Skocz do zawartości
seba

Poważny problem z parowaniem szyb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od tygodnia nie mogę uporać się z parą, jest masakra! Myślałem, że to zapchany wlot powietrza - wyczyściłem kratkę i dalej to samo. Jedyne co jakoś pomaga to cały czas puszczony na maxa nawiew ciepłego powietrza, choć działa to średnio. Jeśli tylko trochę skręcę grzanie natychmiast szyby zaparowane i wtedy praktycznie już nie do odparowania. Dwa razy z wylotów wydostawała się jakaś para/mokry kurz (?). Próby czyszczenia robią tylko mazy i mam wrażenie, jakby szyba była tłusta w związku z tym mam pytanie: czy do obiegu mógł dostać się olej lub płyn chłodniczy lub coś co zatłuszcza szybę? Z wylotów na prawdę nieźle wieje więc to nie w tym rzecz. Pomóżcie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A takie pierdoły jak kanały odwadniające pod podszybiem są drożne? może masz zatkane syfem. Parują Ci te szyby kiedy pada deszcz czy bez względu na pogodę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paruje bez względu na pogodę, nie wiem czy kanały odwadniające są drożne, jak to sprawdzić (jak się tam dostać?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pod maską, przed kielichami amortyzatorów (od strony szyby przedniej) po obu stronach. Jak masz gdzieś pod ręką sprężarkę to dmuchnij tam powietrzem lub przepchaj cieńkim drutem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok sprawdzę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak paruje bez względu na okoliczności a to na szybie jest tłuste, to raczej nagrzewnica puszcza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nagrzewnica się rozszczelniła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na 99% nagrzewnica, tłusta para na szybe z nawiewów, której się nie da zetrzeć bo się marze, słodkawy zapach i smak pary co leci z nawiewów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tak się robi jak mówi MARCIAN to na 10000000% nagrzewnica. To standard w tych wozach. Sam wymieniałem już dwie u siebie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a płyn ubywa ? jak puszcza zimne powietrze to nie powinno parować bo omija nagrzewnice

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zauważyłem, że ubywa płynu chłodzącego... Więc nagrzewnica?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie zauważyłem, że ubywa płynu chłodzącego... Więc nagrzewnica?
Jak paruje bez względu na okoliczności a to na szybie jest tłuste, to raczej nagrzewnica puszcza.
Nagrzewnica się rozszczelniła.
Na 99% nagrzewnica, tłusta para na szybe z nawiewów,
na 10000000% nagrzewnica.
a płyn ubywa ? jak puszcza zimne powietrze to nie powinno parować bo omija nagrzewnice

No myslałem że tyle powtórzeń wystarczy :D

 

Remek zrobił ładną ściągę o wymianie: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=38825&highlight=wymiana+nagrzewnicy

 

Sprawdź jeszcze jak wygląda silniczek od nawiewu, bo jest on na samym dole i wszystko do niego ścieka, to jest płyn + syf z kanałów i zbiera się przy komutatorze i szczotkach. To jest też miejsce, z którego kapie płyn jak puści .... nagrzewnica. (Za schowkiem nad nogami pasażera po odwinięciu wykładziny) Może już jest o tym w tamtym temacie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Więc nagrzewnica?

Więc.

Jeśli chcesz być na 100% pewny to odłącz od niej węże i połącz je na krótko jakąś rurką. Wtedy pominiesz obieg nagrzewnicy i po dłuuugim wietrzeniu szyby przestaną parować. No i nie będzie uciekał płyn.

 

---------- Post added at 11:24 ---------- Previous post was at 11:22 ----------

 

bo jest on na samym dole i wszystko do niego ścieka

Wszystko do niego ścieka jak jest nieszczelny wlot powietrza na podszybiu. Siada pod nim uszczelka i takie rzeczy się wtedy dzieją. Po założeniu wlotu na silikon nic nam do silniczka nie wcieknie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a płyn ubywa ? jak puszcza zimne powietrze to nie powinno parować bo omija nagrzewnice

 

bzdura...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszystko do niego ścieka jak jest nieszczelny wlot powietrza na podszybiu.

Pewnie też. U mnie był tam płyn z dziurawej nagrzewnicy. Jak u mnie pękła, to aż nogi żonie prawie poparzyło, tak się polało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bzdura...

Jak nie jak tak? :) Omija nagrzewnice bo regulacja jest klapą a nie zaworem na zasilaniu nagrzewnicy.

U mnie był tam płyn z dziurawej nagrzewnicy.

Z nagrzewnicy też może się tam polać. U mnie akurat lało się z tego cholernego podszybia. I wszystko wsiąkało ładnie w dywanik :dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie chcesz tego teraz robić, chociaż wątpię bo chłodne dni coraz bliżej, to kolanko metalowe hydrauliczne. Odłanczasz 2 przewody co wchodza do ściany grodziowej do nagrzewnicy i dajesz kolanko, w aucie chłodno ale nie wali parą, ja tak kilka miesięcy jeździłem, ale zaznaczyć muszę fakt, że było to w czasie maj-październik.

 

Co do wymiany, robota nieprzyjemna, mechanicy się krzywią, biorą drogo a nie masz gwarancji, że poskręcają ci spowrotem prawidłowo. Sama nagrzewnica to taka lepsza to z 60 zł, robocizna różnie ale poniżej 200 zł wątpię żeby ci ktoś to zrobił, chyba, że sam.

Ja za wymianę nagrzewnicy z częścią dałem 270 zł i wiem, że gowniano mi koleś chyba coś złożył bo strerowanie nawiewem kuleje, ciągle wali na szybę, niezależnie czy na nogi, twarz itp. Pewnie coś linki to sterowania klapek źle podłączyli. Jak masz trochę zdolności manualnych, chęci, no i raczej jakiś garaż to może warto samemu powalczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcin pewnie połamał ci mocowania pancerzy linek od klapek do panelu :D

Powoli przeczytasz i bedziesz wiedział ocb... ja u siebie mam też połamane i linki chodzą z pancerzami i nie ruszają sie klapki w ogole... przy próbie odczepienia delikatnie jednej linki od uchwytu takiego odrazu połamałem to :/ Wiec musisz kupić panel od sterowania nawiewami i wymienić tylko uważaj żeby nie kupić z połamanymi tymi uchwytami...

A swoją drogą ten płyn chłodniczy to go będzie sporo uciekało ? Bo zauważyłem u siebie ubytki płynu chłodniczego i jak deszcz pada to szyby parują ale u mnie jest na kratke naciągnięta skarpeta przez poprzedniego właściciela i ona już zasyfiona to pewnie przez to parują. Kurde ale sprawdze czy tam na dole u mnie sie nie zbiera ten płyn...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak nie jak tak? :) Omija nagrzewnice bo regulacja jest klapą a nie zaworem na zasilaniu nagrzewnicy.

 

Źle zrozumiałem ten post. Myślałem, że chodzi o jakiś zawór przed nagrzewnicą :)

 

Sorki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spoko :P

wiadomo już coś ? naprawiona usterka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności