Skocz do zawartości
czajek19

Dziurawy intercooler

Rekomendowane odpowiedzi

Co do lepiej zapłac to masz lepiej to sie nie zgodze.Od malucha,poloneza golfa 2 i teraz paska wszystko robie u garazowca skrzynie rozrzady sprzegla zawieszenie zawsze wszystko bez zarzutu nigdy zadnego problemu ale raz jak kupilem paska niby padl mi pompowtryskiwacz bo chodzil na 3baniaki pojechalem do drogiego Serwisu panowie odrazu orzekli ze nowy i 1500zl plus wymiana wlosy mi stanely i jeszcxe proba u mojego garazowca gosc rozebral dogial piny na wtyczce i wzial 30zl to bylo 6 lat temu jaki z tego moral?

 

Wiesz, to nie jest reguła, ale niestety prawda jest taka, że jak cena jest niska, to mechanik chcąc swoje zarobić - mniej uwagi poświęca na robotę, detale. Wiem coś o tym. Choćby dając takiemu głowicę do roboty owszem, dotrze Ci zawory i będzie OK kompresja, ale zrobi to na tyle niedokładnie, że za pół roku-rok znów pojawią się znaczne wżery i robota o kant dupy rozbić, a będzie już po "gwarancji". Tekst jest wtedy jeden "nie spuszczam się nad tym, bo klient za dokładność więcej nie zapłaci, a czas który stracę mogę przeznaczyć na kolejną robotę za którą dostanę kolejne $$$". Takich przykładów mogę Ci sypnąć sporo, a uwierz mi, 90% z nich "nie wyłapiesz" jak się nie znasz, albo jak sam nie rozbierzesz. Nie znaczy to, że płacąc gruby hajs masz pewność, że będzie git. Najważniejsze jest znaleźć odpowiedniego fachowca, ale najczęściej jest tak, że ten, który robi na prawdę solidnie i można go polecić - za drobne grosze nie zrobi, bo woli mniej roboty, dokładniej (co za tym idzie klient zadowolony i poleci) ale zarobić na chleb swoje musi. Nie ma nic za darmo.

Nie liczę do tego tzw. "garażowców", bo Ci mają większe możliwości negocjacji ceny, stąd da się zrobić u nich tanio i solidnie, ale to też trzeba trafić na kogoś ogarniętego, a nie "miecia, co ma skrzynkę z kluczami i chce sobie dorobić na piwo".

 

Ja też inaczej policzyłbym na warsztacie, a inaczej po godzinach - tego nie ma co porównywać.

 

A to, że sporo "serwisów" bawi się w wymienianie na dzień dobry to też wiem. Ja jeśli tylko mam na to czas - zawsze staram się naprawiać wszystko, co tylko jest możliwe do naprawy/regeneracji i jest to sensowne (podziała dłużej niż chwilę) - jednak duża część warsztatów nie ma czasu ani chęci by rozebrać, to i owo przeczyścić, przesmarować etc., tylko wstawia nowe, wystawia fakturę i tyle - dla nich kesz w zasadzie ten sam, a zabawy mniej...

Nie ma reguły - wszystko zależy od konkretnego warsztatu i osoby.

 

Zresztą, co ja więcej będę mówił - w internecie jest pewne "forum dla mechaników", poczytajcie sobie dział "pogaduszki warsztatowe" to sami się przekonacie, że co jeden to inny przypadek, ale na ogół Ci "porządni" się cenią... Co niektórzy powiedzą, że "sram we własne gniazdo", ale zdaje się mam inne podejście niż większość, może po prostu za krótko żyję jeszcze na tym świecie :lol

Edytowane przez Diabolic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie kolego rozbierales turbo sam ?jak go wykrece wymocze w benzynie ekstrakcyjnej a potem wyczyszcze jakims twardym pedzelkiem da to jakis efekt?w sumie wiele rzeczy staram sie robic sam ale rozebranie calej turbinki troche sie boje.da rade usunac ten nagar bez calego rozkrecania turba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja rozbierałem 2 razy.... Benzyna i pędzelek to tylko powierzchniowe czyszczenie.

Wg mnie najlepsza jest zwykła nafta lub zmywacz do hamulców.

Zmywasz nagar a później miękka szczotka druciana, papiery ścierne o różnej gradacji , papiery wodne i jedziesz. To ma błyszczeć:D A rozebranie turbiny to nic skomplikowanego. Poporostu powoli, na spokojnie i dasz radę. Gorsza robota to same wyjęcie i montaż niż jej czyszczenie.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

A bez wyjęcia turbiny to nie czyszczenie;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko jedna istotna sprawa - nie bierz się czasem za czyszczenie wirnika! czyścić masz elementy odpowiedzialne za zmienną geometrię. Wirniki możesz co najwyżej pooglądać, posprawdzać czy nie ma widocznych uszkodzeń które mogą świadczyć o znacznym zużyciu turbinki, możesz sprawdzić czy nie ma jakiś wyczuwalnych luzów, ale czyść tylko mechanizm kierownic i jego okolice, jak najdokładniej, by chodziło delikatnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra teraz musze sie do tego mentalnie przygotowac hehe a jeszcze jedno to ze sie zawiesza po 3tys.obr to wina zmiennej geometrii a to ze nie ciagnie od dolu obr to tez? Przed wymiana intercoolera bylo noga w podloge i ciagnal od 1000 obr a teraz jekby mial 50KM i dopiero od 1600 zaczyna ciagnac ale najczesciej jak jest zimny i po odpaleniu ale jak zagrzeje efekt znika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A logowałeś go w końcu, by się upewnić? Najbezpieczniej, by nie zadawać sobie roboty - przydałoby się zrobić te logi dla świętego spokoju. Może być tak, że to zapieczona zmienna geometria, przez co turbo "późno wstaje", a równie dobrze może być choćby kończący się przepływomierz powodem spadku mocy. Możliwości jest kilka, logi to nic trudnego, a rozbierać turbo "tak dla sportu", kiedy okazałoby się, że to nie jego wina - mija się z celem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Równie dobrze może nie być właściwego podciśnienia. Akurat to jest najłatwiejsze do sprawdzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Równie dobrze może nie być właściwego podciśnienia. Akurat to jest najłatwiejsze do sprawdzenia.

 

Sory, ale koledze przeładowuje... A przy słabym podciśnieniu nie ma w zasadzie opcji, by turbo przeładowywało, no chyba, że właśnie zapieczone kierownice zostały w pozycji prawie zamkniętej (sztanga na maksa wciągnięta). Dlatego niestety błąd...

Edytowane przez Diabolic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Chciałbym delikatnie odgrzać kotleta podpinając się do tematu.

Przeczytałem go całego i niby się domyślam co u mnie jest nie tak ale chciałbym mieć potwierdzenie.

 

Wstępem: 1,9 TDi AFN, bez modyfikacji

 

U mnie występuje podobny problem jak u użytkowników piszących wcześniej, a mianowicie mokry intercooler w górnej części gdzie wchodzi rura.

Byłem u mechaniora, który stwierdził, że pewnie turbina pada i przepuszcza olej przez co rzyga mi przez jakąś dziurę w IC.

Zdjął rurę przy turbo i wirnik ma delikatny luz - taki wyczuwalny, gdy go chwyciłem palcami. Może z milimetr ale możliwe, że większy bo nie widziałem tego organoleptycznie tylko tak jak pisałem - palcami.

Pisaliście też o syczeniu - u mnie ono nie występuje - no chyba, że jestem już tak przyzwyczajony do tego dźwięku, że tego nie rozróżniam.

 

Mam zapasową turbinę (AWX) i teoretycznie jej wymiana nie będzie kosztowna ale nie wiem co z IC.

Powiedzcie mi czy mechanior bełkotał czy mógł mieć rację. Turbo i IC umiera?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy takim luzie na wirniku to już powinien być słyszalny gwizd turbiny. Przynajmniej ja tak miałem w arl-u. Skoro masz mokry ic przy połączeniu rury z ickiem to może to połączenie nie jest szczelne i tamtędy leci olej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja powiem wiecej

przy luzie milimetrowym to juz dawno powinien sie silnik rozleciec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Póki co silnik się nie rozleciał pomimo że ma 325k przejechane. Gwizdu niema ale rozumiem po waszych wypowiedziach, że turbo do wymiany. A co z IC? Patrząc od góry icka jest mokry na tym plastiku - taki obrzygany. Sugerować się bardziej przewodami czy po prostu nie brandzlować się i wymienić IC i tyle?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

olej w dolocie nie musi wskazywać na uszkodzoną turbinę tylko na zdechły separator oleju tzw odma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam - podłączę się do tego tematu

Posiadam VW B5 1.9 TDI zaobserwowałem, że na postoju podczas zwiększania obrotów od ok 2500 zaczyna dmuchać powietrzem odgłos ten dochodzi z lewej strony tak jakby od intercoolera, auto straciło na mocy, czy jesto dziurawy sam intercooler, a może waż który do niego jest podłączony jak to sprawdzić .

Proszę o jakieś porady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak jest gdzies dziura to bedzie wyciekal olej (zawsze jest troszke oleju w dolocie)

dokladnie patrzec tylko

ogolnie cooler powidzien byc czysciutki z zewnatrz jak szczelny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po rozkręceniu dolotu po jego rozkręceniu znajdują się niewielkie ilości oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samochód na kanał albo najazd, zdejmij osłonę i szukaj dziury.

Najpewniej pękł albo sam intercooler albo rura łącząca intercooler i rurą metalową.

Przyda się druga osobą dodająca gazu, łatwiej wtedy zlokalizować uciekające ciśnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

od 2 tyg jestem posiadaczem paska b5 115km zauważyłem ze powyżej 2000 obrotów głosno syczy czy to nieszczelnosc w IC?? sprawdziłem wszystkie wężę od turbo do IC i sa ok.

 

prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podpinam się pod temat

Po ściągnięciu zderzaka zauważyłem że IC jest z jednej strony cały tłusty i brudy stwierdziłem że go wyczyszcze ale okazało się że jest pekniety i przy próbie turbo strasznie ucieka mu powietrze moje pytanie brzmi czy można (na wyglądu wizualnego) wstawić IC w zderzak? Może ktoś to robił i podzieli się poradami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:wmorde( na wyglądu wizualnego) Co to za słowo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności