Skocz do zawartości
GMir

przerobienie zegarow benz na tdi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jakis czas temu kupiłem paska 1,9 tdi 1z, oczywiście dopiero po czasie zobaczyłem, że coś nie gra w zegarach (troche za duża skala na obrotomierzu i brak kontrolki do świec żarowych). W zasadzie to mi to nie przeszkadza ale przydałaby się jednak ta kontrolka od grzania świec.

Teraz pytanie - jest możliwość modyfikacji zegarów lub ewentualnie pociągnięcia jakiegoś przewodu żeby to działało jak powinno ?

Próbowałem z ciekawośći po prostu wlutować diodę w miejsce gdzie poinna ona być lecz nic nie świeci.

Zegary z elektronicznym zegarkiem oraz licznikiem kilometrów, od tyłu tylko wiązka z przewodami, bez linki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem. Czy mógłby ktoś pomóc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jesteś pewny że dobrze wlutowałeś diodę i w dobrym miejscu ? To powinno działać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może kierunek diody pomyliłeś tzn anoda z katodą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie musiałbyś popatrzeć na ścieżki od diody do złącza w liczniku czy nie brakuje jakiego rezystora lub zwory. Może być też że wiązka od licznika do skrzynki bezpieczników jest od benzyny i może brakować przewodu od diody ściec żarowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to odgrzeje trochę kotleta :)

Diodę dla pewności kiedyś włożyłem odwrotnie i dalej nic się nie działo. No ale to było kiedyś.

Dzisiaj przyszły do mnie zegary z taka sama kostka do podłączenia, obrotomierz do 5k, licznik 0-220.

Po podłączeniu i włączeniu silnika: temperatura i paliwo dobrze pokazują, prędkościomierz opadł na godz 6(nie patrzyłem jeszcze podczas jazdy), a obrotomierz stoi na 0 - lekko podnosi się dopiero gdy silnik kręci się ok 2k/min, i ciągle miga kontrolka oleju.

Wskazuje to na uszkodzone zegary czy raczej ktoś coś przekodował przy zakładaniu zegarów z benzyny ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może zimne luty w zegarze? Bo miałem podobnie i u mnie przelutowanie pomogło. Jest o tym dużo na forum. Poszukaj :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oo witam :) Też miałem problem z kontrolką oleju + pipczenie jeszcze :) Sprawa wyglądała tak że na jednym liczniku nie było pipczenia a na drugim był. Czasami dało się wyłączyć tą kontrolkę energicznym uderzeniem od góry w deskę rozdzielczą lecz i po jakimś czasie to też nie pomogło zdenerwowałem się i pojechałem do elektryka . Winne były zimne luty:) można to samemu naprawić wsadzając goły licznik do piekarnika i dać na 210 max i czekać z 10 min lub do elektryka. Zapłaciłem chyba 50 zł za naprawę lecz nie tylko było to uszkodzone tylko jeszcze czujnik ciśnienia oleju, i wymieniłem z tego co pamiętam 2 są takie w Dieslu. I teraz śmiga jak nowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

upiekłem płytkę ale niestety dalej to samo :(

dalej jest problem z kontrolka oleju która miga i obrotomierzem który pokazuje ok 500obr/min dopiero gdy silnik kreci się ok 2k/min.

Jakieś jeszcze propozycje ? może ktoś wie który element mogę przelutować ze starego sprawnego licznika od benzyny ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zanieś licznik do jakiegoś mechanika/elektryka myślę że on pomoże i da Ci diagnozę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IMG_0408.jpg

To jest widok płytki z tdi. W benzynie jest trochę inny układ elementów ale zaznaczone są w tych samych miejscach.

Należy w tych punktach wlutować 3 rezystorki 1,6k i leda od frontu aby działała kontrolka od świec :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To jest widok płytki z tdi. W benzynie jest trochę inny układ elementów ale zaznaczone są w tych samych miejscach.

Należy w tych punktach wlutować 3 rezystorki 1,6k i leda od frontu aby działała kontrolka od świec

zdjęcie nieczytelne... ;) a jeszcze pytanie, pokazłeś jak to jest w zegarach motometer. a jak to zrobić w VDO?? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności