mcgregor88 Zgłoś #1 Napisano 1 Września 2010 Sprawa dotyczy silnika aaz. Kiedyś zauważyłem, że po rozgrzaniu na obrotomierzu pokazuje mi ponad 1000 obr/min. Trochę mnie to drażniło, więc je obniżyłem - pewnie pokręciłem którąś ze śrubek, dzięki poradzie z forum golfa. Przez jakiś czas było ok, ale potem znowu obroty się zwiększyły. Jakiś czas temu, będąć u mechanika, który ustawiał kąt wtrysku, powiedziałem aby też ustawił obroty. Wszystko było cacy, ale ostatnio problem się powtórzył Nie jest to wina obrotomierza - wyraźnie słychać, że silnik ma podwyższone obroty. Myślałem, że to coś z linką - ale gdyby się zawiesiła to pociągnięcie pedału gazu do góry powinno załatwić sprawę - ale nic takiego się nie dzieje. Ktoś ma pomysł, co się może dziać?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartek001 Zgłoś #2 Napisano 2 Września 2010 Moze zaczynac sie koniec zywotu pompy wtryskowej poniewaz jezeli kilkukrotnie przestawiales obroty czyli zmniejszales startowa dawke paliwa a ona znow do tego powraca to znakiem tego jest ze pompa nadaje sie do regeneracji ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #3 Napisano 2 Września 2010 Mechanik który ustawiał kąt wtrysku, mówił czy kąt był za późny czy za wczesny? Czy giba się koło pasowe na wale? Prawdopodobnie ścina klin i przestawia Ci wtrysk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #4 Napisano 2 Września 2010 (edytowane) kąt był za późny z tego co pamiętam. Sam rozrząd był wymieniany dużo wcześniej - a kąt wtrysku ustawiałem u innego mechanika. Powiedział że rozrząd był przestawiony (opóźniony o 2 ząbki - tylko wtedy myślałem, że poprzedni mechanik to spaprał - tego się już nie dowiem) + pompa sama też opóźniona Brat w b3 miał problemy z tym klinem więc może i u mnie się coś zaczyna:/ edit: czasem widać jakby gibanie tego koła - przynajmniej jak silnik zimny (niższe obroty), przy ok. 1000 obr/min już tak tego nie widać Edytowane 2 Września 2010 przez mcgregor88 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #5 Napisano 2 Września 2010 Proponuję wymianę z miejsca kółko i śrubę na nowe, najlepiej szarpnąć się na oryginał VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek870918 Zgłoś #6 Napisano 2 Września 2010 ja mam u mnie to samo do wymiany/;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #7 Napisano 5 Września 2010 mały update w temacie: Sprawa ciągle nie daje mi spokoju, dzisiaj postanowiłem sprawdzić sam rozrząd - nie zrobiłem tego pewnie mega dokładnie, ale wygląda na to że znaki się pokrywają - mówię tu o ZNAKACH a nie jakich tam znaczkach farbą malowanych itp. Co do gibania się tego koła na wale korbowym - trzeba się tym na pewno zająć. Zauważyłem jednak, że drga głównie to koło z tłumikiem drgań, natomiast kółko napędzające pompę wspomagania nie drga. Czyżby to jednak coś z pompą wtryskową?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #8 Napisano 5 Września 2010 A którą śrubką grzebałeś wcześniej? Tą małą ze sprężynką? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #9 Napisano 6 Września 2010 tak, z tego co pamiętam, to tak. to będzie chyba ta śrubka z niebieską strzałką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #10 Napisano 6 Września 2010 Hmm, no jak tak, to nie mogłeś nic sp...ć ale moim zdaniem przyczyna nie leży w usterce pompy. Możesz spróbować dać ją na regulację na stół. ale nadal skłaniam się do wersji ściętego klina. ---------- Post added at 10:27 ---------- Previous post was at 10:26 ---------- aaa nie, zaraz... obroty jałowe regulujesz śrubą zaznaczoną na zielono... niebieska to wydatek resztkowy - mogłeś jednak tam rozregulować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marazzz Zgłoś #11 Napisano 29 Września 2010 Mam dokładnie tak jak opisuje kolega mcgregor, a mianowicie: po odpaleniu silnika mam poniżej 900 rpm, w miarę jak silnik łapie temperaturę, to obroty stopniowo rosną i jak już ma 90 st. to obroty stoją na 1000 (jak wyłączę światła to nawet nieco ponad). Rzecz ma miejsce na krótkich odcinkach po mieście (5-10 km), zaś na trasie obroty po jakimś czasie normują się do ok 930 rpm. Odnośnie foto pompy: regulacje robiłem śrubami oznaczonymi strzałkami niebieską i żółtą - długiej śruby regulacyjnej (strzałka zielona) moja pompa nie posiada. Regulacja robiona z okazji podniesienia nieco dawki paliwa (strzałka czerwona) co miało miejsce dobry rok temu. Co do koła pasowego, to na początku września wymienione na nowe firmy Corteco + nowe kółko te mniejsze co siedzi bezpośrednio na wale (oczywiście nowe śruby itd.), przed wymianą nieco się to duże gibało bo guma się wyrobiła - ale nie biło też nie wiadomo jak na boki. Przepraszam że tak się rozpisałem, pozdro:bezzebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciyk Zgłoś #12 Napisano 29 Września 2010 Odnośnie foto pompy: regulacje robiłem śrubami oznaczonymi strzałkami niebieską i żółtą - długiej śruby regulacyjnej (strzałka zielona) moja pompa nie posiada. masz pompę z automatycznym przyspieszaczem? Jeżeli tak to pewnie jest do wyregulowania ten siłownik z linką ---------- Post added at 00:12 ---------- Previous post was at 00:08 ---------- niebieska to wydatek resztkowy śruba zaznaczona na niebiesko to nie wydatek resztkowy, wydatek resztkowy to ta pozioma długa śruba o którą opiera się ramię dźwigni gazu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marazzz Zgłoś #13 Napisano 30 Września 2010 (edytowane) masz pompę z automatycznym przyspieszaczem? Jeżeli tak to pewnie jest do wyregulowania ten siłownik z linką Po prawej stronie na pompie jest zamocowany niewielki cylinderek (podobnie wygląda WG turbiny), wystaje z niego krócieć na który jest nasunięty gumowy wężyk. To o to chodzi..? Dodam że ów wężyk jest już nieco przetarty.... Edytowane 30 Września 2010 przez Marazzz dodano zdjęcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciyk Zgłoś #14 Napisano 30 Września 2010 Po prawej stronie na pompie jest zamocowany niewielki cylinderek (podobnie wygląda WG turbiny), wystaje z niego krócieć na który jest nasunięty gumowy wężyk. To o to chodzi..? Dodam że ów wężyk jest już nieco przetarty.... masz wersje z klimą, nie wiem jak to wyregulować, myślałem o czymś innym, może ktoś inny będzie coś wiedział Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marazzz Zgłoś #15 Napisano 1 Października 2010 (edytowane) Zgadza się mam klimę, a po przekopaniu forum już nawet wiem za co odpowiada ten cylinderek, dla zainteresowanych link: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=68836 Po zapoznaniu sie z tym wątkiem, podłączyłem wtyczkę EGR z powrotem do pompy (była wypięta, zaś samą rurkę od EGR mam zaślepioną) i wymieniłem przetarty wężyk idący do cylinderka. Oczywiście tak jak sie spodziewałem nic to nie dało. Podejrzewam że będzie trzeba obejrzeć el.zawór zamocowany pod błotnikiem za akumulatorem, do którego idzie przewód od tego wężyka, gdzieś też znalazłem wątek że ten el. zawór ma coś wspólnego z klimatyzacją (konkretnie z obiegiem zamkniętym - który chyba u mnie nie działa). Edytowane 1 Października 2010 przez Marazzz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #16 Napisano 17 Listopada 2010 Powrócę trochę do tematu. Otóż jeżdżę raczej spokojnie (niektórzy pewnie powiedzą , że jak dziadek, ale nieważne). W zeszłym tyg., po zatankowaniu, przeciągłem auto tak do powiedzmy 3500 obrotów - na wszystkich biegach oprócz 1-szego. Po powrocie do domku zauważyłem, że obroty wróciły do ok. 950, teraz jest nieco poniżej 1000. Czyżby podwiesiło się coś w pompie, czy jednak to nieszczęsne kółko na wale korbowym?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #17 Napisano 17 Listopada 2010 Witam. U mnie obroty utrzymują się na 1000obr/nim i nie mogę zejść niżej ponieważ cięgło (zielona strzałka) wykręcone jest na maxa tzn że jakbym przekręcił jeszcze trochę to by się rozkręciło/wypadło. Ma ktoś pomysł jak zejść z obrotami?? Może zmniejszę dawkę paliwa (była/jest sporo podniesiona) i podniosę obroty za pomocą tego cięgła wkręcając je?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcian Zgłoś #18 Napisano 17 Listopada 2010 mcgregor jak łapnie 90 stopni temp to go przeciągnij na 2 i 3 do czerwonego pola, ja tak robię raz na dwa msc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach