Skocz do zawartości
Gość adamos12

[B5] Bulgotanie, przelewanie sie wody? albo kamyczki..;)

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno był kolega z AWX u mnie, jak mu odkręciłem korek na ciepłym silniku to aż się wystraszyłem, tak zasyczało powietrze, nie wiem czy wypchało czy wessało do środka. Jak powinno być prawidłowo z tym korkiem?

w zbiorniczku wyrównawczym panuje wyższe ciśnienie, stąd ten normalny objaw... nic się nie bój i nie szukaj na siłę problemów ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"w zbiorniczku wyrównawczym panuje wyższe ciśnienie, stąd ten normalny objaw..."

 

A co jeśli tak owe ciśnienie nie występuje? Czy jest to też normalne lub trzeba szukać przyczyn braku tego ciśnienia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...wtedy wypadałoby odpowietrzyć układ. Ale brak tego efektu "ssania" przy wykręcaniu korka wcale nie musi oznaczać problemów z układem chłodzenia. Masz jakieś problemy z przegrzewającym się lub niedogrzanym się autem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co jeśli tak owe ciśnienie nie występuje?
to znaczy, że fizyka przestała dziać.

Jeśli zaczniemy ogrzewać płyn i jest on szczelnie zamknięty, zwiększa się jego objętość, a co za tym idzie wzrasta ciśnienie mieszanki powietrznej znajdującej się w tym szczelnie zamkniętym zbiorniku.

Wzrost ciśnienia możesz zobaczyć jak włożysz surowe jajko do mikrofali i włączysz ją na 30 sek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ciśnienie mieszanki powietrznej znajdującej się w tym szczelnie zamkniętym zbiorniku.

 

Szczelnie zamknietę? A od czego jest korek który ma upuszczać ciśnienie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Objawy: kamyczki, odgłosy bulgotania

 

Diagnoza: uszczelka pod głowicą

 

Zabieg: wymiana uszczelki, planowanie

 

Po zabiegu dolegliwości ustąpiły :manga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...wtedy wypadałoby odpowietrzyć układ. Ale brak tego efektu "ssania" przy wykręcaniu korka wcale nie musi oznaczać problemów z układem chłodzenia. Masz jakieś problemy z przegrzewającym się lub niedogrzanym się autem?

 

Nie mam, niedogrzewał się trochę, ale po wymianie termostatu ustało. Czyli muszę odpowietrzyć układ i będzie ok. Dzięki!

 

Aha i jeszcze jedno, jak prawidłowo odpowietrzyć układ chłodzenia? Zsunąłem lekko ten przewód z nagrzewnicy (z tą dziurką), silnik świeżo odpalony, zimny, na wolnych obrotach płyn przepływał tam ale nie całym przewodem, tak jakby połową przewodu tylko płynął. Zdjąłem go trochę i rzeczywiście płyn się tylko powoli przelewał przewodem. Założyłem spowrotem, przegazowałem i wtedy dopiero zauważyłem jak obroty spadały to tą małą dziurką w przewodzie wyciskało płyn. Po tym zabiegu jak dopaliłem silnik to miałem wrażenie że nagrzewnica jest całkiem pusta i zaczęła się napełniać płynem, bulgotanie było straszne. Po przejechaniu ok 1km na wyższych obrotach nagrzewnica się chyba napełnia i przestaje bulgotać. Poradźcie jak prawidłowo odpowietrzyć ten układ, bo ja to chyba sobie tylko powietrza tam napchałem :/

Edytowane przez SeM@PassatB5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie odpowietrzał jeszcze układu chłodzenia? Podzielcie się Panowie sposobami na pozbycie się powietrza z G12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nikt nie odpowietrzał jeszcze układu chłodzenia? Podzielcie się Panowie sposobami na pozbycie się powietrza z G12

Ja jeszcze nie odpowietrzałem układu w żadnym z aut VW, zawsze odpowietrza się samo, trzeba tylko przez kilka dni kontrolować poziom płynu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Jakieś 2 tygodnie temu czyściłem turbo, sprawdziłem poprawność rozrządu i przy okazji wymieniłem tez termostat na oryginała (miałem Wahlera) i przepłukałem nagrzewnicę. Poskładałem, zalałem G12 i bulgotanie które dotychczas miałem ustało! Wnioskuję że na Wahlerach auto jest niedogrzane i przez to układ nie może się sam dobrze odpowietrzyć. Teraz auto się szybciej zagrzewa i lepiej trzyma temperaturę, a co najważniejsze nie bulgocze przy ruszaniu rankiem. Więc proszę się nie sugerować od razu padniętą uszczelką po głowicą :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie zaczęło bulgotać jak zaczęło robić się zimno....ale odgłos jest z tyłu a nie z klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, tak czytam i czytam i konkretnego rozwiązania do swojego przypadku jakoś nie znalazłem, u mnie jest bardzo podobny do opisywanych ale jednak trochę inny dziwny objaw: bulgotanie przy zimnym ledwo słyszące (co mi prawie wcale nie przeszkadza) i co najważniejsze ubytek G12 tylko, że mi nie gubi płynu non-stop, lecz tylko przy jeździe powyżej 160km/h i przy staniu w korkach ucieka cały zbiorniczek, gdy jeżdżę w miare spokojnie do 130km/h nie ubywa nawet kropelka. Czy odrazu mam atakować tą nieszczęsną uszczelkę, czy może ten przypadek uda się wyleczyć w "delikatnieszy" sposób. Wiem - jeździć wolniej :kwasny ale czasami chciałbym wdepnąć i nie martwić się że muszę dolać płyn... Help :/:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, tak czytam i czytam i konkretnego rozwiązania do swojego przypadku jakoś nie znalazłem, u mnie jest bardzo podobny do opisywanych ale jednak trochę inny dziwny objaw: bulgotanie przy zimnym ledwo słyszące (co mi prawie wcale nie przeszkadza) i co najważniejsze ubytek G12 tylko, że mi nie gubi płynu non-stop, lecz tylko przy jeździe powyżej 160km/h i przy staniu w korkach ucieka cały zbiorniczek, gdy jeżdżę w miare spokojnie do 130km/h nie ubywa nawet kropelka. Czy odrazu mam atakować tą nieszczęsną uszczelkę, czy może ten przypadek uda się wyleczyć w "delikatnieszy" sposób. Wiem - jeździć wolniej :kwasny ale czasami chciałbym wdepnąć i nie martwić się że muszę dolać płyn... Help :/:

 

podjedź na test spalin w układzie i wszystko będzie jasne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

u mnie problem przelewania,kamyczków pojawił sie po wymianie płynu G12.Myslałem ze sam sie odpowietrzy .Dziwne ze wystepuje nie zawsze casem na zimnym,czasem na cieplym silniku,ale tylko przy obrotach okoo 1500 m/wZ tego co któryś z kolegów zaproponowal zwale rurke z nagrzewnicy i postaram sie odpowietrzyc.Faktycznie nagrzewnica jest wyżej niż zbiorniczek wyrównawszy i moze powietrze sie tam zbierac.Co do ubtwania płynu,budyniu w oleju i zbiorniczku nic takiego nie wstepuje.Zero wycieku.

Reasumując trzeba najpierw odpowietrzyc.

Dam znac jak odpowietrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie bulgotanie pojawia sie gdy przychodza chlodne dni w tamtym roku tez bulgotalo wiec juz tak bardzo nie przejmuje sie tym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podjedź na test spalin w układzie i wszystko będzie jasne
- nie zawsze jest miarodajny. Robiłem ten test dwa razy, wynik negatywny, a jednak uszczelka była do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy jest sens ponoszenia dodatkowych kosztów tych testów i wysłuchiwania "teorii" specjalistów, chyba nie uniknione jest odrazu atakować uszczelkę? jaką wybrać tą uszczelkę jakie firmy najlepsze i jaki koszt mnie czeka całej tej "operacji" ???:dolamam

pozdr...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaki koszt mnie czeka całej tej "operacji" ???:dolamam

pozdr...

 

od 800 zł w góre przy czym 800 jak sam większość roboty zrobisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie owe bulgotanie wystepuje niezaleznie czy auto jest cieple czy zimne. Zawsze kiedy ruszam i jade na 2 biegu bulgocze do okolo 1800obrotow. Przy wyzszych biegach i wyzszych predkosciach nie ma bulgotania. Auto nie ma zadnych objawow padnietej uszczelki. Mialem walniety termostat ale wymienilem i teraz auto nagrzewa sie do 90 po okolo 6km ale bulgocze nadal. Pomozcie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności