Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

witam, w passacie zniknela iskra, po przeczytaniu masy postow polaczylem fakty , mianowicie mam kabel od cewki do kopulki od wielopunkta ,wiec jest lekko za krotki, i ostatnio odpial mi sie , nie zauwazylem tego i go tak krecilem dobre 2 min, co prawda po podlaczeniu odpalil, ale juz po zgaszeniu iskra zniknela, tymczasowo nie posiadam przyrzadow do zmierzenia jej czy dziala, ale iskra tylko przeskakuje jak wlacze zaplon,pozniej juz nie, z racji tego ze wyczytalem o podobnych efektach przy zepsutym hallatronie to wymienilem caly aparat na stary z drugiego silnika ale dalej iskry brak,tak wiec podsumowujac czy akurat mozliwe ze cewka byla na wykonczeniu i krecac na odlaczonym kablu zasilajacym kopulke(czytalem ze krecac na odlaczonym, nalezy go zewrzec do masy) wyzionela ducha? nie mam mozliwosci podmianki, wiec tylko kupno wchodzi w gre, a aktualnie nie stac mnie na wydanie kasy w bloto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez omomierza nie sprawdzisz cewki. Możesz jedynie spróbować złapać izolowanymi kombinerkami przewód od cewki i zbliżyć do masy. Iskra powinna skakać z odległości ok 1cm. Jeśli jej nie będzie to nadal nie wiesz czy to cewka czy moduł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a gdzie znajduje sie modul?? bo nie moglem znalezc w moim abs'sie modulu, przy ecu nie ma, ani pod maska, ani nad nogami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Używana cewka na szrocie od 40 do 70 zł i kupuj tylko wużywaną ori a nie jakieś zamienniki...

Edytowane przez grzybek141

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę za bardzo wprowadzać w błąd ale aby sprawdzić czy padła cewka to kręcąc aparatem (sprawny Hall) "puka" cewka, jeśli walnięty Hall, to mostkujemy na wtyczce do aparatu dwa piny ( i to do końca nie powiem które) ale jesli "puka" przy mostkowaniu cewka to jednak Hall walnięty a jeśli nie "puka" to cewka umarła--takie masło maślane-sorki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Używana cewka na szrocie od 40 do 70 zł i kupuj tylko wużywaną ori a nie jakieś zamienniki
sugerujesz mi ze zamiennik beru,bedzie gorszy niz uzywka ktora byc moze tez padnie po kilku godzinach pracy? na szrocie nie ma gwarancji, na nowy zamiennik jest, jesli padnie,zwroca kase badz wymienia :)

 

---------- Post added at 22:17 ---------- Previous post was at 22:16 ----------

 

Nie chcę za bardzo wprowadzać w błąd ale aby sprawdzić czy padła cewka to kręcąc aparatem (sprawny Hall) "puka" cewka, jeśli walnięty Hall, to mostkujemy na wtyczce do aparatu dwa piny ( i to do końca nie powiem które) ale jesli "puka" przy mostkowaniu cewka to jednak Hall walnięty a jeśli nie "puka" to cewka umarła--takie masło maślane-sorki.
dzieki lebow,zaraz poszukam ktore to sa piny i jutro sprawdze, a pomogles duzo:) zreszta zawsze mi pomagasz :)

 

 

Ok sprawa wyglada tak ze zdjalem kabel z aparatu i dolaczylem do masy silnika (w odleglosci 0,5cm) kolega zakrecil silnikiem i z cewki zadna iskra sie nie wydobyla...czyli chyba rozwalona? zadnego strzykania, pukania...zdechla;)

Edytowane przez grześB3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić można jeszcze samą cewkę. Przewód WN trzymasz tak jak pisałem ok. 1 cm do masy - tak żebyś widział przeskok iskry (najwygodniej założyć na cewkę przewód z fajką i świecą). Na cewce masz dwa wyprowadzenia - śrubki. Odkręć od nich instalację samochodu, na jeden podaj masę a do drugiego dołóż na krótko plus z aku. W momencie ODŁĄCZENIA plusa powinna przeskoczyć iskra. Jeśli nie przeskoczy to cewka na bank spalona.

Mostkowanie hallotronu nic nie wyjaśni bo to nie jest przerywacz. Hall ma dać konkretny przebieg napięcia a nie tylko masę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mostkowanie hallotronu nic nie wyjaśni bo to nie jest przerywacz. Hall ma dać konkretny przebieg napięcia a nie tylko masę.

Dokładnie, a przy okazji można spalić moduł. Sygnał z halla nie idzie bezpośrednio do + cewki, tylko do modułu który nią steruje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok czyli odpinam wtyczke od cewki, pod przewod idacy z cewki podpinam swiece, pod zaslepka mam 2 male nakreteczki, pod jedna daje mase, pod 2 plus, podlaczam mase do masy, plusa pod aku i jak odlacze + to musi byc iskra:) ide zaraz zbadac:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pod jedna daje mase, pod 2 plus, podlaczam mase do masy, plusa pod aku i jak odlacze + to musi byc iskra ide zaraz zbadac

Dokładnie tak ;) Tylko odkręć od tych nakręteczek kable instalacji samochodowej żeby czegoś nie sfajczyć. Mają być gołe śrubki. Plus wystarczy podać króciutko - pół sekundy, nawet nie - dotknąć kabelkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to nie ciekawie ... cewka daje iskre jak podlaczylem, zmienilem aparat na 2 ,na bank ze sprawnym hallatronem, i coz, iskry dalej nie ma, i teraz tak: cos jest na pewno nie tak bo najpierw przestal jezdzic na benzynie i tylko na gazie odpalal i jezdzil, po 2 dniach stania i na gazie nie chodzi, jak krece i chce z gazu odpalic to nie slychac aby elektrozawory sie otwieraly a tak zawsze bylo.. czyli nie jezdzi na benzynie, (wtrysk nie dziala , a podpiety jest pod instalacje LPG, nie ma iskry co tez moze byc jak umrze sterownik od gazu, no i nie otwiera elektrozaworow... czyli byc moze sterownik mi padl? jeszcze jedna sprawa, przed tym wszystkim zle wtyczke do ecu wpialem i ostatni pin z lewego gornego rzedu mi sie wygial, ale auto jezdzilo na gazie, bo od tego momentu przestal na benzynie jezdzic,pin wyprostowalem ale nic nie pomoglo, takze zastanawiam sie czy przypadkiem i to nie ecu sie spieprzylo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zle wtyczke do ecu wpialem i ostatni pin z lewego gornego rzedu mi sie wygial, ale auto jezdzilo na gazie, bo od tego momentu przestal na benzynie jezdzic,pin wyprostowalem ale nic nie pomoglo, takze zastanawiam sie czy przypadkiem i to nie ecu sie spieprzylo...

Ten pin to masa. ECU mogło tego nie wytrzymać. A w motronicu to właśnie ECU steruje cewką zapłonową.

Edytowane przez pszemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uhh no to czeka mnie kupno kompa :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności