Skocz do zawartości
Gość kb24

brak ogrzewania

Rekomendowane odpowiedzi

też tak miałem. Na szybe letnie a reszta dosłownie zimna.

 

Masz dwie możliwości.

1. Najlepsza to tylko dziurawe klapy, bo nie musisz demontowac całego kokpitu.

2. Gorsze będzie jak to będzie nagrzewnica, rozbieranie wszystkiego.

ew. to i to :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak tylko jedną klapkę? Tam są dwie lub trzy, nie pamiętam dokładnie. Jedna od sterowania zimne / ciepłe powietrze. Druga jest do sterowania stref na co ma lecieć powietrze. Trzecia zamyka lub otwiera przepływ powietrza.

 

 

http://obrazki.elektroda.net/14_1286138937.jpg

http://img440.imageshack.us/img440/7903/klapy.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na tym zdjęciu

14_1286138937.jpg

pięknie widać że jak nie ma gąbki to tak jakby tej klapy nie było wcale...

Na zdjęciu klapa jest ustawiona w pozycji -zimny nawiew.

 

---------- Dodano o 21:23 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:22 ----------

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz zakleić wszystkie kółka a najlepiej usuń starą gąbkę (jeżeli wgl jeszcze jest) i naklej jakąś gumę lub grubą folię. Tych kółek w blaszce nie powinno wgl widać.

 

Pomyśl sobie tak te blaszki to tylko konstrukcja a gąbka to dach :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ona jest od razu jak zdejmujesz ten tunel z silnikiem nawiewu. Jest on na 8 blaszek samozatrzaskowych.

 

5yvuhu9u.jpg

 

Czerwone to jeden element(tunel nawiewu) a żółte to drugi element (cały zespół) są one połączone blaszkami (zielone kółka) Odginasz/podsadzasz blaszki i rozdzielasz elementy. Po tym w ukazuje Ci się twoja dziurawa blaszka, przez która masz zimno w swoim kochanym passku :lol

Edytowane przez dolarmistrz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to za soba wczoraj była rozbiórka, bo klapa mi się zablokowała, ale teraz grzeje jak głupie i wreszcie prawidłowo działa nawiew nogi szyba itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakby mi się udało rozpiąć te blaszk

Ja nie dałem rady i dlatego musiałem wyciągać całość i na stole rozpiąć spinki, te od strony wnętrza auta odepnie się bez problemu, gorzej z tymi od strony silnika, choć ponoć jakoś idzie.

Ale u mnie jest większa obudowa bo mam klimę, wersja bez klimy ma smuklejszą obudowę więc jest szansa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koniecznie daj znac kolego jak poszlo!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hmm przy odrobinie szczęścia nie musiałbym demontować całego kokpitu. Jakby mi się udało rozpiąć te blaszki to bym wyciągnął prawą stronę. Hmmm pomyślimy

 

Najlepiej jakbyś wyjął plastiki zaczynając od gałki biegów, meszku - pozniej zobaczysz 2 sróby na klucz 10 plastikowe, odkrecasz te i od całego tego plastiku . Reszta śrób jest w nogach na krzyżaka. Pozniej wyjmujesz zapalniczkę tą z tyłu i prawdopodobnie tam tez masz sróby na krzyzaka ( ja mialem zaciski ) . Bierzesz sie teraz za ręczny . Podciągnij na maksa i wyjmij jego plastiki (rączke i obudowe) poprostu je wyciągnij na siłe z głową zeby nic nie połamać. Potem juz wyjmujesz tylko cały plastik tylny i potem przod . Bierzesz się teraz za poduszkę pasażera poprostu odkręcasz ją i wyjmujesz i już masz cały tunel nawiewu na oczach. Następnym krokiem demontujesz linke od zamykania/otwierania klapy i okablowanie wentylatora. 8 blaszek trzymających tunel do calego zespołu podwadzasz cienkim srobokretem i je demontujesz. Te od strony silnika nie zobaczysz dlatego wez lusterko i poradzisz sobie Podnosisz maskę i teraz juz z górki. Zabierasz się za demontaż filtra od nawiewu i plastiki . Powinieneś zobaczyc dwie sróby 12 albo 13 juz nie pamiętam. Odkręcasz i cały tunel spada Ci do środka. Wyjmujesz go z auta i masz klapki na oczach. Troche trudny dostep ale ja dalem rade chociaz nie mam malej reki, najwazniejsze ze nie musisz demontowac calego kokpitu. Wycinasz na miare i przyklejasz. W moim przypadku uzyłem cienkiej gumowej wycieraczki i kleju do szyb. Szybciej passat dokona swojego zywotu niz to Nie zapomnij także okleic klapki w tunelu (ta od odcinania powietrza) . Skaldasz wszystko i cieszysz się z ciepłego powietrza

 

Ewentualnie mozesz rozgrzac samochod do 90 stopni i dotknąć nagrzewnicy czy jest ciepła czy juz powoli łapie syf.

 

 

Opisywałem to kilka postów temu.

 

Demontujesz te elementy zaznaczone na czerwono (około 15-20 min roboty) .

passat.jpg

Edytowane przez dolarmistrz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu ale rozbierając środkowy tunel miałem moim zdaniem więcej miejsca więc dlatego dałem taką propozycje ;)

 

no to zima już Ci nie straszna :beach:

 

co do taśmy to miałem taki pomysł, jedyne co mnie zatrzymało to temperatura która tam występuje. To tak jak nakleić taśmę na coś gorącego. (nie mówię ze blaszki, które zakleiłeś będą gorące ale przepływające powietrze znacznie podwyższy ich temperaturę) A wiadomo, że jak nakleimy taśmę na coś gorącego to później się "rozpływa" lub odpada.

 

Mam nadzieję, że obkleiłeś blaszki z obu stron:hmm:ocochodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podłącze się pod temat jakieś 3 miesiące temu po kupnie samochodu zacząłem wyciągać z kratek nawiewu kawałki gąbki. Przyszła zima i w samochodzie jest zimno po przeczytaniu całego postu postanowiłem to uszczelnić wg opisu z kilku postów wyżej i terez dwa pytania od czego jest ta pojedyncza łapka wewnątrz plastiku bo jest podpięta pod linkę tylko ze przesuwając np ciepło/zimno ona cały czas stoi w miejscu i drugie ta załamana blaszka która została w części od nagrzewnicy ma tak jakby większe i mniejsze pole i jeśli te mniejsze nie zostało zaślepione to czy to może być przyczyną że nadal jest zimne powietrze z nawiewów?? przepraszam jeśli źle wytłumaczyłem o co mi chodzi

 

---------- Dodano o 16:25 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:18 ----------

 

no i kolejne pytanie okazało się że nie mam filtra kabinowego czy to też może mieć wpływ na to że ogrzewanie prawie nie działa??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troche niejasno, ale klapka wewnątrz plastiku czyli tunelu doprowadzającego powietrze z zewnątrz nie jest połączona z pokrętłem ciepło/zimno tylko z pokrętłem regulacji siły nawiewu - między biegiem 1 i 0 masz takie dłuższe pole (kreski na pokrętle) w tym zakresie poruszasz tą klapką, jak zostawisz pokrętło siły dmuchawy na zero ale bliżej 1 biegu wtedy silnik dmuchawy jest wyłączony, ale powietrze z zewnatrz dalej może wpadać do środka, dopiero jak przekręcisz tak żeby pokrętło wskazywało zero klapka się obróci tak że z zewnątrz powietrze nie będzie wpadać.

 

Zaślepiasz tak żeby klapka mogła się swobodnie poruszać, ale żeby nie miała tych wielkich dziur.

 

Sam to 2 miesiące temu przerabiałem.

 

Co do filtra kabinowego - też takowego nie posiadam a nawiewem naprawde można się poparzyć, więc raczej nie ma on wpływu na grzanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedź, wychodzi na to ze u mnie linka nie jest podłączona bo ruszałem wszystkimi pokrętłami ciepło/zimno, biegami wiatraka i tym gdzie ma wiać szyby itp i nic się nie przesuwało choć nie wiem czy ta klapka w srodku ma takie znaczenie czy ważniejsza jest ta która zostaje w konsoli ta taka zdięta, te dziury też trochę prowizorycznie zaślepiłem bo nie planowałem dziś tego robić ale że miałem wolne przypadkiem to grzebałem się przed blokiem,ehhh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak była zamocowana pod klapką to możliwe że urwały ci sie zaczepy z tyłu w panelu sterowania nawiewem.

 

Ważniejsza oczwiście jest ta co zostaje w konsoli.

 

Ja do zaślepienia tych dziur użyłem "szarej taśmy" taka szeroka dość popularna.

Oczywiście najlepiej jeśli klapka oklejona będzie z obu stron.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na tym zdjęciu

14_1286138937.jpg

pięknie widać że jak nie ma gąbki to tak jakby tej klapy nie było wcale...

Na zdjęciu klapa jest ustawiona w pozycji -zimny nawiew.

 

---------- Dodano o 21:23 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:22 ----------

chodzi mi właśnie o tę blaszkę a dokładnie o to że zaślepiłem tylko tę większą część w ten sposób że ustawiłem na ciepły nawiew i blaszka przekręciła się większą strona do mnie i tylko ją zaślepiłem bo w ten sposób miałem lepsze dojście i to był błąd bo ta mniejsza część przy ustawieniu na ciepło też blokuje zimne powietrze???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz zakleić całą, inaczej może ci sie mieszać ciepłe z zimnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdzie człowiek się śpieszy tam diabeł się cieszy hehheh powinienem był najpierw przygotować sobie taśmę zanim zabrałem się za rozkręcanie ale ważne ze nie wstawiłem jeszcze schowka i konsoli przed lewarkiem, ostatnie pytanie na poprzedniej stronie jest zdjęcie z trzema blaszkami jedna to ta co pokazałem, druga jest przed "wiatrakiem, silnikiem" w tej konsoli która da się wyjąć a trzecia gdzie jest bo jak tam tez niema gąbki to też zimno pewnie będzie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do sterowania ciepło/zimno jest tylko jedna klapka, ta ze zdjęcia.

Kolejna jest od sterowania szyba/nogi/głowa, jest zaraz za konsolą środkową w tej samej obudowie nagrzewnicy, ale żeby się do niej dostać trzeba ściągać całą deske rozdzielczą i kanały nawiewu, ale do samego grzania nic nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki kolego jeszcze raz jutro może znajdę czas po pracy i zacznę dalej walczyć z tą klapką :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolejna jest od sterowania szyba/nogi/głowa, jest zaraz za konsolą środkową w tej samej obudowie nagrzewnicy, ale żeby się do niej dostać trzeba ściągać całą deske rozdzielczą i kanały nawiewu

 

dojdziesz nawet jak rozebrałeś tylko tunel. otwierasz klapkę na ciepłe powietrze i widać w środku te klapki. Tylko musisz się mocno nagimnastykować, ręką dojdziesz bez problemu i zakleisz.

 

 

do samego grzania nic nie ma.

 

racja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności