spioch100 Zgłoś #1 Napisano 4 Lipca 2010 witam, planuje zakup superba, czy w latach 2002-2005 byly w nim aluminiowe wahacze z przodu tak jak w passacie b5? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #2 Napisano 4 Lipca 2010 witam, planuje zakup superba, czy w latach 2002-2005 byly w nim aluminiowe wahacze z przodu tak jak w passacie b5? tak, przy czym to nie aluminium jest tu słabym punktem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spioch100 Zgłoś #3 Napisano 4 Lipca 2010 tylko co? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #4 Napisano 4 Lipca 2010 takie coś co nazywa się drogą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #5 Napisano 4 Lipca 2010 tylko co? konsrukcja aluminiowa wahacza pozostaje nienaruszona (pomijam skrajne przypadki), wybijają się gałki i tuleje. To że wahacz jest z aluminium to jedynie zaleta - jest lżejszy i nie koroduje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adi Zgłoś #6 Napisano 5 Lipca 2010 Co do wachaczy to rzeczywiście siadają główki w nich a jako tako z aluminium nic sie nie dzieje. Jest gdzieś informacja na forum chyba autorstwa hha, o tym że w czasie produkcji paska 3b vw montowało wachacze od febi a w 3bg po lifcie dostawcą był lemmforder i podobno one są mocniejsze. Ja ostatnio zrobiłem prawie 60 tys na tanim komplecie, jak u Was wyglądają przebiegi i jakich marek wachaczy dotyczą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leonisko Zgłoś #7 Napisano 5 Lipca 2010 takie coś co nazywa się drogą Dokładnie.Stan dróg odpowiada za nasze zawieszenie w samochodzie.Tak w OT dodam: Kupując swojego passata nawet nie wiedziałem że ma aluminiowe wahacze Po fakcie poinformował mnie o tym mój kuzyn i oczywiście postraszył, jak to one szybko padają itd.Nie wiem jakie mam, ale przejechałem nim 80.000 km a w maju robiłem przegląd i dostałem na kolejne 2 lata.W takim razie jest ok, co mnie cieszy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #8 Napisano 5 Lipca 2010 że szybko padają to jest gadka szmatka wszystkich którzy nie mają a tak od znajomego słyszeli ... fakt jest taki że normalne zawieszenie jest "bezobsługowe". U mnie na liczniku 150000 i wymieniane 2 dolne, czy to tak dużo ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #9 Napisano 5 Lipca 2010 W BMW też aluminium i wszystko na oryginale. Nie taki diabeł straszny To jest podobnie jak z automatyczną skrzynią - najwięcej do gadania mają ci, co nigdy takiej nie mieli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #10 Napisano 5 Lipca 2010 o przebiegach poczytac można tutaj: Przebieg na wahaczach - Paski 3b i 3bg. Jeśli temat jest wyczerpany, to zamkniemy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #11 Napisano 6 Lipca 2010 Kolego, mam nadzieje, że rozwiały już Ci się wątpliwości-ja tylko dodam, że u mnie przy 230 tysiącach wciąż całe zawieszenie oryginalne i w jak najlepszej kondycji póki co. Fakt faktem jeżdżę, po lepszych drogach, aniżeli polskie, ale tu gdzie mieszkam to najlepsze też nie są, do tego dochodzą 17tki i wypady do polski. Także, nie rezygnuj z zakupu tego auta tylko dlatego, że ma aluminiowe zawieszenie, które moim zdaniem jest bardzo trwałe-pamiętaj, że wiele opinie o nie trwałości danego podzespołu w aucie, tworzone jest przez użytkowników, którzy nie mogą się pogodzić z faktem, że nowoczesne niemieckie auto np, po 150tyś ma zawieche do wymiany. Nie wiedza tylko, że te 150 to jest tylko na liczniku, a zawiecha zrobiła ze 400tyś... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carl0s Zgłoś #12 Napisano 6 Lipca 2010 Ja tylko chciałbym zauważyć, że w zawieszeniu passata jest dwa razy więcej wahaczy niż w zawieszeniach konwencjonalnych opartych na mcphersonie... Także nie wiem czy można tu mówić w kategorii "częściej padają", czy raczej "pada ich więcej". No jest ich więcej, więc siłą rzeczy więcej do wymiany. Natomiast samo zawieszenie jeśli chodzi o zestrojenie i charakterystykę to jedno z bardziej udanych jakimi miałem przyjemność jeździć. Gdyby tylko nie ten układ kierowniczy, to byłaby poezja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marco2.8 Zgłoś #13 Napisano 6 Lipca 2010 A czy w Skodzie Superb występowały aluminiowe zwrotnice i czy ich zastosowanie coś zmienia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach