Skocz do zawartości
Mathis

[B5 AFN] 3 sygnały i kontrolka ABS - błędy na vagu:

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Od pewnego czasu po odpaleniu auta wyświetlało się kółko z nawiasami a w środku wykrzyknik wraz z kontrolką ABS i słychać 3 sygnały, ale zaraz znikało i nic więcej się nie działo - sprawdziliśmy poziom płynu i jest ok, kolcki hamulcowe nowe.

 

Natomiast od wczoraj jest to samo, tyle że po odpaleniu auto od razu gaśnie - trzeba przy odpalaniu dodać gazu i wtedy pracuje bez zarzutu.

 

Vag pokazał takie błędy w module Engine:

 

01266 - Glow Plug Relay (J52)

31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

00626 - Glow Plug Indicator Light (K29)

31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent

 

 

Kasowałem je, jednak po odpaleniu ponownie się pojawiają, błąd z immo jest od prawie roku ale nic się z autem nie działo aż do teraz - używany tylko jeden kluczyk cały czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź kostki za zegarami

 

---------- Post added at 23:30 ---------- Previous post was at 23:28 ----------

 

oczywiście sprawdź jeszcze błędy w ABS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja bym zajrzał do bateryjki - chyba nie jest w dobrej kondycji... ->KLIK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bateria przy zgaszonym silniku - 12,4V, na na orotach 14V.

 

Jak sprawdzić błędy ABS? Jak robię autoscan to w module ABS nie ma błędów. To wystarczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy :)

 

Ja bym obstawiał 2 rzeczy:

 

1. Coś z przekaźnikiem świec żarowych, być może dlatego gaśnie bo temperatura do zapłonu jest słaba (pod kierownicą jest chyba).

2. Coś z samą kontrolką grzania świec.

 

Czy jak dajesz zapłon to kontrolka grzania świec się pali?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, kontrolka normalnie się zaświeca a następnie gaśnie.

 

Po odłączeniu i podłączeniu na nowo baterii przestał wyskakiwać błąd z wykrzyknikiem i 3 sygnałami także coś tutaj musiało być.

Ojciec był u mechanika i jutro mają sprawdzić przekaźniki świec.

 

Świece powinny grzać przy temp. 19*C (taka jak była rano)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Świece powinny grzać przy temp. 19*C (taka jak była rano)?

 

Grzanie silnika dzieli się na dwie fazy:

 

podgrzewanie

 

jeśli zapłon zostanie włączony a temperatura

silnika jest niższa niż +9°C, sterownik silnika

uruchamia świece żarowe. Równocześnie zapala

się lampka kontrolna świec żarowych.

Po upływie czasu podgrzewania lampka

kontrolna gaśnie i można uruchomić silnik.

 

dogrzewanie

 

Po każdym rozruchu silnik jest dogrzewany,

niezależnie od tego, czy przed rozruchem był

podgrzewany.

Zmniejsza to hałas spalania, poprawia bieg

jałowy silnika i obniża emisję węglowodorów.

Faza dogrzewania trwa maksymalnie 4 minuty

i jest przerywana, gdy silnik osiągnie

prędkość obrotową 2500 obr/min.

 

Tak przynajmniej piszą w serwisówce do 1.9PD ale pewnie jest tak i silniku AFN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyjaśnienie :)

 

Panowie, znalazłem chyba problem, a raczej dwa:

1. Problem z odpalaniem i gaśnięciem + 3 sygnały jest związany z wiązką przy stacyjce, w momencie gdy się szybciej i mocniej przekręci kluczyk nic takiego się nie dzieje.

2. W między czasie zaobserwowałem że przekaźnik 219 który jest obok komputera pod maską dziwnie brzęczy czasem i w tym momencie przed odpaleniem obrotomierz dolatuje do 3tys i wraca - okazało się, że jego gniazdo miało uszkodzoną masę która raz łączyła raz nie...

 

Także auto jutro ląduje u mechanika/elektryka i ten poprawi wszystko, zdam relację co i jak :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Także auto jutro ląduje u mechanika/elektryka i ten poprawi wszystko, zdam relację co i jak

i jak tam juz wszystko naprawione ???

u mnie wystepuja bledy

01266 - Glow Plug Relay (J52) (Światło indykatora świecy żarowej – 29)

00626- nie wiem co to jest

 

 

od czego zaczac usuwanie usterki ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności