seba Zgłoś #1 Napisano 14 Września 2010 Witam, od tygodnia nie mogę uporać się z parą, jest masakra! Myślałem, że to zapchany wlot powietrza - wyczyściłem kratkę i dalej to samo. Jedyne co jakoś pomaga to cały czas puszczony na maxa nawiew ciepłego powietrza, choć działa to średnio. Jeśli tylko trochę skręcę grzanie natychmiast szyby zaparowane i wtedy praktycznie już nie do odparowania. Dwa razy z wylotów wydostawała się jakaś para/mokry kurz (?). Próby czyszczenia robią tylko mazy i mam wrażenie, jakby szyba była tłusta w związku z tym mam pytanie: czy do obiegu mógł dostać się olej lub płyn chłodniczy lub coś co zatłuszcza szybę? Z wylotów na prawdę nieźle wieje więc to nie w tym rzecz. Pomóżcie! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
90PS Zgłoś #2 Napisano 14 Września 2010 A takie pierdoły jak kanały odwadniające pod podszybiem są drożne? może masz zatkane syfem. Parują Ci te szyby kiedy pada deszcz czy bez względu na pogodę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba Zgłoś #3 Napisano 14 Września 2010 Paruje bez względu na pogodę, nie wiem czy kanały odwadniające są drożne, jak to sprawdzić (jak się tam dostać?) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
90PS Zgłoś #4 Napisano 14 Września 2010 pod maską, przed kielichami amortyzatorów (od strony szyby przedniej) po obu stronach. Jak masz gdzieś pod ręką sprężarkę to dmuchnij tam powietrzem lub przepchaj cieńkim drutem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba Zgłoś #5 Napisano 14 Września 2010 Ok sprawdzę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #6 Napisano 14 Września 2010 Jak paruje bez względu na okoliczności a to na szybie jest tłuste, to raczej nagrzewnica puszcza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #7 Napisano 14 Września 2010 Nagrzewnica się rozszczelniła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcian Zgłoś #8 Napisano 14 Września 2010 Na 99% nagrzewnica, tłusta para na szybe z nawiewów, której się nie da zetrzeć bo się marze, słodkawy zapach i smak pary co leci z nawiewów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bodzio89 Zgłoś #9 Napisano 14 Września 2010 Jeżeli tak się robi jak mówi MARCIAN to na 10000000% nagrzewnica. To standard w tych wozach. Sam wymieniałem już dwie u siebie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #10 Napisano 14 Września 2010 a płyn ubywa ? jak puszcza zimne powietrze to nie powinno parować bo omija nagrzewnice Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba Zgłoś #11 Napisano 14 Września 2010 Właśnie zauważyłem, że ubywa płynu chłodzącego... Więc nagrzewnica? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #12 Napisano 14 Września 2010 Właśnie zauważyłem, że ubywa płynu chłodzącego... Więc nagrzewnica? Jak paruje bez względu na okoliczności a to na szybie jest tłuste, to raczej nagrzewnica puszcza. Nagrzewnica się rozszczelniła. Na 99% nagrzewnica, tłusta para na szybe z nawiewów, na 10000000% nagrzewnica. a płyn ubywa ? jak puszcza zimne powietrze to nie powinno parować bo omija nagrzewnice No myslałem że tyle powtórzeń wystarczy Remek zrobił ładną ściągę o wymianie: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=38825&highlight=wymiana+nagrzewnicy Sprawdź jeszcze jak wygląda silniczek od nawiewu, bo jest on na samym dole i wszystko do niego ścieka, to jest płyn + syf z kanałów i zbiera się przy komutatorze i szczotkach. To jest też miejsce, z którego kapie płyn jak puści .... nagrzewnica. (Za schowkiem nad nogami pasażera po odwinięciu wykładziny) Może już jest o tym w tamtym temacie.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #13 Napisano 14 Września 2010 Więc nagrzewnica? Więc. Jeśli chcesz być na 100% pewny to odłącz od niej węże i połącz je na krótko jakąś rurką. Wtedy pominiesz obieg nagrzewnicy i po dłuuugim wietrzeniu szyby przestaną parować. No i nie będzie uciekał płyn. ---------- Post added at 11:24 ---------- Previous post was at 11:22 ---------- bo jest on na samym dole i wszystko do niego ścieka Wszystko do niego ścieka jak jest nieszczelny wlot powietrza na podszybiu. Siada pod nim uszczelka i takie rzeczy się wtedy dzieją. Po założeniu wlotu na silikon nic nam do silniczka nie wcieknie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #14 Napisano 14 Września 2010 a płyn ubywa ? jak puszcza zimne powietrze to nie powinno parować bo omija nagrzewnice bzdura... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #15 Napisano 14 Września 2010 Wszystko do niego ścieka jak jest nieszczelny wlot powietrza na podszybiu. Pewnie też. U mnie był tam płyn z dziurawej nagrzewnicy. Jak u mnie pękła, to aż nogi żonie prawie poparzyło, tak się polało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #16 Napisano 14 Września 2010 bzdura... Jak nie jak tak? Omija nagrzewnice bo regulacja jest klapą a nie zaworem na zasilaniu nagrzewnicy. U mnie był tam płyn z dziurawej nagrzewnicy. Z nagrzewnicy też może się tam polać. U mnie akurat lało się z tego cholernego podszybia. I wszystko wsiąkało ładnie w dywanik :dupablada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcian Zgłoś #17 Napisano 14 Września 2010 Jeżeli nie chcesz tego teraz robić, chociaż wątpię bo chłodne dni coraz bliżej, to kolanko metalowe hydrauliczne. Odłanczasz 2 przewody co wchodza do ściany grodziowej do nagrzewnicy i dajesz kolanko, w aucie chłodno ale nie wali parą, ja tak kilka miesięcy jeździłem, ale zaznaczyć muszę fakt, że było to w czasie maj-październik. Co do wymiany, robota nieprzyjemna, mechanicy się krzywią, biorą drogo a nie masz gwarancji, że poskręcają ci spowrotem prawidłowo. Sama nagrzewnica to taka lepsza to z 60 zł, robocizna różnie ale poniżej 200 zł wątpię żeby ci ktoś to zrobił, chyba, że sam. Ja za wymianę nagrzewnicy z częścią dałem 270 zł i wiem, że gowniano mi koleś chyba coś złożył bo strerowanie nawiewem kuleje, ciągle wali na szybę, niezależnie czy na nogi, twarz itp. Pewnie coś linki to sterowania klapek źle podłączyli. Jak masz trochę zdolności manualnych, chęci, no i raczej jakiś garaż to może warto samemu powalczyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzybek141 Zgłoś #18 Napisano 14 Września 2010 Marcin pewnie połamał ci mocowania pancerzy linek od klapek do panelu Powoli przeczytasz i bedziesz wiedział ocb... ja u siebie mam też połamane i linki chodzą z pancerzami i nie ruszają sie klapki w ogole... przy próbie odczepienia delikatnie jednej linki od uchwytu takiego odrazu połamałem to Wiec musisz kupić panel od sterowania nawiewami i wymienić tylko uważaj żeby nie kupić z połamanymi tymi uchwytami... A swoją drogą ten płyn chłodniczy to go będzie sporo uciekało ? Bo zauważyłem u siebie ubytki płynu chłodniczego i jak deszcz pada to szyby parują ale u mnie jest na kratke naciągnięta skarpeta przez poprzedniego właściciela i ona już zasyfiona to pewnie przez to parują. Kurde ale sprawdze czy tam na dole u mnie sie nie zbiera ten płyn... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #19 Napisano 14 Września 2010 Jak nie jak tak? Omija nagrzewnice bo regulacja jest klapą a nie zaworem na zasilaniu nagrzewnicy. Źle zrozumiałem ten post. Myślałem, że chodzi o jakiś zawór przed nagrzewnicą Sorki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #20 Napisano 14 Września 2010 spoko wiadomo już coś ? naprawiona usterka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach