damiani1000 Zgłoś #1 Napisano 8 Czerwca 2010 Witam Pisze tego posta ponieważ przeczytałem wiele podobnych ( być może nie wszystkie więc nie krzyczcie od razu ) tematy przeważnie dotyczyły ogólnego szarpania przy ruszaniu lub szarpania przy ruszaniu przy zimnym silniku, mój problem natomiast wygląda tak: Wracają sobie z długiego weekendu z Wisełki stałem w przemiłym korku... jadąc w tym korku może już tak ze 30min kiedy wszystko się konkretnie rozgrzało ( silnik, skrzynia i ja zresztą też) zaczęło pojawiać się szarpanie przy ruszaniu, początkowo słabe później zjawisko się nasilało. Dodam, że normalnie mogę ruszyć autem i bez dodawania gazu i żadnego szarpania nie ma, a wtedy bez dodania gazu ( obr. min 1,5tys ) nie dało się ruszyć bez szarpnięć. Ktoś może powiedzieć ze dodasz gazu i problem z głowy ... ale jadąc w korku i żeby podjechać kilka metrów takie gazowanie staje się meczące i źle może się odbić na sprzęgle.. tak przynajmniej myślę. Wraz z tym szarpaniem pojawiło się też utrudnione ( spory opór) wrzucanie biegów ( wszystkich) , nic nie zgrzytało ale opór był spory. Sprzęgło bierze co prawda już u góry ale żadnych zgrzytów czy ślizgania na co dzień nie ma. Po powrocie do domu i po jakieś godzinie postoju praktycznie wszystko wróciło do normy. Koledzy podpowiedzcie cóż to może być za problem bo powiem szczerze ze jadąc w tym korku mocno mnie to zirytowało i obawiam się ze problem znów się pojawi przy jakimś kolejnym dłuższym korkowaniu... Pozdrawiam wszystkich i z góry dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlodyzx6r Zgłoś #2 Napisano 8 Czerwca 2010 kolego za drganie jest odpowiedzialne koło dwumasowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #3 Napisano 8 Czerwca 2010 (edytowane) Może też być końcówka samego sprzęgła. Kłopot z wrzucaniem biegów to także niestety objawy dwumasy. Edytowane 8 Czerwca 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damiani1000 Zgłoś #4 Napisano 8 Czerwca 2010 a uszkodzony dwumas nie powinien szarpać przy każdym ruszaniu ?? bo u mnie to zjawisko wystąpiło tylko w czasie jazdy w dużym korku... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxdax Zgłoś #5 Napisano 8 Czerwca 2010 Kolego dwu mas pada, rozgrzewają się dwie masy i spinające je sprężyny, które pod wpływem temp robią się mniej elastyczne, dlatego telepie przy ruszaniu w korku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damiani1000 Zgłoś #6 Napisano 8 Czerwca 2010 no to chyba wszystko jasne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxdax Zgłoś #7 Napisano 8 Czerwca 2010 Ale jest jeden + że da się z tym żyć, więcej gazu przy ruszaniu, albo szybciej puszczaj sprzęgło i można jeździć, albo niektórzy to z 2biegu ruszają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damiani1000 Zgłoś #8 Napisano 8 Czerwca 2010 hehe no to faktycznie jakiś + , chodź raczej to tylko odroczenie egzekucji na portfelu ... coraz więcej myśli krąży mi po głowie o przesiadce na 1-mass ..ale na razie nie znam nikogo kto by na takim zestawie jeździł i jakie naprawdę są "skutki uboczne" takiej przesiadki ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #9 Napisano 8 Czerwca 2010 na 1-mass ..ale na razie nie znam nikogo kto by na takim zestawie jeździł i jakie naprawdę są "skutki uboczne" takiej przesiadki . A na forum są chłopaki. Poczytaj wątki kolegi zuse. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czikabonita Zgłoś #10 Napisano 8 Czerwca 2010 Wszyscy pisza tutaj "DWUMAS',co jest totalna nieprawdą.Mialem dokladnie takie same objawy,szarpanie,drganie podczas ruszania,biegi ciezko wchodzily. W warsztacie takze stawiali na dwumas.I co? Sprzeglo kompletne wymienione,cisza,spokoj,pedal chodzi super lekko,a obstawiany wszem i wobec takze na tym forum DWUMAS jest w bardzo dobrym stanie ! Wiec nie sluchaj tych bredni i bierz sie za wymiane sprzegla. Jakbys mial padniety dwumas to dzwoniloby Ci przy odpalaniu i w skrzyni i mialbys wibracje i dzownienie przy 2tys obr. Nie masz- a szarpie? No to sprzeglo do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #11 Napisano 8 Czerwca 2010 (edytowane) Wiec nie sluchaj tych bredni i bierz sie za wymiane sprzegla. Może być końcówka samego sprzęgła. Nie gadamy bredni tylko wymieniamy możliwe opcje Jak widać zużyte sprzęgło też jest wymienione jako przyczyna. Nie ma się co denerwować bo i tak decyzję o wymianie podejmuje się po zobaczeniu jak wygląda sprzęgło i dwumas. W ciemno nigdy się nie wymienia, albo że ktoś na forum kazał Coraz więcej myśli krąży mi po głowie o przesiadce na 1-mass Powiem tak, że do silnika AVF (131koni) nie wrzuciłbym koła jednomasowego, bo i na dwumasie te silniki twardo pracują. Gdybym miał innego 1.9TDI - wtedy bym się zastanowił. Z tego co wiem to na 1-mass odczuwalna jest mniejsza kultura zmiany biegów. Edytowane 8 Czerwca 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Baros1922 Zgłoś #12 Napisano 5 Czerwca 2015 Witam. Ja mam do was pytanie. U mnie od dwóch lat było wyczuwalne szarpanie przy ruszaniu. Katorga to jazda w lecie w korkach i po mieście. Od jakiegoś czasu zauważyłem że ciężej biegi wchodzą a także przy przyspieszeniu tylko ma dwójce i skreconych kołach słychać było bardzo delikatny stukot teraz ustalono. Najlepiej w zimie bo nic nie szarpie oprócz tego że prawie nie mam pół sprzęgła. Chciałbym się tym zająć teraz tylko czy to dwumas i sprzęgło ? . Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maris Zgłoś #13 Napisano 16 Sierpnia 2015 Mam dokładnie takie same objawy jak damiani1000. Tylko, że nie mam koła dwumasowego. 2 lata temu wymieniałem sprzęgło i mechanik doradził mi żeby wstawić normalne. Czy udało Ci się to naprawić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krojcu Zgłoś #14 Napisano 16 Sierpnia 2015 (edytowane) Może nie koniecznie sprzęgło bo na raz by tak nie spadło ..może lepiej przelecięć auto vagiem czy to nie wina wtryskowe zapchanego filtra..chociarz wszystko wskazuje na coś ze sprzęgłem jakie to szarpanie? Takie jak by silnik nie domagał ? W sensie braku paliwa Edytowane 16 Sierpnia 2015 przez krojcu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach