_chris_ Zgłoś #1 Napisano 18 Maja 2010 (edytowane) Już zakładałem temat na forum i zrobiłem teraz logi. Problem: Wymieniony rozrząd i rolki 2 tyg temu. Przebieg faktyczny 167k. Miesiąc temu robione logi dynamiczne miód wszystko latało. Kiedyś zauważyłem że głośniej i bardziej twardo zaczął chodzić. Ale na drugi dzień już było ok więc dałem spokój. W piątek jechałem i wyraźnie zauważyłem że silnik chodzi dużo głośniej. Zrobiłem dzisiaj logi statyczne w basic settings i measuring blocks. Oto one: MeasuringBlocks - 000 - http://vaglog.rtnet.pl/dj18_12865.html Basic Settings - 000 - http://vaglog.rtnet.pl/dj18_12866.html I jeszcze tutaj wydawało mi się ciekawe:) Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/dj18_12867.html Grupy: 005 - http://vaglog.rtnet.pl/dj18_12868.html TDI Timing i jeszcze 2 screeny załączone. Obawiam się tego MAF. 285 zadane 445 aktualne;/ Ale to na statycznych więc może to nie przepływka. Prosze o porade za co się mam brać. Edit ------------------------------ Timig widze zly zamieszczony dla zlego silnika. A co jeszcze chciałem dodać to że jak go kiedyś logowałem wejście w Basic Settings było słychać po silniku. Wtedy właśnie chodził tak twardo. teraz trzeba się dobrze wsłuchać żeby usłyszeć zmianę w pracy. Cały czas chodzi tak twardo. Edytowane 18 Maja 2010 przez _chris_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #2 Napisano 18 Maja 2010 Rozrząd do lekkiej poprawki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #3 Napisano 18 Maja 2010 Rozrząd do lekkiej poprawki. co to znaczy? pasek źle założony? a czemu po wymianie było dobrze;/ i czy przez to by klepał jak stary esiok;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rabes Zgłoś #4 Napisano 18 Maja 2010 Krzysiek popraw kąt wtrysku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #5 Napisano 18 Maja 2010 jedno co mnie ciekawi to czemu po wymianie rozrządu było wszystko ok. cichutko miękko pracował aż miło było słuchać i jeździć. a teraz jakaś kupa. najdziwniejsze to właśnie że po wejściu w basic settings prawie nie słychać po silniku że inaczej chodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rabes Zgłoś #6 Napisano 18 Maja 2010 Nie żebym był leniem albo coś ale możesz mi powiedzieć albo wskazać miejsce gdzie jest to opisane krok po kroku tylko dokładnie? na ile mam ustawić i jak się za to zabrać? Proszę zapożyczone z forum golfa http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235&highlight=ustawienie+k%B1ta+wtrysku i dobrze jakbyś zrobił logi dynamiczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #7 Napisano 19 Maja 2010 Proszę zapożyczone z forum golfa http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php...k%B1ta+wtrysku i dobrze jakbyś zrobił logi dynamiczne. Właśnie znalazłem to ale ciekawi mnie czemu się to zmieniło i czemu on mi tak głośno chodzi skoro wcześniej było ok. tu są dla porównania logi z BS 000 jak autko chodziło jak miód. http://vaglog.rtnet.pl/dj18_10196.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rabes Zgłoś #8 Napisano 19 Maja 2010 Właśnie znalazłem to ale ciekawi mnie czemu się to zmieniło i czemu on mi tak głośno chodzi skoro wcześniej było ok.tu są dla porównania logi z BS 000 jak autko chodziło jak miód. http://vaglog.rtnet.pl/dj18_10196.html Kąt miałes taki sam więc się nic nie zmieniło, co nie znaczy że nie jest do poprawy.Krzysiek zrób dynamiczne może to wina wtrysków?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #9 Napisano 19 Maja 2010 no właśnie chcę zrobić dynamiczne ale powódź mi drogi zalała odezwę się jak coś zvaguje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #10 Napisano 23 Maja 2010 co zauważyłem przed chwilą. po przejażdżce i postoju około godziny jak wsiadłem do auta nie chciała zgasnąć kontrolka świec żarowych. kilka razy próbowałem ale nic. zapaliłem go na zaświeconej kontrolce i kłąb dymu za mną;/ nie siwego a gęstego takiego. po przejechaniu około 2km (nie zwracałem wcześniej uwagi na temperature) miałem już 90 stopni. możliwe że po dupie daje czujnik temperatury? wiem ze cos z nim jest nie tak i już jedzie do mnie nowy ale czy on może wywoływać głośną pracę silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #11 Napisano 26 Maja 2010 średnio dynamiczne ale jakiekolwiek są. jeden robiony "pod góre" na 3. drugi po prostym od 1 do 3. wiecie cos z tego? dalej glosno klepie a dzisiaj wymienilem czujnik G2/G62 i w sumie wydaje mi sie ze lepiej jest ale to nie jest to co powinno;/ Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/kpyrdol_13429.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/kpyrdol_13430.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaczek Zgłoś #12 Napisano 26 Maja 2010 co zauważyłem przed chwilą. po przejażdżce i postoju około godziny jak wsiadłem do auta nie chciała zgasnąć kontrolka świec żarowych. kilka razy próbowałem ale nic. zapaliłem go na zaświeconej kontrolce i kłąb dymu za mną;/ nie siwego a gęstego takiego. po przejechaniu około 2km (nie zwracałem wcześniej uwagi na temperature) miałem już 90 stopni. możliwe że po dupie daje czujnik temperatury? wiem ze cos z nim jest nie tak i już jedzie do mnie nowy ale czy on może wywoływać głośną pracę silnika? Tak, to ewidentnie może być czujnik temperatury czy może on mieć wpływ na głośna prace? Tak może głośniej pracować i więcej palić bo ropa leje się wiadrami. Czy auto chodzi głośno cały czas czy tylko jak się zagrzeje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #13 Napisano 27 Maja 2010 No ale czujnik wymieniony i teraz wskazanie różnią się o max 1 stopień więc jest ok. Głośno chodzi właśnie zarówno jak jest ciepły i jak zimny, Teraz na pewno lepiej chodzi bo na postoju po delikatnym przegazowaniu słychać turbo a nie tylko głośny klekot:P chyba że ja stawiam na złą rzecz;/ może to nie silnik a osprzęt. nie wiem rura albo cos innego.najbardziej odczuwalne przy około 2000 tak zaraz przed.Ale z drugiej strony to chyba silnik bo jak wchodzę w basic settings zapala sie kontrolka świec żarowych to auto powinno zmienić tryb pracy. Przynajmniej wcześniej to go było słychać jak się wchodziło w basic settings a teraz tak samo chodzi czy normalnie czy basic settings;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaczek Zgłoś #14 Napisano 27 Maja 2010 Jak koledzy wcześniej pisali masz przestawiony kąt wtrysku. Czy mógł się sam przestawić? Mógł, zdarza się. Wchodząc teraz w BS nie słyszysz zmian bo zmieniony kąt wtrysku zmienia się w innym zakresie. Pierwsza przyczyna jaką widać to kąt. Jak ustawisz tak jak ma być i dalej będzie źle to będziemy szukać dalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #15 Napisano 27 Maja 2010 (edytowane) ale dziwi mnie jedno że kąt był wcześniej taki sam;/ tam parę postów wyżej są logi z czasu jak go kupiłem i wtedy chodził cichutko a jak w basic settings wszedłem to wtedy klepał. no zobaczymy dzisiaj jadę do jeszcze jednego machera zobaczymy co on powie. jestem po dłuższej trasiei zauważyłem że raz chodzi głośniej a raz chodzi ciszej. to znaczy, jade slysze ze glosno chodzi jade dalej i nagle chodzi ciszej. nic juz z tego nie kumam Edytowane 29 Maja 2010 przez _chris_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #16 Napisano 11 Sierpnia 2010 no i dzisiaj właśnie ustawiłem kąt wtrysku na prawidłowy (wartość na odczycie 55-60). nie pomogło NIC. dalej chodzi głośno ale nie zawsze czyli bez zmian. moc jest, spalanie ideał nie kopci;/ zauważyłem że może trochę ciężko się wciska na obroty powyżej 3000 tak do 4000. troszke wolniej niż do 3000 ale może tak było to może być subiektywne odczucie. mechanik sprawdził rozrząd, napinacz i mówi że wszystko w nim wygląda jak najbardziej w porządku. stawia że to może być coś z pompą. bo wtryski jakby któryś lał to by cokolwiek na czarno zakopcił. narazie wlałem mu na 3/4 zbiornika 200ml mixolu może mu coś przesmaruje albo ruszy:P a wy macie jakieś pomysły do czego się dobrać i co sprawdzać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #17 Napisano 19 Sierpnia 2010 (edytowane) Koledzy czym może być spowodowane to że jak się wchodzi w basic settings to silnik nie zmienia pracy. W sensie takim że wcześniej jak się weszło w BS to od razu chodził twardo itd właśnie tak jak teraz. a teraz nie ma różnicy czy MS czy BS. dajcie jakiego pomysła bo nawet mechanicy rozkładają ręce;/ kolejna wskazówka. jak był zimny teraz zapodałem VAGa i jak się wchodzi w basic settings slychac było tyknięcie i zmienił pracę. dosłownie chwilke po tym jak się już przygrzał to nei robi mu to różnicy i nie slychać tej różnicy. może to jakiś kabelek walnięty od sterowania czymś... Edytowane 21 Sierpnia 2010 przez _chris_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #18 Napisano 23 Sierpnia 2010 Zrób komplet logów basic settings oraz dynamiczny log grupy 004 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #19 Napisano 23 Sierpnia 2010 a kolego nie orientujesz się może co się dzieje w momencie wchodzenia w basic settings? pompa się przełącza w inny tryb co tam się fizycznie dzieje? bo on chodzi cały czas jak w trybie serwisowym;/ dzisiaj po pracy wsiądę w paszczaka i zapodam logi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #20 Napisano 23 Sierpnia 2010 Zawór początku wtrysku zostaje przestawiony, poza tym są olewane niektóre czujniki i do pracy silnika są przyjmowane wartości stałe zaprogramowane w komputerze. no i jeszcze w zależności od grupy w którą się wejdzie. Ogólnie obroty powinny podskoczyć głównie przez zmianę kąta wtrysku, dlatego ważny jest log dynamiczny 004 i 004 BS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach