Skocz do zawartości
rafal102

Passat B5 AFN Zmiana 2-massa na 1-massa Problem

Rekomendowane odpowiedzi

Bralo wysoko przed wymiana, teraz gdzies w polowie. Straszzne ma wibracje do ok 1800-2000 obrotow szczegolnie na 3 biegu. Wibruje tez buda jak same obroty schodza w dol. Jak jade ze stala predkoscia i trzymam lekko gaz zeby utrzymac obroty to cisza w kazdym zakresie. Wali buda tez posdczas jazdy na samym sprzegle. Na razie pojezdze zobacze moze ''sie dotrze'' w co watpie:dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

tutaj raczej nie ma sie co docierac ...

 

tak mysle czy moze nie masz skopanego koła ... w sensie wywazenia ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byc moze i tak, ale jak pytalem przed toczeniem czy trzeba wywazac to uslyszalem ze nie, a powiedziano mi ze kolo wywaza sie razem z walem korbowym.

Zauwazylem tez ze na czworce przy 2000 obr mam jakies 70 km/h na piatce kolo 90. takie same wyniki mialem na starym sprzegle a nie wiem czy nie powinno byc o 10 km/h szybciej na kazdym biegu. napisz jak u ciebie jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zauwazylem tez ze na czworce przy 2000 obr mam jakies 70 km/h na piatce kolo 90. takie same wyniki mialem na starym sprzegle a nie wiem czy nie powinno byc o 10 km/h szybciej na kazdym biegu. napisz jak u ciebie jest.

A niby dlaczego miało by być szybciej o 10km/h? Ktoś ci kolego chyba bajek naopowiadał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widac tu na forum bajki pisza...

a ty ile masz na 4 i 5 biegu przy 2000:>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy wymianie sprzęgła nie zmienia się przełożenie. obojętnie czy wsadzisz jednomas, czy dwumas prędkości przy danych obrotach silnika będą dokładnie takie same. swoją drogą ciekawa teoria z tym 10km/h szybciej, ciekawe kto jest jej autorem:blink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego zle mnie rozumiesz. Na starym sprzegle ktore sie slizgalo do tego stopnia, ze podczas wyprzedzania byl smrod jakby pol paszteta sie palilo, predkosc przy opisywanych obrotach wynosila tyle co w/w. Pytam jak jest na zdrowych sprzeglach? Czy zuzycie tarczy, doscisku ma wplyw na predkosc autka w danym zakresie obrotow?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokladnie - zmiana sprzegla czy kola nie ma wplywu na predkosci osiagane przy danych obrotach - to zadanie przelozen w skrzyni.... natomiast to o czym piszesz ma jedynie powiazanie z tym o czym tu debatujemy... SPRZEGLO MASZ SKOPANE !! wymien sprzeglo i kolo na dobry zestaw z dwumasem i problem rozwiazany .... lub jesli masz zamiar wirusowac autko i to konkretnie to jednomas ale konkretny dedykowany zestaw a nie typu HOME MADE ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem dzis ze znajomym mechanikiem, mówił ze problemy mogą byc z tego iż koło zamachowe jest z benzyny a diesel inaczej chodzi. Chodziło mu o inne wywazenie koła do diesla a benzyny. Nie wiem czy to możliwe bo koło przecież ma te same numery chyba ze do tdi inaczej sie wywaza niż do benzyny. Czy koło trzeba wywazac razem z wałem i dociskiem? Wiem tyle, ze wyjme stocze calą powierzchnię koła wywaze i musi chodzić jak zrobię dam znać p.s.

Edytowane przez halski67

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prawidłowo kolo musi zostac wywazone razem z walem ale tylko jesli byla ingerencja w kolo (toczenie-zbieranie) ,,,, mozna jednak wywazyc same kolo .....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Buzay czyli moge oddac do wywazenia same kolo?

Bo bede wyciagal skrzynie drugi i ostatni raz wiec albo wywazarka albo na serwis i kupuje nowe takie samo!!!!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mozna bez walu... ksiazkowo nie bedzie ale zda egzamin...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wywaza sie DOCISK+ZAMACH

 

disel na 90% nie bedzie chodzil z kolem zamachowym benzynki...za mala masa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
disel na 90% nie bedzie chodzil z kolem zamachowym benzynki...za mala masa.

hmmm

albo mi się coś o uszy gdzieś obiło, albo któreś z silników PB i ON mają takie same numery kół zamachowych :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
disel na 90% nie bedzie chodzil z kolem zamachowym benzynki...za mala masa.

 

Doczytaj najpierw moze w gwiazdach gdzies zanim napiszesz glupte-kolejna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym zamachem od benzyny do diesela to prawda dotyczy to silników wdłużnie ustawionych passat b5 ,audi itd,a zresztą ten temat był właśnie tutaj poruszany wystarczy doczytać.Ja moge powiedzieć tyle że dzięki forum i tematach o sprzęgłach właśnie jestem świeżo po wymianie dwumasa na jednomas w passacie b4 AFN,sprawa bardzo prosta-wystarczy poczytać spisać numery części,kupić i naprzód.Teraz sprzęgiełko lata jak nigdy,klei jak cholera,1400 obr na czwartym biegu wciskam gaz do końca i co?żadnych drgań dziwnych dżwięków itd,dwumas mało żeby rozwalił bude to by pewnie odleciał do końca,mało tego dorzuciłem nowy olej do skrzyni,nowe plasticzki na wybieraku i jest miodzio-szczerze polecam taką operacje w szczególności dla aut po wirusie.Mechanior na początku marudził że to sie nie uda ,nie wyjdzie i nie będzie działać, a teraz z podziwu nie może wyjść i to za połowe ceny dwumasa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaaano a toczyles to kolo?

A co do tego kola to to samo kolo czy diesiel czy benzyna - numery z etki te same.

Edytowane przez halski67

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
disel na 90% nie bedzie chodzil z kolem zamachowym benzynki...za mala masa.
A co do tego kola to to samo kolo czy diesiel czy benzyna - numery z etki te same.
Doczytaj najpierw moze w gwiazdach gdzies zanim napiszesz glupte-kolejna.

a mówiłem :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do mojego zas problemu jest tak:

jutro wyjmuje sprzeglo kolo przetocze po calej powierzchni kola, potem wywaze z zaciskiem i musi chulac! O efektach oczywiscie napisze

pozdrawiam serdecznie!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

halski67 z toczeniem to uważaj bo jak ci tokarz zdejmie tą utwardzoną warstwę po której tańczy tarcza to będziesz miał kupe a nie sprzęgło,pisali żeby zabielić i to wystarczy,mnie mechanior przeleciał papierkiem i wystarczyło-działa super.Co do wyważania to też jestem sceptyczny,zamach sam w sobie jest wyważony i wymienia się go jak każdą inną część zamienną,dlaczego nie wyważa się nowych tarcz hamulcowych? bo śą już wyważone a prędkość obrotowa tarcz hamulcowej jest dużo większa niż sprzęgłowej,wydaje mi się że nie potrzebnie pchasz sie w koszty,ludziska zmieniają wały korbowe z uszkodzonych na używki i nie słyszałem żeby ktoś coś wyważał,ale to twój wybór

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności