kropa23 Zgłoś #1 Napisano 27 Sierpnia 2010 Witam. Na kokpicie świeci się kontrolka silnika po podpięciu do Vaga wyskakuje błąd: czujnik 2 (drugi) temperatury spalin rząd pierwszy. Kod błędu: 6488. Po przestudiowaniu kilka forum udało mi się ustalić, że są takie 2 czujniki (foto) przy turbinie oraz za filtrem cząstek stałych. Czy któryś z szanownych forumowiczów wie może który czujnik jest odpowiedzialny za powstały błąd? Proszę o pomoc. Ta świecąca kontrolka doprowadza mnie do szału. Na allegro znalazłem takie czujniki jeden nazywany jako pomarańczowy a drugi czarny ale który powinienem wymienić? Link do strony na której jest bardzo dobra lektura http://forum.tdi-tuning.pl/printview.php?t=3300&start=120&sid=bfda49d6e962b6b9dcfa9c4938320580 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
abdulach1981 Zgłoś #2 Napisano 27 Sierpnia 2010 witaj ja mialem tez ten blad i okazalo sie ze przetarl sie przewod przy kostce jak otworzysz maske to na gorze(w kierunku szyby) sa takie kostki chyba trzy i wychodza z tych kostek po dwa przewody mi sie przetarl na zagieciu jeden z przewodow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kropa23 Zgłoś #3 Napisano 28 Sierpnia 2010 Abdullach masz chyba rację, wczoraj tak na szybko na parkingu poruszałem kabelkami przy kostkach i wzdłuż okablowania. Odpaliłem, kontrolka zgasła, trwało to 1,5 dnia i znowu się pokazała. Muszę dokładnie sprawdzić okablowanie i łączenie kostek. Mam nadzieje że to tylko mała usterka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kropa23 Zgłoś #4 Napisano 1 Września 2010 Abdulach1981 Miałeś racje. Przewód przy kostce był lekko naderwany. Po naprawie przewodu problem z palącą się kontrolką został rozwiązany.:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hadamek Zgłoś #5 Napisano 22 Grudnia 2011 Witam, mam podobny błąd "czujnik 4 temperatury spalin rzad 1" kod błędu P246E. Wczoraj przyglądałem się kostkom, rozpinałem je i na VASie wyszło, że kostki przy szybie jest ich 4 ale tylko przy dwóch pierwszych od lewej są czujniki spalin (czujnik 1 i czujnik 3 lub na odwrót) a czujnika 4 za cholerę nie mogłem znaleźć. Vas wyświetlał, że jest to błąd statyczny więc najprawdopodobniej coś z przewodem lub wtyczką i tutaj zwracam się z prośbą o pomoc w zlokalizowaniu tego czujnika 4. Dodatkowo mam błąd P2463 filtr cząsteczek stałych za duże zapełnienie i pewnie te dwa błędy są ze sobą powiązane Próbowałem zrobić wypalanie zgodnie z: Wybierz] [01 - Engine] [Coding-II - 11] Włącz Regeneracja wprowadzając 21295. ale w VAS-PC mam tylko kodowanie I i nie rozpoznaje mi funkcji 21295 (pewnie skończy się wizytą w serwisie) ale najpierw chciałbym zlokalizować ten czujnik 4 temperatury spalin rzad 1 Pewnie już ktoś się z tym spotkał, proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adroz Zgłoś #6 Napisano 5 Listopada 2012 Witam mam podobny problem wyskoczył błąd P246F00 czujnik temperatury spalin rząd 1 czujnik 4 sygnał niezrozumiały - silnik 1,6 tdi CR CAYC - poradźcie gdzie go szukać który to czujnik pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arek810316 Zgłoś #7 Napisano 14 Lipca 2014 Co to za blad? Czujnik temperatury spalin 2 blok 1 ....taki blad wywala?? Ktory to czujnik?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiktor07 Zgłoś #8 Napisano 17 Lipca 2014 Jakiś czas temu musiałem wymienić czujnik temp spalin. Po za vcds (błąd) to chwilowe spalanie było Bardzo wysokie. U mnie był z brązową wtyczką i czujnik był wygięy pod kątem. Chyba ten pod turbiną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter_g Zgłoś #9 Napisano 18 Lipca 2014 Witajcie, Dzisiaj rano po odpaleniu auta zapaliła się kontrolka silnika, po odczytaniu błędów okazało się ze to p1116. Z zagranicznych forów dowiedziałem się, że to błąd czujnika powietrza ''sensor o2''. Spotkał się już ktoś z podobnym błędem? i wie jak go usunąć? Dziękuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter_g Zgłoś #10 Napisano 19 Lipca 2014 Nikt nie miał podobnego błędu ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
razal Zgłoś #11 Napisano 20 Lipca 2014 (edytowane) Do sprawdzenia układ podgrzewania sondy lambda przed katalizatorem. Możesz to zrobić prostym miernikiem typ Woltomierz, po prostu ma być napięcie zasilające grzałkę, a sama Lambda to 0,970- 1,030V. Możesz sprawdzić czy kabelki nie poprzecierane od sondy. Osobiście nie bawił bym się nawet w sprawdzanie tylko zamówił nową sondę lambda. Wykręć swoją sondę, jak nie masz specjalnego klucza do sond to płaski klucz 22 na zimnym silniku (sonda jest jedna w tym silniku - na filtrze DPF), odczytaj numer (prawdopodobnie 03L906262B). Jeżeli tak to tu masz taką sondę w dobrej cenie http://allegro.pl/sonda-lambda-audi-seat-skoda-vw-03l906262b-tdi-i4422490099.html kup i wymień. Błąd usunąć po wymianie za pomocą np. VCDS'a. Edytowane 20 Lipca 2014 przez razal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter_g Zgłoś #12 Napisano 20 Lipca 2014 (edytowane) Odkreciłem sonde zgodnie z zaleceniami razal. Niestety na sondzie nie ma jakichkolwiek oznaczeń, natomiast oznaczenie umieszczone na wtyczce jest prawie takie samo. Pierwsza i druga linia jest identyczna (1 928 404 687 code 1) natomiast w drugiej linii jest 07 04 14 03 43.... Rozumiem, że ta do której podałeś link będzie pasować?? Edytowane 20 Lipca 2014 przez peter_g sprawdzenie oznaczeń sondy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter_g Zgłoś #13 Napisano 20 Lipca 2014 Mały update, doczyściłem sondę i odnalazłem oznaczenie 03G906262A zamiast 03L906262B podanego w aukcji. Pytanie, czy ta z allegro będzie pasować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
razal Zgłoś #14 Napisano 20 Lipca 2014 (edytowane) Numer sondy, który podajesz 03G906262A ma zastosowanie w silnikach 2.0 TDI (BLS i BMP). Wg. mnie ta z allegro bardziej pod silniki CR niż ta którą wykręciłeś. Masz auto od nowości? Może ktoś już wymieniał wcześniej i założył od BLS/BMP? ETKA nie podaje numeru sondy dla CBBB co ciekawe... Z ciekawostek Ci powiem, że: w ETKA występuje zarówno 03G906262A dla silnika BLS/BMP jak i 03L906262B dla silnika CBAB. W jednym i w drugim przypadku podają, że te sondy zostały zamienione w 2009 roku numerem: 1K0998262AD. Jest taka jedna sonda na allegro: http://allegro.pl/sonda-lambda-bosch-audi-a4-vw-passat-1k0998262ad-i4414709046.html Poczytaj opis aukcji, możesz tam się łatwo doczytać, że sonda 1K0998262AD zastępuje zarówno 03L906626B jak i 03G906262A. Wniosek z tego, że to wszystko to samo. Możesz zobaczyć ile masz kabelków w swojej sondzie i porównać z tą u sprzedawcy. Jak tyle samo to bym brał, wymieniał i będzie OK. Edytowane 20 Lipca 2014 przez razal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter_g Zgłoś #15 Napisano 20 Lipca 2014 Dzieki za pomoc dodzwoniłem się też w międzyczasie do gościa, który sprzedaje sondę pod pierwszym linkiem który podałeś. Powiedział, że nie ma żadnej różnicy w tych sondach, mówił też że można je montować również w benzyniakach ..... W każdym razie, raz jeszcze dziękuję, pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter_g Zgłoś #16 Napisano 4 Sierpnia 2014 Niestety wymiana sondy nie pomogła, błąd dalej został. W piątek będę miał chwilę czasu to sprawdzę napięcie w wtyczce, które idzie na sondę. Być może coś pogryzło kable?? Najdziwniejsze jest to, ze auto pali i jeździ tak jak poprzedni. Spala średnio 6,6L/100 i rozpedza sie do ok 230km/h. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter_g Zgłoś #17 Napisano 9 Sierpnia 2014 Sprawdziłem napięcie na kostce zasilającej sonde. Wygląda to tak. Na pinach 2,6 występuje napięcie ok 1,8V na pinie 3 (gruby biały) jest napięcie 7 volt. Napięcie jest tylko po wzięciu masy z akumulatora. Wtyczka nie ma masy lub jest coś nie tak z instalacją we wtyczce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter_g Zgłoś #18 Napisano 22 Sierpnia 2014 Mały update, sprawdziłem kable podłączeniowe do sondy i wszystko wygląda w porządku. Być może bezpiecznik od sondy się spalił? Wie ktoś może który z bezpieczników odpowiada za sonde lambda lub gdzie ew szukac schematu instalacji el. do sondy? Dziękuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter_g Zgłoś #19 Napisano 24 Sierpnia 2014 Problem rozwiązany okazało się że, (przepraszam za wyrażenie) głupi elektryk podłączył zasilanie dziennych pod bezpiecznik 24 odpowiedzialny za sonde lambda. Zastosował przełączkę z dwoma slotami, wpiął ją w miejsce bezpiecznika 24. Zamiast wpiąć dwa bezpiecznik do przełączki, jeden dla dziennych, a drugi dla sondy, wpiął tylko jeden tak aby dzienne startowały. Natomiast sonda pozostała bez bezpiecznika, a przez to bez zasilania. Dziwi mnie fakt, że kontrolka i błąd wyskoczyły dopiero po 3 uruchomieniu silnika, co całkowicie minie zmylił i nie podejrzewałem elektryka o błąd. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dioda2806 Zgłoś #20 Napisano 14 Marca 2015 Witam serdecznie Od wczoraj swieci mi się kontrolka silnika. Błędy jakie pojawiły się na komputerze to: P246E czujnik 4 temperatury spalin rzad 1 P246F czujnik 4 temperatury spalin rzad 1 unplausibles signal Czy mógłby mi ktos napisać który to czujnik? Czy to ten koło dpf? Ewentualnie podać numer czujnika bo ciężko z kanałem albo podnośnikiem żeby wykręcić i odczytać. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach