Skocz do zawartości
ACTINA

Światła dzienne LED gasną na chwile

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od niedawna zauważyłem dziwną rzecz. W światłach dziennych które posiadam zaczęły dziać się dziwne rzeczy. Mianowicie kiedy zchodzę z obrotów gasną na chwilę i się zapalają. Dodam, że mam taki moduł do świateł:

7d0162769dfbfa52med7054.jpg

 

Gasną na chwilę zchodząc z obrotów 2000 do 1000. Na normalnych obrotach nic sie nie dzieje. Myśląc że to wina tego modułu zakupiłem drugi ale niestety bez zmian.

 

Postanowiłem również założyć filtr przeciwzakłóceniowy ale też nie dał rady.

 

Napięcie na klemach wynosi 14,2 V podczas ładowania. Ma ktoś może jakieś pomysły co jest nie tak? Dlaczego zchodząc z obrotów gasną?:wsciekly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, od niedawna zauważyłem dziwną rzecz. W światłach dziennych które posiadam zaczęły dziać się dziwne rzeczy. Mianowicie kiedy zchodzę z obrotów gasną na chwilę i się zapalają. Dodam, że mam taki moduł do świateł:

7d0162769dfbfa52med7054.jpg

 

Gasną na chwilę zchodząc z obrotów 2000 do 1000. Na normalnych obrotach nic sie nie dzieje. Myśląc że to wina tego modułu zakupiłem drugi ale niestety bez zmian.

 

Postanowiłem również założyć filtr przeciwzakłóceniowy ale też nie dał rady.

 

Napięcie na klemach wynosi 14,2 V podczas ładowania. Ma ktoś może jakieś pomysły co jest nie tak? Dlaczego zchodząc z obrotów gasną?:wsciekly

 

Zastanawiałem się już nad tym ostatnio czemu tak masz-sprawdziłeś tak jak Ci wcześniej napisałem?Warto by jeszcze raz sprawdzić ładowanie przy różnych obrotach silnika i pod różnym obciążeniem.Może to być powodem gaszenia się świateł,ponieważ jak wiesz zapalają się jak pojawia się wyższe napięcie-po zapaleniu silnika.pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli gasną to znaczy ze brak im napięcia czyli kable do wglądu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jesli gasną to znaczy ze brak im napięcia czyli kable do wglądu

 

Nie!Poczytaj jak działa ten automat...Napięcie ma,moduł sterujący już wymieniał ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no al do modułu skądś dochodzi napięcie więc lub w tym kierunku się sprawdza lub między modułem a światłami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no al do modułu skądś dochodzi napięcie więc lub w tym kierunku się sprawdza lub między modułem a światłami

 

Ale napięcie jest...Podejrzewam coś ze sterowaniem-być może napięcie przychodzące na moduł jest nieco za niskie,wystarczy 1V ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie pamiętam Patryk ale chyba przy 13,8 V dopiero startują - mam w sumie takie same jak Ty i u Ciebie hula.....było wszystko ok ale coś sie popsuło....

 

 

spróbuje jeszcze zmierzyć w zakresie różnych obrotów.....możliwe że jest jakiś chwilowy spadek przy tych 2000 rpm....

 

jeżeli to nie to to niestety nie wiem.....myślę jeszcze czy nie pociągnąć + bezpośrednio z alternatora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie pamiętam Patryk ale chyba przy 13,8 V dopiero startują - mam w sumie takie same jak Ty i u Ciebie hula.....było wszystko ok ale coś sie popsuło....

 

 

spróbuje jeszcze zmierzyć w zakresie różnych obrotów.....możliwe że jest jakiś chwilowy spadek przy tych 2000 rpm....

 

jeżeli to nie to to niestety nie wiem.....myślę jeszcze czy nie pociągnąć + bezpośrednio z alternatora?

 

Pomierz jeszcze raz to zobaczymy ;) Co podpięcia prosto pod altek-w sumie czemu nie-daj tylko dodatkowy bezpiecznik.Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie to nie dziwi, masz dosyc wysokie napięcie... gdy silnik schodzi z obrotow nastepuje nagły spadek napiecia (byc moze 1-1.5V) przez co sterownik swiateł odczytuje jako wył. silnika i dlatego wyłącza światła na chwilę bo po spadku znowu ono sie zwieksza i sterownik odczytuje to jako załaczenie silnika.

 

Wpierw przypatrz się alternatorowi i reglerowi skąd taki nagły skok napiecia, nie powinno tak byc.

 

Wymien regler, rozbierz sprawdz altka, a jesli to nie pomoze to zamontuj koło pasowe z łozyskiem jednokierunkowym (potocznie zwane ze sprzegłem) dzięki ktoremu nie nastepują spadki napiec na altku przez gwałtowną zmianę jego obrotów.

 

Lub podepnij światła pod plus po zapłonie eliby, kup innej firmy sterownik...

Przyszło mi jeszce do głowy ze po częsci to moze byc wina starego aku....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mnie to nie dziwi, masz dosyc wysokie napięcie... gdy silnik schodzi z obrotow nastepuje nagły spadek napiecia (byc moze 1-1.5V) przez co sterownik swiateł odczytuje jako wył. silnika i dlatego wyłącza światła na chwilę bo po spadku znowu ono sie zwieksza i sterownik odczytuje to jako załaczenie silnika.

 

Wpierw przypatrz się alternatorowi i reglerowi skąd taki nagły skok napiecia, nie powinno tak byc.

 

Wymien regler, rozbierz sprawdz altka, a jesli to nie pomoze to zamontuj koło pasowe z łozyskiem jednokierunkowym (potocznie zwane ze sprzegłem) dzięki ktoremu nie nastepują spadki napiec na altku przez gwałtowną zmianę jego obrotów.

 

Lub podepnij światła pod plus po zapłonie eliby, kup innej firmy sterownik...

Przyszło mi jeszce do głowy ze po częsci to moze byc wina starego aku....

 

a więc sprawa wygląda tak, że zrobiłem pomiar napięcia w różnym zakresie obrotów....normalnie wykazuje 14,51 V a najmniejsza wartość na spadku obrotów to 14,39 V....tak że ładowanie jest jak najbardziej ok myśle;)

 

co do akumulatora też nie to.....w lutym wymieniałem na nowy....światła miałem założone na starym i hulały...na nowym też hulały aż sie popsuły...

 

nie mam już pomysłów co to może być:wsciekly

 

a co do sprzęgiełka na altku to mam nowe Iny wymienione w tamtym roku:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a więc poddałem się i byłem u elektryka i tu zdziwienie !!!! coś jest nie tak ale to wina swiateł......no to mi dużo pomogli.....

 

wziełem się znowu za robotę, wkułem się aby sprawdzić napięcie przed modułem i zauważyłem dziwną rzecz:

- napięcie zmienia się cyklicznie od 14,09 V do 14,22 V

- gdy wartości osiągane są dla 14,09 lub 14,17 lampki świecą a problem zaczyna się gdy napięcie skoczy do 14,22 V -wtedy gasną na chwilę i jak spadnie to znowu świecą....

 

zastanawiam się czy można wrzucić jakiś opornik, diodę bądz jakiś stabilizator który ograniczy mi prąd do modułu do wartości maxymalnej 14 V?:fajny

 

dodam że pobór wynosi 4,8 W

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc po wielu męczarniach i walce z chińskimi modułami postawiłem na prostote.Kupiłem moduł oparty o przkażnik. Ktoś powie że samemu to jest w stanie zrobić a ja kupiłem u kolegi BANIA2683 takie coś:

 

ml7b96a878205927b968.jpg

 

Jak ktoś ma podobne problemy to polecam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wiem że temat stary jak świat ale nic nie mogę więcej znaleźć na mój problem, otóż mam podobny problem jak autor tego tematu.

Tyle że u mnie jest tak że mi lampy po prostu gasną po jakiś 15-20 min moduł jest dobry na 100 procent bo zawoziłem do dobrego elektronika i sprawdził a na dodatek sprawdził u siebie w aucie i jest wszystko tak jak ma być. A u mnie gasną sprawdzałem i napięcie mam 14,1 nie wiem co jest powodem wyłączania się tych świateł samo to że dałem za nich kupę kasy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jakie dokładnie masz ładowanie,bo wtedy Ci się pewnie załączają światełka.Przede wszystkim napięcie powinno być takie same.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie same tzn ma trzymać cały czas jednakowo niezależnie od tego czy jest klima włączona czy tam radio? No ja sprawdzałem jedynie jak chodził na wolnych obrotach i miał 14,1 ale na pewno jakieś skoki były skoro światła mi zgasły same...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spadek musiał być na tyle że je poprostu wyłączył.Małe wahania zawsze będą...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez zamontowalem juz w kilku paskach swiatla do jazdy dziennej i biore + po zapłonie z skrzynki przekazników chyba pin 87 i występuje na nim spadek napiecia i swiatła na niecala sekunde gasna np gdy podczas jazdy wcisne stop lub wsteczny bieg.Wiec wypadalo by zamontowac przekaznik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobiłem pomiary i jednak mam za niskie napięcie 13,7 13,6, 13,8 różnie ale dla tych świateł to mało muszą mieć przynajmniej stałe 13,9, 14 i dlatego gasną i po chwili świecą znowu i tak w kółko. Wyjąłem dzisiaj również regulator napięcia i patrze jedna szczotka ma może z 4 mm a druga troszeczkę więcej... Czy to może być przyczyną niskiego napięcia???? Podkreślam że nie miałem nigdy problemów z ładowaniem czy tam w ogóle z alternatorem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek tylko, że w innym aucie. Zastosowanie dodatkowego przekaźnika rozwiązało problem:)pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok wszystko śmiga wymiana regulatora zrobiło robotę trzyma 14.2 mniej więcej... Lampy nie gasną i jest wszystko ok:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności