GMir Zgłoś #1 Napisano 7 Września 2010 Witam, jakis czas temu kupiłem paska 1,9 tdi 1z, oczywiście dopiero po czasie zobaczyłem, że coś nie gra w zegarach (troche za duża skala na obrotomierzu i brak kontrolki do świec żarowych). W zasadzie to mi to nie przeszkadza ale przydałaby się jednak ta kontrolka od grzania świec. Teraz pytanie - jest możliwość modyfikacji zegarów lub ewentualnie pociągnięcia jakiegoś przewodu żeby to działało jak powinno ? Próbowałem z ciekawośći po prostu wlutować diodę w miejsce gdzie poinna ona być lecz nic nie świeci. Zegary z elektronicznym zegarkiem oraz licznikiem kilometrów, od tyłu tylko wiązka z przewodami, bez linki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciesz Zgłoś #2 Napisano 22 Października 2010 Mam ten sam problem. Czy mógłby ktoś pomóc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek- Zgłoś #3 Napisano 22 Października 2010 A jesteś pewny że dobrze wlutowałeś diodę i w dobrym miejscu ? To powinno działać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobylak2206 Zgłoś #4 Napisano 22 Października 2010 może kierunek diody pomyliłeś tzn anoda z katodą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wlodek83 Zgłoś #5 Napisano 22 Października 2010 Ewentualnie musiałbyś popatrzeć na ścieżki od diody do złącza w liczniku czy nie brakuje jakiego rezystora lub zwory. Może być też że wiązka od licznika do skrzynki bezpieczników jest od benzyny i może brakować przewodu od diody ściec żarowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GMir Zgłoś #6 Napisano 21 Stycznia 2013 to odgrzeje trochę kotleta Diodę dla pewności kiedyś włożyłem odwrotnie i dalej nic się nie działo. No ale to było kiedyś. Dzisiaj przyszły do mnie zegary z taka sama kostka do podłączenia, obrotomierz do 5k, licznik 0-220. Po podłączeniu i włączeniu silnika: temperatura i paliwo dobrze pokazują, prędkościomierz opadł na godz 6(nie patrzyłem jeszcze podczas jazdy), a obrotomierz stoi na 0 - lekko podnosi się dopiero gdy silnik kręci się ok 2k/min, i ciągle miga kontrolka oleju. Wskazuje to na uszkodzone zegary czy raczej ktoś coś przekodował przy zakładaniu zegarów z benzyny ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtix099 Zgłoś #7 Napisano 21 Stycznia 2013 Może zimne luty w zegarze? Bo miałem podobnie i u mnie przelutowanie pomogło. Jest o tym dużo na forum. Poszukaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #8 Napisano 22 Stycznia 2013 Oo witam Też miałem problem z kontrolką oleju + pipczenie jeszcze Sprawa wyglądała tak że na jednym liczniku nie było pipczenia a na drugim był. Czasami dało się wyłączyć tą kontrolkę energicznym uderzeniem od góry w deskę rozdzielczą lecz i po jakimś czasie to też nie pomogło zdenerwowałem się i pojechałem do elektryka . Winne były zimne luty:) można to samemu naprawić wsadzając goły licznik do piekarnika i dać na 210 max i czekać z 10 min lub do elektryka. Zapłaciłem chyba 50 zł za naprawę lecz nie tylko było to uszkodzone tylko jeszcze czujnik ciśnienia oleju, i wymieniłem z tego co pamiętam 2 są takie w Dieslu. I teraz śmiga jak nowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GMir Zgłoś #9 Napisano 23 Stycznia 2013 upiekłem płytkę ale niestety dalej to samo dalej jest problem z kontrolka oleju która miga i obrotomierzem który pokazuje ok 500obr/min dopiero gdy silnik kreci się ok 2k/min. Jakieś jeszcze propozycje ? może ktoś wie który element mogę przelutować ze starego sprawnego licznika od benzyny ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #10 Napisano 23 Stycznia 2013 Zanieś licznik do jakiegoś mechanika/elektryka myślę że on pomoże i da Ci diagnozę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GMir Zgłoś #11 Napisano 29 Stycznia 2013 To jest widok płytki z tdi. W benzynie jest trochę inny układ elementów ale zaznaczone są w tych samych miejscach. Należy w tych punktach wlutować 3 rezystorki 1,6k i leda od frontu aby działała kontrolka od świec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #12 Napisano 29 Stycznia 2013 To jest widok płytki z tdi. W benzynie jest trochę inny układ elementów ale zaznaczone są w tych samych miejscach.Należy w tych punktach wlutować 3 rezystorki 1,6k i leda od frontu aby działała kontrolka od świec zdjęcie nieczytelne... a jeszcze pytanie, pokazłeś jak to jest w zegarach motometer. a jak to zrobić w VDO?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach