szczupak28 Zgłoś #1 Napisano 20 Września 2010 (edytowane) Witam kolegów.......Mam problem i licze że może koledzy z forum mi podpowiedza , co mam zrobic. Otóż wczoraj dość szybko wjechałem w zakret i mnie wyniosło.......finał tego taki że udezyłem tylnym kołem w krawężnik , felga skrzywiona i obydawa simerbloki tylnej belki naderwało , zmieniło się też troszke położenie koła kierownicy.I teraz moje pytanko........Czy uszkodzenie simerbloków w belce jest powodem zmiany położenia kierownicy? Założyłem zapasówke i autko jedzie normalnie nic nie sciąga , tylko czasem jest w tyle minimalny szum , nie wiem czym to jest spowodowane.Czy jesli wymienie simerbloki w belce to czy musze ustawiać zbiezność?Pozdrowionka. Edytowane 20 Września 2010 przez szczupak28 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 20 Września 2010 Witam kolegów.......Mam problem i licze że może koledzy z forum mi podpowiedza , co mam zrobic. Otóż wczoraj dość szybko wjechałem w zakret i mnie wyniosło.......finał tego taki że udezyłem tylnym kołem w krawężnik , felga skrzywiona i obydawa simerbloki tylnej belki naderwało , zmieniło się też troszke położenie koła kierownicy.I teraz moje pytanko........Czy uszkodzenie simerbloków w belce jest powodem zmiany położenia kierownicy? Założyłem zapasówke i autko jedzie normalnie nic nie sciąga , tylko czasem jest w tyle minimalny szum , nie wiem czym to jest spowodowane.Czy jesli wymienie simerbloki w belce to czy musze ustawiać zbiezność?Pozdrowionka. jeśli wygiąłeś belkę to musisz ją wymienić bo geometrii nie ustawisz a szum to od łożyska które nie chodzi w tym miejscu gdzie powinno radzę szybko to naprawić bo jak ci koło zablokuje przy 50 km/h to chyba nie musze mówić co się stanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tony_w Zgłoś #3 Napisano 20 Września 2010 _tytul1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #4 Napisano 20 Września 2010 jeśli wygiąłeś belkę to musisz ją wymienić bo geometrii nie ustawisz a szum to od łożyska które nie chodzi w tym miejscu gdzie powinno radzę szybko to naprawić bo jak ci koło zablokuje przy 50 km/h to chyba nie musze mówić co się stanie Mielke jak mam to sprawdzic czy wygiołem belke? Pod autem nic nie widać , bo wchodziłem i niby belka prosta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #5 Napisano 20 Września 2010 Mielke jak mam to sprawdzic czy wygiołem belke? Pod autem nic nie widać , bo wchodziłem i niby belka prosta jeśli koło jest wygięte to na 90% masz skrzywioną belkę ale tak naprawdę sprawdzisz to na geometrii lub na ramie prostowniczej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #6 Napisano 20 Września 2010 Alufelga jest troszke zwichrowana.........a gdzie jest taka rama prostownicza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #7 Napisano 20 Września 2010 Mielke jak mam to sprawdzic czy wygiołem belke? Pod autem nic nie widać , bo wchodziłem i niby belka prosta Jesli belka jest troche skrzywiona to mozesz tego nie zauwazyc pod autem. Po jakims czasie prawdopodobnie opone od uderzonego kola zacznie ci brac. Raczej nie da rady jej wyprostowac. Proponuje kupic uzywana prostą z jakiegos rozbitka - wiecej niz 300 zl nie powinna kosztowac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #8 Napisano 20 Września 2010 Dziwi mnie tylko czemu samochód prowadzi się idelalnie i jak puszcze kierownice to jedzie sam prosto..........i dlaczego ta kierownica mi się skreciła troszke w prawo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #9 Napisano 20 Września 2010 Na pewno nie uderzyles tez przednim zawieszeniem w cos przy okazji? Warto przejrzec jak wyglada drazek kierowniczy, jego koncowka i wahacze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #10 Napisano 20 Września 2010 Napewno.Zawieszenie z przodu mam 100% sprawne .Przed tym kierownica była prosto , a teraz jest troszke skrecona w prawo aby jechać prosto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jasiu_ Zgłoś #11 Napisano 20 Września 2010 najproście pojedź gdzieś na piach, i sprawdź czy 4 śladów nie robisz, czasem się dokładnie trzeba śladom przyjrzeć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #12 Napisano 20 Września 2010 Nie myśli mi się zmieniac belki bo roboty na cały dzień............juz i tak 350 zł trzeba wydać na simerbloki belki i 150 prostowanie i malowanie felgi.Zobacze p[o wymianie simerbloków co będzie.Jak kierownica nie powróci na miejsce to jade na geometrie........koledzy a dużo roboty jest przy wymianie simerblokóe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #13 Napisano 21 Września 2010 Nie myśli mi się zmieniac belki bo roboty na cały dzień............juz i tak 350 zł trzeba wydać na simerbloki belki i 150 prostowanie i malowanie felgi.Zobacze p[o wymianie simerbloków co będzie.Jak kierownica nie powróci na miejsce to jade na geometrie........koledzy a dużo roboty jest przy wymianie simerblokóe? Względne pojęcie - czy dużo??, oceń sam: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=12236 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #14 Napisano 21 Września 2010 Dziś byłem na hurtowni i simerblok tylnej belki lemfordera to koszt 170 zł.Na szrocie stan idealny jeszcze z orginalnymi numerami WV 60 zł sztuka.............Panowie , a powiedzcie mi czy jeśli bym wymieniał całą belkę to od jakich innych aut sie nada belka do mojego Passata? Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Witold Rogowski Zgłoś #15 Napisano 21 Września 2010 Boszzze... nie simerbloki, tylko silentblocki. Po co chcesz zakładać używkę? Przecież używkę masz. Skąd wiesz jak te szrotowe będą się zachowywały po wciśnięcu. Nie mówiąc już o bezpieczeństwie. Jeśli masz koło skrzywione i kierę wykręconą to nie pisz, że nie wymienisz bo droga - to są niestety koszty brawury - dałem dupy to musze za to płacić. I tyle. Do Passata spasuje Ci tylko belka z Passata. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #16 Napisano 21 Września 2010 Wiem ze od Passata.......ale czy np. nada się od combi , po lifcie i od benzyniaka? czy tylko od sedana........Kolego ale nie chodzi mi o simerblock tylko mam uszkodzone obydwie tuleje belki tylnej i nie wiem czy przez to zmieniło sie położenie kierownnicy,,,,,,,czy przez uszkodzenie belki.Narazie założe obie tuleje belki i pojade na zbiezność i wtedy wszystko wyjdzie na jaw.Dziwi mnie tylko czemu samochód prowadzi sie idealnie i nic go nie sciąga....... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vindevil Zgłoś #17 Napisano 21 Września 2010 simerbloki--->silentblock , tak to się nazywa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzikson4 Zgłoś #18 Napisano 21 Września 2010 Raczej pewne ,że belka krzywa .Przyłóż długą deseczkę do rantów felgi i zmierz odległość jej od progu .Zrób to też z drugiej strony i porównaj.Kupiłem mojego passata po podobnej sytuacji co Twoja i też kierownica lekko stała bokiem .Po wymianie belki wróciła na swoje miejsce .Samochód po prostu sam korygował tor jazdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #19 Napisano 22 Września 2010 U mnie kolego samochód prowadzi się idealnie , puszczam kierownice i jade normalnie , przy kazdej prędkości.No zrobie tak z deseczką tylko ze dopiero w piątek felge odbieram od naprawy, pozatymj mam uszkodzone tuleje gumowe wiec ta deseczka mi za dużo nie pomoże , pozatym jest korygacja na tulejach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #20 Napisano 27 Września 2010 Koledzy wymieniłem tuleje na nowe i okazało się że kierownica nie powróciła na swoje miejsce , pojechałem na zbiezność i okazało sie ze belka delikatnie krzywa.Mam pytanko? Czy podejdzie belka od passata 1.8T benzyna kombi rocznik 1998? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach