Skocz do zawartości
Killer71

Dziwne mrowienie kierownicy i gałki zmiany biegów.

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, proszę o pomoc w sprawie jak w temacie. Zjawisko ma miejsce tylko podczas przeniesienia napędu (na wszystkich biegach) - na luzie jest ok. Po przeczytaniu tematów na forum, wymieniłem poduszkę pod skrzynią (koszt 360zł). Niestety, zero poprawy!!! Podczas jazdy kierownica i gałka zmiany biegów dalej delikatnie mrowią w dłonie... Mrowienie jest jednostajne - nie zależy od prędkości i obrotów silnika. Czy ktoś miał podobną sytuację? Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam,G

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co z oponami. Może trzeba je wyważyć? Zobacz jak wygląda bieżnik opon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marek, jesli byłyby to opony, to na luzie również byłoby to mrowienie. Dobrze myślę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie bo opony "czuć" podczas jazdy a nie na postoju

sprawdź zawieszenie pod kątem luzów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze myślisz. Jedno co mi się nasuwa to układ wydechowy a dokładniej mówiąc złącze elastyczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie prawie identyczna sytuacja i na dodatek jadąc prosto znosi samochód na lewo :dolamam mechanik stawia na opony (kupiłem używane i teraz żałuję) dziś wymiana opon na nowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rafał, pisząc "na luzie" miałem na myśli samochód jadący, ale bez napędu, a nie stojący na wolnych obrotach:)

 

Opony mam nowe - założone w marcu.

 

Marek, jak poznam czy złącze elastyczne (peszel) jest uszkodzone?

Edytowane przez Killer71

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może się mylę,ale czy nie bedzie to spowodowane kończącą się dwumasą ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafał, pisząc "na luzie" miałem na myśli samochód jadący, ale bez napędu, a nie stojący na wolnych obrotach:)

 

Opony mam nowe - założone w marcu.

 

Marek, jak poznam czy złącze elastyczne (peszel) jest uszkodzone?

własnie jak wysłałem posta to tak sobie pomyślałem ;) ze tak też może być bieg jałowy

a złącze jak zobaczysz ze brakuje kawałka lub takie druciki wychodzą lub jest "sparciałe" to będzie oznaczać ze jest do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak poznam czy złącze elastyczne (peszel) jest uszkodzone?

Będzie widać pęknięcia lub druty poprzepalane, okopcone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi:) Cały czas myślę, jaki wpływ ma uszkodzone złącze na wibrację kierownicy? Muszę dorwać jakiś kanał i to obejżeć.

 

Być może pozostałe dwie poduszki tez są do wymiany? Wymieniłem tylko tą pod skrzynią i wczoraj zauważyłem, że zniknęło drżenie podłogi po stronie pasażera?!?

 

A może to faktycznie dwumasa? Przebieg samochodu - 175000 km i zero wpisu w historii o jej wymianie.

 

Przyjdzie mi chyba pojechać do złodzieji (czyt.ASO) na diagnozę...

Edytowane przez Killer71

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

troszke odgrzeje temat... U mnie ta sama sytuacja od poltora roku, jak go tylko kupilem. Caly czas jest odczowalne mrowienie w kierownicy, oczywiscie tylko podczas jazdy. Gdy jade i wrzuce na luz ustaje. Przed wakacjami zalozylem nowe felgi i opony letnie, po wakacjach nowa dwumase a na zime nowe zimowki i nic sie nie poprawilo. Przepatrzylem wszystko co bylo mozliwe i poleglem. Zastanawiam sie, czy przypadkiem półoś lub przegub nie ma bicia. Co wy na to? Mieliscie taka sytuacje? Moze ma ktos jakis pomysl. Na dlugich trasach zaczyna to byc denerwujace...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam do wymiany przegub wewnętrzny lewy. podczas jazdy powyżej 100km/h szczególnie pod górkę odczuwalne jest mrowienie. natomiast przy walnetym przegubie odczuwalne tez jest bujanie auta na boki podczas przyspieszania przy prędkościach 50-70 km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzales przegub wewnetrzny czy ma bicie? Co ma walniety przegub do bujania autem to nie wiem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ma bicie i buja autem podczas przyspieszania. z resztą jest o tym juz temat na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, jest w sumie troche o tym. A tak wogole, to sprawdzilem u siebie to wszystko jeszcze raz, dzis podczas jazdy. Myslalem ze te wibracje sa tylko podczas jazdy i to tylko na biegu, a tu niestety nie. Czy to na postoju czy jak jade na luzie, wystarczy przegazowac i pojawia sie mrowienie na kierownicy. Wychodzi ze naped jest oki. Bede musial sprawdzic poduchy i to prawdopodobnie pod skrzynią. Pewnie troche kosztują...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

być może układ wydechowy daje ci w kość. czytałem kiedys o tym łączniku elastycznym na wydechu (plecionka). ona podobno moze wprowadzac auto w wibracje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzis wieczorem jeszcze dokladniej przetestowalem auto. Wibracje pojawiaja sie przy 2200obr/min i slabna od 2400obr/min i to niezaleznie czy na biegu czy na luzie. Ponizej 2200 i powyzej 2400obr/min jest ok. No ciekawe z tym lacznikiem, teraz to wszystko musze brac pod uwage

Edytowane przez popiolek4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzis wieczorem jeszcze dokladniej przetestowalem auto. Wibracje pojawiaja sie przy 2000obr/min, nasilaja sie do 2500obr/min i slabna do 3000obr/min i to niezaleznie czy na biegu czy na luzie. Ponizej 2000 i powyzej 3000obr/min jest ok. No ciekawe z tym lacznikiem, teraz to wszystko musze brac pod uwage

 

Miałem to samo,

wymiana poduszki pod silnikiem załatwiła sprawę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podepne sie pod temat. Od jakiegosc miesiaca moze dluzej czasami stuka w lewym kole. Stukot jest raz mocniejszy a raz slabszy przewaznie przy odejmowaniu gazu (tak jak by wiatrak sie krecil i lopatkami o cos haczyl). Nie ma roznicy czy skrecam czy jade na wprost. Czasami go wogóle nie ma nawet gdy przejechalem 300km. Za to 3 dni temu jechalem na 3 biegu i przy odejmowaniu gazu kierownica zaczela podrygiwac impulsywanie w lewa strone, skoki kierownicy dosc mocno wyczuwalne a zachwile po dodaniu gazu jedzie dobrze po czym znowu po odjeciu dzieje sie to samo. A potem przestaje kierownica szarpac na lewo i slychac tylko dzwiek z prawego kola.

Dodam, ze amory byly wymieniane ponad rok temu loncznie ze sprzęgłem i dwumasem, tarcze z klockami rowniez. Zbieznosc i wszystkie katy ustawialem w ASO w grudniu bo lekko mi uciekal po wymianie tuleji, ktore wymienialem w sierpniu ale nie pamietam jakich teraz bo troche ich bylo. Prosze o Pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności