lancki Zgłoś #1 Napisano 20 Sierpnia 2010 Witam, mam od jakiegoś czasu powtarzający się problem z pracą silnika w passacie 2.0 TDI 170KM. Otóż co jakis czas (ostatnio częściej) silnik zaczyna głośniej pracować - słychać wyraźny klekot a dodatkowo towarzyszy temu - nierówna praca w zakresie 1800-2300, - przy przyspieszaniu albo się dławi albo gwałtownie przyśpiesza objaw ten sam ustępuje po kilku minutach lub po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu silnika. Pojawia się nieregularnie. Prosze o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebastian1979 Zgłoś #2 Napisano 20 Sierpnia 2010 (edytowane) witam dolacze sie do ciebie bo mam te same objawy dojezdzam do swiatel auto chodzi nierowno a na nastepnych swiatlach jest juz ok samo przechodzi - pojawia sie rowniez dziwny odglas z rury jakby byla dziurawa ewidentnie chodzi glosniej i tak jak Lancki opisuje wyzej samo przechodzi - w momencie wiekszego nacisniecia na gaz granice 3ys.obr. zaczyna sie gwizd (sadze ze przeladowanie turbiny) koncza sie wibracje konczy sie tez gwizd przeladowania serwisanci jezdzili ze mna jak sie to dzialo i z komputera wynikalo ze zawor erg tak jakby sie wieszal wskazania niebyly ok ale komputer tez nie wskazal jednoznacznie na zawor.... wymienili i awaria wrocila po kilku godzinach uzytkowania ... auto mam w serwisie zostalo na obserwacji jutro napisze wiecej co wymyslili pomozcie prosze niewiem co sie dzieje z moja maszyna Edytowane 20 Sierpnia 2010 przez sebastian1979 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k0b3 Zgłoś #3 Napisano 20 Sierpnia 2010 Witam. Podejrzewam, że może to miec coś wspólnego z oczyszczaniem filtra DPF. Przy jego oczyszczaniu na biegu jałowym zwiększają się samoczynnie obroty do około 1000 obr/min i słychać właśnie głośniejszą pracę silnika z układu wydechowego (tak jakbyście mieli sportowy tłumnik). Dodatkowo ja u siebie zauważyłem, że przy wypalaniu DPF'a samochód jest jakby trochę mocniejszy. Wydaje mi się, że ma to związek ze zwiększonymi dawkami paliwa do wypalania. Jeśli chodzi o świst to jest on równiez słyszalny przy wypalaniu DPF. Generalnie ja robię tak: jeśli jest to możliwe wyjeżdżam na dwupasmówkę żeby przegonić samochód tak gdzieś na 3-4 biegu utrzymując około 3000 obr/min. Wtedy DPF najefektywniej DPF się wypala. Jeśli nie ma takiej możliwości, a muszę zgasić samochód to czekam, aż obroty na biegu jałowym spadną same do ok 800 obr/min i samochód stanie się cichszy i dopiero wyłączam. NIE POWINNO SIĘ PRZERYWAĆ WYPALANIA DPF'a! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turbojajko Zgłoś #4 Napisano 20 Sierpnia 2010 jeśli jest to możliwe wyjeżdżam na dwupasmówkę żeby przegonić samochód tak gdzieś na 3-4 biegu Racja trzeba auto od czasu do czasu troche przegonic i przadnie podgrzac olej, a nie cale zycie gora 2000 obr, na 5 biegu 60 przez miasto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebastian1979 Zgłoś #5 Napisano 20 Sierpnia 2010 ale jesli chodzi o podniesione obroty to obrotomierz niewskazuje wiekszych sa caly czas na poziomie 800 ale odglos wskazywalby na wieksze i tego wlasnie nierozumie i do tego dochodzi jeszcze nierowna praca silnika widac jak wibruje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tony_w Zgłoś #6 Napisano 23 Sierpnia 2010 _tytul1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro1979 Zgłoś #7 Napisano 2 Kwietnia 2011 Panowie mam identyczny problem raz widziałem tylko jak dpf sie wypala bo kopcilo z rury ale mam czasami tak że chodzi mi auto jak wolnossący ropniak do tego jakby turbina się przycinała przy 2200-2300 obr. Potem idzie normalnie + do tego jakby gwizdek wsadźił mi ktoś pod maske jakby turbo się kończyło. Myśle że wszystko jest ok choć pojade sprawdze niedługo co to jest czy nie ma takiej potrzeby ? Jak myślicie. Długo szukałem tego wątku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #8 Napisano 2 Kwietnia 2011 Panowie mam identyczny problem raz widziałem tylko jak dpf sie wypala bo kopcilo z rury ale mam czasami tak że chodzi mi auto jak wolnossący ropniak do tego jakby turbina się przycinała przy 2200-2300 obr. Potem idzie normalnie + do tego jakby gwizdek wsadźił mi ktoś pod maske jakby turbo się kończyło. Myśle że wszystko jest ok choć pojade sprawdze niedługo co to jest czy nie ma takiej potrzeby ? Jak myślicie. Długo szukałem tego wątku. zrób logi a się okaże czy turbo ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #9 Napisano 2 Kwietnia 2011 Ja mam co prawda inny silnik, ale podobny problem. Pierwszy raz uslyszalem go pare dni temu, stojac w kolejce do Maca - z okolic silnika slychac bylo takie pukanie - ale nie rasowo sieslowskie tylko tak jakby wziac mala metalowa kuleczke do drewnianego pojemnika, i zaczac nim telepac. To byl bieg D, ale to samo chyba zanotowalem pozniej na biegu N. Dzis znowu - dojezdzajac do swiatel, gdy na 2gim biegu, obroty byly juz minimalne - ten sam dzwiek - co to moze byc? PS. wszystko inne wydaje sie byc w normie, choc mozliwe ze DPF sie czysci, ale z tego by wynikalo, ze dzieje sie to nie co 400km a co 200 (bo tyle mam przejechane od ostatniego wypalenia). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro1979 Zgłoś #10 Napisano 6 Kwietnia 2011 ok zrobie logi i powiem co i jak bo troche mnie to denerwuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andreus1979 Zgłoś #11 Napisano 7 Kwietnia 2011 (edytowane) U mnie podobnie: Co jakiś czas(jakieś 200km) auto głóśniej chodzi, mocniej wibruje, jest wyraźnie zmulony, przerywa podczas przyśpieszania(pomiędzy 1500 a 2000), do tego od kilku ostatnich tysięcy km skoczyło mi średnie spalanie z 7,2 na 7,7. Po wizycie w serwisie okazało się że zaczynają się problemy z DPF-em. Wypalali go serwisową procedurą, ale 50% zapchania zostało. Komputer zalecił wymiane(5500zł!!!), oni serwisowe chemiczne czyszczenie(1500zł). Osobiście w bliższej przyszłości zamierzam się go pozbyć w renomowanej firmie. Szkoda że obecnie firmy testuja nowoczesne technologie na klientach, wszystko jest niedopracowane, byleby tylko zarobić!!! Edytowane 7 Kwietnia 2011 przez Andreus1979 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
la.bouche Zgłoś #12 Napisano 7 Kwietnia 2011 Andrzej, Przy jakim przebiegu zaczęły się Twoje problemy z DPF'em? Pozdrawiam, Arkadiusz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andreus1979 Zgłoś #13 Napisano 8 Kwietnia 2011 (edytowane) Około 250tyś, teraz mam 260tyś a mam go od nowości i myśle że najwyższy czas pomyśleć o demontażu. Szkoda auta, bo pewnie coś się przy okazjii jeszcze popsuje. 2.0TDI do bezawaryjnych to nie należy a koszty naprawy potrafią podnieść ciśnienie. Edytowane 8 Kwietnia 2011 przez Andreus1979 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach