Skocz do zawartości
deratus

Jet Clean Tronic - czyszczenie turbiny

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś może wypowiedzieć się na temat skuteczności czyszczenia turbiny o zmiennej geometrii (VTG) urządzeniem Jet Clean Tronic ? Czy faktycznie jest w stanie zastąpić ręczne czyszczenie turbiny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wszystko pięknie, ale z tego co pamiętam, to jest maszyna do czyszczenia wtrysków, a nie turbiny. Chyba, że coś nowego wprowadzili.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te urządzenie jest nie tylko do czyszczenia wtrysków,ale równiez do turbin oraz filtrów czastek stałych,świadczy o tym m.in informacja o preparacie do czyszczenia ,cyt.

"INDEKS: LIM5187

NAZWA: Dodatek uszlachetniający

OPIS: 1L /Turbo FAP/Płyn do czyszczenia turbin o zmiennej geometrii oraz fitlrów cząstek stałych /do urządz. JET CLEAN TRONIC/ LM

PRODUCENT: LIQUI MOLY"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę ;)

Jet Clean Tronic

Oglądnijcie filmik na dole, ja jestem sceptyczny na takie "wynalazki" ale jakby to miało pomóc mojemu motorowi... :niewiem

Co o tym myślicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że można się pokusić na taki zabieg ale takie czyszczenie jest dość kosztowne. Czyszczenie samego układu zasilania kosztuje około 250zł. Do tego trzeba wymienić filtr ropy, paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na jakimś forum czytałem że to pomaga zapobiegawczo, usuwa sadzę z kierowniczek itp. Jeśli natomiast kierownice sa zapieczone to na nic się to już zda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie,

 

czytam sobie ten topic i chciałem się z wami podzielić moimi własnymi odczuciami po czyszczeniu Jet Clean Tronic jaki został wykonany na moim Passacie B6 na początku marca 2012. Poniżej parę informacji na temat mojego Passata:

 

Rok: 2007

Przebieg: ok. 185 000

Silnik: 2.0 TDI z DPF

Moc: 140 KM

 

Czyszczenie wykonałem zainspirowany wpisem Rafała z blogomotive.pl (http://www.blogomotive.pl/index.php/2011/11/28/266-jet-clean-tronic-w-praktyce/). Dzięki paru telefonom udało mi się wykonać czyszczenie w promocyjnej cenie :) Do czyszczenia przekonała mnie zbliżająca się wymiana oleju oraz filtrów. Na czyszczenie umówiłem się w Wodzisławiu Śląski w zakładzie Pana Jana Frydrycha współpracującego z Ligui Moly oferująca usługę JCT.

 

Zostawiłem samochód wcześnie rano i odebrałem go wieczorem. Całe czyszczenie trwało około 5 godzin. Wykonano u mnie czyszczenie DPF'u, kolektora dolotowego, pompowtrysków oraz turbiny. Po rozkręceniu układu dolotowego zobaczyłem tyle nagaru co w moim kotle węglowym :) oczywiście najpierw wyczyszczono go mechanicznie następnie środkami JCT. Po czyszczeniu dolot był czyściutki. Przed oraz po czyszczeniu wykonałem też badanie VAGiem aby sprawdzić (według zaleceń Rafała z JCT) procentowe otwarcie zaworu EGR oraz korekcję na pompowtryskach. Otwarcie zaworu okazało się lepsze o 20% natomiast korekcja na pompowtryskach wynosiła zero więc poprawa nie mogła być widoczna. Ale tak samo jak Rafał z blogomotive.pl ja również odczułem czyszczenie bardziej "dotykowo" niż liczbowo.

 

Po czyszczeniu samochód przyspiesza z dużo większą żwawością oraz "zbiera się lepiej" zwłaszcza na początku pracy turbiny (od 1700 obrotów). Testowaliliśmy zachowanie auta na trasie A1 do Gliwic a później do Strzelec Opolskich oraz w codziennej jeździe (żona robi ok 50 km dziennie w ruchu miejskim).

 

Poniżej parę fotek z czyszczenia. Ja osobiście uważam, że czyszczenie jest warte polecenia. Zwłaszcza, że wiadomo jak czułe są nasze pompowtryski, jak w ruchu miejskim cierpią nasze turbiny oraz jak droga jest wymiana/ regeneracja wyczyszczonych podzespołów. Poza tym świadomość, że zaaplikowałem passatowi kurację odmładzającą napawa mnie pozytywną energią.

 

W razie jakichkolwiek pytań oraz wątpliwości służę pomocą.

 

Dla tych, którzy zaraz podniosą larmo, że jestem albo z blogomotive.pl albo z Ligui Moly odpowiadam - pracuję jako rep, sprzedaję drzwi i nie prowadzę bloga ;)

 

podłączenie turbo i DPF cd.jpg

czyszczenie DPF i turbo wypala się płyn (2).jpg

czyszczenie DPF i turbo wypala się płyn.jpg

czyszczenie wtrysków.jpg

czyszczenie wtrysków1.jpg

czyszczenie wtrysków2.jpg

płukanie układu olejowego.jpg

płukanie ukłądu olejowego.jpg

Podłączenie do czyszczeni turbo iDPF bezpośrednio na kolektor wydechowy 1.jpg

podłączenie do czyszczenia turbo1 i DPF.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki koszt tej uslugi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności