanior...nie jeden wklad zmienial i nie jeden spali

Tak wiec moze to twoje przyklady deczko zasniedziale zlacza mialy...

Zreszta nie wazne, mi sie pala i parza, u ciebie nie i wszyscy zyjemy

Podobnie mam z szyba, po godzinie ciezko jej dotknac wiec pewnie po 2 by sie gdzies przepalila.

Jezeli chodzi o dzialanie szyby i luster to w zimie odmrazaja sie w nie wiecej jak 2-3 minuty, zas po myciu lustra odparowuja(na wlaczonym grzaniu) w moze 2 minutki.

 

Wiec tak kolego. Po pierwsze nie uwazam że lusterka sie nie palą. Wszystko się zużywa.

Piszesz że w czasie mniejszym niz 30 min lusterka sie spalą bo nie są chłodzone przez pęd powietrza, więc zrobiłem test :D

Zasilacz 12V 6A podpiełem przez amperomierz aby pokazac że przez cały test prąd plynie przez lusterko. Co 5 min sprawdzałem temperature lusterka. Postawiłem tez zegarek obok żeby mi nikt nie zarzucił oszustwa :D

Styki wyczyściłem choć nie były zaśniedziałe.

 

oto filmik:

 

[ame]http://rapidshare.com/files/426501098/test_lusterka.part1.rar[/ame]

[ame]http://rapidshare.com/files/426605108/test_lusterka.part2.rar[/ame]

[ame]http://rapidshare.com/files/426490267/test_lusterka.part3.rar[/ame]

 

 

Jak widać na filmie lusterko szybko osiąga 50 C i tak trzyma przez 40 min i nic sie nie dzieje.

Pozatym zbadałem też sprawność lusterka. Zamoczyłem je i na 2 godziny włozyłem do zamrazarki. lustro z -13 C do 20 C doszło w mniej niż minute, a szron i lód znikneły po kilkunastu sekundach. Wiec działa wyśmienicie

 

oto filmik:

 

[ame]http://rapidshare.com/files/426490970/odmrazanie_lusterka.rar[/ame]

 

Więc wątpie żeby tak szybko sie one paliły.

No ale zakończe już dyskusje z Tobą.

 

Wracając do tematu.

Można w bardzo prosty i tani sposób rozbudować ten projekt poprzez dodanie przekaźnika czasowego. Działa on na tej zasadzie że bez względu na czas impulsu jaki sie pojawi na wejściu sterującym wyjście jest atywne tylko przez ustawiony przez nas czas.

np. wsiadamy rano, włączamy grzanie wyłączamy a przekaźnik podtrzymuje napiecie przez czas jaki ustawimy (np. 5 min)

możemy tez zostawic przełącznik grzania w pozycji on a wyjście przekaźnika i tak bedzie aktywne tylko przez ten czas jaki ustawilismy. aby włączyć na kolejny okres poprostu wyłanczamy i ponownie załanczamy. dzieki temu nigdy nasze lusterka nie bedą grzały dłużej niż chcemy.

 

koszt tej pierdułki to 30 pln ale to pierwsza strona z google jaką otworzyłem. mogą być tansze.

 

link do przedmiotu:

 

http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p51,przekaznik-czasowy-2srp200

Edytowane przez rosiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesteś niesamowity Tomek :)

Punkt za wytrwałość :]

 

 

P.S. To co zrobiłem to bajer wymyślony z nudów (co sie później okazało-już ktoś mnie uprzedził),ale mi się podoba i czasami rzeczywiście przydaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie nawet po godzinie grzania lustra nie sa na tyle gorace zeby parzyly. Para i lod schodzi czyli grzeja. W Vectra B po 5 min nie mozna bylo ich juz dotknac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie nawet po godzinie grzania lustra nie sa na tyle gorace zeby parzyly. Para i lod schodzi czyli grzeja. W Vectra B po 5 min nie mozna bylo ich juz dotknac.

Dokładnie,aż tak gorące nie są.Ale jak sie rękę do nich przyłoży to wyraźnie czuć ciepło od nich i to wcale niemałe ;) W każdym bądź razie sprawdzają się,szczególnie teraz jak zaczęły się przymrozki i szron lub para na lusterkach zaczęły się pojawiać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie nawet po godzinie grzania lustra nie sa na tyle gorace zeby parzyly. Para i lod schodzi czyli grzeja. W Vectra B po 5 min nie mozna bylo ich juz dotknac.

No i ja znam to samo grzanie a nie delikatne podgrzewanie, 50 stopni dotknac sie da a ilu sie nie da????

 

---------- Post added at 14:59 ---------- Previous post was at 14:56 ----------

 

Wiec tak kolego. Po pierwsze nie uwazam że lusterka sie nie palą. Wszystko się zużywa.

Piszesz że w czasie mniejszym niz 30 min lusterka sie spalą bo nie są chłodzone przez pęd powietrza, więc zrobiłem test :D

Zasilacz 12V 6A podpiełem przez amperomierz aby pokazac że przez cały test prąd plynie przez lusterko. Co 5 min sprawdzałem temperature lusterka. Postawiłem tez zegarek obok żeby mi nikt nie zarzucił oszustwa :D

Styki wyczyściłem choć nie były zaśniedziałe.

 

oto filmik:

 

http://rapidshare.com/files/426501098/test_lusterka.part1.rar

http://rapidshare.com/files/426605108/test_lusterka.part2.rar

http://rapidshare.com/files/426490267/test_lusterka.part3.rar

 

 

Jak widać na filmie lusterko szybko osiąga 50 C i tak trzyma przez 40 min i nic sie nie dzieje.

Pozatym zbadałem też sprawność lusterka. Zamoczyłem je i na 2 godziny włozyłem do zamrazarki. lustro z -13 C do 20 C doszło w mniej niż minute, a szron i lód znikneły po kilkunastu sekundach. Wiec działa wyśmienicie

 

oto filmik:

 

http://rapidshare.com/files/426490970/odmrazanie_lusterka.rar

 

Więc wątpie żeby tak szybko sie one paliły.

No ale zakończe już dyskusje z Tobą.

 

Wracając do tematu.

Można w bardzo prosty i tani sposób rozbudować ten projekt poprzez dodanie przekaźnika czasowego. Działa on na tej zasadzie że bez względu na czas impulsu jaki sie pojawi na wejściu sterującym wyjście jest atywne tylko przez ustawiony przez nas czas.

np. wsiadamy rano, włączamy grzanie wyłączamy a przekaźnik podtrzymuje napiecie przez czas jaki ustawimy (np. 5 min)

możemy tez zostawic przełącznik grzania w pozycji on a wyjście przekaźnika i tak bedzie aktywne tylko przez ten czas jaki ustawilismy. aby włączyć na kolejny okres poprostu wyłanczamy i ponownie załanczamy. dzieki temu nigdy nasze lusterka nie bedą grzały dłużej niż chcemy.

 

koszt tej pierdułki to 30 pln ale to pierwsza strona z google jaką otworzyłem. mogą być tansze.

 

link do przedmiotu:

 

http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p51,przekaznik-czasowy-2srp200

hmmmm....jezeli sie nie pala to po co sugerujesz ta opcje z czasowka?

Czyzby akurat te nadpalone sie nie chcialo dopalic, a nowe jednak lapie znacznie wicej niz 50 stopni;)? heh... no wlasnie...

 

---------- Post added at 15:02 ---------- Previous post was at 14:59 ----------

 

mam w garazu 1 lustro takie ktorego nie da sie spalic(przynajmniej jescze sie nie udalo) z poprzedniego paska tak jak mowisz moze ono grzac i rok i pewnie nic mu nie bedzie, ale jest ono cieple a nie wrzatek... (wymienialem oba bo ono bylo srebrne a chcialem miec zielone) a nowe jednak byly tak gorace ze nie bylem w stanie 10 sekund palca przytrzymac na lustrze i po mniej niz 30 minutach lecial z nich dymek :) az zauwazylem gdy bylo za pozno. Ale co ja tam wiem, pewnie mi sie snilo i obudzilem sie mokry. Kup nowe i zrob test a bede bil brawo i dam sie namowic na zwrot kosztow ;)

 

---------- Post added at 15:04 ---------- Previous post was at 15:02 ----------

 

Oczywiscie test zrob prosze w odpowiednich warunkach, w obudowie tak by przeplyw powietrza byl ograniczony a nie calkowicie swobodne chlodzenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności