ACTINA Zgłoś #1 Napisano 17 Maja 2010 Witam, od niedawna zauważyłem dziwną rzecz. W światłach dziennych które posiadam zaczęły dziać się dziwne rzeczy. Mianowicie kiedy zchodzę z obrotów gasną na chwilę i się zapalają. Dodam, że mam taki moduł do świateł: Gasną na chwilę zchodząc z obrotów 2000 do 1000. Na normalnych obrotach nic sie nie dzieje. Myśląc że to wina tego modułu zakupiłem drugi ale niestety bez zmian. Postanowiłem również założyć filtr przeciwzakłóceniowy ale też nie dał rady. Napięcie na klemach wynosi 14,2 V podczas ładowania. Ma ktoś może jakieś pomysły co jest nie tak? Dlaczego zchodząc z obrotów gasną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #2 Napisano 17 Maja 2010 Witam, od niedawna zauważyłem dziwną rzecz. W światłach dziennych które posiadam zaczęły dziać się dziwne rzeczy. Mianowicie kiedy zchodzę z obrotów gasną na chwilę i się zapalają. Dodam, że mam taki moduł do świateł: Gasną na chwilę zchodząc z obrotów 2000 do 1000. Na normalnych obrotach nic sie nie dzieje. Myśląc że to wina tego modułu zakupiłem drugi ale niestety bez zmian. Postanowiłem również założyć filtr przeciwzakłóceniowy ale też nie dał rady. Napięcie na klemach wynosi 14,2 V podczas ładowania. Ma ktoś może jakieś pomysły co jest nie tak? Dlaczego zchodząc z obrotów gasną? Zastanawiałem się już nad tym ostatnio czemu tak masz-sprawdziłeś tak jak Ci wcześniej napisałem?Warto by jeszcze raz sprawdzić ładowanie przy różnych obrotach silnika i pod różnym obciążeniem.Może to być powodem gaszenia się świateł,ponieważ jak wiesz zapalają się jak pojawia się wyższe napięcie-po zapaleniu silnika.pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #3 Napisano 17 Maja 2010 jesli gasną to znaczy ze brak im napięcia czyli kable do wglądu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #4 Napisano 17 Maja 2010 jesli gasną to znaczy ze brak im napięcia czyli kable do wglądu Nie!Poczytaj jak działa ten automat...Napięcie ma,moduł sterujący już wymieniał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #5 Napisano 17 Maja 2010 no al do modułu skądś dochodzi napięcie więc lub w tym kierunku się sprawdza lub między modułem a światłami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #6 Napisano 17 Maja 2010 no al do modułu skądś dochodzi napięcie więc lub w tym kierunku się sprawdza lub między modułem a światłami Ale napięcie jest...Podejrzewam coś ze sterowaniem-być może napięcie przychodzące na moduł jest nieco za niskie,wystarczy 1V Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ACTINA Zgłoś #7 Napisano 17 Maja 2010 nie pamiętam Patryk ale chyba przy 13,8 V dopiero startują - mam w sumie takie same jak Ty i u Ciebie hula.....było wszystko ok ale coś sie popsuło.... spróbuje jeszcze zmierzyć w zakresie różnych obrotów.....możliwe że jest jakiś chwilowy spadek przy tych 2000 rpm.... jeżeli to nie to to niestety nie wiem.....myślę jeszcze czy nie pociągnąć + bezpośrednio z alternatora? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #8 Napisano 17 Maja 2010 nie pamiętam Patryk ale chyba przy 13,8 V dopiero startują - mam w sumie takie same jak Ty i u Ciebie hula.....było wszystko ok ale coś sie popsuło.... spróbuje jeszcze zmierzyć w zakresie różnych obrotów.....możliwe że jest jakiś chwilowy spadek przy tych 2000 rpm.... jeżeli to nie to to niestety nie wiem.....myślę jeszcze czy nie pociągnąć + bezpośrednio z alternatora? Pomierz jeszcze raz to zobaczymy Co podpięcia prosto pod altek-w sumie czemu nie-daj tylko dodatkowy bezpiecznik.Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #9 Napisano 18 Maja 2010 Mnie to nie dziwi, masz dosyc wysokie napięcie... gdy silnik schodzi z obrotow nastepuje nagły spadek napiecia (byc moze 1-1.5V) przez co sterownik swiateł odczytuje jako wył. silnika i dlatego wyłącza światła na chwilę bo po spadku znowu ono sie zwieksza i sterownik odczytuje to jako załaczenie silnika. Wpierw przypatrz się alternatorowi i reglerowi skąd taki nagły skok napiecia, nie powinno tak byc. Wymien regler, rozbierz sprawdz altka, a jesli to nie pomoze to zamontuj koło pasowe z łozyskiem jednokierunkowym (potocznie zwane ze sprzegłem) dzięki ktoremu nie nastepują spadki napiec na altku przez gwałtowną zmianę jego obrotów. Lub podepnij światła pod plus po zapłonie eliby, kup innej firmy sterownik... Przyszło mi jeszce do głowy ze po częsci to moze byc wina starego aku.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ACTINA Zgłoś #10 Napisano 18 Maja 2010 Mnie to nie dziwi, masz dosyc wysokie napięcie... gdy silnik schodzi z obrotow nastepuje nagły spadek napiecia (byc moze 1-1.5V) przez co sterownik swiateł odczytuje jako wył. silnika i dlatego wyłącza światła na chwilę bo po spadku znowu ono sie zwieksza i sterownik odczytuje to jako załaczenie silnika. Wpierw przypatrz się alternatorowi i reglerowi skąd taki nagły skok napiecia, nie powinno tak byc. Wymien regler, rozbierz sprawdz altka, a jesli to nie pomoze to zamontuj koło pasowe z łozyskiem jednokierunkowym (potocznie zwane ze sprzegłem) dzięki ktoremu nie nastepują spadki napiec na altku przez gwałtowną zmianę jego obrotów. Lub podepnij światła pod plus po zapłonie eliby, kup innej firmy sterownik... Przyszło mi jeszce do głowy ze po częsci to moze byc wina starego aku.... a więc sprawa wygląda tak, że zrobiłem pomiar napięcia w różnym zakresie obrotów....normalnie wykazuje 14,51 V a najmniejsza wartość na spadku obrotów to 14,39 V....tak że ładowanie jest jak najbardziej ok myśle;) co do akumulatora też nie to.....w lutym wymieniałem na nowy....światła miałem założone na starym i hulały...na nowym też hulały aż sie popsuły... nie mam już pomysłów co to może być a co do sprzęgiełka na altku to mam nowe Iny wymienione w tamtym roku:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ACTINA Zgłoś #11 Napisano 21 Maja 2010 a więc poddałem się i byłem u elektryka i tu zdziwienie !!!! coś jest nie tak ale to wina swiateł......no to mi dużo pomogli..... wziełem się znowu za robotę, wkułem się aby sprawdzić napięcie przed modułem i zauważyłem dziwną rzecz: - napięcie zmienia się cyklicznie od 14,09 V do 14,22 V - gdy wartości osiągane są dla 14,09 lub 14,17 lampki świecą a problem zaczyna się gdy napięcie skoczy do 14,22 V -wtedy gasną na chwilę i jak spadnie to znowu świecą.... zastanawiam się czy można wrzucić jakiś opornik, diodę bądz jakiś stabilizator który ograniczy mi prąd do modułu do wartości maxymalnej 14 V?:fajny dodam że pobór wynosi 4,8 W Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ACTINA Zgłoś #12 Napisano 8 Czerwca 2010 A więc po wielu męczarniach i walce z chińskimi modułami postawiłem na prostote.Kupiłem moduł oparty o przkażnik. Ktoś powie że samemu to jest w stanie zrobić a ja kupiłem u kolegi BANIA2683 takie coś: Jak ktoś ma podobne problemy to polecam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nico851 Zgłoś #13 Napisano 19 Marca 2012 Witam wiem że temat stary jak świat ale nic nie mogę więcej znaleźć na mój problem, otóż mam podobny problem jak autor tego tematu. Tyle że u mnie jest tak że mi lampy po prostu gasną po jakiś 15-20 min moduł jest dobry na 100 procent bo zawoziłem do dobrego elektronika i sprawdził a na dodatek sprawdził u siebie w aucie i jest wszystko tak jak ma być. A u mnie gasną sprawdzałem i napięcie mam 14,1 nie wiem co jest powodem wyłączania się tych świateł samo to że dałem za nich kupę kasy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #14 Napisano 19 Marca 2012 Sprawdź jakie dokładnie masz ładowanie,bo wtedy Ci się pewnie załączają światełka.Przede wszystkim napięcie powinno być takie same. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nico851 Zgłoś #15 Napisano 19 Marca 2012 Takie same tzn ma trzymać cały czas jednakowo niezależnie od tego czy jest klima włączona czy tam radio? No ja sprawdzałem jedynie jak chodził na wolnych obrotach i miał 14,1 ale na pewno jakieś skoki były skoro światła mi zgasły same... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #16 Napisano 19 Marca 2012 Spadek musiał być na tyle że je poprostu wyłączył.Małe wahania zawsze będą... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #17 Napisano 19 Marca 2012 Ja tez zamontowalem juz w kilku paskach swiatla do jazdy dziennej i biore + po zapłonie z skrzynki przekazników chyba pin 87 i występuje na nim spadek napiecia i swiatła na niecala sekunde gasna np gdy podczas jazdy wcisne stop lub wsteczny bieg.Wiec wypadalo by zamontowac przekaznik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nico851 Zgłoś #18 Napisano 20 Marca 2012 Dzisiaj zrobiłem pomiary i jednak mam za niskie napięcie 13,7 13,6, 13,8 różnie ale dla tych świateł to mało muszą mieć przynajmniej stałe 13,9, 14 i dlatego gasną i po chwili świecą znowu i tak w kółko. Wyjąłem dzisiaj również regulator napięcia i patrze jedna szczotka ma może z 4 mm a druga troszeczkę więcej... Czy to może być przyczyną niskiego napięcia???? Podkreślam że nie miałem nigdy problemów z ładowaniem czy tam w ogóle z alternatorem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin815 Zgłoś #19 Napisano 20 Marca 2012 Miałem podobny przypadek tylko, że w innym aucie. Zastosowanie dodatkowego przekaźnika rozwiązało problem:)pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nico851 Zgłoś #20 Napisano 22 Marca 2012 Ok wszystko śmiga wymiana regulatora zrobiło robotę trzyma 14.2 mniej więcej... Lampy nie gasną i jest wszystko ok:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach