erde Zgłoś #1 Napisano 13 Sierpnia 2010 Witam. Mam problem. Dzisiaj zauważyłem ze guma na przegubie wewnętrznym jest pęknięta. Szukałem na forum i nie mogłem znaleść nic co by mi pomogło przy wymianie. Może ktoś ma jakiś poradnik jak to wymienić? Jak tak to niech to zamiesci na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #2 Napisano 13 Sierpnia 2010 Witam Tu masz wymianę przegubu - ale do osłony to musisz zrobić to samo http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=26599&highlight=wymiana+przegubu Pozdrawiam - kosiad Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erde Zgłoś #3 Napisano 13 Sierpnia 2010 Ale ja chcę wymienić ta gumę przy skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #4 Napisano 13 Sierpnia 2010 a od skrzyni nie można odkręcić ? to było by szybciej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #5 Napisano 13 Sierpnia 2010 Przepraszam nie doczytałem http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=44049&highlight=przegub+wewn%EAtrzny+wymiana%27 Coś się dowiesz. a od skrzyni nie można odkręcić ? to było by szybciej Nie da rady cała ośka do wyjęcia;) Pozdrawiam - kosiad Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #6 Napisano 13 Sierpnia 2010 (edytowane) Nie da rady cała ośka do wyjęcia A czemuż tak? Tam jest przegub trójpalczasty? Czy coś przeszkadza? Edytowane 13 Sierpnia 2010 przez pszemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #7 Napisano 13 Sierpnia 2010 A czemuż tak? Przemek chodzi o gumę na wewnętrznym przegubie to oś jest do wyjęcia - jak inaczej ją wyjąć i zmienić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #8 Napisano 13 Sierpnia 2010 jak inaczej ją wyjąć i zmienić? Z kanału. Odkręcić 6 śrub które trzymają przegub do flanszy skrzyni, półoś opuścić w dół, zdjąć przegub, starą gumę i składać w odwrotnej kolejności No chyba że się nie da opuścić półosi bo coś tam przeszkadza (może sanki? nie pamiętam już jak dokładnie w pasiaku to wygląda). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #9 Napisano 13 Sierpnia 2010 półoś opuścić w dół, A jak ją opuścisz kolego jeżeli ona na przegubach siedzi w skrzyni? Nie ma takiego luzu aby ją cofnąć na zewnątrz i wyjąć osłonę. Chyba że się mylę ale wątpię bo podczas jazdy ośka by latała jak żyd po pusty polu. Pozdrawiam - kosiad. PS Nawet w FSO 126p aby wymienić tą osłonę trzeba było wywalić całą ośkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #10 Napisano 13 Sierpnia 2010 A jak ją opuścisz kolego jeżeli ona na przegubach siedzi w skrzyni? No to właśnie piszę, że przegub wewnętrzny od skrzyni odkręcasz Żeby wyjąć półoś z auta też musisz odkręcić wewnętrzny przegub. Jest dokręcony na 6 śrub spline 8mm, albo na imbusy zależnie od rocznika. Co do luzu osiowego półosi to musi jakiś być żeby kompensował ugięcie zawieszenia. W maluchu żeby wymienić osłonę musiałeś wytargać półoś ze skrzyni celem wybicia sworznia z "kamieniami" bo inaczej nie zdjąłeś osłony, ale to jest panie VW i trochę inna technologia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #11 Napisano 13 Sierpnia 2010 Dobra stary masz większe doświadczenie - ja wymiękam;), ale........ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek727 Zgłoś #12 Napisano 13 Sierpnia 2010 Przemek dobrze gada ,da sie opuscic poloske ale zakwasow mozna sie nadawic robiac to w kanale z rekoma caly czas w gorze ....wiec ogolnie lepiej wytargac poloske i zrobic to w imadle...reszta j/w.A luz osiowy to poloska ma dosc spory Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #13 Napisano 13 Sierpnia 2010 Dobra stary masz większe doświadczenie - ja wymiękam, ale........ Ja też nie jestem pewien na 100% czy półoś trzeba wyjąć całkiem, czy wystarczy tylko opuścić. Za to wiem na bank że przegub wewnętrzny jest dokręcony do flanszy skrzyni i musisz go odkręcić, czy to do wyjęcia półosi czy to do jej opuszczenia - nie ma bata Myślę że koledzy jeszcze tu co nieco napiszą na temat Edit: O - właśnie napisali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #14 Napisano 13 Sierpnia 2010 Ja też nie jestem pewien na 100% czy półoś trzeba wyjąć całkiem, czy wystarczy tylko opuścić. Tylko Przemku chyba jej nie opuścisz jeżeli jej nie wyjmiesz z przegubu bo nie ma takiego luzu - tak mi się wydaje i to jest rozsądne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek727 Zgłoś #15 Napisano 13 Sierpnia 2010 Tylko Przemku chyba jej nie opuścisz jeżeli jej nie wyjmiesz z przegubu bo nie ma takiego luzu - tak mi się wydaje i to jest rozsądne. Poloska schodzi ponizej skrzyni na max wychyleniu przegubu zewnetrznego,Odkrecasz 6 srub trzymajacych przegub do flanszy,skrecasz kola na maxa,odsuwasz przegub wewnetrzny od flanszy na wieloklinie(ruch na wieloklinie kompensuje ugiecia zawiechy i skret kol) i opuszczasz poloske na dol.Przy dlugiej polosi trzeba jeszcze odkrecic mase przeciwwibracyjna od sanek bo przeszkadza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ernest_1978 Zgłoś #16 Napisano 14 Sierpnia 2010 (edytowane) mam pytanie czy jeśli odzywa mi się coś jakby przegub ale tylko podczas jazdy do tyłu lub bez gazu na 2 to może to być przegub wewnętrzny? Edytowane 14 Sierpnia 2010 przez ernest_1978 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #17 Napisano 14 Sierpnia 2010 Potwierdzam, przeguby przy skrzyni bez problemu da się odkręcić i półoś opuścić. Korpus przegubu odsuwa się na tyle że nie ma z tym problemu. Warto wcześniej dokładnie umyć flansze i przeguby, żeby nie naleciało do środka piachu. Poza tym po odkręceniu śrubek, podgiąć podkładki pod śrubami, bo inaczej mogą się z czasem luzować. Potrzebny klucz spline bodaj 8mm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #18 Napisano 14 Sierpnia 2010 odsuwasz przegub wewnetrzny od flanszy na wieloklinie(ruch na wieloklinie kompensuje ugiecia zawiechy i skret kol) i opuszczasz poloske na dol. A dokładniej to nie ma luzów na wieloklinie, sam przegub wewnętrzny kompensuje ugięcia zawiechy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek727 Zgłoś #19 Napisano 15 Sierpnia 2010 (edytowane) A dokładniej to nie ma luzów na wieloklinie, sam przegub wewnętrzny kompensuje ugięcia zawiechy Fakt ernest_1978,moglbys troche dokladniej ,skad i jaki dzwiek Edytowane 15 Sierpnia 2010 przez zuczek727 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ernest_1978 Zgłoś #20 Napisano 15 Sierpnia 2010 dźwięk z okolic przedniego, wydaje mi się, lewego koła coś strzela jak przegob tylko bardziej głucho myślę o wewn bo zewn zmieniałem, co prawda 2 lata temu na KNN one mogą już siadać? występuje podczas cofania i jazdy bez gazu z górki szczególnie słyszę go na dwójce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach