Skocz do zawartości
adams

coś chlapie olejem... POMOC mile widziana - zawór EGR

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy koledzy po ilosci postow widze ze nie tylko mnie wkurza olej w odmie co czesto jest przyczyna zasyfionego zaworku EGR. User Lis81 zainspirowal mnie do poczytania wiecej na temat "Oil catch-era". Poszukalem troszke w necie i ......na allegru oil catch-ery zaczynaja sie od kwoty powyzej 150pln.....dla mnie to troche za duzo zwlaszcza nie wiedzac czy spelni to swoja role wiec szukalem dalej. Znalazlem jakas stronke gdzie gosc opisuje ze zrobil oil catche z odwadniacza do kompresorka....znow allegro i znalazlem cos takiego. http://www.allegro.pl/item275354844_filtr_odwadniacz_powietrza_1_2_kompresor.html

 

Prosze o wypowiedz jakie minusy moze nies za soba taki zabieg wstawienia cosik takiego pomiedzy dekiel zaworow a waz odmy???? .....link podalem do odwadniacza z gwintem 1/2" aby nie robic waskiego gardla. Z mniejszym gwintem sa tansze.

 

Mysle ze zabieg wylania z odstojnika oleju co 4tygodnie bylo by wygodniejsze niz zabrudzone weze. Raz jeszcze prosze o opinie;)

 

Pozdrawiam Kazik1313

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To cudo z allegro stosowane jest do osuszania powietrza z instalacji sprężonego powietrza pod sporym cisnieniem, nie znam wartości tego ciśnienia, w każdym razie spotkałem sie z czyms takim w ukladach hamulcowych pojazdów ciężarowych. Tam w większości, hamulce działają przy pomocy nadciśnienia. Jak go zabraknie to auto stop, i w ten sposób wadliwy układ pneumatyczny, znaczy hamulcowy, nia pozwala na jazdę nawet o pare cm. Czyli ciśnienie atmosferyczne wyklucza przemieszczanie pojazdu. Zatem ten filtr ma za zadanie osuszyc powietrze, bo gyby dostała sie woda do układu to przy temp. ujemnej może doprowadzic do zablokowania kół i kupa z jazdy. Czy to ustrojstwo nada sie do tego co przewija się w wątkach ? Jestem pesymistą, myślę ze olej będzie za gęsty i zaburzy działenie onego zeparatora, albo doprowadzi do jego zniszczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm....ja mam troszke do czynienia z kompresorami i czesto gesto na wyjsciu takiego kompresorka sa odwadniacze w ktorych zbiera sie woda czesto z olejem....dziala to raczej bez problemowo. Ten ktory podalem moze faktycznie ma za gesty filtr bo 20um.

Ja jak wroce do kraju to poszukam jakiegos odsotojnika odwadniacza w mojej graciarni i sprawdze.....opisze wynik eksperymenta;);) Mam nadzieje ze niczego nie uwale;)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

margorz,

Witam

Swieci mi sie kontrolka EOBD czy przyczyną moze być zanieczyszczenie zaworu EGR..jest to passat tdi 1,9 74KW.Byłem w serwisie skasowali błąd ale po przejechaniu 20 km kontrolka świeci znowu :(

Bardzo prosze o odpowiedz co mam zrobić.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
margorz,

Byłem w serwisie skasowali błąd

 

i tylko skasowali .... skasowanie bledu nie rozwiazuje problemu jak niektorzy mysla, usuniecie przyczyny najwazniejsze jest ... w serwisie powinni jeszcze powiedziec co to za blad lub podac numer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gustdelf

Witam,

Na wstepie zastanawiam sie dlaczego wykasowano moj wczesniejszy post, ktory byl jak najbardziej w temacie.Pytalem czy zawor od skody td z 2003 bedzie pasowal do passata tdi 130 z 2001 roku. W kazdym razie post byl bardziej w temacie niz wywody na temat odmy w temacie o EGR.

 

Poniewaz otrzymalem juz ten nieszczesny zawor moglem sie mu przyjzec z bliska zarowno pod wzgledem zasad dzialania jak i ewentyalnych przyczyn przeciekania. Zawor dziala na zasadzie podcisnienia wezyki wyciagaja powietrze zarowno z gornej jak i tej plastikowej mebrany co powoduje odpowiednio podnoszenie tloczka i otwieranie lub zamykanie przeslony.A wiec ta droga dostawanie sie oleju do tych dwoch otworkow, ktorymi potem cieknie jest niemozliwe.

 

W zasadzie prawie cala ta komora gdzie przemieszczaja sie spaliny jest szczelna i gdyby nie to prawie to olej nie moglby dostac sie do gory do dwoch otworow pod membrana. To prawie to kanal w ktorym porusza sie sworzen tloczka, ktory otwiera lub zamyka doplyw spalin do silnika. Zamieszczam zdjecie, na ktorym czerwona strzalka zaznaczam poczatek tego kanalu od strony komory spalin. Widac tam dokola cos jak uszczelke lub simering i na 99% wyrobienie sie tego elementu powoduje, ze sworzen zaczyna wyciagac olej do gory, w zasadzie nie jest to sam olej bo w spalinach zawsze znajduja sie rozne ciecze z woda wlacznie po przepompowaniu do gory zaczyna to wszystko wyciekac przez te nieszczesne otwory.

 

Jak temu zaradzic, nie wiem poki co dziele sie moimi spostrzezeniami a od tego sa takie fora aby znales jakies rozwiazanie. Moze byc jakis sposob na wymiane tego simeringu lub zalozenie jakiegos kolnieza na ten sworzen. Ale na pewno jak juz wymontuje ten stary egr zabiore sie za to.

 

zawormb7.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@gustdelf - w ktoryms z postow wskazywalem dokladnie to samo miejsce :rotfl: (ten sam wniosek) ale super ze temat rozwija sie moze cos wymyslimy wspolnie jak zregenerowac EGR (Polak potrafi) :rotfl: bo sporo ludzi ma z nim problemy :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
... W kazdym razie post byl bardziej w temacie niz wywody na temat odmy w temacie o EGR...

 

Kolego jak taki pewien jesteś że to co wydostaje Ci się tymi otworami z EGR to spaliny zmieszane z wodą to reszte dolotu powinieneś mieć suchą ... sprawdź kontrolnie jak wygląda wąż w przy intercoolerze ... też byłem przekonany że to syf ze spalin, ale zbadanie całego dolotu przekonało mnie że to olej z który dostaje się do dolotu z odmy :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gustdelf

@Marios

Przepraszam bo faktycznie zle sie wyrazilem. Nie mam nic przeciwko podejscia do tej sprawy od tej strony, ktora przedstawiles. Zwlaszcza ,ze robisz to z intecja pomocy bardziej chodzi mi o usuniecia postu, ale nie wazne. Mysle, ze nie da sie calkowicie wyeliminowac oleju w w tym miejscu i spalinach wogole. Problem w tym, ze jezeli zawor zaczyna puszczac to zacznie leciec wlasnie woda i caly ten syf bedacy w spalinach jak i olej u uzytkownikow, ktorzy maja problem dodatkowo z odma. Ale olej nie jest przyczyna ciekniecia tylko blad konstrukcyjny w zaworze i moze da sie to poprawic.

 

P.S. Zawor, ktory kupilem nie pasuje :)

 

 

I jeszcze jedna sprawa, czytalem gdzies nawet na tym forum o zaslepianiu zaworu jakimis blaszkami. Nie jestem zwolennikiem tego pomyslu ale jezeli juz ktos chce cos takiego robic to zastanawia mnie dlaczego po prostu ludzie nie zdejma wezykow od podcisnienia. Zawsze latwiej potem wrocic do stanu wyjsciowego, a jesli sworzen nie bedzie chodzil to i nie bedzie cieklo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ok,to jest egr w turbo klekocie.a jak jest z 2.8v6?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

dzisiaj przy wymianie filtra powietrza zauważyłem ślady oleju na metalowej osłonie od puchy z filtrem. Najbardziej właśnie zabrudzone było to coś, co właśnie czytając forum dowiedziałem się iż to jest zawór EGR. Nie zauważyłem spadku mocy itd, ale czasami przy ruszaniu szarpie autem.

No nic, zabiorę się za to gówno jak bedę mial dzień wolny.

 

Pozdro

Leo

Edytowane przez Leo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość aker

Witam Panowie,

Pisze już nie pierwszy raz na temat egr i wycieku oleju w ololicach calego dolotu a zwłaszcza przed intercoolerem z racji iż jest to najniższy punkt i jak wiadomo całe to dziadostwo tam zlatuje. Teraz bogatszy o swoej doświadczenia i próby rozwikłania problemu dorzucę swoje 3 grosze. Po pierwsze mailem wielki wyciek z EGR, po prostu się lało. Myślałem żę nic nie pomoże jak tylko kupno nowego, ale z racji wydatku spróbowałem metody opisanej dokładnie ze zdjęciami na forum (Przy okazji dziękuje autorowi). EGR wyczyściłem jakieś 1,5tyś temu i pozostaje czysty, lekko się spocił co czuć pod palcem ale nie leje jak pijok pod płotem. Ale to wcale nie rozwiązało mojego problemu z olejem w dolocie i intercoolerze. Jest go tam dalej dużo. Jak sprawdzić czy przepuszcza go turbina czy tak zwana ODMA. Z wężyka ODMY splywa troszke oleju, ale czy to na tyle dużo. Może jakby ściągnąć ten weżyk i założyć domowej roboty separator o którym też mowa na forum (zanim wyda się kase na orginał) i po pewnym czasie sprawdzić wąż dolotowy czy jest w nim dalej olej, to da to odpowiedz czy olej pochodzi z odmy czy turbiny. Co o tym sądzicie, da to rezultat, może ktoś już tak robił mając olej w dolocie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś mógłby mi podać numery uszczelek do EGR do passata b5 98r do AFNa??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy ktoś mógłby mi podać numery uszczelek do EGR do passata b5 98r do AFNa??

Proszę

068 131 547 B cena ok. 12 zł

069 131 547 D cena ok. 13 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki uszczeleczki już mam, ale mam jeszcze pytanko. jak sterowany jest EGR w afnie??

Edytowane przez Karrewagen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ja wyczysciłem swoj zawor egr było sucho ,zrobiłem jakies 4 tys km i zpostrzegłem ze znowu rzyga olejem z tych dwoch dziurek co zrobic moze je zaslepic ,wie ktos co jest nie tak moze jeszcze raz go przeczyscic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć ;)

NIKT nie odpowiedzial czy po wymianie tych uszczelek zawór jest suchy ? :D

z góry dziękuję za odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie wymieniłem i jest sucho.niektórzy mówia ze pomaga jedynie wymiana kompletnego egr-a ale u mnie pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności