Patryk_ Zgłoś #101 Napisano 12 Sierpnia 2010 Pod warunkiem murowania z gotowej zaprawy ciepłochronnej. Dodatkowo dobrze by było otynkować taką ścianę z zewnątrz ciepłochronną zaprawą tynkarkską. Inaczej budowanie ściany z 38-emki mija się z celem. No i właśnie takie połączenie materiałów będzie u mnie Całkiem dobry sposób moim zdaniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PrZeMoL Zgłoś #102 Napisano 12 Sierpnia 2010 ps.: ja kiedy robie cos dla siebie to nie przymykam oka na nic, musi byc jak od zyletki ciete i proste!!!!!!!! pomiedzy superextraprostymi scianami a megaszybkim murowaniem jest kompromis gdzie moze byc jakas granica bledu. od tego masz tynk zeby wyprostowac nierownosci - chyba ze murujesz klinkierem. chcialbym widziec jak murujesz ta Twoja zyletka. 15x sprawdzanie poziomu, pionu jednego pustaka i 10x pustaka ponizej bo 2mm przesunal sie itd... nie mowie ze sie nie da ale zamiast 50 pustakowl dasz w tym czasie 10. i nie mam na mysli pochylen po 3cm na scianach tylko np wystajacy pustak o 0,5cm (zreszta jak sam wiesz to one nie sa idealnie rowne) Mowie panowie o tych waszych fundamentach, fundament zawsze musi by rowny (poziom) i nigdy nierownosci nie uzupelnia sie zaprawa!!!!!!! wiec trzeba wyburzyc i lac fundamenty na nowo bo dom sie zawali !!! mialem okazje w pl byc przy budowie 4 domow, a w uk 3 w tym jeden sam budowalem(mowie sam jako firma) to w zupelnosci wystarczy do nabrania doswiadzczenia i oczywiscie co nieco przeczytalem na ten temat czyli tylko 7x widziales jak sie robi fundamenty, 7x sciany, 7x widziales jak sie wiesza lustro w lazience i Ty piszesz ze to wystarczy? zachowujesz sie jakbys budowal wieze koscielna 100 lat temu za pomoca sznurka. wg mnie masz zero praktyki - sama teoria Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siwy_223 Zgłoś #103 Napisano 16 Sierpnia 2010 To samo pytanie mam o pokrycie dachu, w projekcje jest dachówka a ja na początek chciałbym pokryć go gontami jak będziesz kupował projekt to weź od biura na piśmie pozwolenia na zmiany, które chcesz zrobić...ja tak zrobiłem - dali mi pozwolenie na zmiany dachu i na dobudowanie piwnic. Jeśli to będą jakieś większe i istotnie konstrukcyjne zmiany to oczywiście nie możesz tego robić "na pałe" , Twój architekt odpowiednio naniesie to na projekt podczas adaptacji - tyle odemnie, żeby ustrzec się problemów późniejszych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andik77 Zgłoś #104 Napisano 16 Sierpnia 2010 A ja już kończę budowę.Początek 5.05.2009r,teraz została kostka i wprowadzać się można. Budowałem z Porothermu 25 plus ocieplenie z wełny lamelowej 15cm. Ma ktoś takie cuś? Ciekawi mnie jak to się w zimie sprawdza-ogrzewanie gazowe? Bo izolacja jest niezła w te upały.Jak okna zamknięte to prawie jak klima! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luke Zgłoś #105 Napisano 16 Sierpnia 2010 szanowne grono co powiedzie o budowaniu sciany zewnetrznej z porotonu, plus 2-3cm przerwa (powietrzna) suporex 12-ka (od wewnatrz). zda to egzamin? myslalem zeby wlozyc w ta szczeline 2-3cm jakies ocieplenie, jak styropian? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wwwlewy Zgłoś #106 Napisano 16 Sierpnia 2010 szanowne grono co powiedzie o budowaniu sciany zewnetrznej z porotonu, plus 2-3cm przerwa (powietrzna) suporex 12-ka (od wewnatrz). zda to egzamin? myslalem zeby wlozyc w ta szczeline 2-3cm jakies ocieplenie, jak styropian? Swojego domu nie buduję, ale skończyłem budownictwo i conieco (wydaje mi się) wiem. Konstrukcja z tzw. "pustką powietrzną" jest dość trudna do wykonania, a nie daje takich efektów jak porządne (czytaj 15cm) ocieplenie. Poza tym w takiej pustce należy konstruować coś w rodzaju okapników na wilgoć. Wstawianie tam styropianu mija się z celem (będzie zwyczajnie zimno). Może ma ktoś inne doświadczenia z tym typem ścian. Ja natomiast przekazuje to czego mnie nauczyli na Alma Mater pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luke Zgłoś #107 Napisano 16 Sierpnia 2010 chcialem ominac tynkowanie scian od srodka. ale wydaje mi sie ze sie tego nie przeskoczy. chcialem klasc plyte na suporex. ale widze ze trzeba bedzie tynkowac i dopiero plyte klasc. plus ten styropian 15ka ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siwy_223 Zgłoś #108 Napisano 16 Sierpnia 2010 Swojego domu nie buduję, ale skończyłem budownictwo i conieco (wydaje mi się) wiem. Konstrukcja z tzw. "pustką powietrzną" jest dość trudna do wykonania, a nie daje takich efektów jak porządne (czytaj 15cm) ocieplenie. Poza tym w takiej pustce należy konstruować coś w rodzaju okapników na wilgoć. Wstawianie tam styropianu mija się z celem (będzie zwyczajnie zimno). Może ma ktoś inne doświadczenia z tym typem ścian. Ja natomiast przekazuje to czego mnie nauczyli na Alma Mater pozdro potwierdzam to. Dawanie w szczelinę styropianu nie daje wymiernych efektów. Logicznie rzecz biorąc to po co tak kombinować, jeszcze jak ktoś ociepli takie połączenie z zewnątrz to ściana pomiędzy styropianami jest jak w termosie i nie "oddycha", a to nie ma zbyt dobrego wpływu na nią. Wg zebranych przeze mnie opinii teoretycznych i praktycznych, to przyzwoite parametry daje ceramika (porotherm) 25cm, a od zewnątrz 10-15cm ocieplenia. Nie wierzcie w ceramike, której nie trzeba docieplać. Wystarczy się przejść na dowolny skład i obejrzeć paletę pustaków, wiele z nich będzie miała popękane cele w środku (i to jest normalne), a współczynnik wtedy w tym miejscu się zmienia i już to nie to co ma być. Tworzą się mostki termiczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luke Zgłoś #109 Napisano 16 Sierpnia 2010 ty mi tu o mostkach termicznych to nie wyjezdzaj, bo ja prosty chlopak jestem a powaznie, to walsnie dlatego ze nie bylem pewny takiego rozwiazania, napisalem o tym tutaj, i widac ze sa ludziska co moga powiedziec wiecej na ten temat. z gory dzieki za wszelkie podpowiedzi. a jeszcze jedno, jezeli postawie sciane glowna z porotonu, ocieple ja dajmy na to 15ka z zewnatrz. to cala elektryke, hydraulike prowadzi sie w porotonie, czy jak to wyglada. wytlumaczcie prosze - prostemu chopowi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siwy_223 Zgłoś #110 Napisano 17 Sierpnia 2010 hmm, nie jestem na tym etapie jeszcze, ale to zalezy jaki masz uklad pomieszczen i wszelkie instalacje najlepiej robic po najmniejszel lini oporu tzn, lepiej jesli puscisz rury lub przewody najkrotsza droga zamiast wokolo domu - zuzyjesz mniej materialu. Elektryka to nie problem bo przewody sa plaskie i chowaja sie pod tynkiem, gorzej z rurami. Wiele rzeczy mozna polozyc pod posadzka, nie trzeba pruc scian itp. Masz projekt domu? Popatrz sobie do niego i zobaczysz wszystkie branzowe instalacje, ktoredy isc beda... .. i jeszcze cos kupujac projekt domu, nie musisz myslec na wieloma sprawami (tzn. instalacje), poniewaz za to placisz porojektantowi, ktory ma znalesc najlepsze rozwiazania. Wiadomo pewne zmiany pod siebie warto zrobic i nie musisz sie trzymac projektu o ile nie zmieniasz konstrukcji pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luke Zgłoś #111 Napisano 17 Sierpnia 2010 (edytowane) nie jestem na tym etapie jeszcze ja tez nie, ale pytam przyszlosciowo. kupujac projekt domu, nie musisz myslec na wieloma sprawami rozumiem, ale trzeba trzymac reke na pulsie moze jeszcze jakies opinie? edit: a moze zrobic tak: poroten na szerokosc, czyli bedzie cos kolo 20cm (bodajze), wtedy sciana bedzie miala grubosc cos kolo 40cm. ocieplic wtedy styropianem 10ka, obrzucic i pomalowac z zewnatrz. od srodka, ciagle ciezko widzi mi sie ciagniecie tych rurek w porotonie (nie mam projektu w reku i nie wiem jak projektant to rozwiazal). chcialbym plyty kartonowo-gipsowe od srodka, ale co bedzie jak bede chcial szafke powiesic? czy moze "podsmarowac" tynkiem pod plyta gdzie beda szafki wisialy? i tyle? co myslicie? Edytowane 17 Sierpnia 2010 przez Luke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siwy_223 Zgłoś #112 Napisano 17 Sierpnia 2010 ...będziesz budował sam czy za pomocą firmy budowlanej? Jeśli firma to napewno Ci doradzą co i z czego. Ja np ściany mam z porothermu 30P+W, na to pójdzie styropian i elewacja i tyle. Dlaczego tak się boisz puszczania rur w ścianie zewn? powiedzmy, że możesz piony puścić w działówkach i po problemie, a do zlewu rurki masz na wys. ~60 od podłogi, więc też nie zaszkodzi na takim odcinku. Jeśli wolisz mieć płyty g-k to daj, możesz dla pewności zaplanować sobie wcześniej gdzie będziesz miał szafki i dać klej na takiej wysokości, albo jeśli nie to kup dłuższe kołki i szafka będzie wisieć, płycie g-k się nic nie stanie... Pozdr PS. nie wierz bezgranicznie w moje porady , opieram się tylko na swoim doświadczeniu i obserwacjach, nie jestem fachowcem w tej dziedzinie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Biały78 Zgłoś #113 Napisano 19 Sierpnia 2010 od srodka, ciagle ciezko widzi mi sie ciagniecie tych rurek w porotonie I słusznie, każde podcięcie ściany zewnętrznej (zazwyczaj są konstrukcyjnymi) powoduje zmniejszenie ich wytrzymałości. Najlepszym rozwiązaniem jest puścić je w posadzce (o ile jest to parter w przypadku piętra to najlepszym rozwiązaniem jest wyjście od razy z "pionu") lub na ścianie zewnętrznej, ale wtedy musisz je w jakiś sposób skryć np. murek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
severyn.g Zgłoś #114 Napisano 1 Października 2010 Taka sprawa. Mam możliwość wydzielenia sobie działki z części posesji mamy i działki obok, która należy do siostry. Od czego powinienem zacząć? Od wynajęcia geodety, zgłoszenia sprawy w urzędzie? Proszę o podpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Biały78 Zgłoś #115 Napisano 2 Października 2010 Moim zdaniem powinieneś zacząć od złożenia wniosku do odpowiedniego urzędu (gmina, urząd miasta) o możliwość podziału działki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #116 Napisano 15 Października 2010 pomiedzy superextraprostymi scianami a megaszybkim murowaniem jest kompromis gdzie moze byc jakas granica bledu. od tego masz tynk zeby wyprostowac nierownosci - chyba ze murujesz klinkierem. chcialbym widziec jak murujesz ta Twoja zyletka. 15x sprawdzanie poziomu, pionu jednego pustaka i 10x pustaka ponizej bo 2mm przesunal sie itd... nie mowie ze sie nie da ale zamiast 50 pustakowl dasz w tym czasie 10. i nie mam na mysli pochylen po 3cm na scianach tylko np wystajacy pustak o 0,5cm (zreszta jak sam wiesz to one nie sa idealnie rowne) wiec trzeba wyburzyc i lac fundamenty na nowo bo dom sie zawali !!! czyli tylko 7x widziales jak sie robi fundamenty, 7x sciany, 7x widziales jak sie wiesza lustro w lazience i Ty piszesz ze to wystarczy? zachowujesz sie jakbys budowal wieze koscielna 100 lat temu za pomoca sznurka. wg mnie masz zero praktyki - sama teoria Tak czy siak, moja sam teoria postawila dom i stoi...prosto i wymiarowo;) tyle w temacie ---------- Post added at 20:20 ---------- Previous post was at 20:14 ---------- A co do tej wylicznki to 7x widzialem jak sie robi fundamenty i raz sam(1 osoba) robilem, 7 x widzialem jak sie wiesza lustro i od tamtej pory powiesilem 50 luster...widzialem jak sie robi 7 scian i od tamtej pody postawilem ze 40 z pustaka z5 z dziorawki i ze 40 z cegly...7x widzialem jak sie zalewa strop i 1x sam zalalem...7x widzialem jak sie robi skieletdachu i 15 takich wykonalem sam... wynik wyliczanki mie sie za cholere nie zgadza.... 0 reklamacji-czy cos zle policzylem??? hmmmm... ach ta teoria, lepiej pojde do ''wladka'' wladek od 40 lat budowlancem jesy i na budowie robi on mi powie co i jak, policzy pokaze, narysuje....wladek wszystko umie, i ma tyle praktyki...tylko co bedzie jak wladkowi pokaze rysunek mudynku a nie budynek?Czy wladek wciaz bedzie wiedzial o co pytam? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rad0330 Zgłoś #117 Napisano 15 Października 2010 jakby ktoś potrzebował więźbe dachową w okolicach chełma-lublina to zapraszam do mnie doradze, a i ceny przystępne.jakby ktoś byl zainteresowany to prosze o priv to się dogadamy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luke Zgłoś #118 Napisano 16 Października 2010 okolicach chełma-lublinadalej sie juz nie dalo szkoda ze filli nie macie w zach-pom Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rad0330 Zgłoś #119 Napisano 16 Października 2010 transport zawsze mozna zalatwić ale chyba gra nie warta świeczki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luke Zgłoś #120 Napisano 16 Października 2010 gra nie warta świeczki no raczej troxche za daleko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach