Skocz do zawartości
zlin142

Myślicie,że macie 140 KM

Rekomendowane odpowiedzi

Mój passat 2006 r. DSG, 140 KM z przebiegiem 150 tys. i filtrem DPF. W/g danych fabrycznych silnik BMP ma mieć te 140 KM i 320 momentu . Byłem przeświadczony ,że silniki TDI Volkswagena dają trochę więcej mocy i momentu. I tak sobie sobie w tej błogiej świadomości jeździłem, aż udałem się na hamownię. I tam bach 128 KM i 302 Nm.

Żaden z silników tdi z DSG i DPF , które były badane na tej hamowni , a było ich kilkanście nie miał mocy ,ani momentu fabrycznego. Też 170 konne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy też jak hamowanie skalibrowana. Proponuje udać sie raz jeszcze ale na inną.

Edytowane przez Łysy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Moro

Podobno lepsze paliwo te uszlachetnione v-power ,zabiera zamiast dodawać koników ,ja je leje i chyba zmienię na zwykłego diesla :)

Na hamowni nie byłem ciekawe ile ma mój samochód ,też mam dsg i dpf i niby fabryczne 140 ps

Gdzieś czytałem ,że każdy silnik jest inny,nawet te z tą samą pojemnością i wahania dochodzą nawet do 10 % mocy

Edytowane przez Moro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A hamownia hamowni nie równa, zatem panowie, żeby mieć obraz trzeba się przejechać po kilku zapewne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Moro

o tu na stronie dynosoft

W związku z tym nie podajemy teoretycznych przyrostów mocy, ponieważ każdy silnik dostrajany jest indywidualnie i nawet dwie teoretycznie identyczne jednostki napędowe mogą różnić się parametrami nawet o 10%.

Edytowane przez Moro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Razem ze mną na tej hamowni był passat 140 KM z 2005 roku TDI 6 biegowy bez DPF , przebieg 180 tys. i wychodzi mu fabrycznie 148 KM i 332 momentu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Moro

Czyli spece z dynosft dobrze prawią 10 % w jedną albo w drugą stronę ;)

mam nadzieję że w moim jest do przodu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podobno lepsze paliwo te uszlachetnione v-power ,zabiera zamiast dodawać koników ,ja je leje i chyba zmienię na zwykłego diesla

 

Ja też leję v-powera lub od biedy vervę. Zauważyłem jednak, że przy zwykłym ON DPF dużo szybciej się zapycha. A jak się zapycha to dużo więcej koników "idzie spać" .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobno te filtry DPF zabierają sporo koni . Rzeczywiście jak mi pokazywali ten filtr rozebrany , to aż dziw, ż e spaliny tam się przeciskają . No cóż ekologia. Ale jak jadę za starą ciężarówą......

 

Może połączenie DSG i DPF to taka mieszanka fabrycznie zestrojona poniżej mocy katalogowej .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Moro

Może w niedługim czasie ,będę podnosił moc mojego Passka to napiszę ile miał w serii jak mi wyhamują auto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie po to byłem z kumplem 2 autami na tej hamowni . Po badaniu fabryki ręce mi opadły,że to u mnie taka fabryczna kicha . U niego super 148 KM i momentu też jak pisałem . Potem wyszło 172 KM i 402 Nm.

 

W moim z trudem wyszło 155 KM i 372 Nm. Zalecają wywalić ten DPF i soft wgrać to będzie lepiej . Ale i tak różnica w jeździe niesamowita.

Męczyłem się prawie 2 lata w nieświadomości ,że mam 140 , a może nawet trochę więcej

i że tak fajnie się zbiera z tą skrzynią . A było niecałe 128KM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli spece z dynosft dobrze prawią 10 % w jedną albo w drugą stronę

mam nadzieję że w moim jest do przodu

 

co prawda mam paska B5 131KM ale na hamowni w Dyno wyszło mi że moja seria miała aż 146 koni, przebieg 200 kkm i rocznik 2003. Zatem nawet troche ponad 10% więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tą mocą istotnie różnie bywa: nie tylko różni się pomiędzy konkretnymi silnikami, ale producenci mogą ją zmieniać w czasie. Na samym początku sprzedaży silników 2.0 170 KM PD kierowcy skarżyli się na dużą turbo-dziurę. Serwisy aktualizowały oprogramowanie silnika - turbodziura znikała, ale podobno razem z nią także kilkanaście koni.

Hamownia jest dobrym testem, tym bardziej że można w razie czego przy okazji dodać sobie nieco mocy i momentu...

bonito

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności