Skocz do zawartości
erde

Guma przegubu wewnętrznego

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem. Dzisiaj zauważyłem ze guma na przegubie wewnętrznym jest pęknięta. Szukałem na forum i nie mogłem znaleść nic co by mi pomogło przy wymianie. Może ktoś ma jakiś poradnik jak to wymienić? Jak tak to niech to zamiesci na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ja chcę wymienić ta gumę przy skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a od skrzyni nie można odkręcić ? to było by szybciej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam nie doczytałem ;)

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=44049&highlight=przegub+wewn%EAtrzny+wymiana%27

 

Coś się dowiesz.

 

a od skrzyni nie można odkręcić ? to było by szybciej

 

Nie da rady cała ośka do wyjęcia;)

 

Pozdrawiam - kosiad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie da rady cała ośka do wyjęcia

A czemuż tak? Tam jest przegub trójpalczasty? Czy coś przeszkadza?

Edytowane przez pszemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czemuż tak?

 

Przemek chodzi o gumę na wewnętrznym przegubie to oś jest do wyjęcia - jak inaczej ją wyjąć i zmienić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak inaczej ją wyjąć i zmienić?

Z kanału. Odkręcić 6 śrub które trzymają przegub do flanszy skrzyni, półoś opuścić w dół, zdjąć przegub, starą gumę i składać w odwrotnej kolejności ;) No chyba że się nie da opuścić półosi bo coś tam przeszkadza (może sanki? nie pamiętam już jak dokładnie w pasiaku to wygląda).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
półoś opuścić w dół,

 

A jak ją opuścisz kolego jeżeli ona na przegubach siedzi w skrzyni? Nie ma takiego luzu aby ją cofnąć na zewnątrz i wyjąć osłonę. Chyba że się mylę ale wątpię bo podczas jazdy ośka by latała jak żyd po pusty polu.

Pozdrawiam - kosiad.

 

PS Nawet w FSO 126p aby wymienić tą osłonę trzeba było wywalić całą ośkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak ją opuścisz kolego jeżeli ona na przegubach siedzi w skrzyni?

No to właśnie piszę, że przegub wewnętrzny od skrzyni odkręcasz ;) Żeby wyjąć półoś z auta też musisz odkręcić wewnętrzny przegub. Jest dokręcony na 6 śrub spline 8mm, albo na imbusy zależnie od rocznika. Co do luzu osiowego półosi to musi jakiś być żeby kompensował ugięcie zawieszenia.

W maluchu żeby wymienić osłonę musiałeś wytargać półoś ze skrzyni celem wybicia sworznia z "kamieniami" bo inaczej nie zdjąłeś osłony, ale to jest panie VW i trochę inna technologia :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra stary masz większe doświadczenie - ja wymiękam;), ale........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przemek dobrze gada ;),da sie opuscic poloske ale zakwasow mozna sie nadawic robiac to w kanale z rekoma caly czas w gorze :D....wiec ogolnie lepiej wytargac poloske i zrobic to w imadle...reszta j/w.A luz osiowy to poloska ma dosc spory ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dobra stary masz większe doświadczenie - ja wymiękam, ale........

Ja też nie jestem pewien na 100% czy półoś trzeba wyjąć całkiem, czy wystarczy tylko opuścić. Za to wiem na bank że przegub wewnętrzny jest dokręcony do flanszy skrzyni i musisz go odkręcić, czy to do wyjęcia półosi czy to do jej opuszczenia - nie ma bata ;) Myślę że koledzy jeszcze tu co nieco napiszą na temat :)

Edit:

O - właśnie napisali :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja też nie jestem pewien na 100% czy półoś trzeba wyjąć całkiem, czy wystarczy tylko opuścić.

 

Tylko Przemku chyba jej nie opuścisz jeżeli jej nie wyjmiesz z przegubu bo nie ma takiego luzu - tak mi się wydaje i to jest rozsądne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko Przemku chyba jej nie opuścisz jeżeli jej nie wyjmiesz z przegubu bo nie ma takiego luzu - tak mi się wydaje i to jest rozsądne.

 

Poloska schodzi ponizej skrzyni na max wychyleniu przegubu zewnetrznego,Odkrecasz 6 srub trzymajacych przegub do flanszy,skrecasz kola na maxa,odsuwasz przegub wewnetrzny od flanszy na wieloklinie(ruch na wieloklinie kompensuje ugiecia zawiechy i skret kol) i opuszczasz poloske na dol.Przy dlugiej polosi trzeba jeszcze odkrecic mase przeciwwibracyjna od sanek bo przeszkadza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie czy jeśli odzywa mi się coś jakby przegub ale tylko podczas jazdy do tyłu lub bez gazu na 2 to może to być przegub wewnętrzny?

Edytowane przez ernest_1978

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, przeguby przy skrzyni bez problemu da się odkręcić i półoś opuścić. Korpus przegubu odsuwa się na tyle że nie ma z tym problemu. Warto wcześniej dokładnie umyć flansze i przeguby, żeby nie naleciało do środka piachu. Poza tym po odkręceniu śrubek, podgiąć podkładki pod śrubami, bo inaczej mogą się z czasem luzować. Potrzebny klucz spline bodaj 8mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odsuwasz przegub wewnetrzny od flanszy na wieloklinie(ruch na wieloklinie kompensuje ugiecia zawiechy i skret kol) i opuszczasz poloske na dol.

A dokładniej to nie ma luzów na wieloklinie, sam przegub wewnętrzny kompensuje ugięcia zawiechy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A dokładniej to nie ma luzów na wieloklinie, sam przegub wewnętrzny kompensuje ugięcia zawiechy ;)

 

Fakt ;)

 

ernest_1978,moglbys troche dokladniej ,skad i jaki dzwiek

Edytowane przez zuczek727

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dźwięk z okolic przedniego, wydaje mi się, lewego koła coś strzela jak przegob tylko bardziej głucho myślę o wewn bo zewn zmieniałem, co prawda 2 lata temu na KNN one mogą już siadać?

 

występuje podczas cofania i jazdy bez gazu z górki szczególnie słyszę go na dwójce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności