Skocz do zawartości
Buniek

1.8 RP - różnica w numerach wentylatora chłodnicy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam do wymiany wentylator chłodnicy w swoim B3 1.8 RP. Upatrzyłem coś na allegro i porozsyłałem maile z zapytaniem o numer na silniku. Mój to 191 959 455 Q, natomiast znalazłem wentylator z takim samym numerem, lecz z inną literką, M. Czy to ma znaczący wpływ na działanie, czy spokojnie mogę go kupić?

Dodam, ze Passat nie ma klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wg etki sam wentylator elektryczny ma nr 165 959 455T

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wedlug mojej wersji etki jest tak:

etka_2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niezły dylemat. Poszedłem zmierzyć wiatrak i ma coś koło 280mm właśnie, tylko te numery nie dają mi spokoju. Nie chcę wydać niepotrzebnie pieniędzy. Może uda mi się od sprzedającego wyciągnąć info jakie kolory miały przewody przy kostce do silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A masz może książkę sam naprawiam tam jak się nie myle były opisane wszystkie rodzaje pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie posiadam tej książki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mysle ze nie ma sie co rozwodzic tylko kupic ten 280mm, dwubiegowy jesli taki masz i tyle (3 przewody we wtyce od wiatraka), te litery w oznaczeniach widze ze zamieszanie wprowadzaja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Literka po numerach oznacza przy jakiej temp czujnik podaje do komputera ze wentylator ma sie zalaczyc i przez jaki czas ma chodzic by schlodzic uklad, tylko tyle, a kable i kosti beda to samo :) Pozdrowka, ja zalozylem do b3 chlodnice od b4 i dziala jak znalazl :D

 

---------- Post added at 22:35 ---------- Previous post was at 22:33 ----------

 

a jezeli nie jestes pewien kupna uzywanego wentylatora to sprawdz na allegro nowke sztuke do jakich silnikow pasują i wtedy po klopocie ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bartek, a orientujesz się jakie są różnice w tych temperaturach załączania?

Czyli mogę kupić taki z inną literką i nie będę miał kłopotów z jego pracą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz to wpadnij do mnie to Ci kopsne za dobre piwo wentylator... a nawet i chłodnice... mam całe b3 1.8 rp sedan na części... nowy rozrząd i zawieszenie przód (2000km) autko 2 miechy stoi nieużywane z urwaną półosią... jak coś to PW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Literka na końcu nie ma nic do temperatury załączania... Różnica jest w mocy poszczególnych biegów i ich liczbie. Możesz zamontować praktycznie każdy wentylator, bo korpus ma taki sam kształt. Ważne żeby kostka pasowała. Śmigło w razie czego też można przełożyć ze starego.

fabrycznie powinien być 200W/120W bez klimy, słabszy też da sobie radę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję ormowiec za konkretną odpowiedź. ;)

kobylak2206, da radę pocztą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności