Skocz do zawartości
marsellus

nie ma piątego biegu

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich, passat b4, AFN 96r. wczoraj w niewyjaśnionych okolicznościach straciłem piąty bieg, po włożeniu piątki słychać tylko jakieś zgrzytanie. Co to może być? Może synchronizator? Czy ktoś z was miał podobny problem? Dodam, że pozostałe biegi wchodzą bez zarzutu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

5 w passacie jest chyba jak w t4 czyli po boku skrzyni masz kilka śrub i osobny dekielek spuść olej i sprawdz ten 5 bieg może być wyrobiony ( a czy wcześniej nie zdażało ci się że 5 bieg wyskakiwał w czsie jazdy? )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie nie, nigdy nie wyskoczyła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość aphorismus

Może być tuleja mechanizmu do wymiany, ale skoro wcześniej nic się nie działo to nie wiem, czy mogłaby się tak nagle wytrzeć/zużyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a sprawdz w 2 osoby czy jak chcesz na 5 bieg dać to czy przy wybieraku jest wszystko ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapomniałem dodać, że skrzynia wydaje teraz jakieś dziwne odgłosy (zgrzyty) podczas normalnej pracy silnika. Byłem u kilku mechaników, ale ci nawet bez oglądania skrzyni twierdzą, że nie obejdzie się bez jej wyjmowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

typowa gadka dostęp do 5 biegu jest bez wyjmowania sprawdz tam może żebatka się połamała i jak się gdzieś dostanie to skrzynie rozwalisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

byłem wczoraj u mojego mechanika, zdjął tą klapkę od piątego biegu i zajrzał do środka, okazało się że, rozwalił się wałek główny z mostu napędowego, na którym zazębia się 5 bieg, prawdopodobnie zerwał się wielowpust, więc nie ma napędu piątego biegu. Teraz szukam drugiej skrzyni, czy 300 zł za wyrzucenie starej i zamontowanie nowej to dużo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja płaciłem 300 zł za wymianę sprzęgła w 1.9D (trzeba wyjąć skrzynię). Fakt że w TDI jest trochę niewygodniej, cena powiedziałbym średnia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziś zakupiłem drugą skrzynię - koszt 300 zł, w poniedziałek auto idzie do mechanika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiitam,

Mam problem ze skrzynią dziś podczas jazdy straciłem 5 bieg.

Proszę o pomoc.

 

 

_scalone

Edytowane przez tony_w

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mechanizm róznicowy badz ktoras z zebatek w skrzyni stracila uzebienie ... znajomy stracil zeby na 1 zebatce i nie mial 1 , 3 , 5 , pozostawaly mu tylko 2 , 4 i wsteka ... takze i tak jestes w dobrej sytuacji, radze podjechac do mechaniora zeby rozpolowil skrzynie :/ koszt bardzo duzy ... ok 5 - 6 stówek

 

---------- Post added at 22:50 ---------- Previous post was at 22:46 ----------

 

Ewentualnie jeszcze sprawdz czy na tym palagu ktory idzie od lewarka do skrzyni przy skrzyni jest takie ala jablko na ktorym jest taka grubsza gumka ktora mogla sie wyrobic i podczas wbijania piatego biegu pałąg nie ugina sie prawidlowo i nie wbija 5 biegu, postaraj sie go na chama wbic jezeli Ci sie uda moze byc wlasnie twoj problem rozwiazany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie biegi 1,2,3,4, wsteka działają poprawnie

 

---------- Post added at 22:55 ---------- Previous post was at 22:53 ----------

 

Jeszcze jedno po wbiciu 5 biegu słychać tak jakby nie do końca zaskoczył słychać zgrzyty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a próbowałeś na chama wbić piątkę z jałowego ?? jeżeli Ci się to nie uda po kilku próbach szykuj się do zrzucania skrzyni na glebę bądź u mechanika, a jeżeli wejdzie Ci piątka to szukaj przy lewarku przyczyny badz przy skrzyni, moze akurat Tobie sie tylko mala drobnostka spieprzyla

 

---------- Post added at 22:58 ---------- Previous post was at 22:56 ----------

 

Jezeli slychac zgrzyty to 99% trzeba zrzucac skrzynie i rozpolawiac ja, ale z tego co wiem zwykly mechanik warsztatowy nie podejmie sie tego tylko raczej ktos kto sie juz tym zajmuje i wie co i jak potem poskladac do kupy zeby to dzialalo, a remoncik takiej skrzyni to ok 300-400 zl nie wliczajac kosztów zrzucania skrzyni u mechanika, takze moze bardziej bedzie sie oplacalo zalozyc inna skrzynie ?? moj kolega zalozyl z 2.0 2E silnika skrzynie do 1.9 TDi 90Km z rezystorem na 117km i mu chula jak zloto ;] tylko ze on rozklekotal skrzynie bo chcial spalic kapcia z 3 biegu ;] pozdrówka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki.

Przyjrzę się temu jutro.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego, masz to samo co ja, nie obejdzie się bez wyrzucenia skrzyni - ja w poniedziałek prowadzę paska do mechanika, drugą skrzynię już kupiłem :) auto zrobiło już ponad 2000 km na 4 biegach i dalej jeździ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

Podepnę się do tematu a mianowicie występuje u mnie taka przypadłość że ostatnio jadąc na piątym sam mi wyskoczył i zdarza się to coraz częściej. wrzucając znowu piątkę przy +-100km/h dosłownie po kilkunastu sekundach znów wyskakuje lecz kiedy zmienię na 4 i przejadę kilka km to wtedy piątka utrzymuje się dłużej. Jedni medycy twierdzą że synchronizator inni że wybierak jest na tyle wyrobiony i nie wrzuca piątki do końca ... a jakie jest wasze zdanie, może spotkał się ktoś z takim problemem. Dodam że reszta biegów wchodzi bez zarzutu i nic się nie blokuje,może czasem wsteczny delikatnie zgrzytnie. Proszę o wasze koncepcje i pozdrawiam.

Autko passat b4 1.9 tdi 90KM 1Z

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
że wybierak jest na tyle wyrobiony i nie wrzuca piątki do końca

Na piatce powinno sie wyczuć wibracje "trybów" na dźwigni gdy tą mocniej pchnie sie do przodu podczas jazdy....na innych biegach tego efektu nie czuć=czyli wszystko z wybierakiem okey

Tak samo powinno być czuć sporawy opór gdy się próbuje rozłączyć bez wciskania sprzęgła...czyli pod tuleją przesuwna piatego biegu kulki trafiaja w wyżłobienia...jesli tego efektu nie ma to albo coś zapiera tuleje albo posypały się kulki i sprężyny w piaście synchronizatora.

Kulki są trzy i mało prawdopodobne aby posypały się wszystkie....dokładniej obadaj wybierak i luzy na nim...ręcznie właczajac biegi za pomocą wybierka zawsze czuć ładnie "wkleszczających" sie biegów...jak tego nie ma to winne bedzie jednak wnętrze skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dziś wybierak i na moje mało fachowe oko i ucho ręcznie nim sterując(spod maski) biegi wchodzą normalnie bez żądnych kłopotów a jadąc na piątym biegu mocniej go popychając czuć pewne delikatne wibracje(na innych biegach tego nie ma) hmmm czyżby wszystko wskazywało jednak na wybierak...??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności