sooper Zgłoś #21 Napisano 12 Czerwca 2010 Zużywana energia nie jest taka sama. - podczas postoju na włączonej klimie zawsze mam spalanie 1.2 - 1.3l/h, niezależnie czy jest 18 czy 34. Gdyby zapotrzebowanie na energię było większe, również spalanie by wzrosło, bo z czegoś tę energię trzeba wytworzyć To jest prawie jak zagotowanie wody w czajniku - inaczej się gotuje 2 litry wody wyjętej z zamrażarki, a inaczej 500 ml z temperatury pokojowej. Inna energia jest potrzebna. w sumie to się zgadza, jednak moc grzewcza grzałki, w obu przypadkach jest taka sama, wydłuża się tylko czas potrzebny na zagotowanie wody, tak samo jak w wypadku klimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #22 Napisano 12 Czerwca 2010 (edytowane) Moim zdaniem trzeba zrobić tak, że kiedy silnik zacznie zamulać wtedy wyłączyć klime i jeśli to pomoże to faktycznie może to klima. Druga sprawa to fakt, że klima nie zamuli tak silnika, żeby nie mógł się wkręcić powyżej 1500obr/min. Nawet jak by sprężarka się zatarła to najwyżej zerwało by pasek od klimy. Myślę, że przyczyną leży gdzieś w turbo, albo w samym silniku, a nie w klimie. Może to zwykle przeładowanie i stąd brak mocy... Edytowane 13 Czerwca 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelp2806 Zgłoś #23 Napisano 13 Czerwca 2010 Myślę, że przyczyną leży gdzieś w turbo, albow samym silniku, a nie w klimie. Może to zwykle przeładowanie i stąd brak mocy... Tylko ze autor tematu ma benzyne bez TURBO U mnie tez jest odczuwalny spadek mocy po wlaczeniu... Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #24 Napisano 13 Czerwca 2010 ops... To się nazywa FAIL Zrzucam to na zmęczenie po całym dniu pracy. ...ale wracając do tematu, jedno to naturalny spadek mocy przy włączonej klimie, a drugie to fakt, że silnik nie chce się kręcać na obroty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kincior Zgłoś #25 Napisano 13 Czerwca 2010 Identyczny problem jak marcin016. Na VAG następujący błąd 17924 (P1516) i jeszcze coś takiego 01329 (raczej bez wpływu). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #26 Napisano 5 Lipca 2010 Na trybie eco wszystko działa bez problemu. tryb ECO to w zasadzie wyłaczona klima, zostaje tylko nadmuch, sprężarka jest odłączona przez co nie ma dodatkowego obciążenia dla silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #27 Napisano 5 Lipca 2010 Mam 1,9 TDI z climatronic. Problem polega na tym że w trybie auto samochód strasznie się muli (w ekstremalnych sytuacjach nie chce ruszać przy 1,5k obr), ja bym na twoim miejscu problemów nie szukał, bo ten typ tak po prostu ma. Mi przy 125KM muli a co dopiero tobie przy 90-u. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzikson4 Zgłoś #28 Napisano 5 Lipca 2010 W ADR-ku spadek mocy jest duży .Najbardziej czuć go przy ruszaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coffin80 Zgłoś #29 Napisano 5 Lipca 2010 dokładnie do 3 tys obrotów czuć wyrazny spadek mocy :(powyzej auto juz lepiej jedzie ,w dieslu mniej sie to odczuwa bo jest większy moment obrotowy,dodam że moja sprężarka jest 100% sprawna ,dopiero co jestem po wymianie chłodnicy klimy bo dostałem z kamienia jak jechałem chwile za tirem autostradą ,klima chodzi dobrze ale silnik adr traci sporo mocy zeby ta sprężarke uciągnąc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ideally Zgłoś #30 Napisano 5 Lipca 2010 Ja mam 150KM w benzynie i czuję, gdy klimę włączę, w szczególności przy wyprzedzaniu. Bez klimy, wystarczy troszkę gazu i szybko się wkręca. Przy włączonej nawet na 1 stopień nawiewu i 21C auto staje się wyraźnie słabsze, przyspiesza, lecz sobie radzi tak sobie i trzeba go mocniej cisnąć. Kiedyś miałem vectrę b 1,8 16v 115KM. Przy włączonej klimie jeździła jak astra 1.4 60km, jeśli nie gorzej. Klima w benzynie nie jest taka fajna. W dieselu lepiej się sprawdza. Kolega ma passka b4 1,9tdi 110km i auto z klimą czy bez, nie ma aż tak istotnej różnicy. Jednak te Nm coś dają. 1,8t benzyna jednak ma za mało Nm, chyba, że ktoś ma po tuningu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pit Zgłoś #31 Napisano 9 Lipca 2010 A nie można niczego logami wyniuchać ? Też dziś przeżyłem moment wkur*** kiedy cisnę z 2 biegu ale od niskich obrotów i auto prawie stoi. Fakt faktem, że mogłem stanąć, zredukować na 1 i odjechać, ale lekko się toczyłem więc pozostawiłem na dwójce. But w podłogę i do 2,5 tys obrotów a tu prawie nie jedzie. Macie jakieś sugestie co zlogować ? Gdzieś na sterowniku byłoby to widoczne ale którym ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rozavw Zgłoś #32 Napisano 11 Lipca 2010 Ja wczoraj wracałem z wypoczynku 4 os w aucie i bagaznik na fest zawalony miałem dokładnie ten sam objaw,Ciężko ruszyć z krzyżówki,temperatura na zewnątrz około 32 st C,ale po ochłodzeniu było wszystko normalnie.Myślałem że coś z turbo ale doszedłem do wniosku że to chyba gęste powietrze, i do tego temperatura zewnętrzna. OT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daroB5 Zgłoś #33 Napisano 11 Lipca 2010 klima: - większe spalanie, - mniej mocy + ale za to chłodek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majster1010 Zgłoś #34 Napisano 12 Lipca 2010 Moim zdaniem usterka jest.Moze jest ktos kto ma podobna usterke? Przeciez niemozliwe jest, zeby tak zamulilo. Zapalam, ruszam z 1, daje gazu a obroty max 1,500 i tak szarpie samochodem. Stanalem, przegazowalem i jest ok. Panowie nie czytacie ze zrozumieniem. STANĄŁEM , PRZE GAZOWAŁEM I JEST OK. !! Nie pisze tu nikt o ciągłym problemie przy ruszaniu tylko o przymuleniu zaraz po odpaleniu i ruszeniu. Kolego sprawdź pompę powietrza wtórnego. Ja miałem identyczne objawy że odpalam, ruszam a tu muł, po mocniejszym dodaniu gazu już było ok, Wyskakiwał błąd właśnie w/w pompy ( zbyt słaby przepływ ) Pompa generalnie nierozbieralna cała zalana w plastiku, Jeszcze nie zabrałem się za wymianę bo jakoś gorąco na dworze. Teraz odpalam, i zanim ruszę to samochód popracuje chwilke, Słychać kiedy pompa się włącza, obroty ze ssania ( 1100 ) spadają na (900) i słychać taki jakby odgłos odkurzacza pod filtrem powietrza, Jak odpalę w taki sposób to nie ma żadnego mulenia, a jak odpalę z zimnego i odrazu ruszam to przejadę ok 30-50 m i muli, Co do klimy to oczywiście w mieście odczuwalne jest włączenie AC i to chyba nie zależnie od mocy silnika bo jak miałem 170konego peugeota to przy AC też było czuć spadek mocy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafus1980 Zgłoś #35 Napisano 12 Lipca 2010 Sprężarka klimatyzacji jak jest włączona to potrafi wciągnąć do 10 KM, a dokładając do tego jeszcze żar jaki się leje z nieba, no i samochody także tracą mocy z wiekiem także suma sumarum będzie muliło. Niestety przyjemności kosztują: wzrost spalania, spadek mocy silnika = komfort podróżowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #36 Napisano 12 Lipca 2010 same temperatury -34 jakie teraz panują dają odczuwalny spadek mocy nawet przy wyłączonej klimatyzacji samej klimy nie zauważyłem zbytniego spadku mocy, sprężarka nie chodzi na pełnych obrotach, przy tych temperaturach najpierw jadę koło 300 m z otwartymi oknami, później zamknięty obieg na szybę i nogi temp. 24, po chwili 22 C na auto a nie jak niektórzy wsiadają, temp LO i się dziwią, że auto muli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kokot Zgłoś #37 Napisano 12 Lipca 2010 Widać nie tylko u mnie jest muł z włączoną klimą w taką pogodę. Ciężko ruszyć z miejsca, później jakoś idzie, ale czuć spory spadek mocy, wszystko na siłę. Ale wolę się toczyć niż pocić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stochastic Zgłoś #38 Napisano 12 Lipca 2010 U mnie też jak włączę climatronic, to z 1.8T robi się zamulacz i trzeba mu dobrze depnąć żeby szedł jakoś. Męczy mnie to, ale bez klimy ani rusz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek0808 Zgłoś #39 Napisano 12 Lipca 2010 u mnie jest to samo ale jak temeperatura w srodku sie ustabilizuje ( wentylator nie dmucha prawie na full) to wóz jakoś lepiej idzie i na postoju spalanie jest nizsze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ksys Zgłoś #40 Napisano 6 Maja 2012 temat trochę odgrzeję, dodam ze swojej strony że przy wyłączonej klimatyzacji czas wtrysku to ok. 17ms, przy włączonej czas wtrysku sięga 24ms.jest bardzo odczuwalne załączenie kompresora, do tego jeszcze u mnie jest lambda padnięta(obwód grzania) i może źle mieszankę ustalać. czasy wtrysku na postoju. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach