fb3 Zgłoś #1 Napisano 24 Czerwca 2010 Normalnie nic tylko filmik nagrać. Jak załaczam klimę i obciążenie silnika wzrasta to wszystko jest OK, obroty nawet nie drgną. Ale jak wyłaczam klimę to po chwili obroty silnika z 850 spadają na 600, ale dosłownie na sekundę, potem znowu wracają na 850. Zauważyłem że zaczał gasnąć w korkach, ale własnie w momencie zatrzymywania a nie ruszania. Co może być przyczyną tych spadków ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #2 Napisano 24 Czerwca 2010 Wyczyść przepustnicę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matysek160 Zgłoś #3 Napisano 24 Czerwca 2010 Witaj ma sie rozumieć ze falują ci obroty ? najprościej to podłącz pod VAG-a ja obstawiam sonde lambda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #4 Napisano 24 Czerwca 2010 Normalnie nic tylko filmik nagrać.Jak załaczam klimę i obciążenie silnika wzrasta to wszystko jest OK, obroty nawet nie drgną. Ale jak wyłaczam klimę to po chwili obroty silnika z 850 spadają na 600, ale dosłownie na sekundę, potem znowu wracają na 850. Zauważyłem że zaczał gasnąć w korkach, ale własnie w momencie zatrzymywania a nie ruszania. Co może być przyczyną tych spadków ? Podepnij VAG na początek.U mnie powodem był po prostu walnięty przepływomierz Po wymianie i sprawdzerniu VAG'iem-wszystko w porządku,obroty nie falują,samochód nie gaśnie (bo nawet do tego dochodziło).Wszystkie wskazania mieszczą się w normie,jest :ok Drugim powodem może być zasyfiona przepustnica.Wyczyszczenie powinno pomóc.Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fb3 Zgłoś #5 Napisano 24 Czerwca 2010 nieeee! jak nie zmienia się obciążenie to obroty pięknie sie trzymają, zarówno na zimnym jak i rozgrzanym. Dopiero w czasie jazdy zaczynają się dziać cuda w momencie jak wrzucam na luz i tylko na luz bo jak wrzucam wyższy bieg lub przyspieszam to nigdy nie zauważyłem spadku obrotów. Do kompa podpinaliśmy i żadnych błędów. Przepływka była podstawiana ale to nie to. Przepustnica tylko nie ruszana ze względu na te dziesiątki przewodów które do niej są podłączone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #6 Napisano 24 Czerwca 2010 nieeee!jak nie zmienia się obciążenie to obroty pięknie sie trzymają, zarówno na zimnym jak i rozgrzanym. Dopiero w czasie jazdy zaczynają się dziać cuda w momencie jak wrzucam na luz i tylko na luz bo jak wrzucam wyższy bieg lub przyspieszam to nigdy nie zauważyłem spadku obrotów. Do kompa podpinaliśmy i żadnych błędów. Przepływka była podstawiana ale to nie to. Przepustnica tylko nie ruszana ze względu na te dziesiątki przewodów które do niej są podłączone No to rusz te przewody i ją wyczyść Tym bardziej że przy tym silniku co masz dużo więcej kombinacji niema... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carl0s Zgłoś #7 Napisano 24 Czerwca 2010 no jeszcze jest możliwość nieszczelności w dolocie gdzieś - łapie lewe powietrze i obroty lecą. Lakier do włosów i heja pod maskę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #8 Napisano 24 Czerwca 2010 no jeszcze jest możliwość nieszczelności w dolocie gdzieś - łapie lewe powietrze i obroty lecą. Lakier do włosów i heja pod maskę. Teoretycznie tak,ale jak podmieniał przepływke to stwierdziłem że zostało to sprawdzone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fb3 Zgłoś #9 Napisano 24 Czerwca 2010 a co to za metoda z tym lakierem? możesz jaśniej? na plastiki to również działa czy tylko na przewody gumowe? bo mam tam pól na pół plastikowych i gumowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carl0s Zgłoś #10 Napisano 24 Czerwca 2010 (edytowane) a co to za metoda z tym lakierem?możesz jaśniej? na plastiki to również działa czy tylko na przewody gumowe? bo mam tam pól na pół plastikowych i gumowych. patent to stary jak świat - kupujesz puszkę czegoś w sprayu - obojętnie, co to jest, byle zawierało łatwopalny nośnik (tylko z oczywistych względów nie farbę w sprayu - najwygodniejszy jest lakier do włosów bo się łatwo pozbyć później resztek) otwierasz maskę, odpalasz silnik, i pryskasz z wyczuciem po układzie dolotowym - krok po kroku, centymetr po centymetrze każdego przewodu gumowego, plastikowego, sam kolektor. Pryskasz i słuchasz co porabia silnik. Jak pryśniesz i nagle zmieni odgłos pracy albo obroty wzrosną - znaczy że tu masz dziurkę i tędy silnik zasysa sobie powietrze kiedy mu się podoba. @Patryk_ - no w sumie powinno to zostać sprawdzone tak jak mówisz, ale wiesz jak jest u coponiektórych rodzimych magików - generalnie jedna wielka zlewka . Edytowane 24 Czerwca 2010 przez carl0s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #11 Napisano 24 Czerwca 2010 no w sumie powinno to zostać sprawdzone tak jak mówisz, ale wiesz jak jest u coponiektórych rodzimych magików - generalnie jedna wielka zlewka . Masz rację...Wiadomo jak u nas jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #12 Napisano 24 Czerwca 2010 Zainteresuj się tematem filtra węgla aktywnego, który jest w przednim nadkolu i dodatkowo moze byc też filtr paliwa. Nic innego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fb3 Zgłoś #13 Napisano 24 Czerwca 2010 Filtry poszły na samym początku. Paliwowy i powietrza. Zakupiłem Mahle w InterCars. Nie mam filtra węglowego. Z obudowy filtra rura idzie prosto na grill. Chyba że chodzi o inny filtr, bo w dolocie nic innego nie ma, to jest silnik benzynowy 1,6 bez instalacji gazowej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majk83 Zgłoś #14 Napisano 24 Czerwca 2010 Po 1 Danek75 miał na mysli filtr znajdujący sie w prawym nadkolu i odpowiadający za pochłanianie oparów paliwa czy jakos tak (temat dokładnie opisany przez niego na forum) Po 2 pewnie to nie to ale podmień z kims czujnik temp. wody (z tyłu silnika) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #15 Napisano 24 Czerwca 2010 Filtry poszły na samym początku.Paliwowy i powietrza. Zakupiłem Mahle w InterCars. Nie mam filtra węglowego. Z obudowy filtra rura idzie prosto na grill. Chyba że chodzi o inny filtr, bo w dolocie nic innego nie ma, to jest silnik benzynowy 1,6 bez instalacji gazowej Mi kolego chodziło o filtr węgla aktywnego, służący do łapania smrodu ze zbiornika paliwa I takowy filtr masz na pewno. Sciągasz koło przednie prawe, odkręcasz nadkole - osłonę tą plastikową i zobaczysz takie czarne prostokątne pudełko. To jest filtr. Wyciągasz go, Dolną część odkręcasz, wycinasz plastikową siatkę, wyciągasz starą wkładkę filcową, wkładasz nową i składasz wszystko do kupy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fb3 Zgłoś #16 Napisano 24 Czerwca 2010 Mi kolego chodziło o filtr węgla aktywnego, służący do łapania smrodu ze zbiornika paliwa I takowy filtr masz na pewno. Sciągasz koło przednie prawe, odkręcasz nadkole - osłonę tą plastikową i zobaczysz takie czarne prostokątne pudełko. To jest filtr. Wyciągasz go, Dolną część odkręcasz, wycinasz plastikową siatkę, wyciągasz starą wkładkę filcową, wkładasz nową i składasz wszystko do kupy Zainteresowałeś mnie tym filtrem. Nie wytrzymam z ciekawości i jutro rozkręcę nadkole. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #17 Napisano 24 Czerwca 2010 Już to opisywałem ale znaleźc nie mogę. Jak ten filtr jest zapchany, to falują obroty, auto potrafi zgasnać po wrzuceniu na luz, no i jak już całkowicie się zapcha, to przy pełnym zbiorniku potrafi zassac paliwo i wtedy leci koło drzwi pasażera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #18 Napisano 24 Czerwca 2010 Zainteresowałeś mnie tym filtrem.Nie wytrzymam z ciekawości i jutro rozkręcę nadkole. Zerknij jeszcze tu: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=26237&highlight=filtr+w%EAgla+aktywnego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majk83 Zgłoś #19 Napisano 25 Czerwca 2010 Poprawcie mnie panowie jeśli sie mylę ale o ile dobrze pamietam to stan "zapchania" filtra węglowego można sprawdzić odkrecając korek wlewu paliwa na pracującym silniku i jesli zasysa powietrze to znaczy, że filtr do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #20 Napisano 25 Czerwca 2010 Poprawcie mnie panowie jeśli sie mylę ale o ile dobrze pamietam to stan "zapchania" filtra węglowego można sprawdzić odkrecając korek wlewu paliwa na pracującym silniku i jesli zasysa powietrze to znaczy, że filtr do wymiany. Tak. Wystarczy trochę odkręcić, zeby sie szczelina zrobiła i wtedy będzie lepiej słychać czy zasysa to powietrze z baku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach