Skocz do zawartości
onore

[AFN] Wtryski 216, a spalanie

Rekomendowane odpowiedzi

Noszę się zamiarem dokonania poprawy parametrów mojego auta. Nie bez znaczenia jest dla mnie możliwość zmniejszenia zużycia paliwa, oczywiści przy założeniu odpowiedniej eksploatacji.

I tu rodzi się mój dylemat:

Jestem zdecydowany modyfikację softu, zapewnia wzrost jak i zmniejszenie zużycia paliwa. Czy jednoczesne zastosowanie wtrysków 216 pozwala na jeszcze większe oszczędności?

 

Niestety spotykam różne, a zarazem sprzeczne opinie.

Na tym forum, pod linkiem: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=178894#post178894 mowa o zmniejszeniu o 1,5l w AFN po sofcie + 216 – jak dla mnie rewelacja!

Z drugiej strony słyszę, że jak się zamieni wtryski z 205 na 216, to się będzie więcej lać paliwa i nie ma co liczyć na mniejsze zużycie paliwa.

 

Dlatego zwracam się do doświadczonych już kolegów o opinię. Czy jest realna szansa na zmniejszenie zużycia paliwa w AFN po zastosowaniu samych 216 jak i łącznie softu + 216?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cos wymyslasz... To ile bedzie palil zalezy od softu i Twojej jazdy... Ale czy 1,5l po zmianie samych wtryskiwaczy to raczej nie, chyba ze stare lały jak z wiadra...

 

P.S. Kup sobie 1.7SDI to bedzie Ci palil 4l/100km :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ci powiem co ja zauwazylem, niemam jeszcze skorygowanego softu , mam wtryski 216stki i przy mojej jezdzie ( a jezdze bardzo "szybko" , oczywiscie po nagrzaniu sie silnika ) to wychodzi 8l w miescie ..... w trasie tez przy ostrej jezdzie 6l to sa moje wyniki .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego ChRzAnIu - dużo .... :( , choć przyznaję że jeżdżę spokojnie, ale od czasu do czasu też celowo przytrzymam na 3 biegu.

A czy wiesz jakie spalanie było przed założeniem 216? Jest jakaś różnica?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja to nie wiem jak wam wychodzi takie małe spalanie :D

żeby zejść po niżej 6l to trzeba naprawdę spokojnie jeździć...

ostatnio podczas jakiejś imprezy mocno zakrapianej % wpadłem w rozmowę z człowiekiem który ma wgranego gotowca i on twierdzi że Passatem robi ponad 1000km na zbiorniku... co dla nie jest nie realne w trymie mieszanym przy dynamicznej jeździe... dlatego była ostra wymiana zdań :P

 

Jak będziesz jeździł delikatnie i z głową to może Ci spadnie zużycie paliwa, ale to raczej po korekcie, bo przy Ciężkiej nodze nie ma bata Ropa musi być wyssana :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy jak będziesz jeździł po wymienie wtryskiwaczy. U mnie praktycznie bez zmian, a jak już to bardzo niewielki +/-. Na trasie jak ojciec jedzie 80-90km/h minimum to co uzyskał to 4.6L/100km (ale ta jazda nie ma nic wspólnego z jazdą jak dla mnie). Normalne poruszanie się tzn mocno dynamiczne przyspieszanie, wyprzedzanie z redukcją i przeciąganiem ponad 3.5tyś, ogólnie dosyć dynamiczna jazda to wynik 5.4-5.6L.

 

Przeciętnie pali 5.2-5.4L przy jeździe na trasie 120-130km/h, wyprzedzanie ale bez pałowania do 4tyś obr.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
choć przyznaję że jeżdżę spokojnie, ale od czasu do czasu też celowo przytrzymam na 3 biegu.

A czy wiesz jakie spalanie było przed założeniem 216? Jest jakaś różnica?

 

Czytając ten temat zastanawiam się trochę nad celem w jakim chcesz robić soft i wymieniać wtryski...

Jeżeli chcesz ekonomicznie to pojedź do tunera i powiedz, że najbardziej zależy Ci na oszczędnej jeździe to zrobi Ci "ekonomiczny" soft żeby jak najmniej paliwa zjadał.

Dwa to zależy wszystko od stanu Twoich obecnych wtrysków... jak spadły na nich ciśnienia to będą lały, a wtedy zamiast dużego buta jest duże zużycie paliwa. W takim wypadku warto wymienić na 216tki bo różnica cenowa miedzy nimi a seryjnymi 205tkami jest mała, a potencjał dużo większy.

Po takiej wymianie + soft przy tym samym stylu jazdy spalanie Ci spadnie ale nie o 1.5litra [w końcu to mega dużo... aż całe trzy butelki 0,5;) ] a gdzieś w granicach 0.5-1l max.

No a jak będziesz potrzebował podgonić to na 216tkach z programem masz już czym. Tylko wtedy spalanie zamiast spaść pójdzie w górę bo wydajność paliwowa się zwiększy.

W każdym bądź razie chwilowy uśmiech na twarzy wynagrodzi Ci poniesione koszty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jarucki, ja zrobilem na trasie na zlot (ciagle wyprzedzanie na trasie nr 7. - gdzie sie tylko dalo to sie wyprzedzalo) gdzie dosyc musialem butowac zeby dogonic AWXy po 160KM i wiecej i spalil mi 5,7l/100km :D Jezdzac po miescie na pelnym baku dojezdzam do 980-1000km na liczniku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już kiedyś pisałem w topicu o spalaniu, że nie ma sensu porównywać spalania w mieście... tym bardziej porównywać spalania w miastach typu Wrocław, Warszawa, Poznań itp. do mniejszych miejscowości:P W mniejszej miejscowości 20km zrobi się w 30minut, a w dużym zatłoczonym mieście w godzinę. Czyli nie dość, że auto pracuje czasowo 2 razy tyle to zazwyczaj porusza się w niejednostajnym ruchu. Więc nie ma się co dziwić, że jednemu spali w "mieście" 9l/100km a drugiemu 5-6l/100km.

Pomijając dodatkowy czynnik jakim jest długość trasy jaką się pokonuje za jednym włączeniem silnika np. do pracy... a to ma duuuży wpływ na spalanie szczególnie zimową porą o czym każdy z nas wie;)

 

A co do

musialem butowac zeby dogonic AWXy po 160KM i wiecej i spalil mi 5,7l/100km
to mój na 216tkach itp... na komputerze w trasie przy butowaniu też tyle pokazuje ale dystrybutor skutecznie to weryfikuje pokazując, że komputery kłamia;) średnio pokazuje mi mniej o ok 0.5-0.8l na 100km:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam komputera. Obliczylem srednia. No i ciagle mam wtryski 0.205 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie każdy z Nas ma inny rozmiar buta, inną wagę stopy i inne pojęcie dynamicznej jazdy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem takiego dążenia do jak najmniejszego spalania. najmniej to będzie palił rower, a nie 1.5 tonowe auto. 6 litrów to i tak i tak bardzo przyzwoity wynik. Chcąc mieć mniejsze spalanie trzeba się zaopatrzyć we fiata pandę 1.3 multijet - będzie palił 4 litry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
trzeba się zaopatrzyć we fiata pandę 1.3 multijet - będzie palił 4 litry.

A wcale że nie:P można kupić lupo 3l z poczciwym trzycylindrowym dieslem, a jego spalanie jest takie jak nazwa- czyli 3L przy lajtowej jeździe:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A wcale że nie można kupić lupo 3l z poczciwym trzycylindrowym dieslem, a jego spalanie jest takie jak nazwa- czyli 3L przy lajtowej jeździe

 

No o o to to właśnie miałem powiedzieć :D. Nie wiem skąd mi się ta Panda uwidziała... :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyznaję, że nie wytrzymałem i zasięgnąłem również informacji u jednego z większych tunerów.

Cóż, ... odpowiedź była zbliżona do tego co napisał kolega olek_wroc. Przy normalnej codziennej jeździe należy się spodziewać, że soft zapewni zmniejszone zużycie, ale w połączeniu z 216 już spalanie będzie nie mniejsze niż pierwotnie (oryginalnie) jednak teraz przy jednoczesnym kolejnym przyroście wykorzystywanej mocy. Jeżdżąc nawet spokojnie do 2,2kObr/min trudno jej nie wykorzystać, chyba że ktoś będzie super czule zawsze zwiększał nacisk na pedał. Zdaję sobie sprawę, że taki styl jazdy w praktyce jest mało realny.

Opisane zjawisko nie dotyczy przypadków kiedy ktoś przy okazji tuningu zastąpił stare, lejące wtryski, które powodowały ponadnormatywne zużycie paliwa. W takich przypadkach rzeczywiście można po tuningu softu+216 zaobserwować znaczny spadek zużycia paliwa.

Aha – po modyfikacjach wartości zużycia paliwa należy liczyć tylko i wyłącznie na podstawie wskazań dystrybutora, a nie komputera pokładowego (przekłamuje jeszcze więcej).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Koledzy....

Chciałem uzyskać jakieś info na temat wtrysków.

Jak dokładnie nazywają się te wtryski 216? Gdzie bądź z jakiego auta je wziąść?

Czy po ich zmianie trzeba coś konfigurować w sterowniku, adaptacje Vag?

Co da same założenie tych wtrysków bez virusa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak dokładnie nazywają się te wtryski 216?

 

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=332478&highlight=hybrydowe

i

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=71902&highlight=HYBRYDOWE

 

Gdzie bądź z jakiego auta je wziąść?

Jak wyżej lub VW T4 150 KM silnik AHY i VW T4 150 KM silnik AXG

 

Czy po ich zmianie trzeba coś konfigurować w sterowniku, adaptacje Vag?

Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, ale z tego co wyczytałem to nie, ale żeby lepiej je wykorzystać to tak.

 

Co da same założenie tych wtrysków bez virusa?

Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, ale z tego co słyszałem to nieznaczny wzrost momentu i mocy. Co do zużycia paliwa to są zdania podzielone, ewentualne mogą zależeć od stanu wcześniejszych.

 

Jeśli jest inaczej, proszę o kolegów bieglejszych w tej branży o sprostowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co da same założenie tych wtrysków bez virusa?

Same wtryski dadzą i to sporo... sama wymiana da Ci w zależności od stanu silnika 10-25km i 25-40nm.

Jak wtryski są ustawione na odpowiednie dla Twojego auta ciśnienia to nie ustawiać tylko zakładać i śmigać.

Jeżeli chodzi o to z jakiego auta podejda to już masz podane ale z doświadczenia wiem, że i tak masz nikłe szanse na ich znalezienie;)

Pozostaja hybrydy których ceny szczerze mówiąc jak za zregenerowane wtryski z nowymi końcówkami nie są duże ( u mnie 960zł)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_zamkniety

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności