Skocz do zawartości
GODZIL

Długie grzanie swiec.

Rekomendowane odpowiedzi

Mechanior mówił ze 30 fabrycznie dają, dokladnie to "pomiar spręzania na cylindrach", tyle wyszło no chyba ze aparature ma zjeb.... A jest jeszcze jakaś inna kompresja ktorą warto sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A z ta kompresja-czy przypadkiem nie powinno byc 19 w 1.9tdi???

:rotfl: Ty napisałeś o stopniu sprężania, a kompresja/ciśnienie to całkiem co innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ty napisałeś o stopniu sprężania, a kompresja/ciśnienie to całkiem co innego.

czyli z tego co rozumiem kolejna rzecz do sprawdzenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli z tego co rozumiem kolejna rzecz do sprawdzenia?

:nie A żeby nie mieszać w głowach, czy da się to zmierzyć czy nie to wklejam cytat z innego forum na czym to polega.

Stopien spr. jest stosunkiem pojemnosci cylindra (calkowitej) do pojemnosci komory spalania.

 

Potrzebujesz wiec znac obj. samej komory, sr. cylindra, skok tloka, odleglosc miedzy tlokiem w gornym martwym punkcie a plaszczyzna bloku, grubosc uszczelki po scisnieciu glowica, no i jakie masz aktualnie tloki czy z wybraniem na zawory czy wklesle badz wypukle.

Jak masz te dane to dzielisz i masz aktualny stopien sprezania

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nabijasz sie z mojej wypowiedzi a sam glupoty piszesz...

Zmiezyc sie da cisnienie w cylindrze cisnieniomierzem i to jest okolo 31 w silniku 1.9tdi ;)

w 1.8t jest to okolo 10;)

Kompresje-stopien sprezania to 19 w silniku 1.9tdi i 9,5 w 1.8t ;)

ale ja np nie wiem jak to zmierzyc bez warunkow laboratorium diagnostycznego, ale moze mie ktos oswieci???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nabijasz sie z mojej wypowiedzi a sam glupoty piszesz.

Kolego, głupoty to ty piszesz.

Zmiezyc sie da cisnienie w cylindrze cisnieniomierzem i to jest okolo 31 w silniku 1.9tdi

w 1.8t jest to okolo 10

Ciśnienie oczywiście da się zmierzyć.

Kompresje-stopien sprezania to 19 w silniku 1.9tdi i 9,5 w 1.8t

Co to znaczy "kompresję-stopień sprężania", bo jest albo kompresja, albo stopień sprężania. Kompresję oczywiście można zmierzyć, a stopień sprężania da się tylko obliczyć. ;)

ale ja np nie wiem jak to zmierzyc bez warunkow laboratorium diagnostycznego,

Też nie wiem jak to zmierzyć, bo to się niestety oblicza :P

 

---------- Post added at 00:35 ---------- Previous post was at 00:34 ----------

 

PS

Trzeba jeszcze zrozumieć to, co się przeczytało. :P

 

---------- Post added at 00:43 ---------- Previous post was at 00:35 ----------

 

I jeszcze coś ode mnie na temat stopnia sprężania :lol2

Bardzo często w warsztatach samochodowych, stacjach diagnostycznych młody mechanik(diagnosta) chce pożyczyć przyrząd (próbnik), aby zmierzyć stopień sprężania silnika. Oczywiście przyrząd do w/w pomiaru nie istnieje ponieważ stopień sprężania jest stałym parametrem silnika (pod warunkiem, że nie dokonano planowania głowicy) podawanym w każdej instrukcji obsługi pojazdu. Parametr ten występuje bez miana (jednostki). Nadmienić należy, że planowanie głowicy powoduje zmniejszenie komory spalania doprowadzając do zwiększenia stopnia sprężania.

 

Parametrem, który mierzymy jest ciśnienie sprężania. Pomiar ten wykonujemy za pomocą manometru (próbnika) w jednostkach (MPa) – starsze mierniki w kg/cm2 lub w barach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam dołączę się do tematu. Mam podobny problem mianowicie świece grzeję mi się około od 20s do nawet 40s, ale to wydaje mi się ze to nie jest problem... mianowicie jak już te świece się nagrzeją to jak zapalam auto to wchodzi na obroty 1.5tys -2 tys obrotów i od razu spadają do normalnych. To mnie zastanawia najbardziej. Nie ma różnicy czy ciepły czy zimny. Świece wymienione 4 tys temu. Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam dołączę się do tematu. Mam podobny problem mianowicie świece grzeję mi się około od 20s do nawet 40s, ale to wydaje mi się ze to nie jest problem... mianowicie jak już te świece się nagrzeją to jak zapalam auto to wchodzi na obroty 1.5tys -2 tys obrotów i od razu spadają do normalnych. To mnie zastanawia najbardziej. Nie ma różnicy czy ciepły czy zimny. Świece wymienione 4 tys temu. Z góry dzięki za pomoc.

 

Może tu znajdziesz jakieś wskazówki:

http://forum.vw-passat.pl/threads/2153-Problem-z-odpalaniem?p=1587944&viewfull=1#post1587944

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/2153-Problem-z-odpalaniem?p=1591302&viewfull=1#post1591302

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adi grucha 198

witam. po raz pierwszy jestem na forum,pisze ponieważ mam taki problem ze swoim paskiem 1,9 tdi 115 km 2000r. od pewnego czasu niezależnie czy jest zimno czy ciepło,długo podgrzewa świece dodam jeszcze że z tym problemem wskakuje na falujące obroty do 1500. , ale jak go naleci i nie raz kilka dni odpala normalnie szybko grzejąc swiece.jesli ktoś z was miał identyczny problem to napiszcie. dodatkowo niedawno wymieniałem świece na nowe bo myślałem żeto ich wina,ale sie myliłem. po wymianie to samo. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy odswieze troszke temat mam pytanko czy to normalne przy obecnej temperaturze 11 stopni na plusie po postoju 3 dniowym nie odpalany właczam zaplon swiece zarowe sa grzane przekaznik cyka rozłacza po 7 sekundach odpalam odpala normalnie i po odpaleniu dogrzewa jeszcze je tak jak w zime praktycznie zalacza dogrzewanie swiec i rozłacza czy to normalne prz tej temperaturze ?? Passat jak w nicku nic tam w sofcie nie było grzebane jest seryjnie... nie przestawiałem czasu grzania itd ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy to normalne przy obecnej temperaturze 11 stopni na plusie po postoju 3 dniowym nie odpalany właczam zaplon swiece zarowe sa grzane przekaznik cyka rozłacza po 7 sekundach
Po dłuższym postoju sprawdź(porównaj) wskazania czujnika temperatury cieczy chłodz.(engine, silnik) do czujników temp. cieczy chłodz. (instruments licznik), paliwa, powietrza. Wskazania powinny być podobne (z małymi odchyłkami).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Własnie musze to sprawdz te wskazania tak myslalem o tym a ogolnie rzecz biorac powiedzmy ze czujniki sa ok (wogole który czujnik jest odpowiedzialny za zalaczenie tego grzania w bloku pomiarowym engine i który dokladnie blok) bo rozumiem ze jeden jest tylko czujniik za to odpowiedzialny?? I jesli załozmy ze wszystkie czujniki sa ok to jest ogolnie NIE NORMALNE ze przy tej temperaturze powietrza 8-15 stopni C załacza grzanie tak?? Nie powinien w tej temperaturze podgrzewac swiec zarowych i dogrzewac juz po odpaleniu jak to jest zima tak??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam wymieniłem czujnik cieczy i mam problem z głowy z grzaniem świec w lecie itp. Dawał błędne wskazania i np. przy +20 świece mi grzały kilka sekund.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności