Matyk Zgłoś #1 Napisano 17 Września 2010 (edytowane) Do rzeczy, gdy silnik jest zimny (tzn nie ma swojej tem. 90stopni) to wszystko jest ok, problem pojawia się gdy silnik się zagrzeje i ma gdzieś ok 90 stopni w tym momencie zaczyna mrugać kontrolka oleju i mruga cały czas aż do momentu zgaszenia silnika i ostygnięcia, stan oleju w normie, silnik po remoncie (wymiana uszczelniaczy, szlif głowicy, wymiana uszczelki pod głowicą tak więc ani oleju ani płynu do chłodzenia nie bierze... olej > mobil1 10w40 Co może być przyczyną?? Czy może to być zużyta pompa oleju ?? dodam iż olej nie był zmieniany przez 2 lata ale praktycznie to auto więcej stoi niż jeździ... może przez ten okres było zrobione 10 tyś. Mam w planie zmienić olej i właśnie chciałem tą usterkę usunąć... Bardzo proszę o pomoc, z góry bardzo dziękuje :kumple Pozdrawiam Edytowane 17 Września 2010 przez Matyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chemik86 Zgłoś #2 Napisano 17 Września 2010 hej, podepnę się pod temat, w moim przypadku mruga kontrolka bo mam dolną hydrałlike do roboty a oleju też mi ani kropli nie znika, ale spytam o coś innego, jak jadę sobie już na zagrzanym silniku to kontrolka mruga na niskich obrotach, no to ok, rozumiem sens, ale jest takie dziwne(a może tak ma być tylko tępy jestem ) coś że jak na 3 biegu jadę równo 50 to buzer piska, potem na 4 równo 70 znowu i na 5 przy 90, jeżeli prędkość jest ciut mniejsza lub większa na danym biegu to milczy, czemu tak się robi i o co w tym chodzi, czy czujnik jest coś nie bardzo czy to jakaś tajna technika VW ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #3 Napisano 17 Września 2010 im wyższe obroty tym większe ciśnienie oleju zimny ciśnienie wysokie, na ciepłym ciśnienie spada! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chemik86 Zgłoś #4 Napisano 17 Września 2010 no tak to wiem:D tylko czemu bzyka sobie akurat równiutko przy danych prędkościach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #5 Napisano 17 Września 2010 olej nie był zmieniany przez 2 lata olej powinno się zmieniać przynajmniej raz w roku,niezależnie od przebiegu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #6 Napisano 17 Września 2010 no tak to wiem tylko czemu bzyka sobie akurat równiutko przy danych prędkościach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chemik86 Zgłoś #7 Napisano 17 Września 2010 super ślicznie dziękuje:D wyjaśnione wręcz aż za bardzo:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #8 Napisano 17 Września 2010 Matyk olej powinno się zmieniać przynajmniej raz w roku,niezależnie od przebiegu Tak jak ci kolega napisał, olej po mniej więcej roku traci swoje właściwości, tak że nalej świeżego, wymień filtr i będziemy się martwić dalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matyk Zgłoś #9 Napisano 19 Września 2010 (edytowane) Myślicie że to przez stary olej ?? Jeden mechanik powiedział mi że będzie do wymiany pompa oleju ponieważ gdy silnik jest zimny to olej jest gęsty a gdy się zagrzeje to jest rzadki i pompa oleju przepuszcza, myślałem że przed wymianą oleju zmienić ta pompę... Co o tym myślicie ?? Przypominam, gdy silnik jest zimny to kontrolka nie mruga, zaczyna mrugać przy ok 90 stopni chwile przed włączeniem się wentylatora Edytowane 19 Września 2010 przez Matyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #10 Napisano 19 Września 2010 Myślicie że to przez stary olej ??Jeden mechanik powiedział mi że będzie do wymiany pompa oleju ponieważ gdy silnik jest zimny to olej jest gęsty a gdy się zagrzeje to jest rzadki i pompa oleju przepuszcza, myślałem że przed wymianą oleju zmienić ta pompę... Co o tym myślicie ?? Przypominam, gdy silnik jest zimny to kontrolka nie mruga, zaczyna mrugać przy ok 90 stopni chwile przed włączeniem się wentylatora i ja też stawiałbym na pompę oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mickusio Zgłoś #11 Napisano 19 Września 2010 olej dopiero w wysokiej temperaturze może wykazać złe właściwości, masakra z tym olejem 2 lata:/ rok to maksimum oleju, jak kupujesz olej to nie kupujesz z 2008 tylko nabieżąco świeży. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Temex Zgłoś #12 Napisano 15 Lutego 2011 a może odkręcony smok na pompie oleju?, ja tak miałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sonic_88 Zgłoś #13 Napisano 16 Lutego 2011 Podjedź do mechanika niech zmierzy przy Tobie cisnienie oleju w miejscu czujnika wysokiego cisnienia( ten na filtrze). Przy 2000RPM powinno byc min. 2bar na dobrze rozgrzanym silniku jesli jest to zmien czujnik na podstawce filtra (kosztuje ok10zt podroba, 35zt ori), a jesli nie ma takiego cisnienia to sprawdzic luz na pompie oleju. Jak mechanik nie chce przy Tobie sprawdzic cisnienia, to zmien mechanika bo prawdopodobnie chce Cie naciagnac na koszty.. a przeważnie jest to wina czujnika.. Pozdrawiam! ps. nie doczytałem ze to odkop z zeszlego roku, ale niech bedzie dla potomnych.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buniek Zgłoś #14 Napisano 16 Lutego 2011 Miałem problem z kontrolką oleju jakiś czas temu, dawała o sobie znać co jakiś czas, później coraz częściej... Miałem zalany olej 10w40 czyli półsyntetyk, dowiedziałem się ze jak silnik miał wlany wcześniej mineralny olej (nie wiedziałem jaki miał, poprzedni właściciel nie miał pojęcia) i zmieniłem na półsyntetyk to mogą dziać się takie cyrki. Wymieniłem więc olej na 15w40 mineralny. Przez pareset (około 600km) było wszystko elegancko aż do poniedziałku... Po przejechaniu jakiś 40km w trasie zaświeciła się kontrolka kilkukrotnie, wyłączała się po podkręceniu obrotów, a później się uspokoiła na dobre. Dziś razem z zaświeceniem kontrolki usłyszałem stukające szklanki zaworowe... Wymieniałem je na początku stycznia (nowe INA), więc one są na pewno w porządku. Myślę, ze stukały przez to, ze w głowicy nie było odpowiedniego smarowania. Czy winą całego zamieszania można obarczyć pompę oleju? PS. Skorzystałem z tego, że już odkopane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #15 Napisano 16 Lutego 2011 Miałem problem z kontrolką oleju jakiś czas temu, dawała o sobie znać co jakiś czas, później coraz częściej... Miałem zalany olej 10w40 czyli półsyntetyk, dowiedziałem się ze jak silnik miał wlany wcześniej mineralny olej (nie wiedziałem jaki miał, poprzedni właściciel nie miał pojęcia) i zmieniłem na półsyntetyk to mogą dziać się takie cyrki. Wymieniłem więc olej na 15w40 mineralny. Przez pareset (około 600km) było wszystko elegancko aż do poniedziałku... Po przejechaniu jakiś 40km w trasie zaświeciła się kontrolka kilkukrotnie, wyłączała się po podkręceniu obrotów, a później się uspokoiła na dobre. Dziś razem z zaświeceniem kontrolki usłyszałem stukające szklanki zaworowe... Wymieniałem je na początku stycznia (nowe INA), więc one są na pewno w porządku. Myślę, ze stukały przez to, ze w głowicy nie było odpowiedniego smarowania. Czy winą całego zamieszania można obarczyć pompę oleju? PS. Skorzystałem z tego, że już odkopane. tak na pewno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buniek Zgłoś #16 Napisano 16 Lutego 2011 Także pozostaje mi wymiana pompy na nową czy da się pompę zregenerować we własnym zakresie? Wymiana jakiś części w pompie, uszczelnień może... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #17 Napisano 16 Lutego 2011 Także pozostaje mi wymiana pompy na nową czy da się pompę zregenerować we własnym zakresie? Wymiana jakiś części w pompie, uszczelnień może... używka na alle kosztuje jakieś 150 zł około a ta pompa to chyba nie rozbieralna jest zdaniem producenta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buniek Zgłoś #18 Napisano 16 Lutego 2011 Nie jestem zbytnio przekonany do używanej pompy. http://allegro.pl/pompa-oleju-vw-seat-1-5-1-6-1-8-2-0-nowa-i1434140892.html Czy pompa Topran jest warta uwagi? Mam dolny wąż chłodnicy tej firmy, ale wiadomo - nie ma co porównywać węża do pompy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #19 Napisano 16 Lutego 2011 (edytowane) Toprana omijaj z daleka! Jest na forum wątek o tej firmie! Topranowska pompa oleju, dobre sobie, za tydzień byś pisał na forum że ci się silnik zatarł... Edytowane 16 Lutego 2011 przez adams Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #20 Napisano 16 Lutego 2011 Nie jestem zbytnio przekonany do używanej pompy. lepsza używka niż Topran i to sto razy! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach