SeWeR Zgłoś #1 Napisano 19 Czerwca 2010 (edytowane) Witam. Posiadam passat b4 tdi 1994r. W aucie tym są dwie poduszki. Problem jest z poduszką kierowcy, mianowicie VAG twierdzi ze rezystancja na tej poduszce jest za duża.: 00588 - Airbag Igniter: Driver Side (N95) 32-10 - Resistance too High - Intermittent Rozkreciłem kierownice no i poduszka jest calutka ale nie podłączona była do niej wtyczka Podłaczyłem wtyczke wykasowałem błąd i .. bez zmian.. błąd powracał. Odrkęciłem cała kierownice no i okazało się że taśma jest zerwana, więc kupiłem kolejną taśme, która wydaje sie dobra (napewno nie jest zerwana bo jak sie nią kreci to w pewnym momencie stawia opór). Poskładałem wszystko z kolejną taśmą i bez zmian. Myśle co jest? Podpiąlem opornik 3 Ohm zamiast poduszki a VAG dalej za duży opór. Odpiąłem wtyczkę idąca od sterownika airbag do taśmy przy kierownicy i tam założyłem opornik 3 Ohm a VAG dalej że rezystancja za duża. Więc do tej samej wtyczki zamiast opornika założyłem zwykły kabelek (zwarłem to bez opornika) i wtedy okazało się, że dla sterwnika poduszek wszytko jest OK - po wykasowaniu błędy kolejny sie nie pojawił!! Domyślam się że jakiś głąb założył opornik między sterownikiem poduszek a taśmą na kierownicy i w tym miejscu potrzebuję pomocy, gdzie jest ten sterownik poduszek i czy ma ktoś jakiś schemat do tego, albo jak zlokalizować gdzie idzie ten kabelek od kierownicy do sterownika (żebym mógł go wizualnie i miernikiem sprawdzić). Chyba że to źle rozumuję to prosze o inne wskazówki. Edytowane 19 Czerwca 2010 przez SeWeR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wujekmarcin Zgłoś #2 Napisano 19 Czerwca 2010 Sterownik od airbagów jest na tunelu środkowym, siedzi pod kieszenią tą pod sterowaniem nawiewów. Na ogól kable od airbagu są żółte lub czerwone, tak przynajmniej widziałem w b4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #3 Napisano 11 Lipca 2010 Mi ostatnio zaczęła się pojawiać kontrolka airbagów B3, zazwyczaj po "trzęsieniu" na wybojach. Po zgaszeniu z kluczyka i odpaleniu na nowo kontrolka gaśnie, czasem też się pojawia na nowo. Gdzie mam szukać czujników na podłużnicach, kabli i ewentualnie sterownika od poduszek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #4 Napisano 12 Lipca 2010 Sterownik/sensor jest na tunelu środkowym, pod nagrzewnicą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #5 Napisano 12 Lipca 2010 czyli co, mam zdejmować cały tunel, czy wystarczy jak odkręcę schowek pod airbagiem pasażera i dam radę "dotknąć wiązki" może się wypina na wybojach. A gdzie są sensory uderzenia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #6 Napisano 12 Lipca 2010 A gdzie są sensory uderzenia? Sterownik to sensor uderzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #7 Napisano 12 Lipca 2010 ee, to jak on działa? chodzi o przeciążenie tak, a nie o punkt zgniotu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #8 Napisano 12 Lipca 2010 chodzi o przeciążenie tak Dokładnie tak, żadnych innych sensorów nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #9 Napisano 12 Lipca 2010 A nie wiesz czy muszę wszystko wybebeszyć, czy dam radę dostać się jakoś mniej inwazyjnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #10 Napisano 12 Lipca 2010 Jako, że raz się pojawia a raz nie, to doszedłem do wniosku że problem pojawił się jak zamontowałem spryskiwacze reflektorów. Trochę zrobiłem chałturę bo wpiąłem uziemienie do klemy minusowej ale tak, że klema jest luźno na biegunie akumulatora i czasem jest tak, że nie ma ładowania i nie odpala. Znaczy wystarczy że podniosę maskę i docisnę klemę i jest ok. No i myślę że tu jest problem, czasem gubi auto w ogóle masę i wyskakuje błąd poduchy. Po prostu mam śrubkę tą główną od klemy nie dokręconą a nie mam chwilowo narzędzi w aucie... chyba muszę jutro to dokręcić i zdam relację Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artkon Zgłoś #11 Napisano 13 Lipca 2010 ...klema jest luźno na biegunie akumulatora i czasem jest tak, że nie ma ładowania i nie odpala ... Jeździsz z luźną klemą na aku...? A wiesz, że jak Ci wypali słupek na aku to nie wystarczy już wtedy dokręcenie klemy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #12 Napisano 13 Lipca 2010 wtedy oddam na gwarancji Nie no luz, muszę śrubkę ogarnąć do klemy, nie wiecie jakiej jest średnicy taka śrubka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #13 Napisano 13 Lipca 2010 średnica 8,5 na 13 klucz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #14 Napisano 13 Lipca 2010 tylko to nie jest ta "duża" co zaciska klemę na tym "słupku" od akku, tylko taka co do klemy się kable przykręca na oczkowej końcówce. Taką miałeś na myśli?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #15 Napisano 13 Lipca 2010 a ta to 6 na 10klucz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #16 Napisano 16 Lipca 2010 Kupiłem śrubkę, zamontowałem wszystko tak jak ma być no i niestety wracając z trasy, 2 km od domu zapaliła mi się lampka airbagów. Znaczy się to nie to i chyba będę musiał wybebeszyć wnętrzności. Tylko się zastanawiam co jest nie tak, czy coś nie styka czy po prostu sterownik jest zepsuty - raz działa raz nie. Czy jak VAGiem zrobię skan poduszek to mi coś to da, czy może mi wystrzelą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #17 Napisano 16 Lipca 2010 Czy jak VAGiem zrobię skan poduszek to mi coś to da, czy może mi wystrzelą? W B3 nie wystrzelą Były trefne sterowniki airbagów co mogły przy skanie odpalić ale nie były montowane w B3. Ale pamietaj, w zaawansowanych opcjach vag-coma można odpalić na życzenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #18 Napisano 16 Lipca 2010 nie kuś znaczy jak dam auto scana, to tam jest takie pole do zaznaczenia "include airbags" to jak zaznaczę to nie odpalą? the.wolf kiedyś nie chciał mi skanować poduszek w obawie przed wystrzałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #19 Napisano 16 Lipca 2010 to tam jest takie pole do zaznaczenia "include airbags" to jak zaznaczę to nie odpalą? Nie, to jest tylko ostrzeżenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #20 Napisano 18 Lipca 2010 wiem wiem, żeby skanował łącznie z modułem airbagów jestem już po vagowaniu, wyskakuje mi błąd: 00589 - Airbag Igniter 1: Passenger Side (N131) 32-10 - Resistance too High - Intermittent czyli co, sterownik, może taśma w poduszce pasażera, czy może jakiś "zapłon" co strzela poduszkę? Zauważyłem taką prawidłowość, że lampka poduchy wyskakuje jak w aucie jest mega gorąco, jak jeżdżę wieczorem to nie wyskakuje. ---------- Post added at 18:58 ---------- Previous post was at 18:49 ---------- jestem leniwy, jako że pierwsza opcja odpada, to trzeba zbadać drugą: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=398720#post398720 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach