Skocz do zawartości
lazarus99

Dystanse do passata B5 na ET 54

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie do znawców obsadzenia felg na piastach. Teoretycznie jestem w stanie sam sobie odpowiedzeć na pytanie ale chodzi tu o praktykę i pytanie kieruję do osób które już w to się bawiły.

 

Mam oryginalne felgi od jetty II są to RONALE 17" 5x112, 7" szerokie z wysokim ET54 czyli bardzo się chowają. Na felgi są naciągnięte opony 17/205/50 (na foto jeszcze są stare 225 ale już zmieniłem na 205), powiem tak passat ma większy rozstaw osi niż moje poprzednie auto (golf) a zachowuje się na tych felgach identycznie (trakcja na małych koleinach) w golfie miałem felgi 15" 7" szerokie ale ET 27.

Więc pytanie jakie zastosować dystanse bo z tego co widzę będzie to minimum 20mm z tyłu (widać na foto) zastanawiam się nad 30mm.

Najlepiej aby opona była równo z nadkolem a jak będzie wystawać z 2mm to nie ma tragedii ważne aby nie była wewnątrz.

Czekam na WASZE opinie.

IMG_8668.jpg

IMG_8669.jpg

IMG_8670.jpg

IMG_8671.jpg

IMG_8672.jpg

IMG_8673.jpg

IMG_8674.jpg

opisy.jpg

Edytowane przez lazarus99

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba zima na forum, nikt nic nie wie. Pomierzyłem dokładnie odległości i wygląda na to że najlepiej wstawić 20 max 25mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam felgę 17 szer 7,5" et 50 dałem dystanse 20mm, spokojnie dawaj 25mm

felga u mnie jest prawie równo z nadkolem ale nie wystaje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie się zastanawiałem, bo wygląda że przy tym et 20 moze być za mało.

25mm powinno być w sam raz albo na równi z nadkolem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja do 17" ET54 założyłem 17mm przód i tył. Kupione u Mapeta, oczywiście z kompletem śrub.

Wygląd jak najbardziej OK, koła są ustawione dokładnie tak jak były ori stalówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra napisalem do mapeta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam 17' 225/45 dezent f et45 zalozylem na tyl dystanse 20mm i jest idealnie rowno bierz kolego 25smialo. mialem obawy co do wytrzymalosci ale spokojnie stan 5osob zakrety nie zakrety 140-150km/h i cisza i tak ma byc;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem te:

http://allegro.pl/dystanse-25mm-ze-srubami-volkswagen-i1255890894.html

 

25mm i prawda jest taka że na ET54 25mm to w sam raz jeśli oczywiście się chce aby opona chowała się w momencie max dociązenia tyłu a nie uszkodziła nadkola. Chowa się na milimetry od plastykowego nadkola. Zrobię foto jak będę miał okazje. Na przód myślę 15mm, jeszcze nie kupiłem bo nie byłem pewien tyłu a nie chciał bym 2 razy odsyłać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko , w passacie zauważyłem że przy zakładaniu identycznych kół na przód i tył , tylne koło wchodzi w nadkole o około 10mm głebiej i mysle o dystansach 10mm żeby to wyrównać i optycznie żeby to wyglądało Ok .

 

I pytanie , co myslicie i jak to jest z dystansami wlasnie takimi bez osadzenia na piaste - tzw przelotowe .

Chodzi o to ze np 10mm sprawia ze wlasciwie koło trzyma sie jedynie na śrubach .

Czy to jest całkiem bezpieczne ?

W poprzednich autach czesto mialem taką opcje ale tak sie zastanawiam czy to jest mądre rozwiązanie .

Akurat w passacie trudno zastosowac dystans z osodzeniem na piaste mniejszy niż 20mm a tyle to dla mnie za duzo .

Może ktoś sie wypowie w temacie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanko , w passacie zauważyłem że przy zakładaniu identycznych kół na przód i tył , tylne koło wchodzi w nadkole o około 10mm głebiej i mysle o dystansach 10mm żeby to wyrównać i optycznie żeby to wyglądało Ok .

 

I pytanie , co myslicie i jak to jest z dystansami wlasnie takimi bez osadzenia na piaste - tzw przelotowe .

Chodzi o to ze np 10mm sprawia ze wlasciwie koło trzyma sie jedynie na śrubach .

Czy to jest całkiem bezpieczne ?

W poprzednich autach czesto mialem taką opcje ale tak sie zastanawiam czy to jest mądre rozwiązanie .

Akurat w passacie trudno zastosowac dystans z osodzeniem na piaste mniejszy niż 20mm a tyle to dla mnie za duzo .

Może ktoś sie wypowie w temacie ;)

Najlepszym rozwiązaniem byłoby dorobić taki dystans.Pamiętaj że bez osadzenie felgi na tym śruby nigdy nie będą idealnie równo przykręcone.Zawsze jest jakiś odchył od oryginału.Wiem że ciężko dostać taki dystans bo mam tak samo,ale nie chcę jesnak zakładać dystansów bez "rantu".Zdarzają się przypadki,gdzie nierównomiernie przykręcone śruby pod większym obciążeniem poprostu się "ucinają",więc jednak nie polecam takiego rozwiązania,sam z tego zrezygnowałem.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

14mm jest z oringiem ;) do tego dłuższe szpilki :) - ewentualnie 6-8mm bez oringu i kolo nadal siedzi na piascie

pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14mm jest z oringiem

 

Jak może być z oringiem jak flansz piasty w aucie ma wlasnie ok 14mm , to troche mało realne albo na granicy sensu . bo ten flansz dystansu sie trzyma na minimalnym podparciu

 

---------- Post added at 14:09 ---------- Previous post was at 13:52 ----------

 

ewentualnie 6-8mm bez oringu i kolo nadal siedzi na piascie
Nie ma takiej opcji , ja mam 5mm i jak go zakładam , to fakt ze piasta jeszcze wystaje tylko ze felga ma stożek przy otworze na piaste i jak zakladam felge poprzez dystans 5mm to felga wisi praktycznie na 1-2mm piasty wystającej ( bo wlasnie felga ma stożek i wymiar ten co piasta jest troche głebiej ) wiec nie wiem jakim cudem by to mialo sie oprzeć na pieście przy 6-8mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry za offtop ale jest to dla mnie wazne.

Mozecie podrzucic jakie cisnienie macie w oponach 17'' 205/50 (badz podobne siedemnastki). Bede wdzieczny na info tu badz na PW. Dzieki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście mam 2.6 bo tak mi jest w miarę wygodnie,a i felga tak szybko "nie dostanie" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mam 5mm i jak go zakładam , to fakt ze piasta jeszcze wystaje tylko ze felga ma stożek przy otworze na piaste i jak zakladam felge poprzez dystans 5mm to felga wisi praktycznie na 1-2mm piasty
czyli co - ma 14mm czy 5+2=8mm??
Jak może być z oringiem jak flansz piasty w aucie ma wlasnie ok 14mm
nie ma tylu

przeczysz sam sobie - poczytaj samego siebie,

 

Napisze ci jeszcze raz - u siebie zakładałem 14mm z pierścieniem centrującym i jest oki - teraz przełożyłem przód na 5mm bo było za duzo by więcej skręcić auto - i fela trzyma się na ori oringu - jeśli masz stożek na feldze to zastosuj plastykowy oring do felgi.

pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok , moze jesli ten oring plastykowy by był to przy dystansie 5mm i zostaje ok 9mm to felga sie wesprze na tym .

A pisałem ze felga ma stożek i to że zostaje 9mm po zapodaniu 5mm dystansu , to te 9 mm sie w wiekszosci gubi na stożku felgi od tyłu , i potem wisi to na 1-2mm .

 

Gdzie mozna dostać takie oringi , które nie są na przejscie z jakiejs średnicy na inną ?

Bo pierscienie do zmiany otworu piasty w feldze to ok , jest tego pełno , ale jesli mam wymiar w feldze taki jak ma być , to jak ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w sobote porobie ci foteksy ori 5mm i ori14mm - i zobaczysz jak to wygląda - co do feli - cyknij zdj. podgladowe ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Luz , tylko gdzie nie dzwonie to niema pierscieni tych plastykowych do felg ( bez przejscia średnic ) a ja chce tylko wyrównać stożek w feldze .

 

Wszedzie są pierscienie z danej srednicy na inną

 

Ma ktoś namiar gdzie to dostać ?

 

A co do dystansów to u mnie jest ok przy 5mm do 10mm , wiecej zaczyna wygladać ... źle .

A żeby załorzyc te mniejsze i zeby felga sie mogła trzymac na piascie , to musze zniwelowac stożek w feldze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności