Skocz do zawartości
edward.iskra

1,8 T AWT dymi na niebiesko

Rekomendowane odpowiedzi

Może kolego zatankowałeś jakieś paliwo z domieszką wody.Co do błędów to gdy zaczynają wypadać zapłony na którymś cylindrze to błąd sondy sie też z tym wiąże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie dymi na niebiesko w okreslonych warunkach tzn silnik musi byc goracy tzn przynajmniej od kliku minut 90 stopni na zegarze i jak dam mocniej gazu a potem spuszczam noge z niego to przez sekunde czy dwie z tylu niebieska chmura. I tak prawie za kazdym razem. Co ciekawe nie dymi jak mam noge na gazie tylko po jego zdjjeciu. Tak jakby gdzie tam odrobina oleju dostawala sie do wydechu i spalala. Ale chmura jest spora za mna.

Do tego mam problemy z turbina, czasami chodzi a czasami nie... dziwne to bo podobno jak turbina pada to juz na dobre. Oleju mi ubywa jakies 300ml na 1000km wiec dosc sporo.

Czy to dymienie mozna na 100% wiazac z turbina?

Jak wymienialem kata to od strony wydechu macalem turbo i zero luzow, oleju tez nie bylo widac...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie uszczelniacze zaworowe są zużyte i gdy hamujesz silnikiem lub nogą z gazu to przepustnica się zamyka powstaje podciśnienie w kolektorze i zasysa olej z głowicy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak to wygląda, zdarza sie to tylko przy hamowaniu silnikiem jesli wczesniej troche mocniej wcisnie sie w gaz. Nie kopci przy wysokich obrotach tylko gdy przepustnica jest zamknięta.

Koszt samych uszczelniaczy to grosze ale czy trzeba coś jeszcze przy okazji robić ? i jak skomplikowana jest robocizna? Ile mogą mi za to zaśpiewać?

Z tego co wyczytałem to mało kto zdejmuje głowice jesli robi tylko uszczelniacze. Da się to zrobić szybko, bezboleśnie i tanio?

Edytowane przez guzik23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wymieniałem tyle ze głowica była sciągnieta bo docierałem zawory.Jak bym to miał komus robić to pewnie ponad 2 stówy trzeba by bylo wziąść .Trzeba rozmontowac rozrzad zdjać walki rozrządu wiec roboty troche jest .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Proszę o pomoc . Mój Passat 1.8T (APU) dymi na niebiesko przy każdym naciśnięciu gazu i zmianie biegu(na wolnych obrotach nie dymi)spadku mocy nie zauważyłem wydaję mi się że pasek ładnie się zbiera ale wcześnie miałem samochód z małym silnikiem i nie mam porównania.Ubywa też dużo oleju 0,8 l na 1000 km.Byłem u jednego mechanika który stwierdził zużyte uszczelniacze zaworów obiecał się tym zająć bez zdejmowania głowicy ale zwodzi mnie z tygodnia na tydzień,pojechałem wiec do drugiego mechanika,który powiedział że w tym silniku ciężko jest wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy i stwierdził że wątpi żeby ktoś się tego podjął,powiedział mi też że według niego wygląda mu to na uszkodzoną turbinę a nie uszczelniacze dodam że jeżdżę tym samochodem od roku i od samego początku tak dymił.Proszę o jakieś sugestie bo nie chciałbym wymienić turbiny a okaże się że są to uszczelniacze zaworów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie co moze byc z moi 1.8t AEB gdy samochod jest rozgrzany dobrze i zatrzymam sie chwile postoi z minute dwie na wolnych obrotach i wrzuce bieg to puszcze chmure niebieskiego. A najbardziej puszcza chmure jak wrzuce mu wsteczny i cofam to wtedy przez pierwsze 5 sekund wali na niebiesko jak niewiem co a pozniej jest spokoj. Podzczas jazdy nie kopci ani jak jest zimny.?? Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Mam problem z silnikiem 1.8T AWT. (248 tys. km) Mianowicie po rozgrzaniu podczas hamowania silnikiem i dodaniu gazu czasami pojawia się chmura niebieskiego dymu. Nasila się to kiedy połączę te wszystkie rzeczy ze skręcaniem w lewo. Widoczne jest także podczas cofania.

 

Na biegu jałowym po trasie ok. 40 km dymek pojawia się tylko po przegazowaniu (spadku z dużych obrotów).

 

Jeżeli chodzi o olej to jeżdżę na Motul 8100 Synergie 10W40 (poprzedni właściciel jeździł na 10W40). Ostatnio dolałem ok. 350ml oleju po przejechaniu 4000 km.

 

Pytanie jakie mi się nasuwa co może być tego przyczyną. Turbina czy uszczelniacze zaworowe ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Koledzy mam problem z Passatem 1.8t AWT

Auto kopci tak jak widać na filmiku

Dzieje się to tylko na biegu jałowym jak auto się rozgrzeje.Płynu nie ubywa.Ten dym śmierdzi parafiną.Jedyny błąd jaki wyskakuje na komputerze to niska wydajność katalizatora.Może to mieć związek???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, chcialbym odswiezyc watek.

Objawy mam identyczne jak kolega, ktory nagral filmik. Silnik blizniaczy bo AWM. Czy udalo sie koledze rozwiazac problem?

 

Turbina sprawdzona o tyle ze w najnizszym punkcie czyli przed intercoolerem rura sicagnieta i oleju poza mgielka praktycznie brak, plyn chlodniczy czysciutki po wymianie i mimo ok 4000km nie trzeba nic dolewac, olej czysty klarowny no i wczoraj zmieniony ;)

 

Objaw generalnie jest taki ze po zgaszeniu rozgrzanego silnika, wsiadam do auta za pare minut i zawsze pusci baka wraz z olejem po czym jedzie dalej normalnie. Nie mniej jednak po jezdzie zdarza mu sie jak wczoraj, zatrzymac na swiatlach i nagle bak poleci ze az mnie wyprzedzi - stad go widze.

 

Czy ktos ma jakis pomysl poza zrzuceniem glowicy i wymiana uszczelniaczy zaworowych i regeneracja 15 letniej turbiny ktora pompuje pod 0,7 w piku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mineło ponad rok więc trochę poruszę temat.Pasek zaczą kopcić i zapach palonego oleju.Turbina ładowała w normie mimo chipa.Na gorącym kopciło.W dolocie oleju prawie brak tylko turbina poszczała stroną gorącą w wydech.

20170715_141319.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności