sivy07 Zgłoś #21 Napisano 10 Lutego 2014 A czy jest możliwość kalibracji komputera pokładowego, tak żeby średnie spalanie skorygować? W swojej Fabii zawsze tankuje pod korek, resetuje komputer i po około 700 km tankuje. Spalanie z komputera w zasadzie pokrywa się z rzeczywistym - maksymalna różnica jaką odnotowałem to 0,2 litra (dane z około 40 tankowań) Passat B5FL, którego posiadam od niedawna spala około 0,5 litra mniej niż podaje komputer (trasa rzeczywiste 5,2 przy wskazaniu kompa 5,5, miasto rzeczywiste 6,2 przy wskazaniu kompa 6,6). I tu dochodzimy do sedna - kiedyś czytałem na forum Fabii, że w niej da się skorygować wskazania komputera tak, by były zbliżone do spalania rzeczywistego. Czy w Passacie też jest taka możliwość? jest, sprawdzone i działa. resztę info znajdziesz tu: forum.vw-passat.pl/threads/53313-Ciekawostki-licznikowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wympal Zgłoś #22 Napisano 27 Kwietnia 2014 Witam. W sumie nie wiem gdzie się podłaczyć z moją usterką więc uderzę przy temacie spalania. Szwankuje mi komputer pokładowy. Przyciskiem w dźwigience wycieraczek mogę jednorazowo przełączyć tylko o jedną funkcję w górę lub w dół. Jeśli chcę przełączyć o więcej funkcji muszę wyłączać zapłon i przełączać o jedną funkcję za każdym razem. Czasem pokazuje średnie spalanie, czasem nie, w zależności jak się to zwiesi mogę dźwigienką przełączyć wskazanie z 1 na 2 ale wiadomo że nie pokaże mi spalania na 2 zanim nie zanotuje na 1. Spalanie mam ok, auto chodzi dobrze. Gdzie mam szukać problemu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biszkopt Zgłoś #23 Napisano 7 Kwietnia 2015 Trafiłem Passata 1.9 TDI 115KM 4motion 2000r. Problem jest taki, odpalam auto, przejeżdżam kawałek i komputer zawsze zaczyna liczyć spalanie od 15,9l/100km (średnie, nie chwilowe!), jadę, jadę, spalanie sobie spada ale jadąc na trasie sam, bez bagażu naprawdę spokojnie (max 120km/h) najmniej pokazał mi 7,3l/100km. To jest normalne? Chyba troszkę dużo jak na trasę.... Może coś jest z komputerem? Jak zmienie na spalanie na dany moment np. jadąc z górki na biegu bez gazu to podaje (0.0l/100km), czyli okej a jak stoje na luzie i silnik jest już zagrzany do 90st potrafi pokazywać 3,3 lub nawet 10,7l/100km - a powinno być raczej 0,5-0,7l/100km. Przynajmniej tak mi pokazywał komputer w innych Passatach czy Golfie 5, Borze. Możliwe, że z licznikiem coś jest nie halo. Wskazówka od obrotomierza ześwirowała i nawet jak go zgaszę, jest zawsze na 200obr/min ale okej, coś jej się stało. Pod komputerem na jałowym podawał normalnie poniżej 900obr/min - jest okej, zaś wskazówka od paliwa lubi czasami swirować. Po odpaleniu (auto stało na prostym) wskazówka podawał 1/2, przejechałem spokojnie ok. 6km i już zeszło o 1 całe "pole" w dół... Dziwne. Ktoś miał taki problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mic15hal Zgłoś #24 Napisano 7 Kwietnia 2015 a jak stoje na luzie i silnik jest już zagrzany do 90st potrafi pokazywać 3,3 lub nawet 10,7l/100km - a powinno być raczej 0,5-0,7l/100km. Przynajmniej tak mi pokazywał komputer w innych Passatach czy Golfie 5, Borze. Na postoju powinno zmieniać się z l/100km na l/h - a jak się na l/h nie zmienia, to pokazuje wtedy kosmiczne spalanie w l/100km Możliwe, że z licznikiem coś jest nie halo. Wskazówka od obrotomierza ześwirowała i nawet jak go zgaszę, jest zawsze na 200obr/min ale okej, coś jej się stało. Pod komputerem na jałowym podawał normalnie poniżej 900obr/min - jest okej, zaś wskazówka od paliwa lubi czasami swirować. Po odpaleniu (auto stało na prostym) wskazówka podawał 1/2, przejechałem spokojnie ok. 6km i już zeszło o 1 całe "pole" w dół... Dziwne. Ktoś miał taki problem? Ja bym stawiał że coś jest nie tak ze wsadem licznika - może ktoś coś grzebał i poszło nie tak? Ewentualnie można kupić drugi licznik, spokojnie poniżej 100zł wiadomo gdzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biszkopt Zgłoś #25 Napisano 7 Kwietnia 2015 Zatankuje po korek, przelece 100km, pojadę na stację i będę wiedział co i jak... Jeśli spalanie będzie takie jak powinno, a wskazania wg kompa są inne to mam to gdzieś. Jeśli jednak spalanie jest takie jak podaję, to coś z tym będę musiał zrobić. Ździwiłem się w ogóle, że 4motion w kombi waży 1591kg - tak mam wpisane w dowodzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mic15hal Zgłoś #26 Napisano 7 Kwietnia 2015 Zatankuje po korek, przelece 100km, pojadę na stację i będę wiedział co i jak... Jeśli spalanie będzie takie jak powinno, a wskazania wg kompa są inne to mam to gdzieś. Jeśli jednak spalanie jest takie jak podaję, to coś z tym będę musiał zrobić. A jak jest z tym l/h? Zmienia się czy na postoju też jest l/100km? Jeśli się nie zmienia, to wyniki spalania na kompie będą szły mocno w górę Ździwiłem się w ogóle, że 4motion w kombi waży 1591kg - tak mam wpisane w dowodzie w sensie że dużo czy mało? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biszkopt Zgłoś #27 Napisano 7 Kwietnia 2015 w sensie że dużo czy mało? Kolegi B5 w sedanie co prawda, ale waży 1380kg... A jak jest z tym l/h? Zmienia się czy na postoju też jest l/100km? Jeśli się nie zmienia, to wyniki spalania na kompie będą szły mocno w górę Nie dam sobie ręki uciąć, ale chyba pokazuje l/100km. Dziwne jest to, ze nie ma opcji zejść poniżej 6.9l/100km (średnie) jadąc sobie 70-80km/h bez redukowania co chwilę. No taka trasa spokojna... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mic15hal Zgłoś #28 Napisano 7 Kwietnia 2015 Kolegi B5 w sedanie co prawda, ale waży 1380kg... AVB z mojego profilu, kombi - 1469kg Dziwne jest to, ze nie ma opcji zejść poniżej 6.9l/100km (średnie) jadąc sobie 70-80km/h bez redukowania co chwilę. No taka trasa spokojna... A jak to wygląda na spalaniu chwilowym, kiedy jedziesz powiedzmy stałe 80km/h? Wtedy też pokazuje chwilowe ~8l czy schodzi do normalnego poziomu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #29 Napisano 8 Kwietnia 2015 (edytowane) Jak zmienie na spalanie na dany moment np. jadąc z górki na biegu bez gazu to podaje (0.0l/100km), czyli okej a jak stoje na luzie i silnik jest już zagrzany do 90st potrafi pokazywać 3,3 lub nawet 10,7l/100km - a powinno być raczej 0,5-0,7l/100km. Przynajmniej tak mi pokazywał komputer w innych Passatach czy Golfie 5, Borze. W B5 AJM też tak miałem, na luzie pokazywał co chciał, najprawdopodobniej to co pokazywał zanim wbiło się luz bo wskazania nie przeskakują w l/h tylko pozostają w l/100km. W FL mam juz normalnie i na luzie chwilowe jest w l/h Edytowane 8 Kwietnia 2015 przez dtambor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaniel Zgłoś #30 Napisano 8 Kwietnia 2015 ja mieszkam w terenie górskim to spalanie mam ok. 7l i to jeżdżąc na miejscu i jak ruszam to spalanie też sie zaczyna od 15,9l i potem spada a natomiast wczesniej miałem forda galaxy mk2 1.9tdi 115km to z tym silnikem palil mi 8-8,5 na miejscu a w trasie 6,2. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biszkopt Zgłoś #31 Napisano 8 Kwietnia 2015 i potem spada ale jesteś w stanie zejść powiedzmy na trasie przy 120 do 6l? U mnie jakby nie znał 5 z przodu w spalaniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariusz198012 Zgłoś #32 Napisano 8 Kwietnia 2015 (edytowane) ja mieszkam w terenie górskim to spalanie mam ok. 7l i to jeżdżąc na miejscu i jak ruszam to spalanie też sie zaczyna od 15,9l i potem spada a natomiast wczesniej miałem forda galaxy mk2 1.9tdi 115km to z tym silnikem palil mi 8-8,5 na miejscu a w trasie 6,2. No kolego chyba jak jedziesz z górki bo widzę po moim ile pali: 6,5 w trasie na tempomacie przy 120, 8-8,5 teraz zimą misto/trasa tutaj masz zrzut (trasa do chr i normalnie-wycinek) z pliku który prowadzę od początku z kosztami i zobacz ile pali : Paliwo Verva Edytowane 8 Kwietnia 2015 przez dariusz198012 dodanie zdjęcia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba1988 Zgłoś #33 Napisano 8 Kwietnia 2015 mam silnik ATJ 115 km i przy ostatnim wypadzie w góry w zimę, miałem na pokładzie 4 osoby, bagażnik pełen toreb dodatkowo podłączona była nawigacja, cb radio, grało zwykłe radio i ogrzewanie oczywiście. średnia predkość wynosiła od 110-120 km/h to spalanie średnie wyszło 5l/100km :mlask( prawie 300000km na zegarze). Dla diesla czym dłuższa traska tym mniejsze spalanie:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariusz198012 Zgłoś #34 Napisano 8 Kwietnia 2015 mam silnik ATJ 115 km i przy ostatnim wypadzie w góry w zimę, miałem na pokładzie 4 osoby, bagażnik pełen toreb dodatkowo podłączona była nawigacja, cb radio, grało zwykłe radio i ogrzewanie oczywiście. średnia predkość wynosiła od 110-120 km/h to spalanie średnie wyszło 5l/100km :mlask( prawie 300000km na zegarze). Dla diesla czym dłuższa traska tym mniejsze spalanie:) Ok ale napęd na 4 pali min. 1 litr więcej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba1988 Zgłoś #35 Napisano 8 Kwietnia 2015 to wiadomo,. jak dojdzie tempomat to też coś więcej weżmie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbradek Zgłoś #36 Napisano 12 Kwietnia 2015 Też sprawdzałem. Wg komputera miasto 6,5l/100km, trasa 5,9l/100km. I co ciekawe - w rzeczywistości pomiar na podstawie tankowania lejąc "pod korek" - miasto 7,5l/100km, trasa 5,5l/100km. Już nie wierzę temu komputerkowi. Jednak co ważne - zauważyłem znaczną, bardzo znaczną różnicę przy używaniu klimy - ok. 0,7 l/100km na niekorzyść jazdy z klimą. Oczywiście to żadne odkrycie - ale jak już chcemy sobie coś porównać weźmy to pod uwagę : czy jeździmy z włączoną czy wyłączoną klimą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aleiz Zgłoś #37 Napisano 13 Kwietnia 2015 to wiadomo,. jak dojdzie tempomat to też coś więcej weżmie Dziwne bo u mnie w trasie na tempomacie spala mniej, niż jadąc "manualnie". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabolic Zgłoś #38 Napisano 13 Kwietnia 2015 (...)Już nie wierzę temu komputerkowi. (...) Komputer co do zasady powinien wskazywać dość dobrze, w końcu ECU zna czasy otwarcia wtrysku, dawki, może ze sporą dokładnością policzyć. W razie czego jeżeli mnie pamięć nie myli - można wprowadzić korektę wskazań jeśli zaniża/zawyża. Ponadto trzeba pamiętać, że sprawdzanie "pod korek" nie jest do końca miarodajne - inaczej rozłożony ciężar w samochodzie, źle wypoziomowane stanowisko na stacji, czy choćby ostatnio "ukazana" sprawa "lecenia w kule" sprzedawców paliwa/dystrybutorów (rzędu -1l na "20l zalanych"...) i to już ma spory wpływ na wynik. Co do tempomatu - jeśli droga jest prosta to jest szansa, że spali porównywalnie, a nawet mniej, jeśli szofer z natury ma "niestabilną" nogę i na prostej drodze co chwila waha się np.: 90-95km/h, bo wtedy tempomat to stabilizuje, jednak na drodze ze sporą ilością pagórków, zmian wysokości - tempomat nie ma szans z wprawnym kierowcą, bo on za wszelką cenę będzie dążył do utrzymania stałej prędkości, niezależnie, czy jedziemy pod górę i wymaga to sporego dodania gazu, czy z górki, a jak wiadomo, czasem pod górę warto stracić te kilka km/h, nadrobimy je zjeżdżając, a oszczędzimy paliwo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariusz198012 Zgłoś #39 Napisano 14 Kwietnia 2015 Co do tempomatu - jeśli droga jest prosta to jest szansa, że spali porównywalnie, a nawet mniej, jeśli szofer z natury ma "niestabilną" nogę i na prostej drodze co chwila waha się np.: 90-95km/h, bo wtedy tempomat to stabilizuje, jednak na drodze ze sporą ilością pagórków, zmian wysokości - tempomat nie ma szans z wprawnym kierowcą, bo on za wszelką cenę będzie dążył do utrzymania stałej prędkości, niezależnie, czy jedziemy pod górę i wymaga to sporego dodania gazu, czy z górki, a jak wiadomo, czasem pod górę warto stracić te kilka km/h, nadrobimy je zjeżdżając, a oszczędzimy paliwo Hej, nie wiem czy wiesz jaka jest droga do Chorwacji, ale moje wyliczenia podane wyżej w poście 33 (opisane jako Chorw.) to wynik z tempomatu przy 120/h Więc sie da całkiem nisko zejść. Tylko PL i cześć Czech bez temp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabolic Zgłoś #40 Napisano 14 Kwietnia 2015 No wspominałem, że da się na tempomacie porównywalnie albo nawet niżej, ale warunkiem jest dość prosty teren. W Chorwacji nie byłem, nie wiem jak tam wygląda teren, a google maps czy coś tego mi do końca nie odda. Tempomat jest super na państwa pokroju Holandii, to akurat mogę stwierdzić z autopsji No i autostrady, ofcoz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach