Skocz do zawartości
kamil-b3

zmiana instalacji gazowej w b3

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie: posiadam passata b3 z silnikiem 2.0 8v z instalacją gazową I generacji czyli wąż z gazem wchodzi mi do przepływomierza powietrza. Teraz jest taka idea aby samemu przerobić to na sekwencję, ktoś to robił i czy jest to wogóle opłacalne ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest dział LPG i tam powinieneś zadać to pytanie. Przerobić na sekwencję można, ale ja bym się w to nie bawił. Te silniki dobrze chodzą na I/IIgeneracji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
samemu przerobić to na sekwencję,

 

jak sie masz choćby odrobiny wiedzy na ten temat to raczej sie za to nie bierz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz spokojnie przerobić na II generację, ale UWAGA: musisz mieć wpis w papierach od instalacji o wprowadzonych zmianach. Inaczej możesz mieć problemy na przeglądzie jeśli diagnosta będzie dociekliwy, a nie daj Bóg w przypadku kolizji mogą być problemy z OC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Możesz spokojnie przerobić na II generację,

True ;) ale pytanie bylo o sekwencje

 

UWAGA: musisz mieć wpis w papierach od instalacji o wprowadzonych zmianach. Inaczej możesz mieć problemy na przeglądzie jeśli diagnosta będzie dociekliwy, a nie daj Bóg w przypadku kolizji mogą być problemy z OC.

 

???? o jakich "papierach" mowisz? przeciez na przegladzie diagnoste interesuje tylko homologacja na butle i tylko ta homologacje masz obowiazek przedstawic.

 

Jakie problemy z OC ? Przybliz temat bo jakos niewyraznie to widze.

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko na butlę... Byłem ostatnio na przeglądzie samochodem z cyklonem i musiałem wrócić po dokumenty na instalację. Diagnosta wpisał do kompa wszystkie klamoty jakie są w instalacji cyklonu i dopiero dostałęm magiczną pieczątkę. W poprzednich latach tego nie było - chyba jakaś zmiana przepisów....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zielonysmok

 

a może gość zmienił kompa? i potrzebował uzupełnić dane :) za pierwszym razem też to przechodziłem. Choć raczej chodziło o nazwy a nie o homologacje tylko na butle chciał. przy następnych już spokój wybrał samochód z listy po tablicach rejestracyjnych i wsio :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie diagnosta chyba nie zmienił kompa, w każdym razie samochód już tam był.

 

Dałem wszystko co miałem do gazu włącznie z fakturą i "Wyciągiem ze świadectwa homologacji sposobu montażu instalacji" w którym wypisane są wszystkie elementy i ich numer homologacji - nie patrzyłem dokładnie co uzupełnia... Ale interesował się wszystkimi elementami instalacji.

 

W każdym razie Kolega matrix_PL potwierdza moją teorię, że do pozytywnego przejścia przeglądu oprócz homologacji butli potrzebne są jeszcze inne dokumenty...

Edytowane przez zielonysmok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
???? o jakich "papierach" mowisz? przeciez na przegladzie diagnoste interesuje tylko homologacja na butle i tylko ta homologacje masz obowiazek przedstawic.

Najbezpieczniej będzie jak podjedziesz na stację diagnostyczną i wypytasz diagnostę. Co do przeglądu to różnie to bywa. Diagnosta może cie przepuścić argumentując tym, że podczas przeglądu wszystko się zgadzało. Nie mniej w świadectwie homologacji masz wymienione wszystkie elementy wchodzące w skład instalacji. Butla podlega dodatkowemu dozorowi ze względu na to że jest to zbiornik ciśnieniowy więc obligatoryjnie jest sprawdzana. Reszta nie koniecznie. Tak czy inaczej obgadaj temat z diagnostą. Mnie zalecił zalegalizowanie instalacji co tez zrobiłem.

 

Co do sekwencji to mam wrażenie że ja monowtryskach stosuje się raczej II generację, ale mogę się mylić :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Co do sekwencji to mam wrażenie że ja monowtryskach stosuje się raczej II generację, ale mogę się mylić :).

Tak ale pytanie jest o 2E.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak ale pytanie jest o 2E.

Oki, mój błąd :).

 

Znalazłem na allegro: http://allegro.pl/item1115946673_uklad_sterujacy_bingo_s4_komplet.html

bingo s4.

oraz wątek: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=5621

 

Może coś to wniesie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ty swoje ;)

posiadam passata b3 z silnikiem 2.0 8v z instalacją gazową I generacji czyli wąż z gazem wchodzi mi do przepływomierza powietrza. Teraz jest taka idea aby samemu przerobić to na sekwencję

Kolega chce zmienić I generację MIESZALNIKOWĄ na IV generację SEKWENCYJNĄ a nie zmieniać z I na IIgą(mieszalnik tylko zamiast śruby krokowiec). Po co to bingo s4?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie do silnika 9a sekwencja lepsza czy gaz II generacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

9A to mech. wtrysk wiec sekwencji nie da sie załozyc. tylko 2 gen.

Chyba ze przerobisz na el. wtrysk to wtedy oczysicie tylko sekwencja :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechaniczny wtrysk czuje się dobrze jedynie na wtrysku III generacji (wtrysk ciągły). I/II gen. prędzej czy później się zemści.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy z silnika E2 instalacja elektryczna pod 9a podejdzie żeby był elektryczny wtrysk?? czy tylko z g60 silnika podejdzie ? i czy ktoś już przerabiał tak i może mi pomóc:) zalezy mi na digifancie najbardziej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mechaniczny wtrysk czuje się dobrze jedynie na wtrysku III generacji (wtrysk ciągły). I/II gen. prędzej czy później się zemści.

Całkiem możliwe ale...

Nie wiem jaki wtrysk mechaniczny ma audi b3 2 litrowa ale kolega miał kłopoty z II i III generacją, od około 2 lat śmiga na śrubce i jest ok ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czy z silnika E2 instalacja elektryczna pod 9a podejdzie żeby był elektryczny wtrysk?? czy tylko z g60 silnika podejdzie ? i czy ktoś już przerabiał tak i może mi pomóc zalezy mi na digifancie najbardziej

z 2e nie podejdzie z g60 tak ale najlepiej z PB lub PF to silniki 1,8 ale jeszcze duzo gratów trzeba żeby zrobić tego swapa ,ja juz jestem na ostatniej prostej do tej przekładki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności