Skocz do zawartości
Gość adamos12

[B5] Bulgotanie, przelewanie sie wody? albo kamyczki..;)

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM. U MNIE TEZ SŁYCHAC PRZELEWAJACA SIE WODE PRZY DODANIU GAZU . ODPOWIETRZANY JUZ BYŁ. i ciagle wysokie cisnienie w przewodach ale oleju nie przybywa ani płynu nie ubywa .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie możnał łączyć bulgotania z padnięta uszczelka pod głowica... u mnie tez występuje bulgotanie ale tylko zimą (latem nigdy sie to nie zdarzyło), oleju nie dolewam choć auto jeździ większość po autostradzie płynu g12 dolałem pierwszy raz po 3 latach jak go kupiłem od tego czasu minął rok i nie jestem w stanie stwierdzić czy go ubyło bo jest tyle co było. Byłem z tym u mechanika, powiedział jeżeli nie ubywa płynu w sposób diametralny + nie ma zbyt dużej dolewki oleju ( VW przewiduje litr na 1000km heh) + nie ma smaru ani nalotu z oleju w zbiorniczku G12 to dalej paka 2 na A4 i fju fju....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja przez rok miałem tylko bulgotanie, olej w normie płyn też nic nie dolewałem aż pewnego dnia wessało mi cały zbiorniczek to pojechałem na test spalin i wyszło że uszczelka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krótko i rzeczowo.

Objawy: bulgotanie, zanikające i pojawiające się grzanie, pojawiające sie duże ciśnienie w układzie chłodzenia ("wciskanie" płynu w układ). Brak innych objawów. Płyn chłodzący w normie, olej nie znika i nie przybywa. Nowa pompa wodna.

Po zrobieniu pierwszego loga - wychodzi na wymianę termostatu.

<wykres pierwszy>

Po wymianie prawie nic się nie zmieniło. Temperatura płynu chłodniczego oscyluje w granicach 90-110 st.

<wykres dwa>

Pozostała wizyta u mechanika. Ja siedziałem za kółkiem i gazowałem, a on obmacywał wszystkie węże. Wyrok zabrzmiał - uszczelka. Więc ją zrobiłem, a potem przejażdżka.

Wynik: brak wcześniejszych objawów: nie bulgocze (lub przelewa się jak kto woli) grzeje i silnik jest cichszy.

No to jeszcze jazda z VAG-iem, trochę jazdy mieszanej, potem z prędkościa około 100 km/h i na końcu około 130 km/h.

<wykres trzeci>

Trzyma, aż serce się raduje, prawda? :kumple

A więc Panowie, jak macie podobne objawy i wykresy -to wam nie zazdroszczę :fajny

przed.jpg

po.jpg

po uszczelce.jpg

Edytowane przez Chworz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trzyma, aż serce się raduje, prawda?

A więc Panowie, jak macie podobne objawy i wykresy -to wam nie zazdroszczę

jakie koszta ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymiana z planowaniem i zaworami - jakieś 1200. Oczywiście w Krakowie. Albo jak wolisz - robocizna 500 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, panowie, mechanik powiedział ze płyn chłodniczy w ogole nie ma krążenia ze pompa wody mogla paść a dokładniej łopatki, czy to możliwe ze przez to by mi płyn wywalało przez zbiorniczek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wymiana z planowaniem i zaworami - jakieś 1200

 

Wymieniałeś śruby?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w ASO śruba 20zł/szt., po znajomości komplet śrub Erling 27zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakie śruby?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakie śruby?

 

do przykręcenia głowicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymieniałeś śruby?

No, baaaa.... Nowe, ale ich koszt - nie wiem jaki. Karteczkę z cenami zapodziałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, panowie, mechanik powiedział ze płyn chłodniczy w ogole nie ma krążenia ze pompa wody mogla paść a dokładniej łopatki, czy to możliwe ze przez to by mi płyn wywalało przez zbiorniczek?

 

Tak, bo w takim wypadku temperatura będzie wysoka i płyn się będzie gotował. Jak najszybciej wymień pompę bo przegrzanie silnika spowoduje że w najlepszym wypadku tylko głowica będzie do roboty. Pompy wody w grupie VAG są niestety tandetne i padają - szczególnie zamienniki. Wymiana pompy wody przy każdej wymianie rozrządu obowiązkowa !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zobaczymy jak odbiorę auto napewno dam znać czy coś pomogło jak nie to będę musiał się brać za uszczelkę, i zaś kolejne koszta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam auto odebrałem lecz nie wiem jeszcze jak z płynem czy ubywa, ale jedno wiem brak ogrzewania i bulgotanie w w desce rozdzielczej silnik trzyma temperaturę 90 stopni, pomocy co to może być??:( może znacie dobrego mechanika z okolic żar?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A więc Panowie, jak macie podobne objawy i wykresy -to wam nie zazdroszczę

 

 

kolego a jak , skąd te wykresy zrobić ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego a jak , skąd te wykresy zrobić ??

podłączamy VAG-a do autka i robimy loga temperatury płynu chłodzącego podczas jazdy (np z bloku 002) rejestrując je do pliku. Następnie konwertujemy dane do excela i robimy wykres w tymże programie.

Ot i wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Koledzy, jest to mój pierwszy pod post jestem od niedawna szczęśliwym użytkownikiem B5 1,9 130km i ja w tym temacie mam taki problem też słyszę bulgotanie w okolicach podszybia i tak temperatura 90C płyn nie ubywa wymieniony na nowy bulgotanie pojawia się i na zimnym i na gorącym silniku problemów z ogrzewaniem brak, pompa wody nowa, rozrząd filtry tak myślę czy może układ zapowietrzony (ale podobno sam się odpowietrza) proszę o pomoc :niekumam

Edytowane przez Cichy82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cichy82, podobno niektóre tak mają. Ale jeżeli chcesz wykluczyć uszczelkę, to zrób test spalin w zbiorniku wyrównawczym. Możesz też odpowietrzyć układ na podszybiu. Jeżeli nie wiesz jak, daj znać, w każdym razie jest to opisane na forum. Nic skomplikowanego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chyba odpowietrzenie to ostatnia rzecz przed testem spalin jeśli się nie mylę to jest to pod osłonką podszybia obok akumulatora tak ? trzeba nagrzać silnik do 90C i odkręcić ten przewodzik i gazować aż do momentu kiedy poleci płyn tak?

Edytowane przez Cichy82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności