mac Zgłoś #1 Napisano 2 Sierpnia 2010 http://vaglog.rtnet.pl/maciek_18904.html Wedlug mnie to wyglada na to ze komputer sterujacy by chcial zeby kat wtrysku byl wyprzedzony o 1.3 stopnia, a aktualnie jest zupelnie inny.. tak jak w logu... Rozrzad byl robiony jakies 25.000km temu, w renomowanym warsztacie ? w Gdansku, wiec bym nie podejrzewal ze np. pompka by przeskoczyla az tyle (1 zabek?) Wiem ze przed wymiana rozrzadu (przy zakupie samochodu kolega konrey z forum podlaczyl vaga i nie bylo az tyle roznicy o ile dobrze pamietam). Temperatura silnika troche niska, choc na zegarze 90 stopni ??? termostat do wymiany pewnie. Samochod ogolnie ladnie chodzi aczkolwiek duzo ladniej odpala rano niz jak jest cieply i chwile postoi, wtedy zaskoczy po drugim lub trzecim tloczeniu, a rano za pierwszym razem (pierwszym tloczeniu). Widac ze tez dostaje dosyc duza dawke na start jak jest zimny Jak ktos ma jakis pomysl co jeszcze mozna z tego wyczytac, to chetnie bym posluchal i moze sie nawet czegos nauczyl.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #2 Napisano 3 Sierpnia 2010 Daj loga grupy 000, to zobaczymy jaki ten kąt wtrysku. Poza tym rzeczywisty kąt początku wtrysku aktualnie różni się od wymaganego, bo masz niedogrzane auto Więc termostat jest do wymiany (pomimo tego, ze na blacie jest już 90*C, to w rzeczywistości temp. cieczy będzie wynosiła 70-75*C). np. pompka by przeskoczyla az tyle (1 zabek?) Gdyby przeskoczyła, auto by się dusiło, muliło, ciężko paliło i przede wszystkim nie równo pracowało. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mac Zgłoś #3 Napisano 3 Sierpnia 2010 pomimo tego, ze na blacie jest już 90*C, to w rzeczywistości temp. cieczy będzie wynosiła 70-75*C Acha, VolksWagen zrobil tak zeby ludzie nigdy nie kapneli sie ze maja niesprawny termostat. Za chwile ide zrobic pare logow... i sprawdzimy ten wtrysk.. ---------- Post added at 17:41 ---------- Previous post was at 17:07 ---------- jeszcze jest taki blad 17656 - Injection Start Regulation: Control Deviation P1248 - 35-10 - - - Intermittent a statyczny log tutaj http://vaglog.rtnet.pl/maciek_18956.html temperatura wody 72*C Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #4 Napisano 4 Sierpnia 2010 (edytowane) Źle ustawiony kąt wtrysku - musisz to ustawić ruszając pompą (czas operacji 30min.) Najpierw ustaw kąt - błąd już może się nie pojawić. Edytowane 4 Sierpnia 2010 przez banshee Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mac Zgłoś #5 Napisano 4 Sierpnia 2010 poprostu strach... zobaczcie zdjecia.. .co to moze znaczyc ze jest pas rozrzadu tak zarysowany ???http://specmaciek.pl/passat/fotki/rozrzad.jpg Moze koledzy z forum pokaza jak wygladaja paski rozrzadu przy jakim przebiegu po wymianie ? i jeszcze dodac jaki to silnik, i ewentualnie jaki to pasek i jaki warsztat wymienial Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #6 Napisano 4 Sierpnia 2010 No ten pasek ma już trochę nalatane... Szukałeś na nim napisów? Może gdzieś się doszukasz... Widać, że jest oblepiony brudem. Widocznie przy wymianie nie wymyli ci benzyną ekstrakcyjną przodu silnika i osłon. Pył, który tam jest może spowodować taki osad, jak u ciebie. Zauważyłeś jeszcze jakieś niepokojące oznaki zużycia? Jeżeli jest zarysowany to może jakaś rolka obraca się z oporem lub stoi w miejscu. Ciężko powiedzieć, jak się nie dotknie i ie zobaczy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #7 Napisano 22 Października 2011 Witam. Kupilem niedawno Octavie 1.9 TDI 110km ASV Jak ją odpalam po nocy to strasznie dymi i sie trzesie, jak ruszam to jak by sie dusila i nie ma sily. Jak sie rozgrzeje przestaje dymic i sila powraca. Na Vagu pokazuje mi takie bledy: VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 038 906 012 HC Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 4923 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 31480 Additional Info: TMBCP21U742842916 SKZ7Z0C2089813 2 Faults Found: 18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster P1654 - 35-10 - - - Intermittent 17656 - Injection Start Regulation: Control Deviation P1248 - 35-10 - - - Intermittent Czy moglby mi ktos powiedziec gdzie i jak sprawdzic kat wtrysku? Bo im wiecej czytam na ten temat tym mniej wiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #8 Napisano 23 Października 2011 Witam. Kupilem niedawno Octavie 1.9 TDI 110km ASV Jak ją odpalam po nocy to strasznie dymi i sie trzesie, jak ruszam to jak by sie dusila i nie ma sily. Jak sie rozgrzeje przestaje dymic i sila powraca. Na Vagu pokazuje mi takie bledy: VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 038 906 012 HC Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 4923 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 31480 Additional Info: TMBCP21U742842916 SKZ7Z0C2089813 2 Faults Found: 18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster P1654 - 35-10 - - - Intermittent 17656 - Injection Start Regulation: Control Deviation P1248 - 35-10 - - - Intermittent Czy moglby mi ktos powiedziec gdzie i jak sprawdzic kat wtrysku? Bo im wiecej czytam na ten temat tym mniej wiem Wchodzisz w Engine, Bloki wartości mierzonych kanał 000 wciskasz przycisk w dolnym lewym rogu BASIC SETTINGS i w okienku nr2 masz kąt wtrysku (w nastawach podstawowych). !!! Wcześniej silnik w kanale 007 musi mieć przynajmniej te 87st.C.!!! Jeśli jesteś już w 000BS wciśnij TDI TIMMING, następnie ustaw sobie kod silnika z listy w tym nowym oknie z wykresem (na dole po prawej stronie rozwijane pole), wybierz ASV i wówczas możesz sprawdzić kąt wtrysku. Jeśli skrzyżowane linie oscylują wokół środkowej na wykresie lub delikatnie ponad nią to kąt wtrysku jest ustawiony poprawnie. Co do trzęsienia przy odpalaniu po nocce sprawdziłbym świece. Wymontowałbym je i każdą sprawdził pod akumulatorem, czy się nagrzewa. Czasem sama oporność nie wystarcza do poprawnej weryfikacji. Co do błędu NR2 to zerknij tutaj: http://img.photobucket.com/albums/v384/Adammor/17656.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #9 Napisano 23 Października 2011 (edytowane) Dzieki kolego za pomoc. A jaka ma byc wartosc tego kata? Dzisiaj to sprawdze i dołączam screena ktorego zrobilem w piatek. [ATTACH=CONFIG]68125[/ATTACH] Edytowane 23 Października 2011 przez Torreto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #10 Napisano 23 Października 2011 Oooo! Bardzo wczesny. Silnik przy takim kącie powinien gorzej zapalać. Przestawiacz kąta wtrysku pewnie nie może go wyprzedzić stąd błąd NR2. Koniecznie skoryguj ten kąt. Wartość idealnie ustawisz wg wykresu w TDI TIMING po wybraniu właściwego oznaczenia, czyli u ciebie ASV. Będzie on w granicach 49-54. Liczbami się nie sugeruj tylko wykresem. Silnik ma być rozgrzany, najlepiej wczesniej zdejmij osłonę paska, żeby dostać się do śrub pompy i śruby od wspornika pod głowiczką pompy. Następnie nagrzej furę poluzuj lekko śruby od pompy (pod kołem pasowym) i tą na dole pod głowiczką zostawiając jedną dokręconą - tą którą widać przy nastawniku pompy, ponieważ ją odkręca się od jego strony. Odpal silnik, włącz sobie wykres TDI TIMING, silnik asv, ustaw tak laptopa abyś widział go stojąc przy pompie. Następnie poluzuj tą górną śrubę (ostatnią) i przestaw lekko pompę. Jak ustawisz aby krzyżujące się żółte kreski przecinały niebieską to dokręć górną śrubę, którą odkręcałeś jako ostatnią. http://www.v-bay.biz/english/products/diagnostics/vagcom/tdigraphinfo.asp Zgaś silnik i dokręć pozostałe. Moja uwaga - śrub pod kołem pasowym nie odkręcaj za mocno poniewać od drgań silnika mogą same zacząć się wykręcać. Operację powinieneś zrobić w miarę szybko i sprawnie :mlask Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #11 Napisano 27 Października 2011 Kat ustawiony Myslalem zeby nastawic kat i zobaczyc co bedzie sie dzialo, ale stwierdzilem ze wymienie najpierw rozrzad bo auto swierzo nabyte i lepiej to zrobic... Auto odpalalo dosyc ciezko z rana, w ciagu dnia troche lepiej. Wiec wymienilem rozrzad i pozniej ustawili kat wtrysku... Jak odbieralem auto od mechanika to ledwo kluczyk dotknalem i juz odpalil Jutro zobacze jak po nocy odpali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #12 Napisano 29 Października 2011 A wiec jestem po nocnym odpalaniu Odpala super, ledwo kluczyk przekrecam a silnik juz chodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #13 Napisano 30 Października 2011 I tak ma być :-) PIsałeś, że rozrząd wymieniał ci mechanik - sprawdzałeś co mówi VAG po tym zabiegu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #14 Napisano 30 Października 2011 (edytowane) Szczerze mowiac to nie... Bo jak go odebralem to odpalil tak latwo i szybko ze nawet nie pomyslalem zeby to sprawdzic, a poza tym mechanik sprawdzony i ten sam od wielu lat I teraz mysle o walce z nastepnym bledem... Edytowane 30 Października 2011 przez Torreto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #15 Napisano 3 Listopada 2011 Na Vagu kąt jest 57... No i oczywiscie juz nie zapala sie kontrolka od ASRu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #16 Napisano 3 Listopada 2011 Idealnie dla ASV:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
beryss Zgłoś #17 Napisano 13 Maja 2012 witam, z ciekawosci sprawdzilem kat wtrysku w moim afn'ie grupa 000 BS pozycja2 skacze 57-61 czy to zle? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #18 Napisano 13 Maja 2012 odchyłka w normie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
beryss Zgłoś #19 Napisano 13 Maja 2012 (edytowane) dzisiaj sprawdzilem raz jeszcze po przejechaniu kilkunastu kilometrow i wartosc dochodzi do 63, napisz kolego czy warto to korygowac, mysle ze poradze sobie czy lepiej nie ruszac ? jestem po wymianie rozrzadu czy mozliwe ze mechanik cos przestawil? (nie sprawdzilem ile mialem przed wymiana -czy mozliwe ze przestawila mu sie pompa o 1 zabek?) , wydaje mi sie ze dluzej musze krecic na rozgrzanym zeby zapalil. te wahania 58-63 oznaczaja ze trzeba klin zmienic na kole asowym walu korbowego? Edytowane 13 Maja 2012 przez beryss Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #20 Napisano 13 Maja 2012 Te wahania nie oznaczają problemów, a kąt jeśli chcesz możesz lekko opóźnić do ok.51. Różnicy nie odczujesz, po prostu zrobisz książkowo dla AFNa. Kąt w tych silnikach będzie delikatnie falował, zależy też jakich firm części zostały włożone i czy poprawnie napięty jest napinacz. Paski różnych firm mają różne zarysy zębów, a i koło na wale korbowym ma różne zarysy. Zbierając całość gratów może być idealnie, ale nie musi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach