przemo87 Zgłoś #21 Napisano 9 Października 2010 Mechanior mówił ze 30 fabrycznie dają, dokladnie to "pomiar spręzania na cylindrach", tyle wyszło no chyba ze aparature ma zjeb.... A jest jeszcze jakaś inna kompresja ktorą warto sprawdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #22 Napisano 9 Października 2010 A z ta kompresja-czy przypadkiem nie powinno byc 19 w 1.9tdi??? Ty napisałeś o stopniu sprężania, a kompresja/ciśnienie to całkiem co innego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo87 Zgłoś #23 Napisano 9 Października 2010 Ty napisałeś o stopniu sprężania, a kompresja/ciśnienie to całkiem co innego. czyli z tego co rozumiem kolejna rzecz do sprawdzenia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #24 Napisano 9 Października 2010 (edytowane) czyli z tego co rozumiem kolejna rzecz do sprawdzenia? :nie A żeby nie mieszać w głowach, czy da się to zmierzyć czy nie to wklejam cytat z innego forum na czym to polega. Stopien spr. jest stosunkiem pojemnosci cylindra (calkowitej) do pojemnosci komory spalania. Potrzebujesz wiec znac obj. samej komory, sr. cylindra, skok tloka, odleglosc miedzy tlokiem w gornym martwym punkcie a plaszczyzna bloku, grubosc uszczelki po scisnieciu glowica, no i jakie masz aktualnie tloki czy z wybraniem na zawory czy wklesle badz wypukle. Jak masz te dane to dzielisz i masz aktualny stopien sprezania Edytowane 9 Października 2010 przez GURAL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #25 Napisano 9 Października 2010 Nabijasz sie z mojej wypowiedzi a sam glupoty piszesz... Zmiezyc sie da cisnienie w cylindrze cisnieniomierzem i to jest okolo 31 w silniku 1.9tdi w 1.8t jest to okolo 10;) Kompresje-stopien sprezania to 19 w silniku 1.9tdi i 9,5 w 1.8t ale ja np nie wiem jak to zmierzyc bez warunkow laboratorium diagnostycznego, ale moze mie ktos oswieci??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #26 Napisano 9 Października 2010 Nabijasz sie z mojej wypowiedzi a sam glupoty piszesz. Kolego, głupoty to ty piszesz. Zmiezyc sie da cisnienie w cylindrze cisnieniomierzem i to jest okolo 31 w silniku 1.9tdiw 1.8t jest to okolo 10 Ciśnienie oczywiście da się zmierzyć. Kompresje-stopien sprezania to 19 w silniku 1.9tdi i 9,5 w 1.8t Co to znaczy "kompresję-stopień sprężania", bo jest albo kompresja, albo stopień sprężania. Kompresję oczywiście można zmierzyć, a stopień sprężania da się tylko obliczyć. ale ja np nie wiem jak to zmierzyc bez warunkow laboratorium diagnostycznego, Też nie wiem jak to zmierzyć, bo to się niestety oblicza ---------- Post added at 00:35 ---------- Previous post was at 00:34 ---------- PS Trzeba jeszcze zrozumieć to, co się przeczytało. ---------- Post added at 00:43 ---------- Previous post was at 00:35 ---------- I jeszcze coś ode mnie na temat stopnia sprężania :lol2 Bardzo często w warsztatach samochodowych, stacjach diagnostycznych młody mechanik(diagnosta) chce pożyczyć przyrząd (próbnik), aby zmierzyć stopień sprężania silnika. Oczywiście przyrząd do w/w pomiaru nie istnieje ponieważ stopień sprężania jest stałym parametrem silnika (pod warunkiem, że nie dokonano planowania głowicy) podawanym w każdej instrukcji obsługi pojazdu. Parametr ten występuje bez miana (jednostki). Nadmienić należy, że planowanie głowicy powoduje zmniejszenie komory spalania doprowadzając do zwiększenia stopnia sprężania. Parametrem, który mierzymy jest ciśnienie sprężania. Pomiar ten wykonujemy za pomocą manometru (próbnika) w jednostkach (MPa) – starsze mierniki w kg/cm2 lub w barach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fryta Zgłoś #27 Napisano 13 Lutego 2012 Witam dołączę się do tematu. Mam podobny problem mianowicie świece grzeję mi się około od 20s do nawet 40s, ale to wydaje mi się ze to nie jest problem... mianowicie jak już te świece się nagrzeją to jak zapalam auto to wchodzi na obroty 1.5tys -2 tys obrotów i od razu spadają do normalnych. To mnie zastanawia najbardziej. Nie ma różnicy czy ciepły czy zimny. Świece wymienione 4 tys temu. Z góry dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MaciekRP Zgłoś #28 Napisano 14 Lutego 2012 Witam dołączę się do tematu. Mam podobny problem mianowicie świece grzeję mi się około od 20s do nawet 40s, ale to wydaje mi się ze to nie jest problem... mianowicie jak już te świece się nagrzeją to jak zapalam auto to wchodzi na obroty 1.5tys -2 tys obrotów i od razu spadają do normalnych. To mnie zastanawia najbardziej. Nie ma różnicy czy ciepły czy zimny. Świece wymienione 4 tys temu. Z góry dzięki za pomoc. Może tu znajdziesz jakieś wskazówki: http://forum.vw-passat.pl/threads/2153-Problem-z-odpalaniem?p=1587944&viewfull=1#post1587944 http://forum.vw-passat.pl/threads/2153-Problem-z-odpalaniem?p=1591302&viewfull=1#post1591302 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość adi grucha 198 Zgłoś #29 Napisano 29 Czerwca 2013 witam. po raz pierwszy jestem na forum,pisze ponieważ mam taki problem ze swoim paskiem 1,9 tdi 115 km 2000r. od pewnego czasu niezależnie czy jest zimno czy ciepło,długo podgrzewa świece dodam jeszcze że z tym problemem wskakuje na falujące obroty do 1500. , ale jak go naleci i nie raz kilka dni odpala normalnie szybko grzejąc swiece.jesli ktoś z was miał identyczny problem to napiszcie. dodatkowo niedawno wymieniałem świece na nowe bo myślałem żeto ich wina,ale sie myliłem. po wymianie to samo. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
techno100 Zgłoś #30 Napisano 22 Marca 2015 Koledzy odswieze troszke temat mam pytanko czy to normalne przy obecnej temperaturze 11 stopni na plusie po postoju 3 dniowym nie odpalany właczam zaplon swiece zarowe sa grzane przekaznik cyka rozłacza po 7 sekundach odpalam odpala normalnie i po odpaleniu dogrzewa jeszcze je tak jak w zime praktycznie zalacza dogrzewanie swiec i rozłacza czy to normalne prz tej temperaturze ?? Passat jak w nicku nic tam w sofcie nie było grzebane jest seryjnie... nie przestawiałem czasu grzania itd ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #31 Napisano 22 Marca 2015 czy to normalne przy obecnej temperaturze 11 stopni na plusie po postoju 3 dniowym nie odpalany właczam zaplon swiece zarowe sa grzane przekaznik cyka rozłacza po 7 sekundachPo dłuższym postoju sprawdź(porównaj) wskazania czujnika temperatury cieczy chłodz.(engine, silnik) do czujników temp. cieczy chłodz. (instruments licznik), paliwa, powietrza. Wskazania powinny być podobne (z małymi odchyłkami). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
techno100 Zgłoś #32 Napisano 22 Marca 2015 Własnie musze to sprawdz te wskazania tak myslalem o tym a ogolnie rzecz biorac powiedzmy ze czujniki sa ok (wogole który czujnik jest odpowiedzialny za zalaczenie tego grzania w bloku pomiarowym engine i który dokladnie blok) bo rozumiem ze jeden jest tylko czujniik za to odpowiedzialny?? I jesli załozmy ze wszystkie czujniki sa ok to jest ogolnie NIE NORMALNE ze przy tej temperaturze powietrza 8-15 stopni C załacza grzanie tak?? Nie powinien w tej temperaturze podgrzewac swiec zarowych i dogrzewac juz po odpaleniu jak to jest zima tak?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kbc85 Zgłoś #33 Napisano 22 Marca 2015 Ja tam wymieniłem czujnik cieczy i mam problem z głowy z grzaniem świec w lecie itp. Dawał błędne wskazania i np. przy +20 świece mi grzały kilka sekund. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach